„Pokemon Go“ sugeneravo beveik 1 mlrd. USD, kaip kūrėjai dalinsis pajamas – paslaptis

Publikuota: 2017-01-20
Vladimir Pesnya („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.
Vladimir Pesnya („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.

Skaitmeninių produktų rinką stebinti ir tirianti bendrovė „App Annie“ skaičiuoja, kad kompanijos „Niantic“ sukurtas papildytos realybės mobilusis žaidimas „Pokemon Go“ 2016 m. sugeneravo maždaug 950 mln. USD pajamų.

Didžiąją dalį pajamų pasidalins žaidimą kūrusi JAV kompanija „Niantic“, kuri 2015 m. atsiskyrė nuo „Google“ ir Japonijos žaidimų legenda vadinama „Nintendo“, kuriai priklauso „Pokemon“ prekės ženklas ir – netiesiogiai – dalis licencinių teisių. Bendrovės iki šiol neatskleidžia, kokiomis dalimis sutarta paskirstyti „Pokemon GO“ pajamas. Būta gandų, kad didžioji dalis atitenka kūrėjams, t.y. „Niantic“. Tačiau to nepatvirtina net neoficialūs šaltiniai. Neaišku ir tai, ką tiksliai reiškia „didžioji dalis“.

Bandymus skaičiuoti komplikuoja ir tai, kad 2015 m. „Google“, „Nintendo“ ir jos dalinai kontroliuojama „Pokemon Company“ (Nintendo valdo 32% pastarosios įmonės akcijų) investavo į „Niantic“ 20 mln. USD. Kiek akcijų už šią sumą perleista investuotojams, aišku, neatskleidžiama.

Kaip VŽ jau rašė, kišeniniai monstrai, arba vadinamieji pokemonai (pokemon yra žodžių pocket monster trumpinys) pasauliui pirmą kartą pristatyti 1996 metais. Juos sukūrė Satoshi Tajiri. O franšizės licencija patikėta bendrovei „The Pokemon Company“, kurią 1998 m. įkūrė 3 Japonijos bendrovės: „Nintendo“ (pirmieji žaidimai buvo skirti jos žaidimų kompiuteriams „Game Boy“), „Game Freak“ (joje dirbo Satoshi Tajiri) ir „Creatures Inc.“.

Taigi, visas licencijas valdo „Pokemon Company“, bet pats „Pokemon“ prekės ženklas priklauso „Nintendo“.

Dalis pajamų taip pat atiteks „Apple“ ir „Google“, mat žaidimas yra platinamas jų valdomose programėlių parduotuvėse. Kokia tai dalis, taip pat neskelbiama.

Kaip bebūtų, mobiliuosiuose įrenginiuose atgimusių „Kišeninių monstrų“ finansinis rezultatas yra įspūdingas. Ypač atsižvelgiant į tai, kad žaidimas į rinką paleistas tik 2016 m. liepos 6 d. Vos po kiek daugiau nei mėnesio „Niantic“ pranešė, kad žaidimą jau parsisiuntė 500 mln. vartotojų.

Lietuvos ir kai kurių kitų Europos šalių vartotojai žaidimą siuntėsi dar prieš oficialų jo startą šiame regione, apsimesdami kitų šalių vartotojais. Tokių atvejų buvo tiek daug, kad „Nintendo“ ir „Niantic“ turėjo šiek tiek paankstinti žaidimo starą Europoje, nes ne visai legalūs vartotojai „užkimšdavo“ serverius tose šalyse, kuriose žaidimas jau veikė oficialiai.

Dar pernai „App Annie“ pranešė kad „Pokemon Go“ sugeneravo 600 mln. USD ir pai padarė greičiau nei kiti, „superhitais“ vadinami mobilieji žaidimai – per 90 dienų.

Palyginti Švedijos bendrovės „King.com“ žaidimas „Candy Crush Saga“ 600 mln USD kūrėjams sunešė per 200 dienų. Japonų „GungHo Online Entertainment“ žaidimas „Puzzle & Dragons“ užtruko 400 dienų, o suomių „Supercell“ sukurtas „Clash of Clans“ – kiek daugiau nei 500 dienų, skelvia „venturebeat.com“.

Tokie žaidimai naudoja vadinamąjį freemium verslo modelį: pati programėlė yra nemokama, bet norintys greičiau kilti lygiais arba gauti kažkokių išskirtinių skaitmeninių daiktų žaidime gali už tai sumokėti. Būtent tie norintys – jų paprastai būna apie 20% – generuoja pajamas freemium žaidimų kūrėjams.

„Pokemon Go“ atveju nemažai prisidėjo ir verslas. Žaidime galima įsigyti vadinamąjį pokemonų masalą, kuris žaidime pritraukia pokemonus, o tikrame pasaulyje – juos gaudančius vartotojus. Kavinės, parduotuvės ir kiti verslai, dirbantys plataus vartojimo segmente, pasinaudojo tokia galimybe. Įmonės pernai masiškai pirkdavo pokemonų masalą ir talpindavo jį specialiuose taškuose, esančiuose arti jų prekybos vietų. Tai į minimas vietas priviliodavo nemažai klientų.

FOTOGALERIJA „Pokemon GO“ (17 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laukiamiausi 2019 m. išmanieji telefonai   2

2019 m. telefonų gamintojai ruošia kelias skambias premjeras. Panašu, kad šiais metais pamatysime naujus...

Technologijos
2019.02.16
Registrų centras atnaujins sistemas, jos laikinai neveiks 1

Registrų centras (RC) planuoja atnaujinti tvarkomas sistemas ir registrus. Dėl šių darbų vasario 28 d. –...

Technologijos
2019.02.15
 Seniausias Lietuvos „fintech“ investuoja Estijoje 6

Lietuvos elektroninių mokėjimų sistema „Paysera“ Estijos sostinėje atidarė klientų aptarnavimo centrą, o...

Rinkos
2019.02.15
„Huawei“ viceprezidentas: vyksta geopolitinis žaidimas   8

Kinijos telekomunikacijų milžinei „Huawei“ sulaukiant JAV ir ES institucijų abejonių dėl jos sistemų...

Technologijos
2019.02.14
„Alwark“ išbando dalijimosi ekonomiką pramonėje Premium

Krovos ir komunalinės technikos kompanija „Alwark“ Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritorijoje bando...

Technologijos
2019.02.14
LB atnaujino kriptovaliutų ir ICO reguliavimą 2

Lietuvos banko valdyba atnaujino savo poziciją dėl virtualiųjų valiutų ir pirminių kriptovaliutų siūlymų...

Rinkos
2019.02.14
Kriptovaliutų biržų milžinė „Binance“ – vis dar pelninga 3

Didžiausia pasaulio kriptovaliutų birža „Binance“, nepaisant į meškų rinką panirusios kriptovaliutų rinkos,...

Rinkos
2019.02.14
„Luminor“ Šiauliuose įkūrė skambučių centrą 2

„Luminor“ bankas Šiauliuose atvėrė klientų konsultacijų telefonu centrą. Šio skambučių centro darbuotojai...

Technologijos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvos bankas 3 ekonomikos mokslininkams skyrė premijas 4

Lietuvos banko (LB) valdyba trims ekonomikos mokslininkams skyrė premijas už mokslinę veiklą ir ekonomikos...

Technologijos
2019.02.13
Naktį į ketvirtadienį „Swedbank“ atnaujins IT sistemas, galimi sutrikimai

„Swedbank“ praneša, kad naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį planuoja vykdyti IT sistemų atnaujinimą. Dėl...

Technologijos
2019.02.13
Augantis vartojimas didino „Tele2“ pajamas  3

Didėjantis klientų skaičius ir mobiliųjų duomenų vartojimas, taip pat sprendimai verslui lėmė...

Technologijos
2019.02.13
Rytuose besiplečiančių „Penki kontinentų“ pajamos augo, pelnas mažėjo 4

Technologijų įmonių grupė „Penki kontinentai“ 2018 m. fiksavo išaugusias pajamas. Tačiau grupės pelnas...

Technologijos
2019.02.13
Stabčiodami kuria suverenų Rusijos internetą Premium

Tik ministerija gali turėti tiek galios – tokia kritika pasitinkamas Rusijos skaitmeninių investicijų...

„Swedbank“ kodų kortelių naudotojams pavedimų limitą mažina iki 100 Eur  17

„Swedbank“ toliau aktyviai skatina savo klientus atsisakyti slaptažodžių kodų kortelių ir rinktis modernesnes...

Technologijos
2019.02.12
Lietuva – „fintech“ centras: išpūstas reikalas ar apčiuopiama nauda šaliai Premium 31

Lietuvos institucijoms skelbiant apie vieną po kitos į šalį ateinančias finansų technologijų („fintech“)...

Rinkos
2019.02.12
Lietuvoje dauguma mokslininkų – moterys 9

Vasario 11-oji – tarptautinė mergaičių ir moterų moksle diena. Ir nors pasaulinė statistika rodo, kad mokslo...

Technologijos
2019.02.11
„Visma“ atlaikė didelę programišių ataką, tarp įtariamųjų – kinai 1

Norvegiško kapitalo IT kompanija „Visma Group“, dirbanti ir Lietuvoje, patyrė rimtą kibernetinę ataką.

Technologijos
2019.02.11
Įsteigti dar du nauji rizikos kapitalo fondai  4

Valstybės valdoma UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) ir viena iš labiausiai patyrusių...

Technologijos
2019.02.11
Buvusioje „Dvarčionių keramikos“ vietoje – „Eksmos“ optikos gamykla

Lazerinių sistemų gamybos, laboratorinės įrangos bei cheminių reagentų prekybos įmones vienijanti grupė...

Technologijos
2019.02.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau