BTA: Lietuviai Didžiojoje Britanijoje pateikė 83% visų pranešimų apie įvykius kelyje BTA duomenimis, 83% iš visų gautų pranešimų apie Didžiojoje Britanijoje sukeltus eismo įvykius pateikia klientai iš Lietuvos, tuo tarpu latvių pateikiamų pranešimų buvo

Publikuota: 2013-07-05
 

BTA duomenimis, 83% iš visų gautų pranešimų apie Didžiojoje Britanijoje sukeltus eismo įvykius pateikia klientai iš Lietuvos, tuo tarpu latvių pateikiamų pranešimų buvo tik 8%.

BTA klientų eismo įvykių bylos minėtoje šalyje yra administruojamos BTA filiale. Pernai metais bendrovei buvo pateikti 229 tokio pobūdžio pranešimai, iš kurių 83% pateikė Lietuvos, 8% - Latvijos, 8% Lenkijos ir 1% Prancūzijos piliečiai.
Iš viso 2012 metais BTA Didžiojoje Britanijoje išmokėjo 5,5 mln. litų dydžio išmokų įvykių metu padarytoms žaloms kompensuoti. Didžiausia suma, kuri buvo išmokėta vienam draudžiamajam įvykiui 126 tūkst. litų.
Skirtingai nei kitose šalyse, Didžiojoje Britanijoje kelių policija atvyksta į eismo įvykio vietą tik tada, jei nukentėjusysis patiria sunkių kūno sužalojimų arba įvykyje dalyvauja daugiau nei trys transporto priemonės. Jei į įvykio vietą atvykusi policija pripažįsta įvykį nereikšmingu, ji įvykio dalyviams tiesiog padeda apsikeisti informacija apie draudimo bendroves, į kurias reikia kreiptis dėl žalos atlyginimo. Jei Lietuvoje abipusiu susitarimu registruotų autoįvykių skaičius auga, Didžiojoje Britanijoje patekę į eismo įvykį piliečiai dažniausiai tik apsikeičia savo asmeniniais duomenimis, kuriuos vėliau perduoda juristams, sutvarkantiems visus su žalos atlyginimu susijusius formalumus. Toks žalos atlyginimo procesas yra sudėtingas ir reikalauja daug laiko bei papildomų finansinių sąnaudų. Dėl to įvykio kaltininko civilinę atsakomybę apdraudusi draudimo bendrovė turi padengti ne tik kelių eismo įvykio metu padarytą žalą, bet ir kompensuoti už juristo paslaugas.
„Klientai nuolat prašo padėti išspręsti kelių eismo įvykių situacijas. Esminė klaida, kurią daro Lietuvos piliečiai, patekę į eismo įvykį užsienyje – bando viską susitvarkyti savarankiškai, nežinodami visų Didžiosios Britanijos įstatyminės bazės subtilybių. Stengdamiesi maksimaliai apsaugoti BTA klientus nuo galimo streso bei neteisingų poelgių, esame visuomet linkę padėti savo klientams suderinti visus su žalos atlyginimu nukentėjusiam asmeniui susijusius klausimus. Ką tik sukūrėme specialią kelių eismo įvykių Didžiojoje Britanijoje registracijos kortelę, kurią greitu metu bus galima gauti visuose BTA klientų aptarnavimo centruose bei atsispausdinti parsisiųstą elektroninę jos versiją iš BTA internetinio puslapio“, - teigia BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Artur Senčenko.
Specialisto teigimu, užpildžius minėtą registracijos kortelę, įvykio dalyviams bei kitiems suinteresuotiems asmenims (pvz. BTA) bus pateikta visa reikšminga informacija apie BTA kliento sukeltą eismo įvykį. Pats blankas paruoštas lietuvių ir dalinai anglų kalba, kad klientai galėtų perduoti informaciją apie save ir BTA bendrovę antrajam eismo įvykio dalyviui, t.y., nuo BTA apdraustojo nukentėjusiam asmeniui. Greitas informacijos suteikimas ir apdorojimas suteikia galimybę nuo pat pradžių ginti kliento interesus bei kontroliuoti žalos atlyginimo procesą, laiku sustabdyti Didžiojoje Britanijoje itin gerai išvystytą galimą manipuliaciją įvykio aplinkybėmis.
„Lietuvoje stengiamės nuolat aiškinti klientams, kaip efektyviausiai reikia elgtis patekus į eismo įvykį D. Britanijoje. Tai patvirtina ir aukščiau įvardyti skaičiai (83 %), rodantys, kad nevengdami bendradarbiauti su įvykio dalyvių civilinę atsakomybę apdraudusia draudimo bendrove, dažniausiai informaciją apie Didžiojoje Britanijoje sukeltą eismo įvykį BTA yra linkę pateikti lietuviai, nors, be abejo, tokią galimybę turi ir kitų šalių piliečiai. Didžiausią kiekį vilkikų šalyje turinčioms įmonėms esame paaiškinę, kaip reikia užregistruoti eismo įvykį, kurio metu trečiajam asmeniui buvo padaryta žala. Operatyvus žalos sureguliavimas gali sumažinti atsiradusius kaštus dešimtimis tūkstančių litų, kadangi bylai pasiekus teismą, išlaidos kyla geometrine progresija. Tuo tarpu video įrašai, padedantys nustatyti kaltininkus, saugomi septynias dienas, tad nesuskubus BTA pranešti apie įvykį galima prarasti galimybę surinkti BTA apdraustajam reikšmingą informaciją apie eismo įvykio aplinkybes. A.Senčenko teigimu, šiandienė patirtis rodo, kad spartus technologijų vystymasis suteikia galimybę net ir tyrėjams iš Lietuvos pasitelkus BTA kliento pateiktus automobilio navigacijos sistemos duomenis arba „Google“ žemėlapį labai operatyviai surinkti dalį įvykio tyrimui reikšmingos informacijos.
Specialistas rekomenduoja kuo greičiau susisiekti su BTA dar iš įvykio vietos, kad bendrovės darbuotojai galėtų profesionaliai tarpininkauti. „Siekiame, kad Lietuvos klientai žiūrėtų į mus kaip į partnerį, kuris draudimo ekspertų, turimų žinių bei įgūdžių pagalba gali sumažinti kaštus. Kadangi siekiame būti arčiau kliento bei kuo operatyviau jam padėti, Jungtinėje Karalystėje įsteigėme žalų reguliavimo padalinį turintį filialą, kuriame lietuviškai, rusiškai, lenkiškai, angliškai, prancūziškai bei ukrainietiškai bendraujantys darbuotojai, turintys teisinį išsilavinimą bei atitinkamą darbo patirtį yra pasirengę padėti. Šiuo metu turime platų partnerių bei klientų tinklą, kurio dėka dar sparčiau ir efektyviau reguliuojame žalas“, - teigia A. Senčenko.
Kadangi Didžiojoje Britanijoje draudimo paslaugos kainuoja 10 kartų brangiau nei Lietuvoje, dažnai šioje šalyje gyvenantys Baltijos šalių ir Lenkijos piliečiai draudiką renkasi Baltijos šalyse. Toks pasirinkimas laikomas nekorektišku, nes prieštarauja Didžiosios Britanijos įstatymams. BTA filialas Didžiojoje Britanijoje įsteigtas padėti tiek klientams, keliaujantiems po šią šalį ar vykstantiems į svečius arba dalykines komandiruotes, tiek logistikos bendrovėms krovinius gabenančioms krovininiais automobiliais.
??? patarimai, kaip elgtis patekus į kelių eismo įvykį (KEĮ) Didžiojoje Britanijoje
1. Niekada nepripažinkite savo kaltės įvykio vietoje!
2. Paprašykite, kad antrasis vairuotojas ir jo keleiviai pateiktų asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pasiteiraukite, ar jie yra transporto priemonės savininkai, jei ne – pasiteiraukite, kas yra transporto priemonės savininkas (vardus ir pavardes patikrinkite nepriklausomai nuo to, ar asmuo jau užrašė šiuos duomenis).
3. Užsirašykite šiuos duomenis apie KEĮ:
- laikas, vieta (kelio bei kilometro/viaduko numeris, eismo kryptis) ir oro sąlygos, kurioms esant įvyko įvykis;
- KEĮ dalyvių vardai, pavardės, adresai, gimimo datos, kontaktinė informacija;
- KEĮ dalyvavusių transporto priemonių draudimo duomenys;
- tikslus keleivių skaičius ir jų padėtis automobiliuose per KEĮ;
- užsirašykite įvykyje dalyvavusių transporto priemonių markę, modelį, valstybinį numerį ir spalvą;
- jei antroji transporto priemonė yra apgadinta stipriai, pažymėkite, kuriose vietose ir kokio dydžio žala padaryta. Jei pastebimų pažeidimų nėra, pasižymėkite, kuriose vietose, Jūsų nuomone, jie galėjo būti;
4. Jei turite fotoaparatą ar mobilųjį telefoną su kamera, nufotografuokite automobilį susidūrimo vietoje, apylinkes ir, jei įmanoma, stabdymo kelią. Jei turite galimybę, ir tai negresia Jūsų gyvybei bei sveikatai, nufotografuokite ir KEĮ dalyvius.
5. Užsirašykite KEĮ liudytojų vardus, pavardes, kontaktinius duomenis. Jei to padaryti neįmanoma, užsirašykite iškart po KEĮ sustojusių automobilių registracijos numerius.
Galbūt Jūs neužfiksuosite visos patarimuose išvardytos informacijos, tačiau kuo daugiau duomenų sukaupsite, tuo daugiau galimybių turėsite apsisaugoti nuo rimtų finansinių nuostolių.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Kino pavasario“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ vadovybė. Vykdomojo festivalio direktoriaus...

Vadyba
13:37
Iliustruotoji istorija: vokiečių Liuftvafės pradžia – SSRS bazėse Premium 2

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, nugalėjusios valstybės susitarė sunaikinti Vokietijos oro pajėgas.

Laisvalaikis
2020.01.19
Vietoj tabako – natūralaus saldiklio plantacijos Premium

Stevija – natūralus ir vis labiau populiarėjantis saldiklis, įvardijamas kaip viena alternatyvų cukrui. Prieš...

Pramonė
2020.01.19
Iliustruotoji istorija: paskutinės Pompėjų dienos Premium

Pompėjai sustingo po pelenų ir pemzos akmenų sluoksniu, kai 79 m. po Kr. išsiveržė Vezuvijaus ugnikalnis,...

Laisvalaikis
2020.01.18
Kolumbijos lietuvis P. Yamin-Slotkus: žmogaus elgesį keičia informacija, ne draudimai Premium

Kolumbijos lietuvis Paulius Yamin-Slotkus, antropologas, elgesio pokyčių tyrinėtojas, įsitikinęs, jog daugybę...

Laisvalaikis
2020.01.18
Vilniaus senamiestyje kuriamas „Senatorių pasažas“ Premium 5

Restoranų verslo padangėje jau senokai sklando kalbos, jog iš viešbučio „Pacai“ restoranų su visa komanda...

Laisvalaikis
2020.01.17
Vilnius planuoja naują skverą Stoties rajone 2

Vilniaus savivaldybė paskelbė besirengianti visiškai atnaujinti iki šiol apleistą ir nenaudojamą, tačiau...

Laisvalaikis
2020.01.15
Kultūros ministerija nori ketvirtos viceministro pareigybės

Kultūros ministerija siūlo Vyriausybei steigti ketvirtojo viceministro pareigybę – jis būtų atsakingas už...

Laisvalaikis
2020.01.14
Filipinuose išsiveržęs ugnikalnis stabdo Manilos oro uosto darbą

Gyvybę sekmadienį pradėjęs rodyti Taalio ugnikalnis Filipinuose įsismarkavo ir ėmė spjaudyti lava. CNN...

Laisvalaikis
2020.01.13
Tarp meilės ir neapykantos: kaip pasaulis vertina D. Trumpą

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pačiose Valstijose vertinamas labai prieštaringai. Nauja nepriklausomo...

Laisvalaikis
2020.01.13
Iliustruotoji istorija: Didysis Benas Premium

1834 m. Didžiosios Britanijos parlamente kilęs didelis gaisras atvėrė kelią žymiojo Londono bokšto – Didžiojo...

Laisvalaikis
2020.01.12
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Iliustruotoji istorija: karas ir technologijų šuolis Premium

Kai Pirmojo pasaulinio karo šūviai apkasuose galop nutilo, į pasaulį atėjo daugybė svarbių išradimų,...

Laisvalaikis
2020.01.12
Penkios milijardierių sėkmės pamokos Premium

Svetainė CNBC skaičiuoja, jog 2019-aisias pasaulyje buvo apie 2.604 milijardierių, t. y. apie 0.0002%...

Laisvalaikis
2020.01.12
Architektas A. Gučas: kažin, ar Vilnius dabar patektų į UNESCO sąrašą Premium 6

2019 m. gruodį sukako 25-eri metai, kai Vilniaus istorinis centras, pirmasis objektas Baltijos šalyse, buvo...

Laisvalaikis
2020.01.12
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dirbtinio intelekto kūrėjas G. Pekšys: mokslas yra verslo daugiklis Premium

Gediminas Pekšys, matematikas, dirbtinio intelekto sprendimus medicinai kuriančio startuolio „Oxipit“ vadovas...

Laisvalaikis
2020.01.11
„Toyota“ statys ateities miestą 1

Išgirdę pavadinimą „Toyota“, daugybė žmonių įsivaizduoja ne ką kitą, kaip automobilį, kartais – LEAN sistemą.

Laisvalaikis
2020.01.10
Vilniuje nuspręsta statyti paminklą Antanui Smetonai

Premjeras Saulius Skvernelis sudarė darbo grupę paminklo Vasario 16-osios Akto signatarui, Lietuvos Tarybos...

Laisvalaikis
2020.01.09
ES: 2019-ieji buvo antri karščiausi metai istorijoje

2019-ieji buvo antri karščiausi metai istorijoje, trečiadienį pranešė Europos Sąjungos klimato stebėjimo...

Laisvalaikis
2020.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau