Kas ieško, tam ir sekasi

Publikuota: 2014-05-23
Atnaujinta 2015-06-01 13:06
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė

Stebėdamas kai kurių pramonės sektorių verslo istorijas, supranti, kad vokiečių filosofo Friedricho Nietzsche frazė „Kas mūsų nenužudo, padaro stipresnius“ itin tinka Lietuvos drabužių ir tekstilės įmonėms, sugebėjusioms nepalūžti nei krizės metais, nei užsivėrus kai kurioms problemiškoms eksporto rinkoms. Pirmąjį šių metų ketvirtį lietuviškos kilmės drabužių ir tekstilės eksportas į Rusiją smuko 27%, į Ukrainą – 22,6%.

Sumažėjo pirkėjų ir sektoriui svarbioje Jungtinės Karalystės rinkoje. Kaip VŽ aiškino Linas Lasiauskas, Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos generalinis direktorius, šioje šalyje didėja konkurencija, todėl tenka mažinti produkcijos kainas. Ši rinka, kaip ir Italijos ar Suomijos rinkos, jau yra persisotinusi, todėl parduoti gaminius sekasi vis sunkiau.Vis dėlto pajamos iš aprangos ir tekstilės gaminių eksporto pirmąjį šių metų ketvirtį beveik nepasikeitė – lietuviškos prekės rado kelių į kitas rinkas ir padidino ten pardavimus. Sėkmės sulaukė šalys, kuriose jaučiasi vartojimo atsigavimas, tarp tokių minimos Danija, Lenkija. Kai nesėdi rankų sudėjęs ir neverkšleni, tai ir pasiseka – „žvalgams“ pranešus, kad kaimyninėje Lenkijoje buvo uždarytos kelios didelės tekstilės įmonės, Lietuvos bendrovės nesnaudė. Rezultatas – 42% išaugęs eksportas į Lenkiją. Mūsų šalies siuvėjai ir tekstilininkai nenuleidžia akių nuo visos Europos rinkos, ypač tų valstybių, kur jaučiamas vartojimo pagyvėjimas. Tradiciškai tuo pirmiausia pasižymi Vokietijos rinka, didėja pardavimai ir Prancūzijoje, ypač sėkmingai ten perkami moteriški drabužiai ir namų tekstilės gaminiai. Beje, ši lietuviška produkcija jau senokai yra pelniusi Japonijos pirkėjų simpatijas, dabar žvilgsnius ten vis dažniau kreipia ir drabužių siuvėjai.Viltingai aprangos ir tekstilės įmonės žvelgia ir į perspektyvią JAV rinką, kuri galėtų tapti puikia alternatyva rizikingoms NVS regiono rinkoms. Ponas Lasiauskas prognozuoja, kad eksportas į šią tolimą šalį galėtų padidėti net kelis kartus, tačiau esant pagrindinei sąlygai – turi įsigalioti JAV ir ES laisvosios prekybos sutartis. Eksportuotojai tikisi, kad tai atsitiks kitų metų liepą.Atsigaunant ekonomikai ir gerėjant vartotojų lūkesčiams, žmonės ima dairytis ir kokybiškesnių prekių, taigi – ir drabužių. Lietuvos įmonių atstovai tikina, kad yra pasiryžę nurungti nemažą dalį konkurentų, tačiau tam bene labiausiai pasitarnautų ES svarstoma prievolė nurodyti gaminių kilmę. Kadangi prakutę pirkėjai labai domisi produkto kokybe, jo kilme ir pagaminimo sąlygomis, manoma, kad lietuviai bendrame fone įgautų nemenką konkurencinį pranašumą.Iš rizikingų rinkų pasitraukusios Lietuvos statybos bendrovės taip pat skina pirmuosius pergalės vaisius. Ypač statybininkai džiaugiasi Skandinavijos rinkos galimybėmis. Vienas iš pagrindinių šios rinkos patrauklumų – stabilumas. Darbų joje – sočiai, prognozuojama, kad statybos darbų paklausa šiame regione išsilaikys labai didelė. Ten vykdomi ne tik nekilnojamojo turto projektai, bet ir daugiabučių renovacija, kadangi didelė renovuojamų butų dalis priklauso savivaldybėms ar bendrijoms, problemų su atsiskaitymais nėra. O statybininkų trūksta.Skandinavai taip pat kviečia Lietuvos įmones dalyvauti įvairiuose infrastruktūros projektuose – užsakovai laukia inovacijų, kvalifikuotų darbuotojų. Tačiau primena – norint, kad pasisektų, ieškokite vietinio partnerio.VŽ mano, kad prie Lietuvos pramonės ir verslo sėkmės užsienyje didinimo aktyviau galėtų prisidėti ambasadų darbuotojai, komercijos atašė – suglaudę pečius, lietuviai kalnus verstų naujose erdvėse.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Jauno verslo formulė: rėmėsi mokslu, augo 10 kartų ir neatsigina investuotojų Premium

Kosmetikos ir odos priežiūros priemonių prekės ženklas „Math Scientific“ antraisiais metais šovė į viršų 10...

Gazelė
2022.05.24
Prezidento patarėja: Lietuvoje galėtų būti įvesta PVM lengvata maistui 7

Ieškant būdų kovoti su aukšta infliacija, Lietuvoje galėtų būti įvesta pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

Finansai
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Verslininkas, kuris bijo baubo po lova 6

Savo kasdienėje veikloje analizuodami informaciją, įvairius duomenis ir rašydami straipsnius dažniausiai...

VŽ požiūris
2022.05.23
Verslas sukūrė platformą „Svetingi.lt“: kaip pakviesti vakarienės ukrainiečius ir prasmingai įtraukti darbuotojus Premium

Verslas ir visuomenė nuo pat karo Ukrainoje pradžios vasario 24 d. skyrė visokeriopą paramą: kuriam laikui...

Gazelė
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 2

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku