„Taxify“ ir „eTaksi“ verslo patogumui atsisako taksi talonų

Publikuota: 2015-08-29
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau.
Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau. Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
„Verslo žinios“

Taksi programėlių kūrėjai diegia sprendimus, kurie paslaugų vartotojams – juridiniams klientams – suteikia galimybę išvengti taksi talonų rinkimo. Verslininkai inovacijas vertina, tačiau pabrėžia, kad svarbu ne tik lengvesnis taksi paslaugų administravimas, bet ir transporto ekologiškumas.

Markusas Villigas, estų mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ kūrėjas, teigia, kad neseniai pasiūlyta paslauga verslui patogi įmonių darbuotojams, kuriems tenka važiuoti taksi automobiliais, o bendrovės taupo ir ieško galimybių mažinti išlaidas.

„Daugelis bendrovių apsunkina savo darbuotojų, kuriems reikia kaupti taksi talonus ir baimintis, kad jiems nebus kompensuotos išlaidos mėnesio pabaigoje, gyvenimą, – tvirtina p. Villigas. – Be to, įmonės pasirenka vieną taksi bendrovę, o tai paprastai yra brangiau, permokant privaloma atlikti apskaitą, nes anksčiau nebuvo efektyvesnių sprendimų.“

Verslo klientams „Tafixy“ siūlo taksi paslaugas užsisakyti ir apmokėti telefonu. Tapus „Taxify“ klientu, bendrovės darbuotojų telefone rodomas atskiras mokėjimo pasirinkimas, pažymėtas įmonės pavadinimu. Visi važiavimai sumuojami, norimu laiku – kas savaitę ar kas mėnesį – sąskaitos išrašomos juos aptarnavusių įmonių ar individualių asmenų vardu. Esant poreikiui, pateikiama ir išsamesnė kelionių ataskaita: nurodoma data, laikas, kokiu telefono numeriu atliktas užsakymas.

Tai, tikėtina, turėtų paskatinti taksi bendroves ar asmenis bendradarbiauti su „Taxify“ kūrėjais, nes, anot p. Villigo, taksi paslaugų teikėjai visuomet ieško daugiau vartotojų, ypač verslo klientų, kurie yra patikimesnis pajamų šaltinis. Už papildomą paslaugą verslo klientams mokėti nereikia, o taksi įmonės moka tokią pat įmoką kaip ir už įprastų klientų aptarnavimą, nurodo p. Villigas.

Pasak jo, paslaugą verslo klientams pasiūlius rugpjūčio pradžioje sulaukta įvairių įmonių iš Vilniaus susidomėjimo, tai – ir restoranai, kurių darbuotojai dirba iki vėlumos, ir viešbučiai bei bankai.

Konkurentai tobulina

Andrius Norkaitis, UAB „Oryo“, dirbančios su prekių ženklu „eTaksi“, savininkas, sako, kad bendrovė jau anksčiau pasiūlė sprendimą verslo klientams išvengti taksi talonų – elektroninius kuponus.

„Įmonės gali apriboti važiavimo sumą ir pan., nes apskaita yra viena, o įmonės darbuotojų kontrolė – kita“, – sako p. Norkaitis.

Jei taksi automobilis kviečiamas per sistemą „eTaksi“, galima įmonei pateikti iškvietimų ataskaitą.

„Jei klientas yra sudaręs sutartį su taksi įmone ir kviečia per mus, mes sutarę iš anksto galime tuos užsakymus apskaityti“, – aiškina p. Norkaitis.

Tačiau dabar ketinama keisti veikiantį modelį, sistema tobulinama atsižvelgiant į klientų pageidavimus.

„Judame link naujo sprendimo, kad apskritai viską sujungtume ir paslaugos gavėjas galėtų naudotis paslaugomis nesudaręs sutarties su kiekvienu vežėju atskirai“, – sako p. Norkaitis. Jis nurodo, kad toks patobulinimas turėtų būti pasiūlytas rudenį.

Svarstė apie korteles

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“ vadovas, mano, kad kiekvienas paslaugų administravimo modelis, taip pat atsiskaitymas telefonu išvengiant talonų, turi ir pranašumų, ir trūkumų.

„Jei klausimas ginčytinas ir jei klientas savo ranka rašė, yra įmonės antspaudas ant kvito, tai paprasčiau. Su virtualiais dalykais, kol tai nėra baigtinis produktas, – didesnė klaidų tikimybė“, – mano p. Kriukovas.

Anot jo, su programėlių kūrėjais jau seniau diskutuota apie galimus sprendimus verslui, tačiau svarstyta naudoti korteles, kurios veiktų kreditinių kortelių principu. „Kiekviena įmonė turėtų savo korteles, o visose mūsų mašinose yra kortelių skaitytuvai ir siūliau, kad susitartų su bankais ir išplėtus galimybes būtų galima naudoti skaitytuvus“, – sako p. Kriukovas.

Tačiau diskutuojant su potencialiais partneriais nebuvo pateiktas sprendimas, kaip išvengti problemų. Kita vertus, p. Kriukovas mano, kad ir panaikinus talonus taksi įmonėje vis tiek turi būti atsakingas žmogus, užsiimantis administravimu, sąskaitų pateikimu, tad sąnaudos ne ką ir mažėja.

Kol kas „Standart taksi“ nesiūlo galimybės taksi išsikviesti su mobiliuoju telefonu, tačiau ji jau kuriama, planuojama, kad ją naudos kelios taksi bendrovės.

„Bus grupė įmonių, skirsis tik kainos – su prastesnėmis mašinomis bus pigiau, su geresnėmis – brangiau“, – sako p. Kriukovas.

Apie tikslias investicijas jis nekalba, tačiau sako, kad programėlę sukurti nėra brangu.

Svarbu ne tik paprastumas

Kęstutis Markevičius, UAB „Restoranų grupė Fortas“ rinkodaros vadovas, sutinka, kad šiuolaikiški sprendimai, suteikiantys galimybę išvengti popierinių talonų, yra patogiau. Jo vertinimu, suteikta galimybė užsisakyti taksi paslaugas ir atsiskaityti telefonu nesukeltų papildomų rūpesčių kontroliuoti darbuotojus, išvengti piktnaudžiavimo.

„Juk ir pokalbius telefonu galima apriboti, žinoma, kai darbuotojas dirba, ar jis kalbėjo darbo reikalais. Panašiai ir dėl transporto – yra valandos, kai nevažiuoja viešasis transportas, arba darbuotojui gali būti skiriamas konkretus maršrutas atvykti iki darbo arba į namus, taip galima nustatyti tam tikras normas, limitus“, – svarsto pašnekovas.

Kita vertus, p. Markevičius mano, kad bent kol kas IT sprendimų diegimas nėra esminis veiksnys renkantis paslaugų teikėją.

„Tai palengvina gyvenimą, bet tai daugiau malonu turėti. Viską lemia, kiek kainuoja paslauga, kokie automobiliai. Esu tikras, kad šiandien renkantis didesnę įtaką turi tai, ar taksi veža keleivius ekologiškesnėmis mašinomis, nei sunkumai dėl taksi lapelio“, – teigia p. Markevičius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 19 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
19:15
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  1

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Naują Lietuvos pašto valdybą planuojama paskirti kovą

Atnaujinta valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba turėtų būti suformuota kovo mėnesį, teigia susisiekimo...

Problemų Norvegijoje turi ir didžiausias Latvijos vežėjas

Norvegijos darbo inspekcija uždraudė didžiausiam Latvijos vežėjui „Kreiss“ vykdyti veiklą šalies teritorijoje.

Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau