Miškovežių avarijos pernai išaugo pusantro karto

Publikuota: 2014-04-10
Atnaujinta 2015-06-01 13:04
 

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, praėjusiais metais pusantro karto išaugo specialiosios miško technikos eismo įvykių skaičius. 2013 –aisiais užfiksuota daugiau kaip 30 avarijų, kurių pasekmės buvo skaudžios. Tokių įvykių žalos gali siekti
ir 200 – 300 tūkst. litų.

Remiantis bendrovės statistika, 2008 – 2011 metais specialiosios miško technikos draudiminių įvykių būdavo fiksuojama apie 10 per metus, tuo tarpu 2012 m. šis skaičius išaugo dvigubai lyginant su prieš tai buvusiais, o 2013 m. dar padidėjo pusantro karto lyginant su užpernai.„Įvykių skaičius didėja, nes Lietuvoje pastebimai auga pačios miško technikos skaičius. Verslininkai vis daugiau įsigyja naujos arba labai mažai naudotos technikos, jie plečia ar atnaujina turimus miškovežių parkus. Tokios tendencijos pastebimos iš dalies ir dėl to, kad įmonės užsiimančios miško darbais pradėjo aktyviau naudotis Europos Sąjungos parama. Taip pat po krizės miškų verslas po truputi atsigauna, auga medienos eksportas. Kai kuriose savivaldybės miestų šildymui naudojamas biokuras - mediena, pjuvenos. Žaliavas katilinėms gabena miškovežiai, dėl to jų vis daugėja,“ – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.Vidutiniškai už eismo įvykį, kuriame dalyvavo miškovežis, draudimo bendrovė išmoka apie 40 - 80 tūkst. litų. Didžiausia išmokėta suma 2013 m. siekė 300 tūkst. litų. Taip pat nemažai užregistruota bylų, kurių žalos sudarė 150 – 200 tūkst. litų.Kaip teigė ne BTA Ekspertizių skyriaus vadovas, vasarą tokių įvykių būna mažiau, daugiausiai jų nutinka žiemą bei pavasarį, intensyvių miško kirtimo, medienos vežimo iš miško darbų metu.Pasak specialisto, skaudžiausi įvykiai nutinka, kai miškovežiai susiduria su lengvaisiais automobiliais. Tokiose situacijose aukų praktiškai neįmanoma išvengti. Prieš keletą mėnesių bendrovė užregistravo įvykį, kurio metu kaktomuša susidūrė du miškovežiai. Vienas iš jų buvo tuščias, ant slidaus kelio išslydo jo tempiama priekaba, vairuotojas nesuvaldė transporto priemonės ir atsitrenkė į iš priekio važiavusį kitą miškovežį.Bendrovės ekspertai rekomenduoja vairuotojams būti atidiems keliuose, jeigu šalimais atliekami miško kirtimo darbai, ar netoliese yra įsikūrusios medienos apdirbimo įmonės. Lengvųjų automobilių vairuotojai, kelyje sutikę miškovežius, turėtų elgtis atsakingai: nereiktų atlikinėti jokių staigių manevrų, vertėtų laikytis didesnio atstumo, nelenkti jei nėra būtinybės, ir, jei reikia, praleisti didesnę transporto priemonę.Pasak A. Žiukelio, suvaldyti miškovežį yra daug sudėtingiau nei paprastą vilkiką, tokio sunkvežimio stabdymo kelias yra daug ilgesnis ir net jei jis važiuoja nepakrautas, visada yra pavojus, kad jo priekaba dėl kelio nelygumų gali išslysti į priešpriešinę ar gretimą eismo juostą, taip sukeldama pavojų kelyje.Ne gyvybės draudimo bendrovė BTA per valandą išmoka daugiau kaip 34 tūkstančius litų draudimo išmokų, kas 3 minutes užregistruoja po naują įvykį, per mėnesį užveda 3100 naujų bylų. Bendrovė praėjusius metus užbaigė antros vietos pozicijoje Lietuvos rinkoje. Pernai pasirašė beveik 187 milijonus litų įmokų, o tai yra 17 proc. daugiau nei 2012 m. Bendrovės draudimo portfelyje daugiausiai augo kasko draudimo rūšis (56 proc.), antroje vietoje - bendrosios civilinės atsakomybės draudimas (45,5 proc.), trečioje – nelaimingų atsitikimų draudimas (37,6 proc.).

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 1

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
00:01
G. Landsbergis: Maskva turi pati surasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą 25

Ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako Gabrielius...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latviška ASG įmonė per pusmetį beveik pasiekė praėjusių metų rezultatus

125 mln. Eur per pirmuosius 6 mėnesius uždirbusi „SmartLynx“ iki metų pabaigos planuoja turėti 60-ies...

Logistika
2022.08.08
Dviejuose Kinijos miestuose į gatves išriedės „Baidu“ robotaksi

Kinijos technologijų milžinė „Baidu“, geriausiai žinoma dėl savo interneto paieškos variklio, pirmadienį...

Inovacijos
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
Lietuvos susisiekimo viceministrė ir verslo atstovai lankosi Taivane

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė su Lietuvos verslo delegacija šią savaitę lankosi Taivane, kur...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latvijoje 1,5 karto išaugo lėktuvų skrydžių skaičius

Matomas spartus atsigavimas po pandemijos, augimui netrukdo ir draudimas skristi Rusijos lėktuvams.

Logistika
2022.08.07
„Neo Group“ turėjo 0,5 mln. USD vertės rūpesčių Stambule, padėjo draudimas Premium

Kartas nuo karto draudikai Lietuvos įmonėms atlygina solidžias sumas, siekiančias šimtus tūkstančių eurų, kai...

Finansai
2022.08.07
Lietuvos vežėjų darbo jėgos sąnaudos yra dvigubai mažesnės nei ES vidurkis Premium 3

Lietuvos vežėjų darbo jėgos kaštai per metus nežymiai paaugo, tačiau pagal šį rodiklį Lietuvos transporto...

Logistika
2022.08.07
Pirkėjai persėda iš motorlaivių į irklines valtis Premium 2

Prieš dvejus metus nuo pandemijos bėgę kateriais ir jachtomis, dabar pirkėjai pradeda skaičiuoti, kiek...

Pramonė
2022.08.05
LBA: bankai laukia išaiškinimo, ar mokėjimus už tranzitą į Kaliningradą galima laikyti išimtinais

Aiškinantis dėl mokėjimų už Kaliningrado tranzitą aptarnavimo, Lietuvoje veikiantys bankai laukia rašto iš...

Verslo aplinka
2022.08.05
Lokomotyvų remonto depas bus iškeltas į Vaidotus

Dabartinėje depo vietoje planuojama kurti biurus, laisvalaikio ir prekybos vietas, naujasias remonto...

Logistika
2022.08.05
Paskirtos naujos „Viamatikos“ ir „Oro navigacijos“ valdybos

Įvyko pokyčiai dviejų susisiekimo sektoriaus įmonių valdybose. AB „Viamatika“ ir VĮ „Oro navigacija“, darbą...

Vadyba
2022.08.05
Kai liks tik graužtukai

Europos Sąjungos (ES) sankcijų stabdomos bankų transakcijos į Rusijos bankus gali sustabdyti ir bet kokią...

Nuomonės
2022.08.05
FNTT: aptarnaujant mokėjimus už Kaliningrado tranzitą gali būti daromos išimtys 14

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) teigia, kad Lietuvoje veikiantiems bankams gali būti suteikiamos...

Logistika
2022.08.04
Ekspertai apie „Ziticity“ veiklos stabdymą: geras IT sprendimas, bet per maža rinka Premium 7

UAB „Miesto logistika“, valdanti greitojo siuntų pristatymo platformą „Ziticity“, pranešė apie savo veiklos...

Logistika
2022.08.04
„Lufthansa“ nuo pandemijos pradžios pirmąkart dirbo pelningai

Vokietijos oro linijų bendrovė „Lufthansa“ ketvirtadienį pranešė, kad jos krovinių gabenimo veikla padėjo...

Logistika
2022.08.04
Lietuviškasis „MyBee“ Estijoje gavo 20 mln. Eur LHV banko finansavimą

Metus veikiančio ir neseniai į Estiją įžengusio startuolio veiklą palaiko solidūs bankų kreditai.

Logistika
2022.08.04
U. von der Leyen: EK išaiškinimas dėl tranzito atitinka ankstesniąsias sankcijų gaires

Liepos viduryje paskelbtos gairės dėl Kaliningrado tranzito atitinka ankstesnius Europos Komisijos (EK)...

Verslo aplinka
2022.08.04
Lėtai įsibėgėjusi vasara tapo atradimų metu: Baltijos šalių pakrantės aktyvaus laisvalaikio mėgėjus užbūrė savo grožiu Verslo tribūna

Gerokai lėčiau nei pernai ar užpernai įsibėgėjęs šiltasis metų sezonas privertė nerimauti kurortų...

Logistika
2022.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku