„Swedbank“ kliento sąskaitą ištuštino per „Yandex.money“

Publikuota: 2018-08-28
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.

Lietuvos „Swedbank“ banko klientui, kuris pats to nežinodamas sukčiams padėjo ištuštinti savo sąskaitą, nepavyko nuostolių atlyginimo iš išsireikalauti iš „Swedbank“, nors banko darbuotojai ir padarė klaidų informuodami klientą apie operacijų stabdymą.

Lietuvos bankas praėjusią savaitę paskelbė, kad atmeta „Swedbank“ kliento J.D. reikalavimą bankui „Swedbank“ kaip nepagrįstą.

Pinigų „Swedbank“ klientas neteko šiemet gegužės 23 d., kai jam paskambino rusakalbė mergina, kuri teigė, kad jis yra užsiregistravęs į nepatikimų interneto puslapių sąrašą įtrauktame interneto puslapyje.

Skambinusi mergina nurodė, kad J.D. paskyroje yra sukaupta pinigų, kuriuos ji nori pervesti į jo banko sąskaitą ir uždaryti paskyrą minėtame interneto puslapyje.

„Swedbank“ klientas sutiko su paskambinusios merginos pasiūlymu ir įvykdė jos nurodymus: įrašė į kompiuterį nurodytą programą, padiktavo kompiuterio ekrane rodomus numerius.

Toliau, kaip Lietuvos bankui dėstė J.D., prie kompiuterio prisijungė asmuo, kuriam buvo peradresuotas skambutis, ir kuris sukūrė paskyras interneto puslapiuose www.crypto.com ir www.10brokers.com. Prisijungęs prie kompiuterio, šis asmuo iš kompiuterio esą užpildė kažkokius dokumentus, o vėliau nurodė, jog norint patvirtinti mokėjimo operaciją reikia tris kartus suvesti banko duomenis. „Swedbank“ klientas teigia įvykdęs minėtų asmenų prašymus.

Nors skambinusieji tvirtino, kad daro mokėjimo pavedimą į jo banko sąskaitą, iš tikrųjų atliko 3 mokėjimo operacijas ir jų metu į „Yandex.money“ banko sąskaitą pervedė po 211,52 Eur (iš viso 634,56 Eur).

„Yandex.money“ yra populiariausia Rusijoje elektroninių mokėjimų sistema, kuria naudojasi individualūs vartotojai ir prekybininkai. Šią paslaugą paleido interneto paieškos bendrovė „Yandex“ kartu su Rusijos banku „Sberbank“.

Prisiskambinti nepavyko

„Tik prisijungęs prie savo internetinės bankininkystės paskyros pastebėjau, kad yra rezervuota 634,56 Eur suma. Tada supratau, kad mane apgavo sukčiai“, – Lietuvos bankui aiškino nukentėjusysis.

Supratęs, kad jį apgavo, „Swedbank“ klientas, norėjo prisiskambinti į banką, kad mokėjimai būtų užblokuoti, tačiau prisiskambinti esą nepavyko.

Tuomet „Swedbank“ klientas nuvyko į banko skyrių ir informavo, kad buvo apgautas. Jis teigia kitą dieną parašęs bankui dar vieną žinutę ir paprašęs nevykdyti mokėjimo operacijų.

Vėliau paskambinęs banko atstovas, nurodė, kad bankas neatliks pavedimo, tačiau galiausiai mokėjimo operacijos buvo įvykdytos.

Remdamasis šiomis aplinkybėmis, „Swedbank“ klientas prašė Lietuvos banką įpareigoti „Swedbanką“ atlyginti 634,56 Eur nuostolius, patirtus dėl įvykdytų mokėjimo operacijų.

Banko argumentai

Bankas atlyginti „Swedbank“ kliento prašymą atsisakė, nes, kaip teigia, atliekant visas minėtas operacijas buvo laikomasi griežtos banko nustatytos kortelės naudotojo tapatybės patvirtinimo procedūros. Kitaip tariant, mokėjimų patvirtinimui buvo panaudoti  asmeniškai klientui išduotos tapatybės patvirtinimo priemonės, o už jų konfidencialumo užtikrinimą atsakingas pats klientas.

Bankas patvirtino, kad 2018 m. gegužės 24 d. 9 val. 27 min. paskambino pareiškėjas ir paprašė užblokuoti debeto kortelę, tačiau jam buvo paaiškinta, kad atšaukti duoto sutikimo atlikti mokėjimo operacijas nepavyks.

„Gavėjo banko pateiktas operacijos patvirtinimas – tai informacija, kad atitinkama suma yra nurašyta iš banko korespondentinės sąskaitos, todėl bankas, gavęs patvirtinimą, įgijo teisę iš banko nurašytas sumas išskaityti iš banko sąskaitos, kurioje buvo įvykdytos mokėjimo operacijos“, – aiškino banko atstovai.

Lietuvos bankas šiame ginče palaikė „Swedbank“ argumentus ir banko kliento išaiškino, kad Mokėjimų įstatyme aiškiai parašyta, jog mokėjimo paslaugų vartotojas negali atšaukti mokėjimo nurodymo po to, kai jį gauna mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjas. Remiantis šiuo punktu „Swedbank“ esą ir negalėjo sustabdyti mokėjimo operacijos.

Suklydo ir „Swedbank“ darbuotojai

Šioje istorijoje klaidų padarė ne tik „Swedbank“ klientas, bet ir pats bankas. Tiesa, Lietuvos bankas nustatė, kad „Swedbank“ darbuotojų klaidos buvo ne tokios svarbios, kad bankui reikėtų atlyginti nuostolius.

„Swedbank“ Lietuvos bankui pripažino, kad jo darbuotoja, susisiekusi su pareiškėju dėl kredito kortele bandytų atlikti mokėjimo operacijų, per klaidą informavo pareiškėją, kad debeto kortele pateiktų mokėjimo nurodymų pagrindu rezervuotos sumos nebus nurašytos.

„Bankas pateikė Lietuvos bankui savo darbuotojos ir pareiškėjo pokalbio garso įrašą. Išklausius garso įrašą galima teigti, kad su pareiškėju buvo susisiekta dėl kredito, o ne debeto kortele atliktų mokėjimų, be to, banko pateikti pokalbių su pareiškėju garso įrašai patvirtina, kad pareiškėjas jau anksčiau per pokalbį su banko darbuotoju buvo informuotas, kad debeto kortele atliktų mokėjimo operacijų atšaukimas ir lėšų rezervacijos panaikinimas nėra galimas. Taigi, darytina išvada, kad pareiškėjas buvo per klaidą informuotas, jog rezervuotos lėšos nebus nurašytos“, – „Swedbanko“ darbuotojų klaidą savo sprendime teisina Lietuvos bankas.

Lietuvos banko vertinimu, nors „Swedbank“ darbuotoja per klaidą nurodė, kad rezervuotos lėšos nebus nuskaičiuotos, faktiškai bankas neturėjo teisės sustabdyti ginčijamų mokėjimo operacijų, todėl ši aplinkybė neturi teisinės reikšmės, sprendžiant, ar bankas pagrįstai nurašė banko sąskaitoje rezervuotas ginčijamų operacijų lėšas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ paaiškina: kaip veikia europinis indėlių draudimas 1

Europos Sąjungos institucijos šiuo metu dirba prie bendros indėlių draudimo sistemos (angl. European Deposit...

Rinkos
2019.01.19
SEB ir klientų ginčas: prievaizdas turėjo trečią nuomonę 10

Lietuvoje gyvenanti šeima, iš SEB banko siekusi išsireikalauti būsto paskolų palūkanų sumažinimo nuo 4,29%...

Rinkos
2019.01.18
„Snoro“ ikiteisminiame tyrime nustatyta apie 0,5 mlrd. Eur žala 11

Bankrutavusio banko „Snoras“ turto pasisavinimo byloje ikiteisminį tyrimą ketvirtadienį baigę...

Finansai
2019.01.17
Prokurorai baigė tyrimą dėl „Snoro“ turto pasisavinimo 2

Prokurorai ketvirtadienį baigė ikiteisminį tyrimą byloje, kurioje dėl didelės vertės žlugusio banko „Snoras“...

Finansai
2019.01.17
Medicinos bankas: S. Karoso mirtis veiklos nepaveiks 8

Trečiadienį mirus pagrindiniam Medicinos banko akcininkui Sauliui Karosui, banko atstovai ramina, kad banko...

Rinkos
2019.01.16
LB: bankų įkainių skaičiuoklė padidins konkurenciją 1

Lietuvos bankas įdiegė specialią skaičiuoklę, kuri vartotojams leidžia palyginti bankų, kredito unijų,...

Finansai
2019.01.16
Interviu: „Revolut“ sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą Premium 17

„Revolut“ įsiliejimas į šalies bankų gretas sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą, nes ji gaus naują...

Rinkos
2019.01.16
2018-uosius vainikavo „Moody‘s“ ir „Google“ investicijos, atėjo regionų eilė 4

2018 m. - antri metai iš eilės be pertraukos, kai Lietuvoje įsikuria gerai žinomos globalios kompanijos,...

Verslo aplinka
2019.01.15
VMG drožlių plokštės gamyklos statybai „Swedbank”“ skolina 54 mln. Eur

Bankas „Swedbank“ suteikė dvi investicines 53,9 mln. Eur paskolas Vakarų medienos grupės (VMG) medienos...

Pramonė
2019.01.14
Lietuva – antra Europoje pagal „fintech“ įmonių licencijavimą 7

Lietuva laikosi savo deklaruotos pozicijos paversti šalį finansinių technologijų („fintech“) centru Europos...

Rinkos
2019.01.14
Nyderlandų „Factris” perka lietuvių įkurtą „Debifo“ 14

Nyderlandų faktoringo bendrovė „Factris” už neskelbiamą sumą įsigijo 100% Lietuvos faktoringo paslaugų įmonės...

Rinkos
2019.01.14
Specializuoto banko steigimas: 1 mln. Eur sąskaitoje – tik pradžia Premium 2

Lietuvoje galimybė įsteigti specializuotą banką atsirado 2017 m., kai buvo priimti tai numatantys teisės...

Rinkos
2019.01.11
Dėl atmesto akredityvo „Metruna“ teikia ieškinį „Swedbank“ Premium 13

Metalo laužo atliekų supirkimo UAB „Metruna“ įvertino nuostolius, kuriuos patyrė bankui „Swedbank“ atsisakius...

Pramonė
2019.01.11
Vertingiausiu finansų startuoliu Europoje tapo N26 38

Vokietijos interneto bankas N26 pritraukė 300 mln. USD investiciją ir tapo vertingiausiu finansų technologijų...

Technologijos
2019.01.10
Vidutinės naujų būsto paskolų palūkanos pasiekė 2,30% 8

Vidutinės naujai išduodamų būsto paskolų palūkanos Lietuvoje pernai lapkritį pasiekė 2,30% – 0,26 proc.

Rinkos
2019.01.09
„Orion Securities“ neria į gerovės paslaugas 7

Lietuvos finansų maklerio įmonė „Orion Securities“ neria į naują veiklos sritį – gerovės valdymo paslaugų...

Rinkos
2019.01.08
„Fintech“ pionieriams tenka ne tik laurai 10

Lietuvoje prasidėjus banko licencijų dalyboms, „Verslo žinios“ gruodžio 18 d. redakcijos vedamajame „Bankas...

Finansai
2019.01.08
„Revolut“ licencija: našta ar galimybė Lietuvai Premium 25

Jungtinės Karalystės startuoliui „Revolut“ liejantis į Lietuvos bankų gretas, centrinis bankas gesina...

Rinkos
2019.01.08
S. Jakeliūnas dėl „Revolut“ veiklos kreipėsi į FNTT ir VSD 46

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas kreipėsi į Finansinių nusikaltimų tyrimo...

Finansai
2019.01.07
M. Jurgilas: Lietuva – ne Islandija, o pavyzdys – Liuksemburgas Premium 23

Jungtinės Karalystės finansų technologijų (angl. „fintech“) bendrovei „Revolut“ gavus lietuvišką banko...

Rinkos
2019.01.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau