Kaip vartotojus paversti ištikimais?

Publikuota: 2014-03-12
Atnaujinta 2015-06-01 13:07
 

Mes, žmonės, renkamės tai, kas, mūsų subjektyvia nuomone, yra patraukliausia. Ar kada nors susimąstėte, kodėl vienus produktus ar paslaugas mylite labiau, nei kitus? Kokie veiksniai lemia jūsų simpatijas konkrečiam pirkimo pasirinkimui?

Verslo, nesvarbu – smulkaus ar stambaus, sėkmė priklauso nuo klientų. Kaip be didelių investicijų priartėti prie vartotojo ir sužinoti, kas labiausiai jį jaudina? Ko reikia, kad klientas sugrįžtų pakartotiniam pirkimui, o dar geriau – rekomenduotų įmonės paslaugas kitiems?


Vertė. Sukurkime viliojantį pasiūlymą. Šiais laikais, kuomet rinka yra perpildyta įvairia produkcija, vartotojai gali nedvejodami migruoti nuo vieno prekės ženklo link kito – jeigu jūsų produktas nesukuria ypatingos vertės pirkėjui, greičiausiai, taip ir atsitiks. Kaip kovoti su didele konkurencija? Nekovoti. Tiesiog išanalizuoti savo siūlomo produkto vertingumą vartotojui. Verslininkai turėtų atsakyti į esminius klausimus: kaip siūloma prekė pagerina kliento situaciją ir kokią naudą ji teikia? Nedarykime klaidos, taikydami vieną iš populiariųjų pardavimų skatinimo strategijų – kainų mažinimą. Norint užmegzti stabilius ryšius su vartotojais, verslininkai neturėtų vaikytis trumpalaikės naudos – susikoncentravimas ties nuolaidomis gali pažeisti ilgalaikę prekės ženklo vertę. Tinkamai sukurtas vertės pasiūlymas užtikrins teisingą klientų požiūrį į įmonės produkciją. Vartotojas turi jaustis išskirtinis, rinkdamasis konkretų prekės ženklą.

Tyrimai. Analizuokime ir darykime išvadas. Klientų pasitenkinimo lygio nustatymo tyrimai – štai kas turėtų būti kiekvienos įmonės darbų sąraše. Nesvarbu, kad jūs didinate naujų klientų skaičių, jeigu užmiršite senuosius – lojalių vartotojų nebus. Pasak garsiojo rinkodaros specialisto Filipo Kotlerio, naujo pirkėjo paieška kainuoja 5 kartus daugiau, nei esamo išlaikymas. Verslininkai turėtų susikoncentruoti ties esamais, pelningais ar turinčiais potencialą pirkėjais, o ne bėgioti paskui naujas aukas. Įvertinus esamų klientų pasitenkinimo lygį įmonės produkcija, galima daryti atitinkamus pakeitimus: galbūt reikės atsisakyti nereikšmingų elementų, o kažkuriuos – patobulinti.

Personalas. Mylėkime savo darbuotojus. Ištikimų vartotojų kūrimo pradžia – tai įmonės personalo lojalumo ugdymas. Pažiūrėkite į britų milijardierių Richardą Bransoną – iš jo sklindanti šiluma ir nuoširdus rūpestis darbuotojais padėjo sukurti neįtikėtinai sėkmingą verslo imperiją. Įmonių vadovai pirmiausiai turėtų suformuoti sveiką, stabilų kolektyvą, kuris užtikrintų teigiamų emocijų sklidimą link galutinio vartotojo. Juk niekas nenorėtų pakartotinai grįžti apsipirkti į tą pačią parduotuvę, kurioje konsultantai dirba kaip vergai ir tai įtakoja jų šiurkštų, atmestinį bendravimą su klientais.

Dėmesys. Nustebinkime ir informuokime. Dabar, kuomet įvykdėme pamatinius tvirtų santykių su vartotojais kūrimo etapus, laikas pasistengti dar labiau ir duoti klientui daugiau, nei jis tikisi! Ypatingas, bet neįkyrus dėmesys pamalonina kiekvieno žmogaus savimeilę ir priverčia pasijusti svarbiu bei reikalingu. Turbūt visi nors kartą gyvenime esame susidūrę su situacija, kai pasijaučiame neįvertinti, nors konkrečios įmonės produkciją pirkome ne vienerius metus. Tokie verslininkai, kurie nekreipia dėmesio į pastovius klientus ir nebando kurti tikrojo vartotojų lojalumo, rizikuoja savo pelnu. Norint užsitarnauti lojalumą, svarbu ir mažos smulkmenos, kurios parodytų klientui, kad įmonė vertina užsimezgusį bendradarbiavimą. Jeigu manote, kad pirkėjas jums reikalingas, bendraukite su juo – dalinkitės jam aktualia informacija, rodykite dėmesį atsidėkodami dovanėlėmis ar kitokiais būdais.

Visi verslininkai nori kuo didesnio pelno, bet ne visi moka išsaugoti iš tiesų vertingus klientus. Ko gero, dažnai susikoncentruojama tik ties naujų pirkėjų paieška ir pardavimų didinimu. Reikia atkreipti dėmesį į pirkėjų „iš lūpų į lūpas“ daromos reklamos poveikį: jeigu jūsų įmonė stengsis tik bendradarbiavimo pradžioje, pirkėjai gali ne tik apsisukti ir išeiti pas konkurentus, bet ir paskleisti neigiamus atsiliepimus savo pažįstamiems. Taigi, praradę seną klientą jūs taip pat užsitarnavote ir keleto, o gal ir daugiau potencialių klientų antipatiją. Išsaugoti lojalūs klientai jums garantuoja pajamas ir tikėtina – palankius atsiliepimus, kurie pritraukia naujus pardavimus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku