„Swedbank“ kliento sąskaitą ištuštino per „Yandex.money“

Publikuota: 2018-08-28
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Ramil Sitdikov („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.

Lietuvos „Swedbank“ banko klientui, kuris pats to nežinodamas sukčiams padėjo ištuštinti savo sąskaitą, nepavyko nuostolių atlyginimo iš išsireikalauti iš „Swedbank“, nors banko darbuotojai ir padarė klaidų informuodami klientą apie operacijų stabdymą.

Lietuvos bankas praėjusią savaitę paskelbė, kad atmeta „Swedbank“ kliento J.D. reikalavimą bankui „Swedbank“ kaip nepagrįstą.

Pinigų „Swedbank“ klientas neteko šiemet gegužės 23 d., kai jam paskambino rusakalbė mergina, kuri teigė, kad jis yra užsiregistravęs į nepatikimų interneto puslapių sąrašą įtrauktame interneto puslapyje.

Skambinusi mergina nurodė, kad J.D. paskyroje yra sukaupta pinigų, kuriuos ji nori pervesti į jo banko sąskaitą ir uždaryti paskyrą minėtame interneto puslapyje.

„Swedbank“ klientas sutiko su paskambinusios merginos pasiūlymu ir įvykdė jos nurodymus: įrašė į kompiuterį nurodytą programą, padiktavo kompiuterio ekrane rodomus numerius.

Toliau, kaip Lietuvos bankui dėstė J.D., prie kompiuterio prisijungė asmuo, kuriam buvo peradresuotas skambutis, ir kuris sukūrė paskyras interneto puslapiuose www.crypto.com ir www.10brokers.com. Prisijungęs prie kompiuterio, šis asmuo iš kompiuterio esą užpildė kažkokius dokumentus, o vėliau nurodė, jog norint patvirtinti mokėjimo operaciją reikia tris kartus suvesti banko duomenis. „Swedbank“ klientas teigia įvykdęs minėtų asmenų prašymus.

Nors skambinusieji tvirtino, kad daro mokėjimo pavedimą į jo banko sąskaitą, iš tikrųjų atliko 3 mokėjimo operacijas ir jų metu į „Yandex.money“ banko sąskaitą pervedė po 211,52 Eur (iš viso 634,56 Eur).

„Yandex.money“ yra populiariausia Rusijoje elektroninių mokėjimų sistema, kuria naudojasi individualūs vartotojai ir prekybininkai. Šią paslaugą paleido interneto paieškos bendrovė „Yandex“ kartu su Rusijos banku „Sberbank“.

Prisiskambinti nepavyko

„Tik prisijungęs prie savo internetinės bankininkystės paskyros pastebėjau, kad yra rezervuota 634,56 Eur suma. Tada supratau, kad mane apgavo sukčiai“, – Lietuvos bankui aiškino nukentėjusysis.

Supratęs, kad jį apgavo, „Swedbank“ klientas, norėjo prisiskambinti į banką, kad mokėjimai būtų užblokuoti, tačiau prisiskambinti esą nepavyko.

Tuomet „Swedbank“ klientas nuvyko į banko skyrių ir informavo, kad buvo apgautas. Jis teigia kitą dieną parašęs bankui dar vieną žinutę ir paprašęs nevykdyti mokėjimo operacijų.

Vėliau paskambinęs banko atstovas, nurodė, kad bankas neatliks pavedimo, tačiau galiausiai mokėjimo operacijos buvo įvykdytos.

Remdamasis šiomis aplinkybėmis, „Swedbank“ klientas prašė Lietuvos banką įpareigoti „Swedbanką“ atlyginti 634,56 Eur nuostolius, patirtus dėl įvykdytų mokėjimo operacijų.

Banko argumentai

Bankas atlyginti „Swedbank“ kliento prašymą atsisakė, nes, kaip teigia, atliekant visas minėtas operacijas buvo laikomasi griežtos banko nustatytos kortelės naudotojo tapatybės patvirtinimo procedūros. Kitaip tariant, mokėjimų patvirtinimui buvo panaudoti  asmeniškai klientui išduotos tapatybės patvirtinimo priemonės, o už jų konfidencialumo užtikrinimą atsakingas pats klientas.

Bankas patvirtino, kad 2018 m. gegužės 24 d. 9 val. 27 min. paskambino pareiškėjas ir paprašė užblokuoti debeto kortelę, tačiau jam buvo paaiškinta, kad atšaukti duoto sutikimo atlikti mokėjimo operacijas nepavyks.

„Gavėjo banko pateiktas operacijos patvirtinimas – tai informacija, kad atitinkama suma yra nurašyta iš banko korespondentinės sąskaitos, todėl bankas, gavęs patvirtinimą, įgijo teisę iš banko nurašytas sumas išskaityti iš banko sąskaitos, kurioje buvo įvykdytos mokėjimo operacijos“, – aiškino banko atstovai.

Lietuvos bankas šiame ginče palaikė „Swedbank“ argumentus ir banko kliento išaiškino, kad Mokėjimų įstatyme aiškiai parašyta, jog mokėjimo paslaugų vartotojas negali atšaukti mokėjimo nurodymo po to, kai jį gauna mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjas. Remiantis šiuo punktu „Swedbank“ esą ir negalėjo sustabdyti mokėjimo operacijos.

Suklydo ir „Swedbank“ darbuotojai

Šioje istorijoje klaidų padarė ne tik „Swedbank“ klientas, bet ir pats bankas. Tiesa, Lietuvos bankas nustatė, kad „Swedbank“ darbuotojų klaidos buvo ne tokios svarbios, kad bankui reikėtų atlyginti nuostolius.

„Swedbank“ Lietuvos bankui pripažino, kad jo darbuotoja, susisiekusi su pareiškėju dėl kredito kortele bandytų atlikti mokėjimo operacijų, per klaidą informavo pareiškėją, kad debeto kortele pateiktų mokėjimo nurodymų pagrindu rezervuotos sumos nebus nurašytos.

„Bankas pateikė Lietuvos bankui savo darbuotojos ir pareiškėjo pokalbio garso įrašą. Išklausius garso įrašą galima teigti, kad su pareiškėju buvo susisiekta dėl kredito, o ne debeto kortele atliktų mokėjimų, be to, banko pateikti pokalbių su pareiškėju garso įrašai patvirtina, kad pareiškėjas jau anksčiau per pokalbį su banko darbuotoju buvo informuotas, kad debeto kortele atliktų mokėjimo operacijų atšaukimas ir lėšų rezervacijos panaikinimas nėra galimas. Taigi, darytina išvada, kad pareiškėjas buvo per klaidą informuotas, jog rezervuotos lėšos nebus nurašytos“, – „Swedbanko“ darbuotojų klaidą savo sprendime teisina Lietuvos bankas.

Lietuvos banko vertinimu, nors „Swedbank“ darbuotoja per klaidą nurodė, kad rezervuotos lėšos nebus nuskaičiuotos, faktiškai bankas neturėjo teisės sustabdyti ginčijamų mokėjimo operacijų, todėl ši aplinkybė neturi teisinės reikšmės, sprendžiant, ar bankas pagrįstai nurašė banko sąskaitoje rezervuotas ginčijamų operacijų lėšas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Revolut“ taikosi į 500 mln. USD investiciją, skelbia žiniasklaida 10

Lietuviško banko licencijos siekiantis Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“,...

Rinkos
2018.11.15
„Snoro“ obligacijų prisipirkę investuotojai teismų nesugraudina

Investuotojai, prieš daugelį metų įsigiję įsigalioti spėjusių žlugusio banko „Snoro“ obligacijų, kol kas...

Rinkos
2018.11.14
Vietoj valstybinio banko formuoja kontroliuojamų skolintojų tinklą Premium 2

Valdančiųjų valstiečių po Seimo rinkimų puoselėta valstybinio banko idėja nemirė, tik ji, regis, įgauna kitas...

Finansai
2018.11.14
„Revolut“ robotas policininkas sudomino ir tradicinius bankus 15

JK finansinių paslaugų startuolis „Revolut“  skelbiasi, kad jų sukurtas automatinio mokymosi algoritmas...

Rinkos
2018.11.13
Istorinė diena: pavedimai tarp „Swedbank“ ir SEB jau gali vykti akimirksniu 16

Lietuvos bankų sektoriuje pirmadienį įvyko istorinis įvykis, į praeitį nugramzdinsiantis pagal tvarkaraščius...

Rinkos
2018.11.12
„Swedbank“ jau leidžia atlikti momentinius mokėjimus, bet ne verslui 9

„Swedbank“ klientai nuo šiandien gali atlikti momentinius mokėjimus. Tiesa, tik privatūs klientai, tik šalies...

Technologijos
2018.11.12
„Snoro“ investuotojai nori palūkanų už laukimą 11

Neužregistruotų „Snoro“ akcijų pirkėjai teisme reikalauja palūkanų už per vėlai išmokėtas draudimo išmokas.

Rinkos
2018.11.12
Skaitmeninių ateities ekonomikų ringe – Vilnius trečias pasaulyje Premium 1

Vilnius pateko į geriausią kokybės ir kainos santykį skaitmeniniam verslui siūlančių pasaulio miestų...

Technologijos
2018.11.09
Šiaulių bankas pasitvirtino dividendų politiką 7

Šiaulių bankas sieks kasmet dividendais išmokėti ne mažiau kaip 25% per metus grupės uždirbto pelno.

Rinkos
2018.11.09
Pasaulio „fintech“ sunkiasvoriai sužiuro į Lietuvą 8

Jungtinės Karalystės ir kitų šalių elektroninių pinigų įstaigos susidomėjo Lietuva, kuri Europoje save...

Rinkos
2018.11.07
Draudimo rinka šiemet augo 13% 2

Lietuvos draudimo rinka, įskaitant ir užsienio bendrovių filialus, pagal pasirašytas draudimo įmokas per...

Finansai
2018.11.05
Šiaulių bankas uždirbo 56% daugiau grynojo pelno, konservatyviai įsivertino paskolas 12

Per devynis šių metų mėnesius Šiaulių banko grupė uždirbo 38 mln. Eur grynojo pelno, 56% daugiau nei per tą...

Rinkos
2018.11.05
Europos bankai atsilaikė streso teste 8

Penktadienio vakarą paskelbti ES didžiųjų bankų streso testo rezultatai parodė, kad visų finansų institucijų...

Rinkos
2018.11.02
Rinkos šįvakar laukia medicininės pažymos iš Europos bankų sveikatos patikrinimo 1

Šįvakar Europos bankininkystės tarnyba (EBA) skelbs svarbiausių ES bankų streso testo rezultatus. Šįkart...

Rinkos
2018.11.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau