Jau surinkta apie 11 mln. Eur taršių automobilių mokesčio

Publikuota: 2020-11-22
Herkaus Milaševičiaus nuotr.
svg svg
Herkaus Milaševičiaus nuotr.

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos galiojant taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą jau surinkta 10,8 mln. Eur. 

Kandidatas į aplinkos ministrus liberalas Simonas Gentvilas žada šį mokestį peržiūrėti.

Jo teigimu, bus plečiamas ir mokesčio mokėtojų ratas – bus apmokestinama žemės ūkio technika, ir pajamų iš mokesčio nukreipimas – bus skirtos keisti gyvenimo būdą renkantis mažiau taršias transporto priemones.

Kitas bus ir mokesčio apskaičiavimas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Dabar mokestis yra registracijos mokestis, nelabai veikia, jis turi būti siejamas su naudojimu, ar tai būtų metinis, ar būtų už ridą“ – BNS sakė S. Gentvilas.   

Kaip BNS informavo „Regitra“, liepos-spalio mėnesiais anglies dioksido (CO2) kiekis buvo nustatytas 100.200 naujų ir naudotų lengvųjų automobilių, iš kurių 13.300 (apie 13%) transporto priemonių mokestis nebuvo taikytas, nes išmetamas CO2 kiekis buvo per mažas, o 86.900 – viršijo minimalią ribą.

Statistika rodo, kad visais mėnesiais tarp tų lengvųjų automobilių, kurių CO2 kiekis viršijo 130 gramų kilometrui, dominavo varomi dyzelinu – apie 67%.

Taip pat tarp tų, kuriems mokestis taikytas, daugiausia buvo automobilių, kurių nustatytas išmetamas CO2 kiekis siekė nuo 151 iki 160 gramų kilometrui – tokia tendencija išliko visus keturis mėnesius. Į šią grupę patenkančių automobilių registracijos mokestis priklausomai nuo kuro rūšies siekia 40,5–90 Eur.

Maksimalūs mokesčio dydžiai (nuo 243 iki 540 Eur) taikomi, kai automobilio išmetamas CO2 kiekis viršija 301 gramą kilometrui. Šiuos mokesčius sumokėjo mažiau nei procentas automobilių savininkų.

Didžiausias mokestis, t. y. 540 Eur nustatomas dyzeliniams automobiliams.

Dabar įstatymas leidžia pajamas iš mokesčio skirti naujų miškų sodinimui, „valstiečiai“ siūlė dalį jų nukreipti miestų želdynų priežiūrai, nes miškasodžiui pinigų panaudoti neįmanoma, kadangi  nėra laisvos žemės, be to papildomų lėšų tam ir nereikia, nes užtenka jau turimų. Kol kas tam pritarė tik Vyriausybė, o pataisos Seime dar neregistruotos.

Dėl mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.

Valdantiesiems beveik prieš metus įvedus automobiliu? tars?os mokestį, tuometinė opozicija priekaištavo, kad mokestis skaic?iuojamas neteisingai ir neskatina pereiti prie mažiau aplinką teršiančių transporto priemoniu?. 

Tuometinis Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas prognozavo, kad mokestis valstybės biudžetą šiemet papildytų apie 19-20 mln. Eur.

Automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 Eur.

Iki 2030 metų Lietuva nori pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėtų 9% (palyginti su 2005 metais). Tai numatyta integruotam nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano (NEKS) 2021–2030 metų projekte.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Finansai“
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
G. Šimkus: Baltijos šalys nesugeba išnaudoti stipraus regiono įvaizdžio investicijoms pritraukti

Nepaisant gerų ekonomikos rodiklių, Baltijos šalys nesugeba išnaudoti savo, kaip stipraus ir investuotojams...

Finansai
2022.05.20
„SME Finance“ su „SME Bank“ steigia bendrą IT centrą: bus sukurta 50 darbo vietų

Lietuvos finansų technologijų bendrovė „SME Finance“ kartu su neobanku „SME Bank“ įkurs vidinį informacinių...

Vadyba
2022.05.20
VMI išaiškino, kam ir kaip PVM nebus apmokestinta parama Ukrainai

Ukrainos karo ar kitų nelaimių aukoms skirtos prekės ir su jomis susijusios paslaugos galės būti...

Finansai
2022.05.20
Vokietijos finansų ministras: pasaulinės stagfliacijos tikimybė didėja

Pusės amžiaus senumo išbandymus primenančios stagfliacijos tikimybė pasauliniu mastu didėja, skelbia agentūra...

Finansai
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Du scenarijai, kada verslui didėtų rizikos marža, brangtų paskolos Premium

Išaugusios energijos kainos arba nutrauktas dujų tiekimas euro zonoje ne tik sulėtintų ekonominį augimą ir...

Finansai
2022.05.20
Estų bendrovė augina kriptovištas. Įmonės savininkas vadiną ją „kolūkiu 2.0“ Premium 6

Prieš trejus metus Tanelis Tangas Saremos saloje įkūrė bendrovę „Saaremaa Mahemunad“ (liet. – Saremos...

Finansai
2022.05.19
Europos Parlamentas dega žalią šviesą 15% pelno mokesčiui ES 1

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį parėmė Europos Komisijos siūlymą, kuriam įsiteisėjus ES įsigaliotų...

Finansai
2022.05.19
Lietuvos draudimo rinka pirmąjį ketvirtį augo 17%

Lietuvos draudimo rinka pirmąjį šių metų ketvirtį pagal pasirašytas įmokas siekė 292 mln. Eur – 17,1% daugiau...

Rinkos
2022.05.19
Prancūzų kapitalo „Rosbank“ parduotas Kremliui artimam oligarchui

Prancūzijos bankininkystės milžinas „Societe Generale“ pranešė užbaigęs savo antrinio banko Rusijoje...

Rinkos
2022.05.19
Gryninantis 10.000 Eur, „Swedbank“ reikalaus paaiškinimo – kam? 82

„Swedbank“ Lietuvoje nuo rugsėjo 1 d. didina įvairių paslaugų įkainius, besigryninsiantys bent 10.000 Eur...

Rinkos
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
FNTT: Druskininkų ir Birštono SPA centruose nustatytos PVM vengimo schemos 2

Druskininkų ir Birštono SPA centruose nustatytos pridėtinės vertės mokesčio (PVM) vengimo schemos,...

Verslo aplinka
2022.05.19
Teisininkė: daugelis sutarčių dėl didėjančių kainų nebus įvykdytos. Reikia tartis Premium

Donata Lapėnienė, advokatų profesinės bendrijos „VIALEX Baltic“ partnerė, prognozuoja, jog dėl padidėjusių...

Verslo aplinka
2022.05.19
Statybą stabdo ne verslas 31

Statybos bei kelių tiesimo įmonės beveik 80-yje viešųjų objektų pusdieniui metė darbus ir su plakatu...

VŽ požiūris
2022.05.19
Renovacija merdi, o rangos konkursus skelbia dar 2019 m. kainomis Premium 3

Renovacijos projektų vykdytojai kai kuriuos pirkimus skelbia dar 2019–2020 m. kainomis, kai vien nuo šių metų...

Statyba ir NT
2022.05.19
Finansinių ataskaitų teikimas: dažniausi klausimai ir atsakymai Verslo tribūna

Artėjant terminui, gegužę suaktyvėja juridinių asmenų finansinių ataskaitų teikimas – šiuo metu Registrų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku