Alaus rinkoje putą kelia aštrėjantys kainų karai

Publikuota: 2015-08-30
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
Marijus Kirstukas „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Dėl didelės konkurencijos smuko alaus kainos ir tai paskatino vartojimą.“ Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Nors vasaros pradžia buvo vėsoka, alaus pirmajį šių metų pusmetį Lietuvoje išgerta daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Tiesa, aludarių pajamos beveik nedidėjo, mat jų produkcija šiemet pigo.

Tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, Lietuvos alaus rinka pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, augo 6,6% kiekiu ir 4,6% verte. Vidutinė šio gėrimo kaina minėtu laikotarpiu smuko 1,9%.

„Krito beveik visų alaus prekių ženklų vidutinės kainos“, – konstatuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Kainų kritimą ir aršią konkurenciją rodo ir trijų didžiausių alaus daryklų rezultatai.

Didino rinkos dalį

Didžiausios šalies aludarės – UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) – apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį buvo 57,9 mln Eur, – tokia pati, kaip 2014 m. pirmąjį pusmetį.

„Alaus kainos šiemet pirmąjį pusmetį mažėjo, prekybos tinklai vykdė kainų akcijas, tačiau mes sugebėjome išlaikyti tą pačią apyvartą, o savo alaus rinkos dalį padidinome 1,55 procentinio punkto“, – kalba Rolandas Viršilas, ŠUA generalinis direktorius. Pasak jo, krintant alaus kainoms apyvartą išlaikyti padėjo nauji produktai, tokių kaip „Švyturio“ baltas nealkoholinis alus, kilę sidro, kitų produktų pardavimai. Be to, palyginti su pernai, 14% padidėjo eksportas, – labiausiai išaugo alaus pardavimai į Didžiąją Britaniją.

„Kalnapilio“ spurtas

Antra pagal dydį alaus gamintoja – UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ – alaus pirmąjį pusmetį teigia pardavusi 13% daugiau nei pernai sausį–birželį. Pardavimai, matuojant litrais, Lietuvoje padidėjo 9%, eksportas – 24%.

„Lietuvoje mūsų alaus pardavimai kilo sparčiau nei visa rinka. Abu mūsų prekių ženklai – tiek „Kalnapilis“, tiek „Tauras“ – stiprino pozicijas rinkoje ir padidino savo rinkos dalis. Pagal alaus kategorijas labiausiai į viršų kopia aukščiausios rūšies – premium alus“, – pasakoja Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, geresnius alaus pardavimus paskatino naujojo „Kalnapilio Royal Select“ alaus pristatymas – ši rūšis visą KTG premium produktų liniją „Select“ paaugino apie 10%, vartotojus privilioti padėjo ir vykdyta rinkodaros akcija bei perėjimas prie naujų pakuočių – pintos talpos skardinių.

„Pastebime tendenciją, kad vartotojai nuolat ieško naujų išskirtinių alaus rūšių, eksperimentuoja“, – teigia p. Kirstukas.

Tiesa, KTG apyvarta šiemet pirmąjį pusmetį augo gerokai kukliau nei parduoti alaus kiekiai – ji pasistiebė 1,4% – iki 26,23 mln. Eur.

„Pajamos didėjo lėčiau nei pardavimai litrais, nes dėl didelės konkurencijos smuko alaus kaina. Kainų mažėjimas skatina vartojimą“, – aiškina p. Kirstukas.

Eksporto kryptis – Ispanija

Eksporto rinkose labiausiai KTG pardavimai augo į šalis kaimynes bei Ispaniją.

„Ispanija yra viena iš pagrindinių mūsų eksporto rinkų po Jungtinės Karalystės ir Airijos. O Rusijoje pardavimai dėl rublio svyravimų šiek tiek smuko, tačiau ši šalis nepatenka tarp pagrindinių mūsų rinkų, tad reikšmingos įtakos grupės rezultatams tai neturės“, – nurodo KTG vadovas.

Pernai eksportas sudarė 25,7% visų KTG pardavimų, šiemet jo dalis padidėjo iki 28,5%, o metų pabaigoje, planuojama, pasieks apie 30%.

KTG grynasis pelnas pirmąjį pusmetį padidėjo 53% – iki 0,926 mln. Eur.

VŽ rašė, kad KTG šiemet diegė įrenginius, leidžiančius gaminti mažesnėmis sąnaudomis ir taupiau naudoti energetinius išteklius – dėl efektyvesnių šaldymo procesų tikimasi per metus 8% sumažinti elektros energijos sąnaudas, 2% – vandens, sunaudoti mažiau plastiko.

Kėlė naujovės

Matuojant litrais, pardavimus pirmąjį pusmetį didino ir Kauno alaus gamintoja AB „Volfas Engelman“ (VE). Pirmąjį pusmetį VE pardavė 41,3 mln. l įvairių gėrimų – 6% daugiau nei pernai sausį–birželį. Paskatinti paklausą padėjo nauji produktai. Šiemet rinkai pristatytos trys naujos VE alaus rūšys, tarp jų – tamsusis alus „Volfas Engelman Bohemijos tamsusis“, kurio pardavimai triskart viršijo lūkesčius.

Taip pat pradėta gaminti nauja giros rūšis „Volfas Engelman Imperial“, pristatyta kai kurių kitų naujovių.

VE pardavimo pajamos pirmąjį pusmetį sumažėjo 2,3% ir siekė 17,3 mln. Eur. Tačiau Marius Horbačauskas, VE vadovas, VŽ sakė, kad, kalbant apie pajamas, skaičiai klaidina, mat įmonė keitė apskaitos standartus.

„Iš tikrųjų rezultatai šiemet pagerėjo, nes pardavėme daugiau produkcijos ir uždirbome daugiau pelno“, – teigė jis.

VE pirmojo pusmečio pelnas siekė 0,8 mln. Eur ir buvo 26,3% didesnis nei pernai pirmąjį pusmetį. Pasak vadovo, didesnį pelną lėmė VE produktų krepšelio pokyčiai: augo „Volfas Engelman“ prekių ženklo pardavimai, mažėjo nepelningų produktų – „privačių etikečių“ – dalis.

Dėlioja metines prognozes

Aludariai jau suskaičiavo ir liepos – pagrindinio alaus mėnesio – rezultatus, tad jau gali bandyti tiksliau nuspėti, kokie alaus verslui bus visi 2015-ieji.

„Rugpjūtis palepino šiltais orais, tad alaus, tikėtina, šiemet bus išgerta daugiau nei pernai. Planuojame, kad mūsų įmonės apyvarta bus 5% didesnė nei pernai“, – tikisi ŠUA vadovas p. Viršilas.

KTG vadovas prognozuoja, kad šiemet rinka augs maždaug 6–7% ir turėtų grįžti į 2012 m. lygį.

„Mes ketiname augti sparčiau nei rinka – to padės pasiekti ir tikslingos investicijos“, – sako p. Kirstukas.

KTG šiemet tikisi alaus gamybą padidinti beveik 30% – iki maždaug 100 mln. l.

O p. Horbačauskas netiki alaus rinkos augimu. „Liepa buvo prasta, tad, manau, pagal kiekį alaus rinka 2015 m. išliks praėjusių metų lygio, o vertinant litais – smuks, nes alaus kainos Lietuvoje šiemet smarkiai krito“, – sako VE vadovas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 21 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17
Ruošiasi plėtrai JAV: pasitelkė prestižinį Kalifornijos universitetą Premium

Keturios Lietuvoje veikiančios bendrovės pateko į Kalifornijos universiteto Los Andžele programą verslui. Su...

Vilniaus pramonės parko nebus – suzmeko į durpes Premium 23

Lygiai prieš metus premjeras, tuometis ūkio ministras ir sostinės meras pažadėjo, kad 2019 m. pradės veikti...

Pramonė
2018.08.17
„Achemai“ už terminalą siūlo mokėti perpus mažiau 6

Energetikos ministerija ketvirtadienį pateikė SkGD terminalo ir susijusių veiklų optimizavimo pasiūlymų...

Energetika
2018.08.16
Vilniaus rajone statys pirmąją Lietuvoje polikarbonato plokščių gamyklą Premium 3

Nemenčinėje estiško kapitalo UAB „Minsko 7“ ketina statyti pirmąją Lietuvoje polikarbonato plokščių gamyklą.

Pramonė
2018.08.16
Metinis pramonės augimas Lietuvoje – vienas spartesnių ES

Metinis pramonės augimas Lietuvoje birželį buvo vienas didesnių tarp Europos Sąjungos (ES) šalių,...

Pramonė
2018.08.14
Alternatyva plastikui – iš „Stora Enso“ biokompozito pradedami gaminti indai

Vienai pirmaujančių pasaulyje medienos pramonės grupių „Stora Enso“ pasiūlius alternatyvą plastikui, iš...

Pramonė
2018.08.13
Atleistas Šiaulių „Statgos“ direktorius padavė į teismą švedų akcininką Premium 16

Prekybos įrangos ir ergonominių baldų gamybos UAB „Statga“ šiemet pakeitė pavadinimą, direktorių, o buvęs...

Pramonė
2018.08.13
„Rokiškio aliejinei“ dar vienas šansas: teismas nusprendė, kad moki

Lietuvos apeliacinis teismas nustatė, kad pirmosios instancijos teismas nepagrįstai iškėlė UAB „Rokiškio...

Pramonė
2018.08.13
Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
„Akmenės cementas“ mažina nuostolius  

Vienintelė Lietuvoje cemento gamybos bendrovė „Akmenės cementas“ šiais metais planuoja parduoti daugiau...

Pramonė
2018.08.10
VMG su 140 mln. Eur investicija kuriasi LEZ ir pati kuria pramonės parką 3

Šiandien Vakarų medienos grupė (VMG) oficialiai pradeda medžio drožlių plokščių fabriko statybas Akmenės LEZ...

Pramonė
2018.08.10
Vokietijos milžinė „Karcher“ kai kuriuos modelius patikėjo gaminti tik „Vilmai“ Premium 8

Naujas gaminys – grindų plovimo mašina – ir kiti valymo įrengimai praėjusiais metais elektros ir mechaninių...

Pramonė
2018.08.10
Vakarų medienos grupė perleidžia žirgyno projektą: investicijos sieks 14 mln. Eur Premium

Vilniaus rajone šį mėnesį pradedamas statyti žirginio sporto kompleksas, kurio iniciatorius buvo Sigitas...

Pramonė
2018.08.09
„Regio potencialas LT“: ES subsidijos grąžinimas priklausys nuo darbo našumo

Pagal naują ES priemonę „Regio potencialas LT“ gamybininkai galės pretenduoti į grąžinamą subsidiją pastatams...

Pramonė
2018.08.09
A. Lukašenka suabejojo LEZ nauda: jų indėlis į ekonomiką neatsveria lengvatų 3

Laisvosios ekonominės zonos( LEZ) Baltarusijoje sukuria maždaug 4% BVP, tačiau Aliaksandro Lukašenkos,...

Pramonė
2018.08.09
„Vichiunai – Rus“ apyvarta priartėjo prie 10 mlrd. rublių 25

Vieno stambiausių Kaliningrado srities jūros gėrybių perdirbėjo „Vichiunai – Rus“ pardavimo pajamos pernai...

Pramonė
2018.08.09
Pakuotės paklausa augins „Grigeo“ sparčiau nei planuota 1

Medienos ir popieriaus įmonių grupė AB „Grigeo“ kartu su Šveicarijos įrengimų tiekimo „Bobst Mex SA“ baigė...

Pramonė
2018.08.08
„Livonia Partners“ investuoja į „Freor“ 2

Baltijos šalyse veikiantis privataus kapitalo fondas „Livonia Partners“ investuoja į komercinės šaldymo...

Rinkos
2018.08.08
Klaipėda plaukia į pasaulio vandenynus Premium 2

Konteinerių krova uoste šauna į viršų: rekordinius metus planuoja ir Klaipėdos konteinerių terminalas, ir...

Transportas
2018.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau