„Lietuvos geležinkeliai“ susitaikė su „Orlen Lietuva“

Publikuota: 2017-06-28

AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB „PKN Orlen Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą, kuriuo buvo užbaigti bendrovių nesutarimai dėl krovinių perdavimo tarifų ir susidariusių tarpusavio skolų.

„Noriu pasidžiaugti, kad užbaigtas ilgas ir neprasmingas ginčas, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis. – „Orlen“ investiciją laikome ir savo investicija – bendrovė yra tiek Lenkijos, tiek Lietuvos.“

Po susitarimo pasirašymo surengtoje konferencijoje dalyviai džiaugėsi ir negailėjo gerų žodžių vieni kitiems, tačiau susitarimo detalių buvo pateikta nedaug.

„Kai prieš pusantrų metų man buvo suteiktos Lenkijos naftos koncerno „PKN Orlen“ pirmininko pareigos, siekiau atversti naują skyrių „Orlen Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkelių“ santykiuose, – teigė Wojciechas Jasinskis, „PKN Orlen“ vadovas. – Lietuva taip pat buvo pirmo mano vizito Lietuvoje tikslas (p. Jasinskis Vilniuje lankėsi praėjusių metų viduryje – VŽ), norėjau sužinoti, kaip sekasi „Orlenui“. Bet šis susitarimas nebūtų pasiektas, jei klausimo svarbiu nelaikytų ministras pirmininkas, ministras ir bendrovės vadovai.“

„Norėtumėme taip veikti, kad jūs matytumėte, kad mes ne tik gerai valdome savo įmonę, bet ir gerai vystome tam tikrą Lietuvos ūkio dalį, kad įmonė gerai funkcionuotų, mokėtų mokesčius valstybei“, – teigė p. Jasinskis.

Išsprendė tarifų ir skolų klausimus

Bendrovės susitarė dėl naujų Lenkijos bendrovei taikomų transportavimo tarifų bei dėl ginčo metu susikaupusių įsiskolinimų.

„Pasirašytas susitarimas išsprendė mūsų logistines problemas, turime stabilią ateitį, žinome, kas mūsų laukia, žinome, kokie bus mūsų ateities kaštai, o numatomumas yra verslo pagrindas“, – teigia Ireniuszas Fąfara, „PKN Orlen Lietuva“ vadovas.

„Susitarimas yra paremtas ilgalaike šalių partneryste. Ginčą (dėl įsiskolinimų – VŽ) išsprendėme radę kompromisą ir pasidalindami sumas maždaug per pusę. Tai įrodo abiejų šalių konstruktyvų nusiteikimą ir džiaugiuosi, kad toks susitarimas tiko mūsų strateginiams partneriams“, – teigia Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius. Konkrečių tarifo nuolaidos sumų nei jis, nei p. Jasinskis nekomentavo.

„Rengės atkarpos klausimas nebuvo aptariamas, nes šiuo klausimu užsiima Europos Komisija, kurios sprendimo šiuo metu ir laukiame“, – patikino Ireniuszas Fąfara, „Orlen Lietuva“ vadovas.

„Didžiausi iššūkiai kurie mūsų laukia – prisitaikymas prie aplinkos apsaugos reikalavimų, tai yra užduotis, kurią vykdome bendradarbiaudami su vyriausybės institucijomis, kurios už šias užduotis atsakingos. Kiti iššūkiai yra susiję su naujais investiciniais projektais, apie juos galėsime kalbėti metų pabaigoje“, – dėsto p. Fąfara.

Ilgametis ginčas

Kaip rašė VŽ, „Orlen Lietuva“ iki šiol tikino, kad už krovinių vežimą „Lietuvos geležinkeliai“ reikalauja daugiau nei iš jos konkurentų. Geležinkelių bendrovė krovinių vežimui taikomą tarifą padidino remdamasi 2009 m. pasirašyta sutartimi, tačiau „Orlen Lietuva“ su sprendimu nesutiko ir vienašališkai nuo 2014 m. pradžios pradėjo mokėti tik dalį „Lietuvos geležinkeliams“ už suteiktas paslaugas pateikiamose sąskaitose nurodytos sumos. Dabar bendrovės sutarė atsisakyti teisminių skundų viena kitai.

Dar praėjusių metų liepą „Lietuvos geležinkeliai“, vadovaujami Stasio Dailydkos, pabrėžė esantys pasirengę su Mažeikių perdirbimo gamyklos valdytoju derėtis dėl naujo tarifo, tačiau ne dėl esamų skolų. Tuomet bendrovė skaičiavo, kad jai buvo nesumokėta 32,6 mln. Eur. „Orlen“, savo ruožtu, reikalavo tokio tarifų sumažinimo, kuris atneštų po 41 mln. Eur sutaupymų per mažiau nei dvejus metus, arba sumokėti 100 mln. Eur kompensaciją.

Pasikeitus vadovybei Susisiekimo ministerijoje ir „Lietuvos geležinkeliuose“, noras sutarti atgijo. Sausį bendrovės atstovai padėtį, kuomet vienos bendrovės už krovinių pervežimą moka mažiau nei kitos, vadino nenormalia.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Ignitis gamyba“ nuotoliniams vartotojams įrengs 3 MW galios saulės elektrinę

AB „Ignitis gamyba“ pasirašė sutartį su įmone „IMASD Energias SL“ dėl naujos 3 MW saulės jėgainės įrengimo...

Pramonė
2020.01.24
Nafta iš Klaipėdos link Baltarusijos pajudės vidurnaktį

Į Klaipėdos jūrų uostą ketvirtadienį ryte atplaukus laivui su Baltarusijai skirta norvegiška nafta, pirmasis...

Pramonė
2020.01.24
Dar ilgą laiką galime nematyti 100 USD kainuojančios naftos, sako „Chevron“ vadovas

Naftos kainos pasaulinėse rinkose dar ilgai nepasieks 100 USD už barelį lygmens dėl tebesitęsiančio JAV...

Rinkos
2020.01.24
Europa SkGD importavo vietinės dujų gavybos sąskaita

Europa praėjusiais metais prisidėjo prie perteklinės tarptautiniu mastu suskystintų gamtinių dujų (SkGD)...

Pramonė
2020.01.23
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Baltarusijai naftą gabenantis laivas atplaukė į Klaipėdą

Į Klaipėdos jūrų uostą ketvirtadienio rytą atplaukė laivas su Baltarusijai skirta norvegiška nafta.

Pramonė
2020.01.23
Žalioji alternatyva Europai: graži kalėdinė pasaka, kuriai (ne)lemta išsipildyti? 2

Planai, kuriami dešimtmečiams į ateitį, balansuoja ties realybės ir fantazijos riba. Ypač, kai planuojami...

Verslo aplinka
2020.01.22
Į Klaipėdą atplauks tanklaivis su norvegiška nafta Baltarusijai 

Trečiadienį Klaipėdos uoste laukiama pirmojo po trejų metų pertraukos Baltarusijai skirto naftos krovinio iš...

Pramonė
2020.01.22
Skelbiama „Amber Grid“ vadovo atranka

Valstybės valdoma energetikos grupė „Epso-G“ paskelbė naujo dujų perdavimo bendrovės „Amber Grid“ vadovo...

Vadyba
2020.01.21
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20
Veiklą pradeda „Lords LB“ fondo 45 mln. Eur vertės saulės parkų projektas Lenkijoje

„Lords LB Asset Management“ valdomas investicinis fondas „Energy and Infrastructure SME Fund“ (EIF) užbaigė...

Pramonė
2020.01.20
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
Žaliosios energijos aukciono laimėtojui – pirmenybė persiųsti elektrą

Pirmajame žaliosios energetikos aukcione net trims vėjo parkų vystytojams nepaprašius valstybės pagalbos,...

Pramonė
2020.01.17
„Idex Baltic“ leista įsigyti biokuro tiekėją „Pusbroliai“

Pernai į Lietuvą įžengusios Prancūzijos atsinaujinančios energetikos grupės „Idex“ valdoma bendrovė „Idex...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Nutolusias saulės elektrines siūlo ir „Saulės grąža“

Gyventojams pasiūlytas jau ketvirtas nutolusių saulės elektrinių projektas. Vieno megavato galios saulės...

Pramonė
2020.01.16
Žaliosios energijos aukcioną laimėjo UAB „Windfarm Akmenė one“ 7

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) paskelbė elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių...

Pramonė
2020.01.16
Baltarusija prašo „Klaipėdos naftos“ krauti jai skirtą naftą 3

„Klaipėdos nafta“ yra pasiruošusi krauti žaliavinę naftą iš laivų ir pagal poreikį — gabenti žaliavą į...

Pramonė
2020.01.15
Visuomenininkai ragina priešintis Astravo AE

Visuomenininkai ragina toliau aktyviai priešintis Baltarusijoje baigiamai statyti Astravo atominei...

Verslo aplinka
2020.01.15
Ką investuotojams reikės daryti su „Ignitis grupės“ sumokėsimais 50 mln. Eur Premium 1

„Ignitis grupės“ siekis patraukti ESO ir „Ignitis gamybą“ iš Vilniaus biržos kelia ne tik bangų dėl oficialių...

Rinkos
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau