VMI pradeda PVM sąskaitų kryžminius patikrinimus

VMI pradeda teikti PVM sąskaitų kryžminio patikrinimo paslaugą, kuri gali sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą buhalterių laukia daug papildomo darbo.
Nuo šiol Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) vartotojai pateikę PVM sąskaitų faktūrų registrus į Elektroninio sąskaitų faktūrų posistemį (i.SAF) galės naudotis visomis posistemyje sukurtomis el. paslaugomis: PVM sąskaitų faktūrų išrašymu ir gavimu, kryžminiu sąskaitų sutikrinimu bei preliminarių PVM deklaracijų formavimu.
Anot VMI, ši paslauga sumažins galimybes nesąžiningai konkurencijai rinkoje, kuomet pranašumas įgyjamas, neapskaitant visų ūkinių operacijų bei išvengiant mokesčių.
i.SAF vartotojams skirta paslauga padės įsivertinti, ar visi duomenys yra apskaityti ir įtraukti, taip pat, ar teikiant PVM sąskaitų faktūrų registrus yra pateiktos visos gautos bei išrašytos PVM sąskaitos faktūros, teigia Virginija Ginevičienė, i.SAF ir i.VAZ posistemių sukūrimo projekto vadovė. Ji akcentuoja, jog įmonių finansininkams svarbu laiku pateikti teisingus PVM sąskaitų faktūrų registrų ir PVM deklaracijų duomenis.
Kartą per mėnesį
Kryžminio sutikrinimo metu bus palyginami mokesčių mokėtojų į i.SAF pateiktų PVM sąskaitų faktūrų duomenys t.y. įmonių išrašytos / gautos PVM sąskaitos faktūros bus palyginamomis su verslo partnerių išrašytomis / gautomis PVM sąskaitomis faktūromis. Mokesčių mokėtojai, pateikę PVM sąskaitų faktūrų registrus iki duomenų pateikimo termino pabaigos, jau po kelių dienų bus informuoti apie atliktą kryžminį sutikrinimą, o radus neatitikimus papildomai informuoti apie juos pranešimu i.SAF portale. Šie pranešimai bus siunčiami kartą per mėnesį, pasibaigus mokestiniam laikotarpiui ir sukryžminus duomenis. Mokesčių mokėtojams, tikslinantiems pateiktus registrus, kryžminė sutikrinimo funkcija bus atliekama automatiškai ir apie neatitikimus informacija bus pateikiama i.SAF portale.
VMI atkreipia dėmesį, jog mokesčių mokėtojui, analizuojant kryžminio sutikrinimo paslaugos rezultatus, atsiskleis ne tik dokumentų apskaitymo ir pateikimo kokybė, bet ir partnerių patikimumas, jų veiklos skaidrumas. Verslas galės įsivertinti, ar jų verslo partneriai teisingai apskaito visas pajamas ir sumoka mokesčius. Anksčiau VMI yra komentavusi, jog tokiu būdu siekiama, jog mokesčių mokėtojai patys tikrintų vienas kitą.
Papildoma našta
Daiva Čibirienė, Lietuvos buhalerių ir auditorių asociacijos (LBAA) prezidentė, pažymi, jog tokia sistema gali fiksuoti daug neatitikimų. Pavyzdžiui, pirkėjas pametė sąskaitą, ar ji nėra aiški ir buhalteris jos neįtraukia į apskaitą, ar vadovas atsisako ją apmokėti, nes darbuotojas įsigydamas prekę ar paslaugą viršijo įgaliojimus. Tačiau pardavėjas tokias sąskaitas jau bus įtraukęs į sistemą.
Skirtumai kaupsis ir jeigu VMI vieną dieną pareikalaus juos paaiškinti, tuomet bus labai blogai, teigia p. Čibirienė. Kas skambinės ir klaus, kur dingo viena ar kita sąskaita tai didelė našta įmonei. Anot jos, vyriausieji buhalteriai ir taip dažnai dirba iki vėlumos, todėl įmonei gali tekti samdyti tokiam patikrinimui kitą žmogų. Daug neatitikimų turinčias įmones VMI gali pradėti tikrinti pati, todėl įmonės jaus didelį spaudimą, kad jų nebūtų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Finansai
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti