JAV inovatoriai „Hyperloop One“ vėl ragina Lietuvą jungtis prie jų projekto
FOTOGALERIJA Hyperloop One (53 nuotr.)
Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius Los Andžele (JAV) apsilankė vienoje pažangiausių pasaulio kompanijų naujos kartos transporto sistemą kuriančioje įmonėje Hyperloop One. Susitikimo metu kompanijos atstovai pristatė savo diegiamą technologiją ir viziją Hyperloop One transporto koridoriumi sujungti visas Skandinavijos ir Baltijos šalis, taip pat Lenkiją ir Vokietiją ir pasiūlė Lietuvai įsitraukti į šį procesą.
Inovatyvūs technologiniai sprendimai yra tai, kas skatina pažangą, todėl esame suinteresuoti tęsti dialogą ir ieškoti galimybių, kaip Lietuva galėtų prisidėti įgyvendinant šią futuristinę idėją, pranešime spaudai cituojamas p. Sinkevičius.
Planuojama, kad transporto koridorius su 300 m. per sekundę skriejančia kapsule galėtų pradėti veikti 2021 m., tačiau kurioje valstybėje priklausys nuo vietos valdžios. Jei viziją pavyktų įgyvendinti, Iš Vilniaus į Taliną galėtumėte nukeliauti per 35 minutes. Tačiau pažangos kaina didelė. Projekto įgyvendinimui pilnoje apimtyje prireiktų turbūt net ne dešimčių, o šimtų milijardų eurų. Dviejų krypčių tunelio, įskaičiuojant visas reikalingas technologijas, kilometras kainuoja apie 20 mln. Eur.
Ministras Sinkevičius atkreipė kūrėjų dėmesį, kad Lietuva galėtų prisidėti prie Hyperloop One koncepcijos vystymo ir diegimo kurti IT sistemas ir verslo modelius, tačiau pirmiausia reikėtų sulaukti pirmųjų bandymų rezultatų. Jie numatomi jau artimiausiu metu Nevadoje.
Lietuvos Ūkio ministeriją amerikiečiai įtikinėja ne pirmą kartą. VŽ rašė, kad balandį Lietuvoje apsilankė Alanas Jamesas, šios bendrovės viceprezidentas. Jis susitiko su ūkio ir susisiekimo ministrais p. Sinkevičiumi ir Roku Masiuliu, taip pat pristatė Hyperloop idėją visuomenei skirtame renginyje. Tuomet p. Jamesas aiškino, kad jų inovatyvus projektas yra patobulinimas geležinkelio linijaiRail Baltica, kuri tiesiama per visas Baltijos valstybes. Tai nėra konkurencija projektui RailBaltica, mes manome, kad šis projektas būtų efektyvesnis, jeigu įtrauktų Hyperloop technologiją, - įsitikinęs Hyperloop One viceprezidentas, sakydamas, kad abu projektus galima plėtoti lygiagrečiai.
Hyperloop One į Lietuvą anksčiau atsikvietė dr. Vladas Lašas, verslininkas ir visuomenininkas, neseniai tapęs Investuok Lietuvoje ambasadoriumi. Ponas Lašas labai palaiko inovatyvaus transporto koridoriaus idėją.
Hyperloop One kuria vakuuminiu vamzdžiu ant magnetinės pagalvės 300 m per sekundę / 1.080 km/val. greičiu judančią kapsulę, kurioje galėtų būti gabenami keleiviai ir kroviniai. Įmonės Hyperloop One atstovai Los Andžele teigė, kad ši technologija per pastaruosius metus gerokai patobulėjo. Technologijos idėją 2012 m. pristatė žymus JAV verslininkas ir vizionierius, Teslos įkūrėjas Elonas Muskas. 2014 m. buvo įkurta bendrovė, kuri šiuo metu turi apie 260 darbuotojų ir yra pritraukusi daugiau nei 160 mln. USD rizikos kapitalo investicijų. Šią bendrovę įkūrė rizikos kapitalistas Shervinas Pishevaras kartu su p. Musko bendrovės SpaceX vadovaujančiuoju inžinieriumi Joshu Giegeliu.
Be susitikimų su Lietuvos atstovais, šios technologijos kūrėjai ir vystytojai jau aplankė 6 šalis, taip pat kalbėjosi ir su Europos Komisijos atstovais. Jų teigimu, rimtos derybos vyksta su Suomija ir Nyderlandais, tačiau Lietuvą ir kitas Baltijos šalis mato kaip potencialias projekto dalyves, rašo Ūkio ministerija.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti