„Luminor“ dėl probleminių paskolų tvarkymo gavo 150.000 Eur baudą

Estijoje registruotam Luminor Bank AS, kurio skyrius veikia Lietuvoje, Lietuvos bankas skyrė 150.000 Eur baudą.
Papildyta Luminor komentaru
Nustatyta, kad dėl techninės klaidos nuo 2017 m. liepos 1 d. iki 2020 m. sausio 30 d. bankas 89 klientams taikė didesnę netesybų dydį (0,2%), nei nustatyta Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatyme (0,05%), ir tokiais veiksmais šį įstatymą pažeidė.
Bauda Lietuvos banko valdybos sprendimu skirta po Finansų rinkos priežiūros tarnybos atlikto tikslinio patikrinimo, kurio metu buvo tikrinamos atrinktos kredito sutartys.
Pažeidimą dėl netesybų bankas pripažino, dar patikrinimo metu nutraukė teisės aktų reikalavimus pažeidžiančią veiklą, ištaisė nustatytą pažeidimą ir atlygino nuostolius 89 klientams, todėl už šį pažeidimą poveikio priemonė nebuvo taikyta.
Priekaištai ir dėl sutarčių nutraukimo
Be to, bankas nuo 2019 m. liepos 1 d. iki gruodžio 31 d. ne visuomet pagal įstatymą elgėsi tais atvejais, kai vartotojams, netinkamai vykdant įsipareigojimus ar jų nevykdant, buvo nutrauktos kredito sutartys.
Kredito sutarčių nutraukimo atvejais bankas nepateikė įrodymų, kad bendradarbiavo su kredito gavėjais ir panaudojo visas objektyviai įmanomas galimybes, pasiūlydamas galimas priemones, kad būtų vykdomi kredito sutartyje nustatyti įsipareigojimai.
Už Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo ir nuostatų pažeidimus poveikio priemonės Luminor Bank AS iki šiol nebuvo taikytos.
Priima pastabas, bet sprendimą atidžiai išnagrinės
Indrė Baltrušaitienė, Luminor komunikacijos vadovė, teigia, kad bankas priima Lietuvos banko pastabas ir jau atliko reikalingus pokyčius, kurie užtikrina, kad ši netinkama praktika nepasikartotų.
Kaip minėta, dėl techninės klaidos delspinigiai buvo neteisingai skaičiuojami 89 klientams. Ištaisius klaidą, klientams buvo grąžinti visa neteisingai priskaičiuotų delspinigių suma 772 Eur. Tuo tarpu kredito sutarčių nutraukimo procedūra buvo suderinta šių metų birželio 29 d., atsižvelgus į Lietuvos banko komentarus.
Luminor visuomet siekė susitarti su klientais, jei pastariesiems iškyla sunkumų vykdant įsipareigojimus, todėl kur kas daugiau kredito sutarčių restruktūrizuojama nei nutraukiama. Pavyzdžiui, šiemet buvo nutrauktos 73 kreditavimo sutartys, o restruktūrizuotos 1.793, nurodė I. Baltrušaitienė.
Į kausimą, ar bankas baudą mokės, ar skųs sprendimą, banko atstovė atsakė: Lietuvos banko sprendimą tik ką gavome, mes jį atidžiai išnagrinėsime.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Finansai
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti