„Taxify“ ir „eTaksi“ verslo patogumui atsisako taksi talonų

Publikuota: 2015-08-29
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau.
Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau. Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
„Verslo žinios“

Taksi programėlių kūrėjai diegia sprendimus, kurie paslaugų vartotojams – juridiniams klientams – suteikia galimybę išvengti taksi talonų rinkimo. Verslininkai inovacijas vertina, tačiau pabrėžia, kad svarbu ne tik lengvesnis taksi paslaugų administravimas, bet ir transporto ekologiškumas.

Markusas Villigas, estų mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ kūrėjas, teigia, kad neseniai pasiūlyta paslauga verslui patogi įmonių darbuotojams, kuriems tenka važiuoti taksi automobiliais, o bendrovės taupo ir ieško galimybių mažinti išlaidas.

„Daugelis bendrovių apsunkina savo darbuotojų, kuriems reikia kaupti taksi talonus ir baimintis, kad jiems nebus kompensuotos išlaidos mėnesio pabaigoje, gyvenimą, – tvirtina p. Villigas. – Be to, įmonės pasirenka vieną taksi bendrovę, o tai paprastai yra brangiau, permokant privaloma atlikti apskaitą, nes anksčiau nebuvo efektyvesnių sprendimų.“

Verslo klientams „Tafixy“ siūlo taksi paslaugas užsisakyti ir apmokėti telefonu. Tapus „Taxify“ klientu, bendrovės darbuotojų telefone rodomas atskiras mokėjimo pasirinkimas, pažymėtas įmonės pavadinimu. Visi važiavimai sumuojami, norimu laiku – kas savaitę ar kas mėnesį – sąskaitos išrašomos juos aptarnavusių įmonių ar individualių asmenų vardu. Esant poreikiui, pateikiama ir išsamesnė kelionių ataskaita: nurodoma data, laikas, kokiu telefono numeriu atliktas užsakymas.

Tai, tikėtina, turėtų paskatinti taksi bendroves ar asmenis bendradarbiauti su „Taxify“ kūrėjais, nes, anot p. Villigo, taksi paslaugų teikėjai visuomet ieško daugiau vartotojų, ypač verslo klientų, kurie yra patikimesnis pajamų šaltinis. Už papildomą paslaugą verslo klientams mokėti nereikia, o taksi įmonės moka tokią pat įmoką kaip ir už įprastų klientų aptarnavimą, nurodo p. Villigas.

Pasak jo, paslaugą verslo klientams pasiūlius rugpjūčio pradžioje sulaukta įvairių įmonių iš Vilniaus susidomėjimo, tai – ir restoranai, kurių darbuotojai dirba iki vėlumos, ir viešbučiai bei bankai.

Konkurentai tobulina

Andrius Norkaitis, UAB „Oryo“, dirbančios su prekių ženklu „eTaksi“, savininkas, sako, kad bendrovė jau anksčiau pasiūlė sprendimą verslo klientams išvengti taksi talonų – elektroninius kuponus.

„Įmonės gali apriboti važiavimo sumą ir pan., nes apskaita yra viena, o įmonės darbuotojų kontrolė – kita“, – sako p. Norkaitis.

Jei taksi automobilis kviečiamas per sistemą „eTaksi“, galima įmonei pateikti iškvietimų ataskaitą.

„Jei klientas yra sudaręs sutartį su taksi įmone ir kviečia per mus, mes sutarę iš anksto galime tuos užsakymus apskaityti“, – aiškina p. Norkaitis.

Tačiau dabar ketinama keisti veikiantį modelį, sistema tobulinama atsižvelgiant į klientų pageidavimus.

„Judame link naujo sprendimo, kad apskritai viską sujungtume ir paslaugos gavėjas galėtų naudotis paslaugomis nesudaręs sutarties su kiekvienu vežėju atskirai“, – sako p. Norkaitis. Jis nurodo, kad toks patobulinimas turėtų būti pasiūlytas rudenį.

Svarstė apie korteles

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“ vadovas, mano, kad kiekvienas paslaugų administravimo modelis, taip pat atsiskaitymas telefonu išvengiant talonų, turi ir pranašumų, ir trūkumų.

„Jei klausimas ginčytinas ir jei klientas savo ranka rašė, yra įmonės antspaudas ant kvito, tai paprasčiau. Su virtualiais dalykais, kol tai nėra baigtinis produktas, – didesnė klaidų tikimybė“, – mano p. Kriukovas.

Anot jo, su programėlių kūrėjais jau seniau diskutuota apie galimus sprendimus verslui, tačiau svarstyta naudoti korteles, kurios veiktų kreditinių kortelių principu. „Kiekviena įmonė turėtų savo korteles, o visose mūsų mašinose yra kortelių skaitytuvai ir siūliau, kad susitartų su bankais ir išplėtus galimybes būtų galima naudoti skaitytuvus“, – sako p. Kriukovas.

Tačiau diskutuojant su potencialiais partneriais nebuvo pateiktas sprendimas, kaip išvengti problemų. Kita vertus, p. Kriukovas mano, kad ir panaikinus talonus taksi įmonėje vis tiek turi būti atsakingas žmogus, užsiimantis administravimu, sąskaitų pateikimu, tad sąnaudos ne ką ir mažėja.

Kol kas „Standart taksi“ nesiūlo galimybės taksi išsikviesti su mobiliuoju telefonu, tačiau ji jau kuriama, planuojama, kad ją naudos kelios taksi bendrovės.

„Bus grupė įmonių, skirsis tik kainos – su prastesnėmis mašinomis bus pigiau, su geresnėmis – brangiau“, – sako p. Kriukovas.

Apie tikslias investicijas jis nekalba, tačiau sako, kad programėlę sukurti nėra brangu.

Svarbu ne tik paprastumas

Kęstutis Markevičius, UAB „Restoranų grupė Fortas“ rinkodaros vadovas, sutinka, kad šiuolaikiški sprendimai, suteikiantys galimybę išvengti popierinių talonų, yra patogiau. Jo vertinimu, suteikta galimybė užsisakyti taksi paslaugas ir atsiskaityti telefonu nesukeltų papildomų rūpesčių kontroliuoti darbuotojus, išvengti piktnaudžiavimo.

„Juk ir pokalbius telefonu galima apriboti, žinoma, kai darbuotojas dirba, ar jis kalbėjo darbo reikalais. Panašiai ir dėl transporto – yra valandos, kai nevažiuoja viešasis transportas, arba darbuotojui gali būti skiriamas konkretus maršrutas atvykti iki darbo arba į namus, taip galima nustatyti tam tikras normas, limitus“, – svarsto pašnekovas.

Kita vertus, p. Markevičius mano, kad bent kol kas IT sprendimų diegimas nėra esminis veiksnys renkantis paslaugų teikėją.

„Tai palengvina gyvenimą, bet tai daugiau malonu turėti. Viską lemia, kiek kainuoja paslauga, kokie automobiliai. Esu tikras, kad šiandien renkantis didesnę įtaką turi tai, ar taksi veža keleivius ekologiškesnėmis mašinomis, nei sunkumai dėl taksi lapelio“, – teigia p. Markevičius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 19 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sandėlių aukso amžius Europoje tęsiasi: tiki, kad atsiris ir į Lietuvą Premium 3

Praėję metai Europos logistikos sektoriui buvo rekordiniai. Ir nors šiais metais apsukos kiek mažesnės, vis...

Be naftos: kurios šalys ketina atsisakyti vidaus degimo variklių 30

Jau ne kartą „Verslo klasėje“ minėtą Dono Hubertso iš „Royal Dutch Shell“ citatą verta periodiškai vis...

Verslo klasė
2018.10.21
„Teslos“ žudikai ateina Premium 16

Lietuvos kelius pasiekė pirmieji serijiniai „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar I-Pace“...

Verslo klasė
2018.10.21
Keliautojams oro uostuose teks bendrauti su pasieniečių „avatarais“ 2

Jau netrukus keliautojams oro uostuose teks bendrauti ne su pasų kontrolės pareigūnais, o su pasieniečių...

Technologijos
2018.10.21
Beprotiškas hibridas iš „Porsche“ planetos: 6 mlrd. Eur – elektromobiliams Premium 2

Pirmojo serijinio elektromobilio gamybai besiruošiantis „Porsche“ kuria fizikos dėsnius ignoruojančią...

Verslo klasė
2018.10.20
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriams – nauji mikroautobusai  5

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skelbia sostinės viešojo transporto kontrolieriams nupirkusi 5 naujus „Peugeot...

Transportas
2018.10.20
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ gali tęsti 250 mln. Eur elektrifikavimo konkursą 

Teismas leido valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ atnaujinti maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus...

Transportas
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 8,5% daugiau krovinių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo...

Transportas
2018.10.19
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Transportas
2018.10.18
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 4

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
„Small planet airlines“ atleidžia 44 darbuotojus Premium 11

Lietuvos įmonėje dirbę žmonės aptarnavo kritinius sunkumus patyrusias grupės įmones Vokietijoje ir Lenkijoje.

Transportas
2018.10.18
Klaipėdos uostas skaičiuoja konteinerių krovos rekordus Premium

Konteinerių krova užsiimančios Klaipėdos uosto bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos...

Transportas
2018.10.18
„Merko Ehitus“ įmonė Osle statys „Teslų“ aptarnavimo centrą 1

Estijos kapitalo statybos kompanijos „Merko Ehitus“ įmonė Norvegijos sostinėje statys „Teslos“ elektromobilių...

Statyba ir NT
2018.10.17
Dėl kelio remonto Baltarusijoje galimi eismo ribojimai per Medininkų punktą

Dėl Baltarusijos teritorijoje vyksiančių kelio remonto darbų ketvirtadienį ir penktadienį galimi eismo...

Transportas
2018.10.17
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
„BAA Training“ pildo skrydžio treniruoklių parką

„Avia Solutions Group“ kontroliuojama bendrovė „BAA Training“ pristatė savo naują pirkinį –„Boeing 737 Next...

Transportas
2018.10.17
Valstybės valdomų įmonių pusmečio rezultatai: labiausiai augo transporto įmonės 3

63-jų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) pardavimo pajamos per 2018 m. I pusmetį, lyginant su 2017 m.

Finansai
2018.10.17
„Rail Baltica“: progresui prireikė dar vienos Briuselio intervencijos Premium 3

„Rail Balticos“ projektui, regis, nelemta apsieiti be nesutarimų, galiausiai besibaigiančių Briuselio...

Transportas
2018.10.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau