Laukia svetingumo testas

Publikuota: 2014-05-06
Atnaujinta 2015-06-01 12:52
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė

Galbūt be didelių iškilmių, tik tam skirtų fiestų ir išlaidų reklamai Lietuvoje (ne tik didmiesčiuose ir ne tik kurortuose) prasideda turizmo sezonas.

Pernykščiai rezultatai šio sektoriaus verslui leido atsikvėpti – svečių atvyko daugiau, pinigų uždirbta gausiau. Kalbant tiksliau, 2013 m. užsienio turistų kelionių į Lietuvą suskaičiuota 2,1 mln., o 2012 m. jų buvo 1, 9 mln. Turizmo pajamos 2013 m. siekė apie 4 mlrd. Lt, 2012 m. – 3,8 mlrd. Pastaraisiais metais daugiausia į Lietuvą atvyksta svečių iš Rusijos, Vokietijos, Baltarusijos ir Lenkijos.Kitas gana įdomus skaičius – užsienio svečias Lietuvoje išleidžia maždaug 1.300 Lt, o vietos turistas – apie 130 Lt. Mūsiškiai keliaudami po gimtą šalį ne tik išleidžia 10 kartų mažiau, bet ir kuo toliau, tuo dažniau atostogoms ar savaitgalio išvykoms renkasi užsienį.Visgi būtent vietiniai svečiai galėtų būti tuo lakmuso popierėliu, kuris parodytų, ar teisinga kryptimi dirba turizmo sektoriaus verslas. Netvarkingos, apleistos su dilgėlėm patvoriuose sodybos pas Petrą ar Domicelę lietuviams jokia egzotika, jokia laukinė gamta, tokią trobą giminėje bent keli valdo. Su skepsiu mes žiūrime ir į naujai suręstus namelius-pirteles, su trinkelėmis grįstais kiemais ir plytelėmis klotomis pobūvių salėmis, jos labiau tinka vestuvininkams arba tiems, kurie iki šiol mėgsta švęsti pirtyse.Lietuviai jau nori pramogų: nuo tradicinių – grybavimo ar žvejybos, iki naujų – pažintinių takų, išvykų dviračiais, naktigonių, sūrio spaudimo pamokėlių ir bajoriškų vakarienių dvaruose. Žinoma, jei su išmone kurtas verslas sudomins vietinius, greičiausiai abejingi neliks ir užsienio svečiai.Juolab kad turizmo ekspertai ne sykį yra kartoję, kad iš esmės turizmas yra paslaugų eksportas, apsukų vietos rinkoje nepakanka. Šiuo atveju kalbama apie konkurenciją ne tik su Latvija, Estija, bet ir su tolesnėmis, daugiau turistų pritraukimo patirties turinčiomis šalimis.Kalbant apie didžiuosius mūsų turizmo politikos užmojus – Lietuvai jau vakar reikėjo nacionalinio konferencijų centro. O ką dabar galėtų padaryti atvykstamojo turizmo agentūros, valdinininkai ir viešbučių savininkai? Suremti pečius ir pradėti dirbti, tai yra nustoti taškyti pinigus įvairiausioms studijoms ar svaičioti apie šalies įvaizdį. Ne kalbėti, kokia Lietuva galėtų būti, o parodyti, kokia patraukli yra dabar.Šį sezoną veikiausiai nepavyks išvengti politikos, tačiau ko jau ko, o dėl politinės įtampos kylančių interpretacijų šiam verslo sektoriui reikia mažiausia.Vis dėlto, įvertinus geopolitinį kontekstą, greičiausiai mūsų verslui teks laviruoti, būti sumaniam ir sklidinam tolerancijos. Galbūt tam reikės efektyviau išnaudoti asmeninius ryšius, kad prisikviestumėme mūsų šalį pamėgusių svečių iš Rytų, kad jie įsitikintų, jog atostogos skirtos poilsiui, ne politikai. Galbūt rasis drąsos ir mažiausiems turizmo verslo dalyviams ieškoti naujų krypčių, pasimokyti iš mūsų mėsos bei pieno perdirbėjų, kurie jau žino, kaip balansuoti pajamų iš Vakarų ir Rytų srautus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku