20 mokesčių mokėtojų teisių

Publikuota: 2018-05-11
Juditos Grigelytės (nuotr.)
Juditos Grigelytės (nuotr.)

Pagarbos mokesčių mokėtojams dienos proga Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) ekspertai kartu su partneriais pristatė mokesčių mokėtojų teisių sąrašą. Juo norima pabrėžti, kad mokesčių mokėtojai turi ne tik pareigas, bet ir teises, kurių turi būti paisoma.

Šiemet gegužės 11 d. pirmą kartą švenčiama Seimo patvirtinta Pagarbos mokesčių mokėtojams diena.

Žilvinas Šilėnas, LLRI prezidentas, pažymi, kad ši diena atsirado „iš pykčio ir vilties“, nes mokesčių mokėtojai yra didžiausia piliečių grupė, tačiau su jais nesikalbama, kaip, pavyzdžiui, su profsąjungomis.

Ieva Valeškaitė, LLRI ekspertė, pažymi, kad mokesčius didinančių įstatymų priimama tris kartus daugiau, nei juos mažinančiu. Daug pakeitimų priimama naudojantis išimtimi, kuri leidžia pakeitimus priimti kartu su Valstybės biudžetu, todėl sausio 1 d. Lietuva nuolat atsibunda naujoje mokesčių aplinkoje.

Virginija Sirevičienė, UAB „BDO auditas ir apskaita“ direktorė, akcentuoja, kad tuomet, kai įmonės ar fiziniai asmenys pasinaudoja VMI komentarais, labai dažnai vėliau yra nubaudžiami. VMI argumentuoja, kad mokesčio mokėtojo atvejis yra kitoks nei aptartas komentare.

„Norėtųsi, kad VMI prisiimtų atsakomybę už tai, ką aiškina viešai“, – teigia p. Sirevičienė.

Teisių sąrašas

Ponas Šilėnas pažymi, kad mokesčių mokėtojų teisės yra „išbarstytos“ įvairiuose Lietuvos teisės aktuose, todėl LLRI su partneriais sukaupė jas į vieną sąrašą.

„Norėjome, kad gyventojai nesijaustų bejėgiai, susidūrę su valdiškomis institucijomis, kad žinotų savo teises ir reikalautų, kad jos būtų gerbiamos. Retas mokesčių mokėtojas žino, kad jis turi teisę būti kiek įmanoma mažiau trikdomam mokesčių administratoriaus”, – pateikia pavyzdį p. Šilėnas. Ponia Valeškaitė akcentuoja teisę į mokesčių sistemos stabilumą, teisę būti laikomam sąžiningu mokesčių mokėtoju, teisę į kokybiškai ir gerai parengtus mokesčių įstatymus.

Mokesčių mokėtojų teisių sąrašą Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekspertai parengė kartu su įmonių „BDO auditas ir apskaita“ ir „Deloitte Legal“ teisininkais.

Tomas Davidonis, „Deloitte Legal“ partneris, advokatas, teigia, kad Lietuvoje mokesčių mokėtojų teisės, palyginti su kitomis pasaulio šalimis, užtikrinamos „vidutiniškai“.

„Lietuvos teisinėje sistemoje vyrauja chaosas. Neprofesionalui sudėtinga joje susigaudyti“, – sako p. Davidonis. Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad padėtis gerėja, o mokesčių administratorius Lietuvoje taiko vienas moderniausių mokesčių administravimo priemonių.

Mokesčių mokėtojo teisės

1. Teisė į efektyvią mokesčių sistemą

„Teisėkūroje vadovaujamasi šiais principais:

tikslingumo, reiškiančiu, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis;

proporcingumo, reiškiančiu, kad pasirinktos teisinio reguliavimo priemonės turi sudaryti kuo mažesnę administracinę ir kitokią naštą, nevaržyti teisinių santykių subjektų daugiau, negu to reikia teisinio reguliavimo tikslams pasiekti.

Šaltinis: Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 str. 2 d.

2. Teisė į kokybiškai parengtus mokesčių įstatymus

„Teisinis reguliavimas visais atvejais turi būti aiškus ir negali kelti dviprasmybių. Taigi, teisės aktuose neturėtų būti nuostatų, kurios leistų teisės normas interpretuoti subjektyviai, priimti teisės aktus pažeidžiančius sprendimus, nes už teisės aktų pažeidimus taikomos teisinės atsakomybės priemonės.“

Šaltinis: LR Konstitucinio Teismo praktika

3. Teisė į mokesčių sistemos stabilumą  

„Kad teisinių santykių subjektai galėtų savo elgesį orientuoti pagal teisės reikalavimus, teisinis reguliavimas turi būti santykinai stabilus.“

„Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naujus mokesčius, naujus mokesčio tarifus, mokesčio lengvatas, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, įsigalioja ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo oficialaus paskelbimo dienos. Ši nuostata netaikoma su atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu susijusiems Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymų pakeitimo (papildymo) įstatymams ir teisės aktams, kuriais Lietuvos nacionalinė teisė derinama su Europos Sąjungos teise.“

Šaltinis: LR Konstitucinio Teismo praktika; LR Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 str. 3 d.

4. Teisė į efektyviai panaudojamus mokesčius

„Įstatymo tikslas – siekiant ilgalaikės, visapusiškos ekonominės ir socialinės Lietuvos Respublikos piliečių gerovės, tvaraus ilgalaikio ekonomikos augimo, užimtumo ir nekeliant grėsmės kainų stabilumui užtikrinti, kad sudarant ir vykdant biudžetą piniginiai ištekliai būtų naudojami efektyviai.“

Šaltinis: LR Biudžeto sandaros įstatymo 1 str. 2 d.

5. Teisė į gerą mokesčių administravimą

„Iš gero administravimo principo išplaukia, kad valstybės institucijos, priimdamos administracinius sprendimus, privalo dirbti rūpestingai ir veikti taip, kad administracinėje procedūroje būtų laikomasi visų teisės aktų nuostatų. Pagal gero administravimo principą valstybės institucijos turi vykdyti procedūrą nešališkai ir objektyviai”.

Šaltinis: Kyla iš LR Konstitucijos 5 str. 3 d. („valdžios įstaigos tarnauja žmonėms“):

6. Teisė gauti kokybišką konsultavimą ir informaciją

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] iš mokesčių administratoriaus gauti nemokamą informaciją apie mokesčius, jų lengvatas, informaciją apie galiojančius mokesčių teisės aktus bei kitą informaciją, reikalingą jo mokestinėms prievolėms vykdyti“

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] gauti konsultacijas mokesčių mokėjimo klausimais“.

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 36 str., 27 str.

7. Teisė planuoti mokesčius

Kyla iš LR Konstitucijos 46 str. įtvirtinto ūkinės veiklos laisvės principo. Principas reiškia, kad kiekvienas subjektas turi teisę pasirinkti tokį veiklos modelį, kuris jam atrodo priimtiniausias.

LVAT: „vykdant įprastinę, tikslingą, ekonominę veiklą yra gaunama mokestinė nauda, tai tokios situacijos nėra laikomos mokesčių vengimu, kadangi pagrindinis sudaromų sandorių tikslas yra ekonominė nauda, o mokestinė nauda gaunama kaip priedas, šalutinis veiksnys, subjektyviai atsiradęs rezultatas.”

8. Teisė į mokesčių administratoriaus veiksmų nuspėjamumą

„Mokesčių mokėtojas turi teisę kreiptis į mokesčių administratorių su prašymu pritarti jo siūlomam mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 37 1 str.

9. Teisė būti laikomam sąžiningu mokesčių mokėtoju

LR Mokesčių administravimo įstatymo 73 str., 1 d.:

„Priklausančius mokėti mokesčius mokesčių mokėtojas deklaruoja savarankiškai, išskyrus tiesiogiai atitinkamų mokesčių įstatymuose nurodytus atvejus. Preziumuojama, kad mokesčio deklaracijoje nurodyti duomenys yra teisingi.“

LR Mokesčių administravimo įstatymo 3 str. 5 d.:

„Visi Lietuvos Respublikos mokesčių teisės aktų prieštaravimai ar neaiškumai aiškinami mokesčių mokėtojo naudai.“

Teismų praktika:

„Atsižvelgus į protingumo, teisingumo, mokesčių įstatymų vertinimo mokesčių mokėtojo naudai principus (MAĮ 3 str. 5 d., 8 str.), konstatuotina, kad Biudžetinių įstaigų veiksmai gali būti pripažinta objektyvia kliūtimi mokesčių mokėtojui sumokėti mokesčius ir eliminuoti mokesčių mokėtojo kaltę MAĮ 141 straipsnio 1 dalies 1 punkto taikymo aspektu.“

„Administracinių teisinių santykių, susiklostančių tarp privačių asmenų ir valdžios institucijų, ypatumai lemia, kad privatus asmuo juose yra silpnesnioji pusė. Tokia teisinė asmens padėtis lemia, kad santykyje su viešąja administracija kilus neaiškumams, teisė aiškintina jo naudai, siekiant subalansuoti nelygias šalių pozicijas bei garantuoti asmens, kaip silpnesnės šalies, apsaugą.“

10. Teisė į konfidencialumą

Šaltinis:  LR Mokesčių administravimo įstatymo 32 str. 5 p., 36 str. 10 p.:

„Mokesčių administratorius (jo pareigūnas), atlikdamas jam pavestas funkcijas, privalo užtikrinti informacijos apie mokesčių mokėtoją slaptumą“.

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] reikalauti užtikrinti informacijos apie mokesčių mokėtoją slaptumą“.

VMI įsakymu įtvirtina nuostata, kad VMI apie viešų asmenų ir juridinių asmenų atžvilgiu vykdomų kontrolės veiksmų faktą teiks informaciją viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams, jei jų prašymas gauti tokią informaciją bus pagrįstas, t. y. motyvuotai išdėstytas informacijos rinkimo tikslas ir teisinis pagrindas.

Kontrolės veiksmų faktas tiesiogiai nė į vieną iš įstatyme numatytų išimčių nepatenka, todėl, norint tokią išimtį numatyti, reikėtų pirmiausia keisti patį įstatymą. Šiuo atveju VMI viršininko įsakymu galimai išplečiamas įstatyme numatytų išimčių skaičius, o tai jau teisine prasme pavojinga tendencija.

11. Teisė tiesiogiai arba per atstovą dalyvauti santykiuose su mokesčių administratoriumi

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] asmeniškai dalyvauti arba būti atstovaujamas (jei įstatymai tokio atstovavimo tiesiogiai nedraudžia) savo atstovo pagal įstatymą ar įgalioto atstovo esant santykių su mokesčių administratoriumi, taip pat mokestinį ginčą nagrinėjančiose institucijose; dalyvauti mokestinio patikrinimo procese; teikti paaiškinimus ir atsikirtimus dėl patikrinimo akto; gauti sprendimą dėl patikrinimo akto tvirtinimo, taip pat visus kitus dėl jo priimtus mokesčių administratoriaus sprendimus, susijusius su mokesčių mokėtojo mokestinės prievolės dydžiu.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 36 str., 4-7 p.

12. Teisė būti traktuojamam lygiai prieš įstatymą

„Taikant mokesčių įstatymus, visi mokesčių mokėtojai dėl šių įstatymų nustatytų sąlygų yra lygūs.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 7 str.

13.Teisė būti kiek įmanoma mažiau trikdomiems mokesčių administratoriaus

„Mokesčių administratorius (jo pareigūnas), atlikdamas jam pavestas funkcijas, privalo [...] atlikdamas savo funkcijas, stengtis kuo mažiau trikdyti mokesčių mokėtojo veiklą.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 32 str., 7 p.

14. Teisė nevykdyti neteisėtų mokesčių administratoriaus nurodymų

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] nevykdyti neteisėtų mokesčių administratoriaus nurodymų, įskaitant teisę atsisakyti pateikti informaciją, jei nurodymas pateikiamas dėl duomenų, kuriais mokesčių mokėtojas nedisponuoja ir pagal galiojančius teisės aktus kaupti neprivalo“.

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 36 str., 8 p.:

15. Teisė laiku atgauti mokesčio permoką

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] reikalauti laiku grąžinti (įskaityti) mokesčio permokas.“

„Mokesčių administratorius, per [...] nurodytą terminą negrąžinęs mokesčio permokos sumos, mokesčių mokėtojo naudai skaičiuoja palūkanas iki mokesčio permoka bus grąžinta. Palūkanų dydis yra lygus delspinigių už ne laiku sumokėtą mokestį dydžiui.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 36 str.; 87 str.   

16. Teisė reikalauti, kad būtų atsižvelgta į objektyvias aplinkybes

„Privalu paisyti protingumo reikalavimo, taip pat proporcingumo principo, pagal kurį nustatytos teisinės priemonės turi būti būtinos demokratinėje visuomenėje ir tinkamos siekiamiems teisėtiems bei visuotinai svarbiems tikslams (tarp tikslų ir priemonių turi būti pusiausvyra), jos neturi varžyti asmens teisių labiau, negu reikia šiems tikslams pasiekti, o jeigu šios teisinės priemonės yra susijusios su sankcijomis už teisės pažeidimą, tai minėtos sankcijos turi būti proporcingos padarytam teisės pažeidimui.“

„Centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka ir terminais mokesčio deklaracijos pateikimo terminas gali būti pratęstas mokesčių mokėtojo (fizinio asmens) mirties atveju, neribotos civilinės atsakomybės juridinio asmens savininko mirties atveju bei kitais centrinio mokesčių administratoriaus nurodytais atvejais.“

„Deklaracijos pateikimo terminas gali būti pratęstas, kai mokesčių mokėtojas (fizinis asmuo) ar neribotos civilinės atsakomybės juridinio asmens savininkas: miršta (pripažįstamas mirusiu); pripažįstamas neveiksniu ar ribotai veiksniu; pripažįstamas nežinia kur esančiu.“

„Deklaracijos pateikimo terminas gali būti pratęstas atsiradus tokioms svarbioms aplinkybėms, dėl kurių mokesčių administratorius nustato, kad mokesčių mokėtojas negali pateikti deklaracijos: einamojo mokestinio laikotarpio dokumentų praradimas, kuris yra patvirtintas atitinkamos institucijos dokumentais (policijos komisariato, priešgaisrinės apsaugos tarnybos ir pan.) arba tam turinčių teisę institucijų dokumentų poėmis; deklaracija negali būti pateikta dėl aplinkybių, kurios nepriklauso nuo mokesčių mokėtojo valios ir kurių jis nenumatė ir negalėjo numatyti (pvz., avarijos, stichinės nelaimės) ar kitų svarbių aplinkybių (pvz., sulaikymas įkalinimo vietose ir pan.).“

1. Mokesčių mokėtojas gali būti atleidžiamas nuo skaičiuojamų (apskaičiuotų), bet nesumokėtų (neišieškotų) delspinigių ar jų dalies, jeigu:

2) yra šio Įstatymo 141 straipsnio 1 dalyje nustatytas pagrindas;

3) kitais atvejais, kai delspinigius išieškoti netikslinga ekonominiu ir (ar) socialiniu požiūriu, kaip tai suprantama pagal šio Įstatymo 113 straipsnio 1 dalies 3 punktą. Šis atleidimo pagrindas gali būti taikomas tik mokesčių mokėtojams – fiziniams asmenims.”

„1. Atleidimo nuo [...] paskirtų baudų mokėjimo pagrindai yra:

1) jei mokesčių mokėtojas įrodo, kad nėra kaltas dėl padaryto pažeidimo;

2) jei mokesčio įstatymas pažeistas dėl aplinkybių, kurios nepriklausė nuo mokesčių mokėtojo valios ir kurių jis nenumatė ir negalėjo numatyti. Tokiomis aplinkybėmis nelaikomi mokesčių mokėtojo ar jo darbuotojų veiksmai ar neveikimas, taip pat mokesčių mokėtojo nemokumas;

3) kai mokesčių mokėtojo atskira veika, nors ir pažeidžiančia mokesčio įstatymo nuostatas, nepadaroma žala biudžetui;

4) kai mokesčių mokėtojas mokesčio įstatymą pažeidė dėl klaidingo apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo arba mokesčių administratoriaus raštu ar telefonu, jei suteikta konsultacija centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka buvo įrašyta ir yra galimybė nustatyti skambinantį asmenį – mokesčių mokėtoją (ar jo atstovą), suteiktos klaidingos konsultacijos mokesčių mokėjimo klausimais.”

Šaltinis: LR Konstitucinio Teismo praktika; LR Mokesčių administravimo įstatymo 80 str.1 d.; 76 str. 2 d.; 77 str. 1 d.; VMI Viršininko įsakymo 21-22 p., LR Mokesčių administravimo įstatymo 100 str., 141 str.

17. Teisė apskųsti mokesčių administratoriaus veiksmus

„Mokesčių mokėtojas turi teisę [...] įstatymų nustatyta tvarka apskųsti bet kokį mokesčių administratoriaus (jo pareigūno) veiksmą ar jo neatlikimą;“

„Mokesčių mokėtojas turi teisę apskųsti bet kurį mokesčių administratoriaus (jo pareigūno) veiksmą arba neveikimą.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 36 str., 12 p., 144 str.

18. Teisė pasiūlyti pasirašyti susitarimą dėl mokesčio dydžio

„Mokesčių administratorius ir mokesčių mokėtojas gali pasirašyti susitarimą dėl mokesčio ir su juo susijusių sumų dydžio, jei, apskaičiuojant mokesčius, nė viena iš šalių neturi pakankamai įrodymų savo apskaičiavimams pagrįsti. Pasirašius tokį susitarimą, mokesčių mokėtojas praranda teisę ginčyti mokesčio apskaičiavimo teisingumą, o mokesčių administratorius – apskaičiuoti didesnę sumą negu nurodyta susitarime. Minėtas susitarimas gali būti pasirašytas mokestinio tyrimo ar mokestinio patikrinimo metu, taip pat visų mokestinių ginčų nagrinėjimo etapų metu.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 71 str. 1 d.

19. Teisė reikalauti atlyginti turtinę ir neturtinę žalą

„1. Mokesčių administratorius, savo neteisėtais veiksmais ar neveikimu padaręs žalos mokesčių mokėtojui, privalo ją atlyginti įstatymų nustatyta tvarka. Mokesčių administratoriaus pareigūnai, kurių tiesioginiais veiksmais ar neveikimu buvo padaryta žalos, atsako Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

2. Mokesčių administratoriaus pareigūnas, atlikęs neteisėtus veiksmus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.“

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 35 str., 36 str. 11 p.

20. Teisė remtis senaties terminu

„[...] mokesčių mokėtojas ar mokesčių administratorius mokestį apskaičiuoti arba perskaičiuoti gali ne daugiau kaip už einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus, skaičiuojamus atgal nuo tų metų, kuriais pradedama mokestį apskaičiuoti arba perskaičiuoti, sausio 1 dienos.“

„Mokesčio ir su juo susijusių sumų priverstinio išieškojimo senaties terminas yra 5 metai. Mokesčio priverstinio išieškojimo senaties terminas pradedamas skaičiuoti nuo teisės priverstinai išieškoti mokestį atsiradimo dienos. Suėjus mokesčio priverstinio išieškojimo senaties terminui, pasibaigia ir su juo susijusių sumų priverstinio išieškojimo senaties terminas. Mokesčių administratorius, pasibaigus mokestinės nepriemokos priverstinio išieškojimo senaties terminui, neturi teisės imtis jokių išieškojimo veiksmų, taip pat be mokesčių mokėtojo prašymo ar sutikimo įskaityti mokesčių mokėtojo turimos mokesčio permokos (skirtumo) mokestinei nepriemokai, kurios pasibaigęs priverstinio išieškojimo senaties terminas, padengti.

Šaltinis: LR Mokesčių administravimo įstatymo 68 str.; 107 str.

Teisių sąrašą parengė LLRI, „BDO auditas ir apskaita“, „Deloitte Legal“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš 1 mlrd. Eur ES paramos šiemet dar nepanaudota 605 mln. Eur 2

Šiemet Valstybės biudžete suplanuota panaudoti beveik 1 mlrd. Eur Europos Sąjungos (ES) paramos, tačiau kol...

Finansai
12:04
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

MMA pokyčiai didina neapmokestinamus dienpinigius Premium

2019 m. minimali mėnesinė alga didėja nuo 400 iki 555 Eur, todėl ne itin didelį darbo užmokestį gaunantiems...

Finansai
06:00
Kinija: mumis pasitikėjusios šalys nepateks į skolos spąstus 6

Kinija užtikrina, kad jokia šalis, finansų srityje nusprendusi bendradarbiauti su Kinija, dėl tokio savo...

Rinkos
2018.11.18
Kiekvienam lietuviui po biuletenį, rytoj - po du! 9

3,1 milijono – tiek nedarbingumo pažymėjimų buvo išduota 2017 metais Lietuvoje. Vos prieš penkerius metus jų...

Finansai
2018.11.17
Užsienyje gyvenantys asmenys į Lietuvą pernai pervedė 1,1 mlrd. Eur 11

Gyventojų perlaidos iš užsienio į Lietuvą 2017 m. siekė 1,109 mlrd. Eur, tuo tarpu Lietuvos gyventojų...

Finansai
2018.11.16
Seime stringa Vyriausybės siūlymas didinti individualios veiklos apmokestinimą 1

Savarankiškai ir individualiai dirbantys gyventojai įmokas „Sodrai“ ir toliau turėtų mokėti tik nuo dalies...

Finansai
2018.11.16
Šešėlinė ekonomika: uždaras ratas 37

Šešėlis Lietuvoje vis dar laiko apglėbęs didelę šalies ekonomikos dalį ir, nors ne viena Vyriausybė mėgino jį...

Finansai
2018.11.16
Tyrimas: lietuviai šešėlį toleruoja, tačiau nori geresnių paslaugų iš valstybės 13

Apie trečdalis Lietuvos gyventojų pirko prekių ir pajamų, kurioms buvo neišduotas čekis, dar didesnė dalis...

Finansai
2018.11.15
Audito komitetas nepritarė 2019 m. biudžetui 9

Seimo Audito komitetas nepritarė 2019 m. valstybės biudžetui, o Biudžeto ir finansų komitetas palaimino...

Finansai
2018.11.15
„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Kaip ir kam bus taikomas NPD 2019 m. 4

Nuo 2019 m. pasikeitus minimaliai mėnesinei algai (MMA) keičiasi ir neapmokestinamieji pajamų dydžiai (NPD),...

Finansai
2018.11.15
Po nauju rūbu – sena idee fixe 10

Valdantieji garsiai nebekalba apie ketinimą steigti valstybinį banką, tačiau kita jų iniciatyva nedaug nutolo...

Finansai
2018.11.15
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas atmetė savivaldybių siūlymus dėl GPM 1

Seimo biudžeto ir finansų komitetas atmetė savivaldybių siūlymus dėl gyventojų pajamų mokesčio...

Finansai
2018.11.14
Vokietijos ekonomika susitraukė – pirmą kartą nuo 2015 m. 8

Didžiausia euro zonos ekonomika trečiąjį ketvirtį, palyginti su prieš tai buvusiu ketvirčiu, susitraukė 0,2%.

Rinkos
2018.11.14
G. Nausėda: Lietuvos bankas galėjo riboti paskolų dalybas 20

Buvęs SEB banko vyriausiasis ekonomistas Gitanas Nausėda prieš dešimtmetį vykusias paskolų būstui dalybas...

Finansai
2018.11.14
V. Šapoka: per dideli rezervai neleistų dalintis gerove su žmonėmis 9

Finansų ministerija (FM) pažymi, kad Valstybės biudžetas sudarytas laikantis taisyklių, o jos atliktas...

Finansai
2018.11.14
Liko dvi dienos, o žemės mokestį sumokėjo tik kas antras 7

Likus dviem dienoms iki žemės mokėjimo termino pabaigos už žemę dar neatsiskaitė apie pusė gyventojų ir...

Finansai
2018.11.14
Didieji – arčiau „žarijų duobės“ 1

Nuo naujųjų metų įsigaliosiančiuose Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimuose numatyta naujovė – patikimo...

Finansai
2018.11.14
VMI ruošia gėdos stulpą: rizika reputacijai ir pajamoms Premium 28

Privatiems poreikiams naudojami automobiliai, abejonių sukėlusios sąskaitos už valdymo paslaugas, netinkamai...

Finansai
2018.11.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau