Nauja biuro dieta

Publikuota: 2014-02-21
Atnaujinta 2015-06-01 13:18
svg svg
Nuotrauka: "Matton" nuotr.
 

Lucy Kellaway, britų rašytoja ir korporatyvinės kultūros apžvalgininkė „The Financial Times“ ir BBC, siūlo naują biuro dietą. Naują – sąlygiškai, mat ji paremta seniausiai išbandytais metodais. Vis dėlto kalba sukasi ne apie kalorijų skaičiavimą ar produktų derinimą, o dėmesį sau. Idėjos autoriai siūlo grįžti prie ritualų, kai planuoji pietus, jų lauki, o maistu mėgaujiesi.

„Kiekvienos darbo dienos pabaigoje ant mano rašomojo stalo galima rasti šių dalykų: didelį kartoninį puodelį su apyrudžio pieno likučiais, popierinį maišelį su riebalų dėmėmis ir prilipusiais pyrago trupinukais, bent vieną tuščią dietinės kolos skardinę, popierių, į kurį buvo suvyniotas sumuštinis su kiaušiniu ir žalumynais, banano žievę ir tuščią „Maltesers“ saldainių maišelį, – rašo p. Kellaway. – Daugiau nei dešimtmetį buvau rašomojo stalo pietų aistruolė ir gyniau šį pasirinkimą visada, kai tik kas nors juo suabejodavo.“

Kaip ir pietūs prie kompiuterio, taip ir užkandžių automatai jai neatrodė jokia blogybė: jų lankymas sudėlioja dienotvarkę, tarsi atlygina už darbą, suteikia paguodos ir energijos. Vis dėlto dabar jos darbo stalas išgyveno radikalią transformaciją – prie klaviatūros rymo tik vienas daiktas, ir šis – švarus porcelianinis puodelis kavai.
Pokytį pastūmėjo kito britų rašytojo, restoranų kritiko Adriano Anthony Gillo (AA Gill) patarimai dailesnėms linijoms pasiekti.
Anot jo, valgyti galima ką nori ir kiek tik nori, svarbiausia – kaip tai darai.Šakute ir peiliu
Pirmasis patarimas – valgyti tik šakute ir peiliu, t. y. nekrimsti nieko, kam šių įrankių nereikia. Valgyti reikėtų prie serviruoto stalo, geriausia sėdint veidu į kitą valgantį žmogų. Be to, siūloma prie to stalo sėsti ne iš alkio, o todėl, kad atėjo pietų metas.
Vien trys pirmieji patarimai nurodo svarbiausią dietos idėją: šakute ir peiliu paprastai valgai „rimtesnį“ maistą nei bandelė ar šokoladukas, taigi savaime mityba tampa turtingesnė, įvairesnė. Eidamas pietauti laiku, nerizikuoji prisikimšti.
Kiti patarimai: nevalgyti stovint, nevalgyti iš plastikinių arba kartoninių pakuočių, nevalgyti ten, kur tuo metu veikia įjungtas ekranas. Be to, maistas (išskyrus pusryčių davinį) turėtų susidaryti iš mažiausiai dviejų patiekalų.
Nėra sunku tokios dietos laikytis namie, juolab kad vakare sėsdamasis prie bendro stalo ne tik pamalonini skrandį, bet ir stiprini santykius su šeimos nariais (nelygu kaip elgiesi). Kyla klausimas, kodėl ritualus pamirštame įžengę į biurą.
Galbūt todėl, kad nėra lengva laikytis visų išvardytų taisyklių. Dėl taisyklės nevalgyti iš kartoninių ir plastikinių indų negali pirkti išsineštinės kavos. Jei išbėgi iš biuro į gretimą pusiau sveiko, bet greitai paruošiamo maisto vietelę, sriubą srebi plastikiniu šaukštu – dar vienos taisyklės pažeidimas. Negali valgyti ir šokoladukų ar saldainių – nebent tai darytum šakute ir peiliu, priešais kitą žmogų prie gražiai padengto stalo. Kažin ar dėl to įgytum kultūringo kolegos vardą.
„Gali sakyti – ne mano kaltė, biurai savaime skatina valgyti necivilizuotai“, – juokauja p. Kellaway. Šalia nėra mamos, primenančios prie stalo sėdėti tvarkingai ir padėti šalin telefoną, esi apsuptas kolegų, kurie lygiai taip pat čeža pakuotėmis ir kramsnoja, įsistebeiliję į kompiuterio ekranus.Praktika
Tačiau nėra nieko neįmanoma. Pirmasis žingsnis, FT rašytojos žodžiais, – pusryčiauti namie. Sveiki ir sotūs pusryčiai ne tik įstato į disciplinos rėmus, bet ir suteikia energijos, pasitenkinimo dienos pradžia. Ką ir kalbėti – naminė virtuvė tam puikiai pritaikyta.
Užuot nusipirkus puodelį latė, rytui įsibėgėjus verčiau jos pasidaryti – sau ir kolegoms. Taip ir socialiau, ir pigiau, ir kava neretai geresnė.
Įdomu, kad įrankiais valgydamas bet kokį tam pritaikomą maistą (tarkime, sumuštinį), labiau vertini jo skonį, lėčiau valgai, taigi lengviau pasisotini, o tai teigiamai veikia virškinimo sistemą.
Maža to, sugebėjęs ištrūkti į biuro virtuvę ar gretimą kavinę, jautiesi geriau ne tik dėl kokybiškesnio maisto, bet ir galimybės persimesti žodžiu su kolegomis, pagaliau – pertraukos, po kurios gali efektyviau dirbti.
„Priežastis, kodėl per porą dienų ši dieta ėmė atrodyti ypač lengva, – patį maistą beveik pamiršau, o labiau susitelkiau į laukimą ir ritualus, – aiškina p. Kellaway. – Žinojimas, kad manęs laukia tikri pietūs, laukimą pavertė mielesniu. Kitaip tariant, naujoji dieta suteikia kasdienybei šventiškumo, civilizuotumo, padeda maitintis sveikiau, pigiau, tvarkingiau, o po pietų visai nelieka šiukšlių. Vienintelis trūkumas tas, kad tampi kiek pasipūtęs“, – pareiškė ji ir niekinamai nužvelgė prie gretimo kompiuterio sėdintį kolegą, ramiai besigrūdantį į burną sviestinį ragelį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

G. Nausėda pakvietė UNESCO vadovę į „Kauno – Europos kultūros sostinės“ atidarymą

Paryžiuje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakvietė UNESCO generalinę direktorę Audrey...

Laisvalaikis
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku