Alaus rinkoje putą kelia aštrėjantys kainų karai

Publikuota: 2015-08-30
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Nors vasaros pradžia buvo vėsoka, alaus pirmajį šių metų pusmetį Lietuvoje išgerta daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Tiesa, aludarių pajamos beveik nedidėjo, mat jų produkcija šiemet pigo.

Tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, Lietuvos alaus rinka pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, augo 6,6% kiekiu ir 4,6% verte. Vidutinė šio gėrimo kaina minėtu laikotarpiu smuko 1,9%.

„Krito beveik visų alaus prekių ženklų vidutinės kainos“, – konstatuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Kainų kritimą ir aršią konkurenciją rodo ir trijų didžiausių alaus daryklų rezultatai.

Didino rinkos dalį

Didžiausios šalies aludarės – UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) – apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį buvo 57,9 mln Eur, – tokia pati, kaip 2014 m. pirmąjį pusmetį.

„Alaus kainos šiemet pirmąjį pusmetį mažėjo, prekybos tinklai vykdė kainų akcijas, tačiau mes sugebėjome išlaikyti tą pačią apyvartą, o savo alaus rinkos dalį padidinome 1,55 procentinio punkto“, – kalba Rolandas Viršilas, ŠUA generalinis direktorius. Pasak jo, krintant alaus kainoms apyvartą išlaikyti padėjo nauji produktai, tokių kaip „Švyturio“ baltas nealkoholinis alus, kilę sidro, kitų produktų pardavimai. Be to, palyginti su pernai, 14% padidėjo eksportas, – labiausiai išaugo alaus pardavimai į Didžiąją Britaniją.

„Kalnapilio“ spurtas

Antra pagal dydį alaus gamintoja – UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ – alaus pirmąjį pusmetį teigia pardavusi 13% daugiau nei pernai sausį–birželį. Pardavimai, matuojant litrais, Lietuvoje padidėjo 9%, eksportas – 24%.

„Lietuvoje mūsų alaus pardavimai kilo sparčiau nei visa rinka. Abu mūsų prekių ženklai – tiek „Kalnapilis“, tiek „Tauras“ – stiprino pozicijas rinkoje ir padidino savo rinkos dalis. Pagal alaus kategorijas labiausiai į viršų kopia aukščiausios rūšies – premium alus“, – pasakoja Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, geresnius alaus pardavimus paskatino naujojo „Kalnapilio Royal Select“ alaus pristatymas – ši rūšis visą KTG premium produktų liniją „Select“ paaugino apie 10%, vartotojus privilioti padėjo ir vykdyta rinkodaros akcija bei perėjimas prie naujų pakuočių – pintos talpos skardinių.

„Pastebime tendenciją, kad vartotojai nuolat ieško naujų išskirtinių alaus rūšių, eksperimentuoja“, – teigia p. Kirstukas.

Tiesa, KTG apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį augo gerokai kukliau nei parduoti alaus kiekiai – ji pasistiebė 1,4% – iki 26,23 mln. Eur.

„Pajamos didėjo lėčiau nei pardavimai litrais, nes dėl didelės konkurencijos smuko alaus kaina. Kainų mažėjimas skatina vartojimą“, – aiškina p. Kirstukas.

Eksporto kryptis – Ispanija

Eksporto rinkose labiausiai KTG pardavimai augo į šalis kaimynes bei Ispaniją.

„Ispanija yra viena iš pagrindinių mūsų eksporto rinkų po Jungtinės Karalystės ir Airijos. O Rusijoje pardavimai dėl rublio svyravimų šiek tiek smuko, tačiau ši šalis nepatenka tarp pagrindinių mūsų rinkų, tad reikšmingos įtakos grupės rezultatams tai neturės“, – nurodo KTG vadovas.

Pernai eksportas sudarė 25,7% visų KTG pardavimų, šiemet jo dalis padidėjo iki 28,5%, o metų pabaigoje, planuojama, pasieks apie 30%.

KTG grynasis pelnas pirmąjį pusmetį padidėjo 53% – iki 0,926 mln. Eur.

VŽ rašė, kad KTG šiemet diegė įrenginius, leidžiančius gaminti mažesnėmis sąnaudomis ir taupiau naudoti energetinius išteklius – dėl efektyvesnių šaldymo procesų tikimasi per metus 8% sumažinti elektros energijos sąnaudas, 2% – vandens, sunaudoti mažiau plastiko.

Kėlė naujovės

Matuojant litrais, pardavimus pirmąjį pusmetį didino ir Kauno alaus gamintoja AB „Volfas Engelman“ (VE). Pirmąjį pusmetį VE pardavė 41,3 mln. l įvairių gėrimų – 6% daugiau nei pernai sausį–birželį. Paskatinti paklausą padėjo nauji produktai. Šiemet rinkai pristatytos trys naujos VE alaus rūšys, tarp jų – tamsusis alus „Volfas Engelman Bohemijos tamsusis“, kurio pardavimai triskart viršijo lūkesčius.

Taip pat pradėta gaminti nauja giros rūšis „Volfas Engelman Imperial“, pristatyta kai kurių kitų naujovių.

VE pardavimo pajamos pirmąjį pusmetį sumažėjo 2,3% ir siekė 17,3 mln. Eur. Tačiau Marius Horbačauskas, VE vadovas, VŽ sakė, kad, kalbant apie pajamas, skaičiai klaidina, mat įmonė keitė apskaitos standartus.

„Iš tikrųjų rezultatai šiemet pagerėjo, nes pardavėme daugiau produkcijos ir uždirbome daugiau pelno“, – teigė jis.

VE pirmojo pusmečio pelnas siekė 0,8 mln. Eur ir buvo 26,3% didesnis nei pernai pirmąjį pusmetį. Pasak vadovo, didesnį pelną lėmė VE produktų krepšelio pokyčiai: augo „Volfas Engelman“ prekių ženklo pardavimai, mažėjo nepelningų produktų – „privačių etikečių“ – dalis.

Dėlioja metines prognozes

Aludariai jau suskaičiavo ir liepos – pagrindinio alaus mėnesio – rezultatus, tad jau gali bandyti tiksliau nuspėti, kokie alaus verslui bus visi 2015-ieji.

„Rugpjūtis palepino šiltais orais, tad alaus, tikėtina, šiemet bus išgerta daugiau nei pernai. Planuojame, kad mūsų įmonės apyvarta bus 5% didesnė nei pernai“, – tikisi ŠUA vadovas p. Viršilas.

KTG vadovas prognozuoja, kad šiemet rinka augs maždaug 6–7% ir turėtų grįžti į 2012 m. lygį.

„Mes ketiname augti sparčiau nei rinka – to padės pasiekti ir tikslingos investicijos“, – sako p. Kirstukas.

KTG šiemet tikisi alaus gamybą padidinti beveik 30% – iki maždaug 100 mln. l.

O p. Horbačauskas netiki alaus rinkos augimu. „Liepa buvo prasta, tad, manau, pagal kiekį alaus rinka 2015 m. išliks praėjusių metų lygio, o vertinant litais – smuks, nes alaus kainos Lietuvoje šiemet smarkiai krito“, – sako VE vadovas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 21 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Latvijas Finieris“ dalį 200 mln. Eur investicijų nukreips į Ukmergę

„Latvijas Finieris“, kuriam Lietuvoje priklauso faneros gamykla „Likmerė“, per 2018–2023 m. planuoja...

Pramonė
17:32
Lubienė: „Achemai“ nepriimtini ministro pasiūlymai 10

Vieno didžiausių šalyje privataus kapitalo koncernų „Achemos grupė“ valdybos pirmininkė ir didžiausia...

Energetika
14:57
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 16

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

„Elmorio“ investicija – 40 mln. Eur vertės gamykla Premium 5

Vienintelė Baltijos šalyse dangtelių gamybos UAB „Elmoris“ baigia plyno lauko investiciją – į naują fabriką...

Pramonė
06:00
„Veika“: investicijos į plėtrą planuojamos iki 2020 metų

Praėjusiais metais dalį verslo pardavusi Japonijos skaitmeninio spausdinimo technologijų milžinui „Mimaki...

Pramonė
2018.06.20
Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos – lietuvių rankose 7

Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos nuo šiol priklauso tik lietuviams. Akcininkai perpirko visas italės...

Vadyba
2018.06.20
Laikas - pinigai arba Investicijų gaudyklė 2

Investuotojai, kurių intensyvi “medžioklė” vyksta vis didėjantį pasitikėjimą įgyjančioje Europoje, mini bene...

Finansai
2018.06.20
„AirFaas“ randa gamykloms užsakymų, o produktų kūrėjams – gamintojus Rėmėjo turinys

„AirBnB“ pramonininkams – taip pristatoma naujoji suomių kompanijos „Combi Works“ sukurta platforma internete...

Pramonė
2018.06.19
Į Europą grįžta investuotojai – kaip jų privilioti į Lietuvą Premium 3

Keturios iš dešimties Europoje veikiančių įmonių planuoja plėtrą, 12% į Europą dar neatėjusių bendrovių...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kinai siekia išpirkti Baltarusijos „Atlant“ iš valstybės

Buitinės technikos UAB „Atlant“ Baltarusijoje neatlygintinai valstybei perleidžia 21,73% bendrovės akcijų,...

Pramonė
2018.06.19
Lietuvoje indai kurs vairavimo sistemą savavaldžiams automobiliams Premium 3

Karinei žvalgybai produktus kurianti Indijos „Tonbo Imaging“ Lietuvoje planuoja įsteigti mokslinę...

Pramonė
2018.06.19
„Freda“ Kauno LEZ išsinuomojo antrą sklypą plėtrai Premium

Baldų AB „Freda“ akcininkai baigia statyti gamybos pastatą Kauno LEZ, tačiau, be 4,6 ha sklypo, išsinuomoto...

Pramonė
2018.06.18
„Lindstrom“ Vilniuje statys skalbyklą

Tekstilės nuomos paslaugų UAB „Lindstrom“ Savanorių prospekte Vilniuje planuoja statyti paslaugų centrą su...

Pramonė
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Katilai „Liepsnelė“ vis labiau įsitvirtina Jakutijoje 1

Gamykloje „Saxa–Liepsnele“ (Jakutija, Rusija) šiemet pagaminta 100 lėto degimo katilų „Liepsnelė“ – jie...

Pramonė
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
„Vikondos“ pajamos smuko 2,1 karto 1

Verslininkės Jolantos Blažytės valdomas koncernas „Vikonda“ praėjusiais metais uždirbo 2,736 mln. Eur...

Pramonė
2018.06.15
Energijos Lietuvai reikėjo beveik 5% daugiau 2

Bendrosios Lietuvos kuro ir energijos sąnaudos (energijos kiekis, reikalingas šalies poreikiams...

Energetika
2018.06.15
Investavo į naują gamybos liniją – tikisi augimo Premium 3

Sausų pusryčių gamintoja „Cerera foods“ įsidiegė naują gamybos liniją, kuri leis gaminti naują įmonei...

Pramonė
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau