„Swedbank“ kliento sąskaitą ištuštino per „Yandex.money“

Publikuota: 2018-08-28
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.

Lietuvos „Swedbank“ banko klientui, kuris pats to nežinodamas sukčiams padėjo ištuštinti savo sąskaitą, nepavyko nuostolių atlyginimo iš išsireikalauti iš „Swedbank“, nors banko darbuotojai ir padarė klaidų informuodami klientą apie operacijų stabdymą.

Lietuvos bankas praėjusią savaitę paskelbė, kad atmeta „Swedbank“ kliento J.D. reikalavimą bankui „Swedbank“ kaip nepagrįstą.

Pinigų „Swedbank“ klientas neteko šiemet gegužės 23 d., kai jam paskambino rusakalbė mergina, kuri teigė, kad jis yra užsiregistravęs į nepatikimų interneto puslapių sąrašą įtrauktame interneto puslapyje.

Skambinusi mergina nurodė, kad J.D. paskyroje yra sukaupta pinigų, kuriuos ji nori pervesti į jo banko sąskaitą ir uždaryti paskyrą minėtame interneto puslapyje.

„Swedbank“ klientas sutiko su paskambinusios merginos pasiūlymu ir įvykdė jos nurodymus: įrašė į kompiuterį nurodytą programą, padiktavo kompiuterio ekrane rodomus numerius.

Toliau, kaip Lietuvos bankui dėstė J.D., prie kompiuterio prisijungė asmuo, kuriam buvo peradresuotas skambutis, ir kuris sukūrė paskyras interneto puslapiuose www.crypto.com ir www.10brokers.com. Prisijungęs prie kompiuterio, šis asmuo iš kompiuterio esą užpildė kažkokius dokumentus, o vėliau nurodė, jog norint patvirtinti mokėjimo operaciją reikia tris kartus suvesti banko duomenis. „Swedbank“ klientas teigia įvykdęs minėtų asmenų prašymus.

Nors skambinusieji tvirtino, kad daro mokėjimo pavedimą į jo banko sąskaitą, iš tikrųjų atliko 3 mokėjimo operacijas ir jų metu į „Yandex.money“ banko sąskaitą pervedė po 211,52 Eur (iš viso 634,56 Eur).

„Yandex.money“ yra populiariausia Rusijoje elektroninių mokėjimų sistema, kuria naudojasi individualūs vartotojai ir prekybininkai. Šią paslaugą paleido interneto paieškos bendrovė „Yandex“ kartu su Rusijos banku „Sberbank“.

Prisiskambinti nepavyko

„Tik prisijungęs prie savo internetinės bankininkystės paskyros pastebėjau, kad yra rezervuota 634,56 Eur suma. Tada supratau, kad mane apgavo sukčiai“, – Lietuvos bankui aiškino nukentėjusysis.

Supratęs, kad jį apgavo, „Swedbank“ klientas, norėjo prisiskambinti į banką, kad mokėjimai būtų užblokuoti, tačiau prisiskambinti esą nepavyko.

Tuomet „Swedbank“ klientas nuvyko į banko skyrių ir informavo, kad buvo apgautas. Jis teigia kitą dieną parašęs bankui dar vieną žinutę ir paprašęs nevykdyti mokėjimo operacijų.

Vėliau paskambinęs banko atstovas, nurodė, kad bankas neatliks pavedimo, tačiau galiausiai mokėjimo operacijos buvo įvykdytos.

Remdamasis šiomis aplinkybėmis, „Swedbank“ klientas prašė Lietuvos banką įpareigoti „Swedbanką“ atlyginti 634,56 Eur nuostolius, patirtus dėl įvykdytų mokėjimo operacijų.

Banko argumentai

Bankas atlyginti „Swedbank“ kliento prašymą atsisakė, nes, kaip teigia, atliekant visas minėtas operacijas buvo laikomasi griežtos banko nustatytos kortelės naudotojo tapatybės patvirtinimo procedūros. Kitaip tariant, mokėjimų patvirtinimui buvo panaudoti  asmeniškai klientui išduotos tapatybės patvirtinimo priemonės, o už jų konfidencialumo užtikrinimą atsakingas pats klientas.

Bankas patvirtino, kad 2018 m. gegužės 24 d. 9 val. 27 min. paskambino pareiškėjas ir paprašė užblokuoti debeto kortelę, tačiau jam buvo paaiškinta, kad atšaukti duoto sutikimo atlikti mokėjimo operacijas nepavyks.

„Gavėjo banko pateiktas operacijos patvirtinimas – tai informacija, kad atitinkama suma yra nurašyta iš banko korespondentinės sąskaitos, todėl bankas, gavęs patvirtinimą, įgijo teisę iš banko nurašytas sumas išskaityti iš banko sąskaitos, kurioje buvo įvykdytos mokėjimo operacijos“, – aiškino banko atstovai.

Lietuvos bankas šiame ginče palaikė „Swedbank“ argumentus ir banko kliento išaiškino, kad Mokėjimų įstatyme aiškiai parašyta, jog mokėjimo paslaugų vartotojas negali atšaukti mokėjimo nurodymo po to, kai jį gauna mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjas. Remiantis šiuo punktu „Swedbank“ esą ir negalėjo sustabdyti mokėjimo operacijos.

Suklydo ir „Swedbank“ darbuotojai

Šioje istorijoje klaidų padarė ne tik „Swedbank“ klientas, bet ir pats bankas. Tiesa, Lietuvos bankas nustatė, kad „Swedbank“ darbuotojų klaidos buvo ne tokios svarbios, kad bankui reikėtų atlyginti nuostolius.

„Swedbank“ Lietuvos bankui pripažino, kad jo darbuotoja, susisiekusi su pareiškėju dėl kredito kortele bandytų atlikti mokėjimo operacijų, per klaidą informavo pareiškėją, kad debeto kortele pateiktų mokėjimo nurodymų pagrindu rezervuotos sumos nebus nurašytos.

„Bankas pateikė Lietuvos bankui savo darbuotojos ir pareiškėjo pokalbio garso įrašą. Išklausius garso įrašą galima teigti, kad su pareiškėju buvo susisiekta dėl kredito, o ne debeto kortele atliktų mokėjimų, be to, banko pateikti pokalbių su pareiškėju garso įrašai patvirtina, kad pareiškėjas jau anksčiau per pokalbį su banko darbuotoju buvo informuotas, kad debeto kortele atliktų mokėjimo operacijų atšaukimas ir lėšų rezervacijos panaikinimas nėra galimas. Taigi, darytina išvada, kad pareiškėjas buvo per klaidą informuotas, jog rezervuotos lėšos nebus nurašytos“, – „Swedbanko“ darbuotojų klaidą savo sprendime teisina Lietuvos bankas.

Lietuvos banko vertinimu, nors „Swedbank“ darbuotoja per klaidą nurodė, kad rezervuotos lėšos nebus nuskaičiuotos, faktiškai bankas neturėjo teisės sustabdyti ginčijamų mokėjimo operacijų, todėl ši aplinkybė neturi teisinės reikšmės, sprendžiant, ar bankas pagrįstai nurašė banko sąskaitoje rezervuotas ginčijamų operacijų lėšas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

LB vadovas: S. Jakeliūnas siūlė paskatinti „Revolut“ trauktis 20

Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko (LB) vadovas sako, kad Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas...

Finansai
2019.04.24
Seimo komitetas – už pakartotinį tyrimą dėl „Revolut“ 6

Seime skinasi kelią idėja įpareigoti strateginių įmonių sandorius tikrinančią vyriausybinę komisiją iš naujo...

Finansai
2019.04.24
Atsakas S.Jakeliūnui: 20 interpretacijų VILIBOR klausimu 22

Teko asmeniškai dalyvauti Lietuvos banko veikloje nuo 1996 m., stebėti ir analizuoti Lietuvos tarpbankinės...

Rinkos
2019.04.24
V. Vasiliauskas: bendradarbiavimo su Seimu trūksta

Lietuvos banko (LB) vadovas Vitas Vasiliauskas pripažįsta, kad pastaraisiais metais trūksta centrinio banko...

Verslo aplinka
2019.04.24
„Monzo“ gali mesti iššūkį „Revolut“ ir N26 14

Vokietijos internetinis bankas N26 ir Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“ gali...

Rinkos
2019.04.23
Dar du neobankai Lietuvoje: nuo nemokamų sąskaitų iki mokėjimo kortelių Premium

Lietuvos gyventojams savo paslaugas labai to nereklamuodami pradėjo teikti dar du internetiniai bankai –...

Rinkos
2019.04.23
Jakeliūnas ruošiasi vizitui į Švediją: aiškinsis dėl „Vilibor“ 23

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Stasys Jakeliūnas planuoja vizitą į Švediją, kurioje...

Rinkos
2019.04.18
„Luminor“ klientų konsultavimo centrų vadovė – G. Blazgienė 

„Luminor“ Klientų konsultavimo centrų departamento vadove tapo Giedrė Blazgienė, pastaruoju metu dirbusi...

Vadyba
2019.04.18
Londono sičio bankai kelia sparnus 6

Pastaruoju metu padaugėjo Londono sičio finansinių paslaugų bendrovių, kurios steigia savo padalinius...

Finansai
2019.04.18
Vis dar pervedimų viduramžiai: pavedimai tarp bankų keliaus iki 5 dienų 20

Per Šv. Velykas pateikti mokėjimai tarp didžiųjų šalies bankų nebus vykdomi, todėl šiandien po 16 val.

Rinkos
2019.04.18
„UniCredit“ sumokės 1,3 mlrd. USD už sankcijų nepaisymą 3

Didžiausias Italijos bankas „UniCredit“ sutiko pripažinti kaltę ir sumokėti 1,3 mlrd. USD baudą už Iranui...

Rinkos
2019.04.16
„Danske Bank“ analitikai: „Swedbank“ akcijoms – 30% nuolaida 9

Į pinigų plovimo skandalą įklimpusio Švedijos banko „Swedbank“ akcijos kainos ir pelno santykis (P/E...

Rinkos
2019.04.16
JAV didieji bankai skelbia savo rezultatus 1

JAV įsibėgėja didžiųjų bankų pirmojo ketvirčio rezultatų skelbimo sezonas – juos jau paviešino „JPMorgan...

Rinkos
2019.04.15
Kaip tapti išskirtiniu banko klientu Lietuvoje 2

Asmeninį vadybininką ar asmeninį bankininką Lietuvoje turi nemaža dalis bankų klientų, tačiau tikrai...

Rinkos
2019.04.14
6-ios „Revolut“ alternatyvos Lietuvoje ir Europoje Premium 15

Jungtinės Karalystės finansų technologijų startuolis „Revolut“, dalį savo veiklos vykdantis iš Lietuvos, yra...

Rinkos
2019.04.13
Turto iššvaistymu įtariamas rusas Vilniuje įkūrė įmonę „KP Pay“

Artiomas Palejevas, Vilniuje įsteigtos mokėjimų bendrovės „KP Pay“ vadovas ir akcininkas, įtariamas Rusijos...

Rinkos
2019.04.11
„Luminor“ išstoja iš bendro bankomatų tinklo: pastarojo ateitis – miglota 27

Baltijos šalių bankas „Luminor“, atsisakantis dalies darbuotojų ir padalinių, imasi pertvarkų ir su...

Rinkos
2019.04.11
Turtingiausi Lietuvos bankų klientai: jų investiciniai norai ir asmeniniai įgeidžiai Premium

Turtingiausi Lietuvos bankų klientai sparčiai didina savo investicijų portfelius, o jų indėliai iš viso auga...

Rinkos
2019.04.11
SEB išpardavė pusę turėtų „Swedbank“ akcijų 9

Švedijos bankui SEB priklausanti fondų valdymo įmonė perpus nurėžė savo investicijas į konkuruojančio ir į...

Rinkos
2019.04.10
Brangstant paskoloms, transporto sektorius kaltina sumažėjusią bankų konkurenciją Premium 8

Transporto įmonių vadovai skundžiasi, kad pernai jų veiklą dosniai finansavę bankai šiemet paskolas dalija ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau