Palangos aplinkkelis oro taršą apylinkėse sumažins 35 procentais, triukšmą Palangoje – 5 dBA

Publikuota: 2014-03-18
Atnaujinta 2015-06-01 13:02
 

Kovo pradžioje pradėtas tiesti Palangos aplinkkelis ir rekonstruoti šalia esanti Vydmantų sankryža. Pagal projektavimo darbus atlikusios didžiausios Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo bendrovės „Kelprojektas“ paskaičiavimus, nutiesus šį aplinkkelį
bus ženkliai sumažintas autotransporto poveikis aplinkai ir gyventojų sveikatai. Planuojama, kad regioninė oro tarša kelių tinkle sumažės 35 proc., o triukšmas Palangos tranzitinėse gatvėse sumažės 5 dBA.  

„Ruošdami Palangos aplinkkelio ir Vydmantų sankryžos rekonstrukcijos techninius projektus mūsų specialistai kruopščiai įvertino, kokį poveikį aplinkai ir visuomenei gali turėti šių projektų įgyvendinimas. Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad aplinkosauginė situacija ženkliai pagerėtų arba neigiamas poveikis būtų sumažintas iki minimumo: stengtis, kad gyventojų nevargintų triukšmas, būtų sumažinta oro tarša bei išsaugota biologinė įvairovė ir kraštovaizdis“, – sako Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.Pasak „Kelprojekto“ specialistų, nutiesus Palangos aplinkkelį, kasdien juo naudosis apie pora tūkstančių autotransporto priemonių, kurios aplenks Palangos gatves (dalį Kretingos g., dalį Klaipėdos pl., dalį Liepojos pl.), todėl oro tarša prie šių tranzitinių gatvių Palangoje sumažės net iki 35 proc. Ateityje oro užterštumas turi sumažėti ir dėl automobilių technologinės pažangos.Tranzitiniam autotransporto srautui aplenkus miestą, sumažės ir triukšmo lygis Palangoje. Pagal pagrindinių automobilių kelių strateginio triukšmo kartografavimo žemėlapį (2011 m.) triukšmo paros lygis prie artimiausių gyvenamųjų namų yra 65-70 dBA (iki 5 dBA viršijama triukšmo higienos norma). Planuojama, kad prie dabartinių tranzitinių gatvių: Kretingos g. (ruože nuo Vydmantų sankryžos iki Klaipėdos pl.), Klaipėdos pl. (ruože nuo sankryžos su Kretingos g. iki sankryžos su Liepojos pl.) bei Liepojos pl. (ruože nuo sankryžos su Klaipėdos pl. iki Palangos oro uosto) triukšmo lygis sumažės 5 dBA.„Poveikio aplinkai vertinimo darbai yra svarbi eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo dalis. Kruopščiai įvykdę šiuos projektus ne tik sumažinsime triukšmą ar oro taršą – visos diegiamos priemonės padės sumažinti eismo įvykių skaičių, prevenciškai apsaugoti eismo dalyvius bei gyvūnus,“ – sakė Tadas Varpučinskas, UAB „Kelprojektas“ aplinkosaugos specialistas.Prie Palangos aplinkkelio ir Vydmantų sankryžos bus rekonstruoti pėsčiųjų ir dviračių takai bei nutiesta nauja pėsčiųjų ir dviratininkų požeminė pervaža per kelią A13. Bus įrengti kelio atitvarai, sutvarkyta aplinka. Projekte pateikiami sprendiniai, susiję su laukinių gyvūnų apsauga tiesiamo kelio atkarpoje per mišką. Gyvūnijos apsaugai Palangos aplinkkelyje numatytos tvoros, dvivėriai varteliai, horizontalūs barjerai, nušokimo rampos, pralaida varliagyviams, įspėjamieji kelio ženklai.Apie Palangos aplinkkelįPalangos aplinkkelis tiesiamas, įgyvendinant viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą, kurio trukmė 25-eri metai, kaina – 123,575 mln. Lt. Pagal sutartį aplinkkelis bus nutiestas dar šiais metais, iki lapkričio, o automobilių eismas juo paleistas iki 2015 m. gegužės 1 d. Statybos darbus vykdo jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivieniję partneriai AB „Kauno tiltai“ ir UAB „Šiaulių plentas“.8,25 kilometro ilgio Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja dalis, jis nuo Palangos nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į dobilo formos skirtingų lygių sankryžą, aplinkkelyje atsiras dar dvi vieno lygio sankryžos.Apie „Kelprojektas“„BaltCap“ valdomas „Kelprojektas“ šiuo metu yra didžiausia transporto infrastruktūros inžinerijos įmonių grupė Lietuvoje, projektuojanti susisiekimo komunikacijas, viešojo naudojimo pastatus, inžinerinius tinklus, atliekanti teritorijų planavimo darbus.2013 metais „Kelprojektas“ įsigijo UAB „Urbanistika“, vykdančios teritorijų planavimo darbus, kontrolinį akcijų paketą. Ilgametė patirtis, naujos technologijos ir modernūs vadybos metodai leidžia „Kelprojekto“ įmonių grupei sėkmingai dalyvauti Lietuvos ir kitų šalių (Latvijos, Estijos) transporto infrastruktūros modernizavimo bei teritorijų planavimo procesuose. Per daugiau nei penkis veiklos dešimtmečius „Kelprojekto“ įmonių grupė įgyvendino daugiau nei 6 tūkstančių įvairaus dydžio ir sudėtingumo projektų.„Kelprojekto“ įmonių grupės paruošti projektai: pirmosios Lietuvoje prioritetą viešajam transportui skiriančios išmaniosios sankryžos Kaune projektas (pripažintas Lietuvos Metų Gaminiu 2012), Jakų sankryžos rekonstrukcijos techninis projektas (pripažintas Lietuvos Metų Gaminiu 2012), „Rail Baltica“ esamo geležinkelio ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas rekonstrukcijos projektas (pripažintas Lietuvos Metų Gaminiu 2012), Vilniaus pietinio ir vakarinio aplinkkelio statinių projektai, Liepojos oro uosto rekonstrukcijos projektas, Lietuvos bendrasis planas, daugelio Lietuvos apskričių, miestų, rajonų bendrieji planai ir kiti.Pagrindinė „Kelprojektas“ būstinė nuo 1956 m. yra įsikūrusi Kaune, įmonės padaliniai veikia Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Taline (Estijoje). Įmonių grupėje dirba 280 darbuotojų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Pramonė“
VERT: „Inter RAO Lietuvai“ gresia prarasti licencijas

Rusijos energetikos milžinės „Inter RAO“ kontroliuojama grupė „Inter RAO Lietuva“ neteks elektros importo bei...

Pramonė
2022.05.25
„Elektrum Lietuva“ sustabdė mokėjimus „Vydmantai wind park“, svarsto nutraukti sutartį

Latvijos energetikos milžinės „Latvenergo“ antrinė bendrovė Lietuvoje „Elektrum Lietuva“ teigia svarstanti...

Pramonė
2022.05.25
Maskva toliau grasina pasauline maisto krize, jei nebus atšauktos sankcijos 3

Siekiant išvengti pasaulinės maisto krizės, turi būti atšauktos tarptautinės sankcijos Rusijai, įvestos jai...

Pramonė
2022.05.25
„BaltCap Infrastructure Fund“ į vėjo jėgainių parką investuoja 42 mln. Eur

Baltijos šalių privataus kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ fondas „BaltCap Infrastructure Fund“ už 42 mln.

Pramonė
2022.05.25
Energetikos viceministrė: rusiško kapitalo įmonės nekaupia Lietuvos naftos atsargų 2

Rusijos kapitalo įmonės nedalyvauja kaupiant Lietuvos valstybės naftos ir jos produktų atsargas, sako Inga...

Pramonė
2022.05.25
Plieno pasaulyje šiemet išlydyta 7,1% mažiau 1

Per keturis šių metų mėnesius pasaulyje išlydyta 619,1 mln. t plieno – 7,1% mažiau nei per tą patį praėjusių...

Pramonė
2022.05.25
R. Imbrasas. Laikas turėti valstybės strategiją biokurui

Kaip reikia ruošti roges vasarą, taip ir kalbėti apie šilumos ūkį reikia vasarai artėjant. Nes prasidėjus...

Nuomonės
2022.05.25
Lietuvoje dėl sankcijų Rusijai ir Baltarusijai įšaldytos dar trijų įmonių lėšos ir akcijos 1

Dėl Europos Sąjungos (ES) sankcijų Rusijai ir Baltarusijai Lietuvoje įšaldytos jau 13-kos įmonių lėšos ir...

Pramonė
2022.05.25
Ispanija gręžiasi į puslaidininkių pramonę 3

Ispanijos vyriausybė patvirtino 12,25 mlrd. Eur investicijų į puslaidininkių pramonę planą, iš kurių 9,3...

Inovacijos
2022.05.25
Metalo laužo kainos susitraukė daugiau nei 20% 1

Metalo laužo kainos pastarosiomis savaitėmis vidutiniškai sumažėjo daugiau nei 20%, tačiau šio sektoriaus...

Pramonė
2022.05.25
Visuomeninio elektros bei dujų tarifo buitiniams vartotojams dar teks palaukti 3

Vyriausybė trečiadienį dar nepatvirtins valstybės subsidijų dydžių ir minimalių tarifų, žemiau kurių nebus...

Verslo aplinka
2022.05.25
Tvaraus ir efektyvaus žemės ūkio link: svarbiausi pokyčiai Lietuvoje jau įsibėgėjo Verslo tribūna

Jeigu reikėtų įvardyti vieną įdomiausių, o tuo pačiu – ir sudėtingiausių ekonominės veiklos sričių, rimtas...

Agroverslas 2023
2022.05.25
Dividendai, investicijos arba skola: kaip dujų kainos slegia „Ignitis grupės“ finansus Premium

„Ignitis grupė“ laviruoja ne vieną energijos tiekėją pribaigusioje energijos kainų audroje. Apyvartinio...

Rinkos
2022.05.25
Ginčas dėl sėkmės mokesčio: 100.000 Eur laiko „neprotingai daug“ Premium 9

Sėkmės mokesčio nereguliuoja teisės aktai, todėl šalys yra laisvos susitarti tiek dėl jo dydžio, tiek dėl...

Pramonė
2022.05.25
IT specialistė kaime rado laimę: sukūrė tradicinį verslą, bet kitaip Premium

Sostinė siūlo apsčiai galimybių, tačiau vis daugiau šeimų ją palieka ir keliasi gyventi į kaimą. Nors...

Gazelė
2022.05.25
Kaip įsukti verslą Afrikoje: verslininkų diskusija Premium

Apie iššūkius, galimybes ir veiklos būdus Afrikos žemyne VŽ į podkastą pakvietė skirtingų patirčių...

Pramonė
2022.05.25
Perspėja, kad politikų sprendimai paveiks maisto kainas Verslo tribūna

Lietuvos žemės ūkio sektorius su nerimu laukia, kaip ES Žaliojo kurso tikslai nuguls į reglamentus ir...

Agroverslas 2023
2022.05.25
Agroverslo ateitį sieja su inovacijomis ir tvarumu Verslo tribūna

Audronė Kuskytė, beveik tris dešimtmečius veikiančios agroverslo bendrovės „Agrochema“ generalinė direktorė,...

Agroverslas 2023
2022.05.25
„Orlen Lietuva“ pradėjo Būtingės naftos terminalo plūduro keitimą: baigti žada birželį

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma naftos perdirbimo ir importo bendrovė „Orlen Lietuva“ antradienį...

Pramonė
2022.05.24
EK pirmininkė: ES Taryboje greičiausiai nebus susitarta dėl rusiškos naftos embargo

Europos Sąjungos Taryboje vadovai greičiausiai nesusitars dėl naftos embargo Rusijai, sako Ursula von der...

Verslo aplinka
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku