Prieš vykstant į mugę, reikia atlikti namų darbus

Publikuota: 2015-08-31
Mugėje reikia ir turėti, kuo privilioti pirkėjus, ir mokėti gaminį pristatyti.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mugėje reikia ir turėti, kuo privilioti pirkėjus, ir mokėti gaminį pristatyti. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Miestų šventės, įvairūs renginiai ir mugės – puiki galimybė ir pardavimams padidinti, ir pirkėjams prisijaukinti. Tačiau norint, kad dalyvavimas tokiuose renginiuose atsipirktų, reikia ne tik atsirinkti, kur važiuoti, bet ir padaryti namų darbus.

Daugelis smulkiųjų verslininkų savo produktus pirmiausia pristato mugėse ir taip pasitikrina, ar jie yra įdomūs pirkėjams. O kad šiuos sudomintum, turi ir būti matomas, ir mokėti užkalbinti, ir produktą pristatyti.

Vis dėlto svarbiausia yra turėti ką pristatyti, t. y. kad tas gaminys būtų kokybiškas ir įdomus. Antraip jokie reklamos ir rinkodaros triukai nepadės: kartą, du gal ir sulauksi pirkėjų, bet daugiau jie nebeprieis ir kitiems tavo prekės negirs.

Patraukė natūralumu

„Šventėse prekiaujame jau daugelį metų. Dalyvaujame didžiuosiuose miestuose, taip pat pirmenybę atiduodame aplinkiniams miesteliams, bet būna, kad ir į Klaipėdą važiuojame. Atstumas nėra pats svarbiausias dalykas, lemiantis, ar dalyvauti mugėje, ar ne“, – pasakoja Aldona Pigagienė, mėsos produktų UAB „Dzūkų gaminiai“ direktorė.

Kur kas svarbiau dalyvių skaičius ir mugės žinomumas. Taip pat patirtis, parsivežta iš ankstesnių renginių.

„Jeigu kartą nuvažiuoji ir gauni prastą vietą, pro kurią praeina mažai žmonių, kitą sykį prašai geresnės. Jeigu negauni, tada nebeapsimoka ir važiuoti, nes dalyvaudamas mugėse nemažai išleidi ir leidimams, ir degalams, ir žmonių darbo užmokesčiui“, – vardina pašnekovė.

Vis dėlto ji labiausiai akcentuoja produkto kokybę ir išskirtinumą. Įmonė produktus gamina natūraliai, kai kurie jų – tik rankų darbo.

„Turime ir kulinarinio paveldo sertifikatą, esame pelnę ir aukso medalį, o tas irgi padeda pritraukti pirkėjų“, – nurodo dzūkė.

Svarbu ir pavadinimas

Bitininkas Antanas Auglys taip pat dalyvauja kai kuriuose renginiuose. Tačiau jis renkasi tokius, kurie arčiausiai.

„Gyvename Vilniuje, tad visada dalyvauju Kaziuko mugėje, vykstu į bitininkų šventes. Ypatingos reklamos nenaudoju, nes per tiek metų pirkėjai mane jau pažįsta“, – sako jis.

Bitininkas atkreipia dėmesį, kad būtina turėti stiprų prekės ženklą.

„Mano bitynas yra A. Smetonos tėviškės dvare, būtent tai ir akcentuoju parduodamas ten surinktą medų. Ir žmonės, kartą jo paragavę, vėliau klausinėja, ar turiu Smetonos medaus“, – nusijuokia p. Auglys.

Tiesa, vienu metu jis norėjo labiau populiarinti ir savo paties gimtąjį kraštą, nurodydamas, kad medus renkamas Taujėnų ir Užulėnio apylinkėse, draustinyje, tačiau tai pirkėjams nepadarė įspūdžio, tad teko grįžti prie ankstesnio prekės ženklo.

„Reikia visada nepamiršti pasiimti vizitinių, nes jei žmogus nusipirks produktą ir jam jis patiks, kitą sykį gali neprisiminti, iš kur pirko. O jei turi kontaktus, tai net mugės nelaukęs atvyks vėl“, – nurodo bitininkas.

Ir savo malonumui

Kai kurie smulkieji verslininkai jau turi tiek klientų, kad į renginių galėtų ir nevykti. Tačiau važiuoja ten dėl to, kas patys nori sau pasidaryti šventę.

Danguolė Lingienė iš Kavarsko (Anykščių r.) braškes auginti pradėjo prieš 20 metų. Dabar ūkis turi veislinės medžiagos augintojo statusą, tad ne pačios uogos, o daigai – yra pagrindinis pajamų šaltinis.

Daugiausia daigų ūkininkė parduoda neišeidama iš kiemo, nes pirkėjai patys atvažiuoja jų įsigyti. Ir, kaip yra pasakojusi p. Lingienė, perkama jų šimtais ar net tūkstančiais.

Daigais prekiaujama ir turguje, mugėse. Į pastarąsias p. Lingienė tvirtina galinti ir nevažiuoti, nes prekybos iš namų ar turgavietėse visiškai užtenka, tačiau vyksta daugiau savo malonumui, kad susikurtų šventę: ir su pirkėjais pabendrautų, ir su kitais sodininkais susitiktų.

„Mugėse pirkėjai daigus perka juokingais kiekiais, kai kurie net nori įsigyti po du daigelius kiekvienos rūšies. Aš daigus pakuoju mažiausiai po 10 vienetų, dar po porą magaryčių įdedu – po mažiau neapsimoka net sodinti. Nesakau, kad iš mugių grįžtame tuščiomis kišenėmis, bet pagrindinė prekyba vyksta iš namų, nes čia ir kiekiai kitokie, ir kaina mažesnė, nes ir mūsų sąnaudos mažesnės, kol daigai nukeliauja pas pirkėją: nei transporto reikia, nei mokesčių už prekybos vietą mokėti“, – yra sakiusi verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Smulkiųjų patirtis: kodėl verta vykti į mokymus 1

Be žinių, profesionalų patarimų verslą išjudinti sudėtinga, todėl semtis patirties dažnas įmonių vadovas...

Vadyba
2018.12.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau