Prieš vykstant į mugę, reikia atlikti namų darbus

Publikuota: 2015-08-31
Mugėje reikia ir turėti, kuo privilioti pirkėjus, ir mokėti gaminį pristatyti.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mugėje reikia ir turėti, kuo privilioti pirkėjus, ir mokėti gaminį pristatyti. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Miestų šventės, įvairūs renginiai ir mugės – puiki galimybė ir pardavimams padidinti, ir pirkėjams prisijaukinti. Tačiau norint, kad dalyvavimas tokiuose renginiuose atsipirktų, reikia ne tik atsirinkti, kur važiuoti, bet ir padaryti namų darbus.

Daugelis smulkiųjų verslininkų savo produktus pirmiausia pristato mugėse ir taip pasitikrina, ar jie yra įdomūs pirkėjams. O kad šiuos sudomintum, turi ir būti matomas, ir mokėti užkalbinti, ir produktą pristatyti.

Vis dėlto svarbiausia yra turėti ką pristatyti, t. y. kad tas gaminys būtų kokybiškas ir įdomus. Antraip jokie reklamos ir rinkodaros triukai nepadės: kartą, du gal ir sulauksi pirkėjų, bet daugiau jie nebeprieis ir kitiems tavo prekės negirs.

Patraukė natūralumu

„Šventėse prekiaujame jau daugelį metų. Dalyvaujame didžiuosiuose miestuose, taip pat pirmenybę atiduodame aplinkiniams miesteliams, bet būna, kad ir į Klaipėdą važiuojame. Atstumas nėra pats svarbiausias dalykas, lemiantis, ar dalyvauti mugėje, ar ne“, – pasakoja Aldona Pigagienė, mėsos produktų UAB „Dzūkų gaminiai“ direktorė.

Kur kas svarbiau dalyvių skaičius ir mugės žinomumas. Taip pat patirtis, parsivežta iš ankstesnių renginių.

„Jeigu kartą nuvažiuoji ir gauni prastą vietą, pro kurią praeina mažai žmonių, kitą sykį prašai geresnės. Jeigu negauni, tada nebeapsimoka ir važiuoti, nes dalyvaudamas mugėse nemažai išleidi ir leidimams, ir degalams, ir žmonių darbo užmokesčiui“, – vardina pašnekovė.

Vis dėlto ji labiausiai akcentuoja produkto kokybę ir išskirtinumą. Įmonė produktus gamina natūraliai, kai kurie jų – tik rankų darbo.

„Turime ir kulinarinio paveldo sertifikatą, esame pelnę ir aukso medalį, o tas irgi padeda pritraukti pirkėjų“, – nurodo dzūkė.

Svarbu ir pavadinimas

Bitininkas Antanas Auglys taip pat dalyvauja kai kuriuose renginiuose. Tačiau jis renkasi tokius, kurie arčiausiai.

„Gyvename Vilniuje, tad visada dalyvauju Kaziuko mugėje, vykstu į bitininkų šventes. Ypatingos reklamos nenaudoju, nes per tiek metų pirkėjai mane jau pažįsta“, – sako jis.

Bitininkas atkreipia dėmesį, kad būtina turėti stiprų prekės ženklą.

„Mano bitynas yra A. Smetonos tėviškės dvare, būtent tai ir akcentuoju parduodamas ten surinktą medų. Ir žmonės, kartą jo paragavę, vėliau klausinėja, ar turiu Smetonos medaus“, – nusijuokia p. Auglys.

Tiesa, vienu metu jis norėjo labiau populiarinti ir savo paties gimtąjį kraštą, nurodydamas, kad medus renkamas Taujėnų ir Užulėnio apylinkėse, draustinyje, tačiau tai pirkėjams nepadarė įspūdžio, tad teko grįžti prie ankstesnio prekės ženklo.

„Reikia visada nepamiršti pasiimti vizitinių, nes jei žmogus nusipirks produktą ir jam jis patiks, kitą sykį gali neprisiminti, iš kur pirko. O jei turi kontaktus, tai net mugės nelaukęs atvyks vėl“, – nurodo bitininkas.

Ir savo malonumui

Kai kurie smulkieji verslininkai jau turi tiek klientų, kad į renginių galėtų ir nevykti. Tačiau važiuoja ten dėl to, kas patys nori sau pasidaryti šventę.

Danguolė Lingienė iš Kavarsko (Anykščių r.) braškes auginti pradėjo prieš 20 metų. Dabar ūkis turi veislinės medžiagos augintojo statusą, tad ne pačios uogos, o daigai – yra pagrindinis pajamų šaltinis.

Daugiausia daigų ūkininkė parduoda neišeidama iš kiemo, nes pirkėjai patys atvažiuoja jų įsigyti. Ir, kaip yra pasakojusi p. Lingienė, perkama jų šimtais ar net tūkstančiais.

Daigais prekiaujama ir turguje, mugėse. Į pastarąsias p. Lingienė tvirtina galinti ir nevažiuoti, nes prekybos iš namų ar turgavietėse visiškai užtenka, tačiau vyksta daugiau savo malonumui, kad susikurtų šventę: ir su pirkėjais pabendrautų, ir su kitais sodininkais susitiktų.

„Mugėse pirkėjai daigus perka juokingais kiekiais, kai kurie net nori įsigyti po du daigelius kiekvienos rūšies. Aš daigus pakuoju mažiausiai po 10 vienetų, dar po porą magaryčių įdedu – po mažiau neapsimoka net sodinti. Nesakau, kad iš mugių grįžtame tuščiomis kišenėmis, bet pagrindinė prekyba vyksta iš namų, nes čia ir kiekiai kitokie, ir kaina mažesnė, nes ir mūsų sąnaudos mažesnės, kol daigai nukeliauja pas pirkėją: nei transporto reikia, nei mokesčių už prekybos vietą mokėti“, – yra sakiusi verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau