Alaus rinkoje putą kelia aštrėjantys kainų karai

Publikuota: 2015-08-30
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Nors vasaros pradžia buvo vėsoka, alaus pirmajį šių metų pusmetį Lietuvoje išgerta daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Tiesa, aludarių pajamos beveik nedidėjo, mat jų produkcija šiemet pigo.

Tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, Lietuvos alaus rinka pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, augo 6,6% kiekiu ir 4,6% verte. Vidutinė šio gėrimo kaina minėtu laikotarpiu smuko 1,9%.

„Krito beveik visų alaus prekių ženklų vidutinės kainos“, – konstatuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Kainų kritimą ir aršią konkurenciją rodo ir trijų didžiausių alaus daryklų rezultatai.

Didino rinkos dalį

Didžiausios šalies aludarės – UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) – apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį buvo 57,9 mln Eur, – tokia pati, kaip 2014 m. pirmąjį pusmetį.

„Alaus kainos šiemet pirmąjį pusmetį mažėjo, prekybos tinklai vykdė kainų akcijas, tačiau mes sugebėjome išlaikyti tą pačią apyvartą, o savo alaus rinkos dalį padidinome 1,55 procentinio punkto“, – kalba Rolandas Viršilas, ŠUA generalinis direktorius. Pasak jo, krintant alaus kainoms apyvartą išlaikyti padėjo nauji produktai, tokių kaip „Švyturio“ baltas nealkoholinis alus, kilę sidro, kitų produktų pardavimai. Be to, palyginti su pernai, 14% padidėjo eksportas, – labiausiai išaugo alaus pardavimai į Didžiąją Britaniją.

„Kalnapilio“ spurtas

Antra pagal dydį alaus gamintoja – UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ – alaus pirmąjį pusmetį teigia pardavusi 13% daugiau nei pernai sausį–birželį. Pardavimai, matuojant litrais, Lietuvoje padidėjo 9%, eksportas – 24%.

„Lietuvoje mūsų alaus pardavimai kilo sparčiau nei visa rinka. Abu mūsų prekių ženklai – tiek „Kalnapilis“, tiek „Tauras“ – stiprino pozicijas rinkoje ir padidino savo rinkos dalis. Pagal alaus kategorijas labiausiai į viršų kopia aukščiausios rūšies – premium alus“, – pasakoja Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, geresnius alaus pardavimus paskatino naujojo „Kalnapilio Royal Select“ alaus pristatymas – ši rūšis visą KTG premium produktų liniją „Select“ paaugino apie 10%, vartotojus privilioti padėjo ir vykdyta rinkodaros akcija bei perėjimas prie naujų pakuočių – pintos talpos skardinių.

„Pastebime tendenciją, kad vartotojai nuolat ieško naujų išskirtinių alaus rūšių, eksperimentuoja“, – teigia p. Kirstukas.

Tiesa, KTG apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį augo gerokai kukliau nei parduoti alaus kiekiai – ji pasistiebė 1,4% – iki 26,23 mln. Eur.

„Pajamos didėjo lėčiau nei pardavimai litrais, nes dėl didelės konkurencijos smuko alaus kaina. Kainų mažėjimas skatina vartojimą“, – aiškina p. Kirstukas.

Eksporto kryptis – Ispanija

Eksporto rinkose labiausiai KTG pardavimai augo į šalis kaimynes bei Ispaniją.

„Ispanija yra viena iš pagrindinių mūsų eksporto rinkų po Jungtinės Karalystės ir Airijos. O Rusijoje pardavimai dėl rublio svyravimų šiek tiek smuko, tačiau ši šalis nepatenka tarp pagrindinių mūsų rinkų, tad reikšmingos įtakos grupės rezultatams tai neturės“, – nurodo KTG vadovas.

Pernai eksportas sudarė 25,7% visų KTG pardavimų, šiemet jo dalis padidėjo iki 28,5%, o metų pabaigoje, planuojama, pasieks apie 30%.

KTG grynasis pelnas pirmąjį pusmetį padidėjo 53% – iki 0,926 mln. Eur.

VŽ rašė, kad KTG šiemet diegė įrenginius, leidžiančius gaminti mažesnėmis sąnaudomis ir taupiau naudoti energetinius išteklius – dėl efektyvesnių šaldymo procesų tikimasi per metus 8% sumažinti elektros energijos sąnaudas, 2% – vandens, sunaudoti mažiau plastiko.

Kėlė naujovės

Matuojant litrais, pardavimus pirmąjį pusmetį didino ir Kauno alaus gamintoja AB „Volfas Engelman“ (VE). Pirmąjį pusmetį VE pardavė 41,3 mln. l įvairių gėrimų – 6% daugiau nei pernai sausį–birželį. Paskatinti paklausą padėjo nauji produktai. Šiemet rinkai pristatytos trys naujos VE alaus rūšys, tarp jų – tamsusis alus „Volfas Engelman Bohemijos tamsusis“, kurio pardavimai triskart viršijo lūkesčius.

Taip pat pradėta gaminti nauja giros rūšis „Volfas Engelman Imperial“, pristatyta kai kurių kitų naujovių.

VE pardavimo pajamos pirmąjį pusmetį sumažėjo 2,3% ir siekė 17,3 mln. Eur. Tačiau Marius Horbačauskas, VE vadovas, VŽ sakė, kad, kalbant apie pajamas, skaičiai klaidina, mat įmonė keitė apskaitos standartus.

„Iš tikrųjų rezultatai šiemet pagerėjo, nes pardavėme daugiau produkcijos ir uždirbome daugiau pelno“, – teigė jis.

VE pirmojo pusmečio pelnas siekė 0,8 mln. Eur ir buvo 26,3% didesnis nei pernai pirmąjį pusmetį. Pasak vadovo, didesnį pelną lėmė VE produktų krepšelio pokyčiai: augo „Volfas Engelman“ prekių ženklo pardavimai, mažėjo nepelningų produktų – „privačių etikečių“ – dalis.

Dėlioja metines prognozes

Aludariai jau suskaičiavo ir liepos – pagrindinio alaus mėnesio – rezultatus, tad jau gali bandyti tiksliau nuspėti, kokie alaus verslui bus visi 2015-ieji.

„Rugpjūtis palepino šiltais orais, tad alaus, tikėtina, šiemet bus išgerta daugiau nei pernai. Planuojame, kad mūsų įmonės apyvarta bus 5% didesnė nei pernai“, – tikisi ŠUA vadovas p. Viršilas.

KTG vadovas prognozuoja, kad šiemet rinka augs maždaug 6–7% ir turėtų grįžti į 2012 m. lygį.

„Mes ketiname augti sparčiau nei rinka – to padės pasiekti ir tikslingos investicijos“, – sako p. Kirstukas.

KTG šiemet tikisi alaus gamybą padidinti beveik 30% – iki maždaug 100 mln. l.

O p. Horbačauskas netiki alaus rinkos augimu. „Liepa buvo prasta, tad, manau, pagal kiekį alaus rinka 2015 m. išliks praėjusių metų lygio, o vertinant litais – smuks, nes alaus kainos Lietuvoje šiemet smarkiai krito“, – sako VE vadovas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 21 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vertinamas Kruonio parko tinkamumas stambiam duomenų centrui 1

Lietuvai ketinant pritraukti stambių duomenų centrų, atlikta šių galimybių šalies mastu analizė, o iki...

Technologijos
2019.01.20
Rusų deimantų magnatė „Alrosa“ kelia koją į Zimbabvę 3

Didžiausia pasaulio deimantų išgavėja – Rusijos kompanija „Alrosa“, jau veikianti Angoloje bei Bostvanoje,...

Pramonė
2019.01.20
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Per 2018 m. „Juodelių” apyvarta augo 24% 1

Per 2018 m. padėklų ruošinius gaminančios UAB „Juodeliai” apyvarta išaugo nuo 37 iki 46 mln. Eur. Per 9...

Pramonė
2019.01.17
LB: „Telia Lietuva“ ir „Grigeo“ nesilaikė tarptautinių apskaitos standartų 13

Integruotų telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ir medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio...

Rinkos
2019.01.17
Startuoliai į pramonės sektorių žengia nedrąsiai Premium 2

Nors pramonė yra vienas pagrindinių šalies ekonomikos variklių, generuojantis beveik 65 mlrd. Eur pajamų per...

Technologijos
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
Parduoda dviračių „Baltik vairą“ Premium 11

Rizikos kapitalo valdymo įmonė „LitCapital“ parduoda 2014 m. įsigytas Šiaulių dviračių UAB „Baltik vairas“...

Pramonė
2019.01.17
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium 2

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
2019.01.16
„Capella Baltica“ investicijas Klaipėdos LEZ didina iki 13 mln. Eur 3

Ispanijos kapitalo baltymų maisto pramonei gamintoja UAB „Capella Baltica“ skelbia didinanti investicijų...

Pramonė
2019.01.16
Verslas kviečia Europą į kovą su Kinijos įtaka Premium 25

Vokietijos pramonininkai nuogąstauja dėl dviejų ekonomikos sistemų – Kinijos valstybinio kapitalizmo ir...

Pramonė
2019.01.15
Eksporto kredito draudimas – jau ir stambiam verslui Premium

Nuo metų pradžios jau ir didelės įmonės, eksportuojančios lietuviškos kilmės produkciją į valstybes su didele...

Pramonė
2019.01.15
T. Andrejauskas: Lietuvoje pernelyg vadovaujamasi nuostata „drausk ir neleisk“ Premium 8

Tomas Andrejauskas, Lietuvos biotechnologų asociacijos (LBTA) viceprezidentas, fitobiotechnologijų UAB...

Pramonė
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Pramonės gamybos susitraukimas euro zonoje – sparčiausias per beveik 3 metus 2

Lapkritį pramonės gamybos apimtis euro zonoje, palyginti su ankstesniu mėnesiu, sumažėjo 1,7%, tempiama žemyn...

Rinkos
2019.01.14
VMG drožlių plokštės gamyklos statybai „Swedbank”“ skolina 54 mln. Eur

Bankas „Swedbank“ suteikė dvi investicines 53,9 mln. Eur paskolas Vakarų medienos grupės (VMG) medienos...

Pramonė
2019.01.14
Nusprendė perkelti gamybą: įtakos turi padėtis darbo rinkoje Premium

Baltijos šalių malūnų grupę valdanti AB „Baltic Mill“ perkelia vieną iš savo įmonių „Balti veski“ iš Estijos...

Pramonė
2019.01.14
Investicijos Kaune – nuo LEZ link greitkelių Premium 1

Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) pernykštis investicijų augimas prilygo sprogimui, todėl manoma, kad...

Statyba ir NT
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau