„Fitbit“ suvalgė dar vieną laikrodžių gamintoją

Dėvimų įrenginių sportui gamintoja Fitbit per du mėnesius paskelbė jau apie antrą įsigijimą. Su naujomis jėgomis tikimasi dar labiau išjudinti išmaniųjų laikrodžių rinką.
Antradienį Fitbit paskelbė, kad įsigija Europos startuolį Vector Watch. Šios bendrovės laikotarpis nuo sukūrimo iki pardavimo truko vienerius metus. Bendrovė per šį laiką pristatė 12 išmaniųjų laikrodžių. Jos centrinis biuras yra Jungtinėje Karalystėje, o produkto plėtra vykdoma Rumunijoje.
Už kokią sumą buvo nupirkta ši bendrovė, abi pusės neatskleidžia, rašo Venture Beat.
Vector Watch išmanusis laikrodis gali stebėti žmogaus aktyvumą, perduoti ir priimti pranešimus iš išmaniojo telefono. Taip pat jis turi kelias integruotas trečiųjų šalių programėles, pavyzdžiui, žiniasklaidos priemonių The Economist, ESPN, BBC World News.
Tačiau šių bendrovių programėlių integraciją padarė pati Vector Watch ir tai yra trūkumas, kurį vis dar mėgina išspręsti ir kiti konkurentai. Siekiama, kad gamintojams nereikėtų įdėti papildomų pastangų, kad trečiųjų šalių programėlės veiktų sklandžiai naudojant jų dėvimuosius įrenginius.
Vector Watch per visą savo veiklos laikotarpį buvo pritraukusi pradinę 2 mln. USD rizikos kapitalo investiciją iš fondų valdytojos Gecad Fund. Bendrovė pranešė, kad jos prekės ženklo nebeliks.
Perėmė Pebble
2016 m. pabaigoje Fitbit atliko dar vieną įsigijimą. Tiesa, tai atrodė labiau kaip bendrovės perėmimas, o ne pirkimas. Išmaniuosius laikrodžius gaminusi Pebble paskelbė, kad nutraukia savo veiklą.
Apie tai, kad Pebble turi finansinių problemų buvo kalbama ir anksčiau. Buvo pasirodžiusi informacija, jog Fitbit ketino įsigyti Pebble už 40 mln. USD. Galiausiai kompanija pasiėmė tik tai, ko jai bendrovėje reikėjo: darbuotojus ir intelektinę nuosavybę. Kiek tai jai kainavo, neatskleidžiama.
Nors išmaniųjų laikrodžių rinkoje Fitbit elgiasi kaip ešerys ežere, ten pat yra ir lydekų. Rinkoje yra tikinčių, kad 2017 m. šią laikrodžių gamintoją nupirks technologijų milžinė Apple ar kita išmaniųjų telefonų gamintoja. Apskritai rinkoje yra neužtikrintumo, ar išmaniųjų laikrodžių gamintojai gali išgyventi, kai tokius įrenginius gamina ir išmaniųjų telefonų kūrėjai.
Fitbit įsikūrė 2007 m. 2016 m. ji išplatino savo akcijos Niujorko biržoje New York Stock Exchange ir pritraukė 732 mln. USD naujo kapitalo. Po mėnesio bendrovės akcijų kaina šoktelėjo iki rekordinių 47,6 USD. Tačiau dabar vienos akcijos vertė nesiekia 8 USD.
Vector Watch įsigijimas rinkos dalyvių taip pat nenudžiugino. Po pranešimo rytinės prekybos metu Fitbit akcijos buvo kritusios 4,5%.
Sunkūs laikai
Fitbit vertė laikosi žemai dėl bendrų tendencijų. Rinkos analizės bendrovė IDC pranešė, kad III praėjusių metų ketvirtį, palyginti su atitinkamu laikotarpiu 2015 m., išmaniųjų laikrodžių pristatymas į pardavimo vietas smuko 51,6%.
Lyderės pozicijas išlaikė Apple, kuri per ketvirtį pristatė į pardavimo vietas daugiau nei 1 mln. savo išmaniųjų laikrodžių. Tačiau tuo pat metu 2015 m. ji išsiuntė 3,9 mln. šių įrenginių. Augimą pademonstravo vienintelė Garmin, tačiau jos pardavimai išlieka nedideli: nuo 100.000 vienetų jie šoktelėjo iki 600.000.
Ekspertai ragina neskambinti pavojaus varpais, per analizuotą ketvirtį praktiškai nebuvo pristatyta naujų įrenginių. Kai bendrovės pateiks rinkai naujus produktus, tikimasi jos suaktyvėjimo. Kita vertus, anot jų, jau tampa aišku, kad išmanieji laikrodžiai įtiks ne kiekvienam.
Ir tai yra geras signalas seniesiems laikrodžių gamintojams, mano Benas Woodas, rinkos analizės bendrovės CCS Insight tyrimų grupės vadovas.
Mes tikime, kad auganti analoginių išmaniųjų laikrodžių įvairovė nulems aktyvumą šioje rinkoje 2017 m. Ypač, kai pažengę laikrodžių gamintojai kaip Fossil didina išmanesnių laikrodžių modelių skaičių ir siūlo juos tradiciniais pardavimo kanalais, prognozuoja p. Woodas, kurį cituoja BBC.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti