„Google“ lenda į „Uber“ daržą

Google pateikė paraišką patentuoti tikslų keleivių paėmimo vietos paieškos įrankį, skirtą savavaldžiams automobiliams. Išvertus iš biurokratinės kalbos, tai reiškia, kad Google kuria programėlę, panašią į Uber, tik skirtą naudoti savavaldžiams.
Idėjų patentuoti negalima. Todėl Google prašo apsaugoti tik jos kuriamo įrankio veikimo principą, t.y. būdus, kaip mašinos suras ir atpažins jas iškvietusius keleivius, kaip bendraus tarpusavyje, su valdymo centru ir su kitomis programomis, tokiomis kaip Google žemėlapiai.
Patento paraišką ir aprašymą galima rasti čia.
Iš dokumento galima suprasti, kad Google prognozuoja, jog kai kurios miestų zonos bus neprieinamos savavaldžiams automobiliams, todėl dalijimosi automobiliu arba pavėžėjimo paslaugos vartotojams gali prireikti vietos paieškos programėlės, kuri rekomenduotų geriausius įsėdimo taškus.
Panašiai kaip ir Uber programėlė, Google kuriamas įrankis automatiškai atsinaujina kas kelias minutes ir naudotojams praneša apie eismo intensyvumą, spūstis ir savavaldžių automobilių pasiūlą konkrečioje miesto vietoje. Programėlė taip pat gali nurodyti tiesiausią kelią iki laukiančio automobilio.
Kol kas neaišku, ką Google ketina daryti su šiuo įrankiu. Portalas Patent Yogi, kuris pirmasis atrado šį dokumentą, skelbia, kad kompanija galima ruošiasi konkuruoti su Uber, paleisdama savavaldžių taksi paslaugą. Tačiau pati Google šia tema komentarų neteikia.
O patirtis rodo, kad kompanija gali turėti galvoje visai kitą veiklos modelį, pavyzdžiui, partnerystę su kuriuo nors iš automobilių gamintojų arba su pavėžėjimo paslaugos tiekėjais, tokiais kaip Lyft (ji žada, kad didžiąją dalį įmonės autoparko po 5 metų sudarys savavaldžiai automobiliai). Be to, kaip ir daugelis kitų Google patentų, šis gali likti nepanaudotas.
Savavadžių lenktynės
Google savavaldžių automobilių padalinys Waymo jau ilgokai Kalifornijos keliuose ir gatvėse (San Francisko, Kirklando, Finikso ir Ostino miestuose) testuoja apie 150 savavaldžių automobilių.
Google oficialiai nėra paskelbusi apie planus teikti dalijimosi automobiliu paslaugą. Bet Google valdoma bendrovė Waze San Fransiske jau siūlo kažką panašaus. Waze Carpool funkcija programėlėje veikia panašiai kaip Facebook grupė Iš taško A į tašką B. Ši funkcija leidžia suvesti žmones, ieškančius transporto su tais, kurie panašiu maršrutu važiuoja pustuščiu automobiliu.
Waze atstovai tikina, kad Carpool funkcija nėra ir nebus papildomo uždarbio platforma kaip Uber. Tai esą yra tikroji pavėžėjimo paslauga, kai pavežamas asmuo nemoka vairuotojui kuris ir be jo važiuotų pasirinktu maršrutu, pavyzdžiui, į darbą o tik prisideda prie išlaidų už degalus.
Jei ši funkcija būtų išplėsta iki atskiros paslaugos, ateityje ji galėtų tapti savavaldžių taksi paslaugos pamatu.
Vienaip ar kitaip savavaldžiai taksi turėtų atsirasti jau po kelerių metų. Per artimiausius 5 metus tai žada pasiūlyti Uber ir Lyft. Panašius planus, tik su partneriais, braižo ir Ford bei BMW. Pastaroji neseniai patvirtino, kad automobilių dalijimosi paslaugos ReachNow beta testavime atrinko dalyvauti 40.000 asmenų.
Įdomybė ta, kad minimi 40.000 vairuotojų testuos ne tik pavėžėjimo paslaugą bet ir savavaldžius BMW. Taigi, galima drąsiai teigti, kad į savavaldžių lenktynes įsitraukė ir vokiečiai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti