Baltijos šalių interneto rinka: nedidelė, bet imli naujovėms

Publikuota: 2014-06-11
Atnaujinta 2015-06-01 13:19
 

Baltijos šalys yra vienas iš mažiausiai interneto vartotojų turinčių regionų Centrinėje ir Rytų Europoje, tačiau pagal interneto skvarbą Estija, Latvija ir Lietuva nusileidžia tik Čekijai. Faktas, kad bent trys iš keturių suaugusių Baltijos šalių gyventojų
naudojasi internetu, lemia tai, jog regione sparčiai įsigali naujovės – internautai vis dažniau žiūri televiziją internete ir aktyviau naudojasi mobiliaisiais įrenginiais. Šias tendencijas naujausioje „gemiusKnowledge” ataskaitoje aptaria rinkos ekspertai.

Lietuvos interneto vartotojai, „Gemius” duomenimis, naršymui skiria vis daugiau laiko: palyginus 2012 m. ir 2013 m. gruodžio duomenis, matome, kad laikas, praleidžiamas internete, išaugo 21 minute. Taip pat didėjo ir įsitraukimas – atversta 27 puslapiais daugiau. Vis dėlto nuopelnai dėl augimo priklauso jauniausiems (7-24 m.) internautams, o vyresnio amžiaus lankytojų įsitraukimas mažėjo. Tokios tendencijos vyrauja ir kitose Baltijos šalyse: Estijoje ir Latvijoje, kuriose vyresni lankytojai sudaro didesnę auditorijos dalį, įsitraukimas ir internete praleidžiamas laikas mažėjo.Pasak Maciej Milewski, „Gemius” verslo konsultanto, įsitraukimo mažėjimas atspindi tai, kad vartotojai vis dažniau naršymui renkasi mobiliuosius įrenginius: „Internete praleidžiamo laiko kritimas atspindi perėjimą prie mobiliųjų programėlių, kurių matavimas nebuvo įtrauktas į šią studiją”.Lietuvoje mobiliųjų įrenginių naudojimas, pagal generuojamą srautą, išaugo nuo 1% 2012 m. iki 12% 2013 m. pabaigoje. Estijoje išmaniesiems įrenginiams 2013 m. teko 10% interneto srauto, o Latvijoje - 7%.

Internautų dėmesio centre: vietinei auditorijai skirtas vaizdo turinys

Populiarėja ne tik mobilieji įrenginiai, bet ir video turinys. „Lietuvoje ir Latvijoje sparčiai daugėja žiūrovų, kurie lankosi video turinio svetainėse TV3play.lt ir Tvplay.lv. Estijoje ir Latvijoje taip pat auga ukrainietiškos svetainės megogo.net lankomumas, taigi vaizdo turinys internete Baltijos šalių gyventojams asocijuojasi ne tik su „Youtube”,– teigia Gryta Balserytė, bendrovės „Gemius” regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.Tokio pobūdžio svetainių populiarumą liudija tai, kad į vaizdo turinį orientuotos svetainės tv3play.lt ir lrt.lt pateko į labiausiai lankytojų skaičių auginusių svetainių dešimtuką.Baltijos šalių gyventojų požiūrį į internetą taikliai apibūdina vienos iš sparčiausiai augančių Estijos svetainių postimees.ee reklamos direktorė Liis Ristal: „Internetas tapo viena iš pagrindinių žmogaus teisių ir žmonės nori naudotis visomis šios teisės formomis”.

Kaip atrodo Lietuvos interneto vartotojo portretas?

Lietuvoje didesnę internautų dalį sudaro moterys (53%). Aktyviausia ir gausiausia amžiaus grupė – 15-24 m. jaunimas (21%). Vis dėlto interneto vartotojai pagal amžių yra pasiskirtę pakankamai tolygiai: 25-34 m., 35-44 m. ir 45-54 m. internautai sudaro po 18% visų naršančiųjų.Didžiausią dalį pagal gyvenamąją vietą sudaro vilniečiai (27%), šiek tiek mažiau yra rajonų centrų gyventojų (18%) ir kauniečių (17%).Tai, kad Lietuvos gyventojai yra itin išsilavinę, atspindi faktas, jog daugiausiai – 25% internautų – turi aukštąjį išsilavinimą.Daugiau informacijos ir ekspertų komentarų „gemiusKnowledge: Online Landscape. Baltics“ ataskaitoje.„Gemius“ yra verslo konsultavimo įmonė, teikianti duomenis, sprendimus ir rekomendacijas interneto svetainių stebėsenos ir analizės bei internetinių reklamos kampanijų valdymo srityse.Įmonės teikiama informacija, apimanti ir socio-demografinius internautų profilius, tapo kasdienių rinkodaros ir e-komercijos sprendimų pagrindu beveik dviems tūkstančiams klientų iš automobilių, finansų, farmacijos, telekomunikacijų, komercijos, greito vartojimo prekių ir IT sektorių bei reklamos agentūroms, tinklams, užsakovams ir leidėjams visame pasaulyje.„Gemius“ veikia daugiau nei 30 rinkų Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos regione. Kartu su vietinėmis atstovybėmis 17 šalių, įmonė bendradarbiauja su rinkos dalyvių organizacijomis siekdama vystyti tarptautines ir vietines interneto industrijos rinkas.„Gemius“ tyrimai remiasi įmonės ekspertų sukurta metodologija ir technologijų infrastruktūra. Bendrovėje dirba apie 300 specialistų, įskaitant IT specialistus, matematikus, sociologus ir psichologus. Kiekvieną mėnesį išanalizuojama 300 milijardų virtualios realybės įvykių – puslapių peržiūrų, paspaudimų ir kitų veiksmų, kuriuos atlieka interneto vartotojai.„Gemius“ tyrimai atliekami griežtai laikantis „ICC/ESOMAR“ (Pasaulinės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų profesionalų asociacijos) tyrimų praktikos kodekso. „Gemius“ įkurta 1999 m.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Asmuo kontaktams:

Gryta Balserytė, Generalinė direktorė - gryta.balseryte@gemius.comAsta Smagurauskaitė, Marketingo specialistė - asta.smagurauskaite@gemius.com

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku