LB: trys ketvirtadaliai gyventojų prioritetą teiktų atsiskaitymui negrynaisiais pinigais

Lietuvoje reikšmingai padidėjo gyventojų dalis, kurie prioritetą teikia mokėjimams kortele, mobiliuoju telefonu arba išmaniuoju prietaisu, atsiskaito bekontakčiu būdu ir naudojasi mokėjimo paslaugų teikėjų sukurtomis mobiliosiomis programėlėmis, rašoma Lietuvos banko išplatintame pranešime spaudai.
Anot reprezentatyvios Lietuvos banko užsakymu atliktos (2022 m. rugpjūčiorugsėjo mėn.) gyventojų apklausos, kurios rezultatus skelbia bankas, trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų prioritetą teiktų atsiskaitymui negrynaisiais pinigais, kai 2021 m. ši dalis buvo 50%. Tačiau ir grynieji pinigai išlieka svarbūs: juos kasdienėje veikloje teigia naudojantys 96% apklaustųjų (2021 m. 92%).
2022 m. 52% respondentų nurodė, kad mokėjimo kortelės ar kiti el. atsiskaitymo būdai jiems yra priimtinesni nei grynieji pinigai, o grynaisiais pinigais atsiskaito tik tada, kai tai yra vienintelis būdas, kurį priima pardavėjas (2021 m. 33%). Dar 25% teigia mokantys įvairiai, tačiau dažniau mokėjimo kortelėmis ar kitais el. atsiskaitymo būdais (2021 m. 17%).
Elektroniniams mokėjimams atlikti vis dažniau naudojamasi bankų ir kitų mokėjimo paslaugų teikėjų sukurtomis mobiliosiomis programėlėmis. Per metus net 13 proc. punktų (iki 66%) padaugėjo tokias programėles mobiliuosiuose telefonuose turinčių respondentų, kurie jas naudojo mokėjimo pavedimams atlikti, ir 12 proc. punktų (iki 36%) padaugėjo jomis atsiskaitančiųjų prekybos vietose su išmaniojo telefono pagalba. Taigi gyventojai pamažu keičia mokėjimo įpročius ir įvertina tokių atsiskaitymo būdų patogumą, saugumą, greitį, sako Tomas Karpavičius, Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vadovas.
Apklausos duomenimis, iš viso 69% sąskaitas turinčių respondentų naudojosi mokėjimo paslaugų teikėjų sukurtomis mobiliosiomis programėlėmis (2021 m. 56%).
Gyventojai vis palankiau vertina atsiskaitymus išmaniaisiais prietaisais (telefonu, laikrodžiu, žiedu). Nors jais labiau linkstama mokėti mažesnes sumas. 10 proc. punktų iki 53% (2021 m. 48%) padaugėjo mokėjimo kortelę turinčių apklaustųjų, kurie nurodė, kad atsiskaityti išmaniuoju prietaisu yra saugu. Tai, kad tokiu prietaisu atsiskaityti yra patogu, nurodė 61% apklaustųjų. Mokėjimo kortelę su bekontakčio atsiskaitymo funkcija turi 91% kortelę turinčių apklaustųjų (2021 m. 88%), o 81% šia funkcija naudojasi, mokėdami už prekes ar paslaugas (2021 m. 76%).
Mokėjimo sąskaitą turėjo 86% Lietuvos gyventojų (2021 m. 89%), iš jų 94% Lietuvoje veikiančiame banke (2021 m. 97%), 18% pas užsienio mokėjimo paslaugų teikėją (2021 m. 16%), 12% Lietuvoje veikiančioje el. pinigų įstaigoje (2021 m. 18%) ir 6% kredito unijoje (2021 m. 6%).
Apklausos rezultatai rodo, kad 40% grynaisiais pinigais atsiskaito už ne namuose teikiamas paslaugas (pvz., grožio, sveikatos priežiūros, medicinos paslaugas, autoserviso paslaugas), 39% respondentų nurodė grynuosius pinigus dažniausiai naudojantys kasdieniams pirkiniams (2021 m. 48%). 2022 m. net 12% punktų padaugėjo apklaustųjų, kurie turėjo grynųjų pinigų piniginėje nenumatytiems atvejams (2021 m. 43%). Grynuosius pinigus taupymui laiko 11% apklaustųjų.
Anot respondentų, grynųjų pinigų prieinamumas Lietuvoje yra pakankamas: 96% pinigų gryninimosi paslauga besinaudojančių respondentų nurodė, kad jiems bankomatas arba tarpininkas nėra sunkiai pasiekiamas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Finansai
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti