„Taxify“ ir „eTaksi“ verslo patogumui atsisako taksi talonų

Publikuota: 2015-08-29
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau.
Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
Markusas Villigas, „Taxify“ kūrėjas, atkreipia dėmesį, kad dabar dažniausiai įmonės naudojasi vienos taksi bendrovės paslaugomis, o tai yra brangiau. Andreso Haabu („Aripaev“) nuotr.
„Verslo žinios“

Taksi programėlių kūrėjai diegia sprendimus, kurie paslaugų vartotojams – juridiniams klientams – suteikia galimybę išvengti taksi talonų rinkimo. Verslininkai inovacijas vertina, tačiau pabrėžia, kad svarbu ne tik lengvesnis taksi paslaugų administravimas, bet ir transporto ekologiškumas.

Markusas Villigas, estų mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ kūrėjas, teigia, kad neseniai pasiūlyta paslauga verslui patogi įmonių darbuotojams, kuriems tenka važiuoti taksi automobiliais, o bendrovės taupo ir ieško galimybių mažinti išlaidas.

„Daugelis bendrovių apsunkina savo darbuotojų, kuriems reikia kaupti taksi talonus ir baimintis, kad jiems nebus kompensuotos išlaidos mėnesio pabaigoje, gyvenimą, – tvirtina p. Villigas. – Be to, įmonės pasirenka vieną taksi bendrovę, o tai paprastai yra brangiau, permokant privaloma atlikti apskaitą, nes anksčiau nebuvo efektyvesnių sprendimų.“

Verslo klientams „Tafixy“ siūlo taksi paslaugas užsisakyti ir apmokėti telefonu. Tapus „Taxify“ klientu, bendrovės darbuotojų telefone rodomas atskiras mokėjimo pasirinkimas, pažymėtas įmonės pavadinimu. Visi važiavimai sumuojami, norimu laiku – kas savaitę ar kas mėnesį – sąskaitos išrašomos juos aptarnavusių įmonių ar individualių asmenų vardu. Esant poreikiui, pateikiama ir išsamesnė kelionių ataskaita: nurodoma data, laikas, kokiu telefono numeriu atliktas užsakymas.

Tai, tikėtina, turėtų paskatinti taksi bendroves ar asmenis bendradarbiauti su „Taxify“ kūrėjais, nes, anot p. Villigo, taksi paslaugų teikėjai visuomet ieško daugiau vartotojų, ypač verslo klientų, kurie yra patikimesnis pajamų šaltinis. Už papildomą paslaugą verslo klientams mokėti nereikia, o taksi įmonės moka tokią pat įmoką kaip ir už įprastų klientų aptarnavimą, nurodo p. Villigas.

Pasak jo, paslaugą verslo klientams pasiūlius rugpjūčio pradžioje sulaukta įvairių įmonių iš Vilniaus susidomėjimo, tai – ir restoranai, kurių darbuotojai dirba iki vėlumos, ir viešbučiai bei bankai.

Konkurentai tobulina

Andrius Norkaitis, UAB „Oryo“, dirbančios su prekių ženklu „eTaksi“, savininkas, sako, kad bendrovė jau anksčiau pasiūlė sprendimą verslo klientams išvengti taksi talonų – elektroninius kuponus.

„Įmonės gali apriboti važiavimo sumą ir pan., nes apskaita yra viena, o įmonės darbuotojų kontrolė – kita“, – sako p. Norkaitis.

Jei taksi automobilis kviečiamas per sistemą „eTaksi“, galima įmonei pateikti iškvietimų ataskaitą.

„Jei klientas yra sudaręs sutartį su taksi įmone ir kviečia per mus, mes sutarę iš anksto galime tuos užsakymus apskaityti“, – aiškina p. Norkaitis.

Tačiau dabar ketinama keisti veikiantį modelį, sistema tobulinama atsižvelgiant į klientų pageidavimus.

„Judame link naujo sprendimo, kad apskritai viską sujungtume ir paslaugos gavėjas galėtų naudotis paslaugomis nesudaręs sutarties su kiekvienu vežėju atskirai“, – sako p. Norkaitis. Jis nurodo, kad toks patobulinimas turėtų būti pasiūlytas rudenį.

Svarstė apie korteles

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“ vadovas, mano, kad kiekvienas paslaugų administravimo modelis, taip pat atsiskaitymas telefonu išvengiant talonų, turi ir pranašumų, ir trūkumų.

„Jei klausimas ginčytinas ir jei klientas savo ranka rašė, yra įmonės antspaudas ant kvito, tai paprasčiau. Su virtualiais dalykais, kol tai nėra baigtinis produktas, – didesnė klaidų tikimybė“, – mano p. Kriukovas.

Anot jo, su programėlių kūrėjais jau seniau diskutuota apie galimus sprendimus verslui, tačiau svarstyta naudoti korteles, kurios veiktų kreditinių kortelių principu. „Kiekviena įmonė turėtų savo korteles, o visose mūsų mašinose yra kortelių skaitytuvai ir siūliau, kad susitartų su bankais ir išplėtus galimybes būtų galima naudoti skaitytuvus“, – sako p. Kriukovas.

Tačiau diskutuojant su potencialiais partneriais nebuvo pateiktas sprendimas, kaip išvengti problemų. Kita vertus, p. Kriukovas mano, kad ir panaikinus talonus taksi įmonėje vis tiek turi būti atsakingas žmogus, užsiimantis administravimu, sąskaitų pateikimu, tad sąnaudos ne ką ir mažėja.

Kol kas „Standart taksi“ nesiūlo galimybės taksi išsikviesti su mobiliuoju telefonu, tačiau ji jau kuriama, planuojama, kad ją naudos kelios taksi bendrovės.

„Bus grupė įmonių, skirsis tik kainos – su prastesnėmis mašinomis bus pigiau, su geresnėmis – brangiau“, – sako p. Kriukovas.

Apie tikslias investicijas jis nekalba, tačiau sako, kad programėlę sukurti nėra brangu.

Svarbu ne tik paprastumas

Kęstutis Markevičius, UAB „Restoranų grupė Fortas“ rinkodaros vadovas, sutinka, kad šiuolaikiški sprendimai, suteikiantys galimybę išvengti popierinių talonų, yra patogiau. Jo vertinimu, suteikta galimybė užsisakyti taksi paslaugas ir atsiskaityti telefonu nesukeltų papildomų rūpesčių kontroliuoti darbuotojus, išvengti piktnaudžiavimo.

„Juk ir pokalbius telefonu galima apriboti, žinoma, kai darbuotojas dirba, ar jis kalbėjo darbo reikalais. Panašiai ir dėl transporto – yra valandos, kai nevažiuoja viešasis transportas, arba darbuotojui gali būti skiriamas konkretus maršrutas atvykti iki darbo arba į namus, taip galima nustatyti tam tikras normas, limitus“, – svarsto pašnekovas.

Kita vertus, p. Markevičius mano, kad bent kol kas IT sprendimų diegimas nėra esminis veiksnys renkantis paslaugų teikėją.

„Tai palengvina gyvenimą, bet tai daugiau malonu turėti. Viską lemia, kiek kainuoja paslauga, kokie automobiliai. Esu tikras, kad šiandien renkantis didesnę įtaką turi tai, ar taksi veža keleivius ekologiškesnėmis mašinomis, nei sunkumai dėl taksi lapelio“, – teigia p. Markevičius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 19 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniaus oro uoste nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas 3

Iki spalio vidurio pandusas bus remontuojamas, naktimis ribojant automobilių eismą.

Seimo rudens sesijoje – transporto sektoriui aktualių teisės aktų paketas Verslo tribūna

Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte — ne vienas transporto sektoriui aktualus...

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 15

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
Skirtingi receptai elektromobilių infrastruktūrai: brangiai arba lėtai  Premium 16

Lietuvos miestuose masiškai įrengiamos elektromobilių stotelės, kurių galios parinkimas derinamas pagal...

Automobiliai
2019.09.16
„Schmitz Cargobull Baltic“ pelnas mažėjo 74% iki 4,1 mln. Eur 3

Įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“, gaminanti izoterminius kėbulus, priekabas ir puspriekabes, praėjusiais...

Pramonė
2019.09.16
„Linava“ skelbia pasirašiusi sutartį su profesinėmis sąjungomis  1

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių...

Pensijų nešiotojai: kuriamas Lietuvos pašto monopolis 6

Praėjusią savaitę priimtas Vyriausybės sprendimas nuo 2021-ųjų pensijų išnešiojimą patikėti tik Lietuvos...

„Belaz“ gamins savivarčius, kurie dirbs be vairuotojų 6

Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaz“, gaminanti itin didelės keliamosios galios sunkiąją karjerų...

Pramonė
2019.09.14
Magistralėje Vilnius-Kaunas bus įrengti kintamos informacijos ženklai  6

Ruošiantis modernizuoti automobilių kelią Vilnius-Kaunas, jame bus įrengti ir kintamą informaciją...

Frankfurto parodos akcentas – elektra Premium 11

Didžiausia pasaulyje automobilių paroda – šiuo metu Frankfurte vykstanti „IAA 2019“ – perteikia istorinius...

Laisvalaikis
2019.09.14
Šiaulių oro uostas nutraukia komercinę veiklą, lauks investuotojo 5

Netoli karinės aviacijos bazės Šiauliuose įsikūręs savivaldybės valdomas Šiaulių oro uostas nebeužsiims...

Baigta Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija 11

Baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis – jis yra magistralės „Via Baltica“ dalis. Per...

Statyba ir NT
2019.09.13
Čekija įsiveda naują kelių mokesčio rinkimo sistemą 3

Nuo šių metų gruodžio 1 d. Čekijoje pradės veikti nauja komercinių automobilių mokesčių ir rinkliavų už...

„Lietuvos geležinkeliai“ remontuodami lokomotyvus žada sutaupyti 11 mln. Eur 1

„Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonė „LG Cargo“ pradeda atnaujinti daugiausiai krovinių pervežančius...

Bankrutavusi pigių skrydžių bendrovė „Wow air“ grįžta į rinką 

Balandžio mėnesį veiklą nutraukusi Islandijos pigių skrydžių bendrovė „Wow air“ vėl grįžta į rinką, tačiau...

„Lietuvos geležinkeliai“ tikisi remontuoti Lenkijos ir Ukrainos lokomotyvus 1

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda remontuoti antrinės krovinių vežimo įmonės „LG Cargo“...

Ekonomikos komitetas – prieš „Problematikos“ ir „Kelių priežiūros“ privatizavimą 5

Valstybės valdomos bendrovės „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ turėtų būti išbrauktos iš privatizuojamų...

Tikroji problema, su kuria susiduria investuotojai banginiai, ir kaip ją sprendžia Premium 1

Nielsas Ulrikas Moustenas, vadovavęs 97 mlrd. Eur turtą valdžiusiai kompanijai, interviu VŽ pasakoja, su...

Statyba ir NT
2019.09.11
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą? Verslo tribūna 2

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu...

Prekyba
2019.09.11
Ieško idėjų, kaip išplėtoti 5 ha teritoriją Klaipėdoje Premium 1

Iš tuometės „Lietuvos energijos“ pastatus Klaipėdoje įsigiję verslininkai į 5,2 ha ploto teritoriją...

Statyba ir NT
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau