Kodėl tik didelis yra "geidžiamiausias"

Publikuota: 2007-06-11
Atnaujinta 2015-06-04 12:42
VŽ redakcijos nuomonė.
VŽ redakcijos nuomonė.
 

Dvidešimtuke "Geidžiamiausių darbdavių" nė su žiburiu nerasi smulkiojo verslo atstovų.

Karjeros portalas CV.lt ir dienraštis "Verslo žinios" šiemet "Geidžiamiausiu darbdaviu" išrinko AB SEB Vilniaus banką (žr. psl. 8-9) į antrąją vietą pastūmusią pernykštį lyderį UAB "Bitė". Peržiūrėjus skelbiamą dvidešimtuką pirmoji mintis, ateinanti į galvą – visas pirmaujančias pozicijas užima didžiosios ir geriausiai žinomos Lietuvos bendrovės.Greičiausiai tai natūralu, net atmetus grynai psichologinius niuansus (trečiasis pagal patrauklumą darbdavys vyrams yra UAB "Švyturys-Utenos alus", o jaunesni nei 20 metų mėgsta saldumą - "Kraft Foods Lietuva" ir "Coca-Cola HBC") lyderiai yra nuosekliai į savo vardą investavusios įmonės. Galbūt galima ginčytis, kiek kievienas tyrimas yra objektyvus, tačiau negalima nepastebėti vieno visas bendroves siejančio dalyko – jose veikia aiškios atlyginimų nustatymo, karjeros, motyvavimo sistemos. O jei jų atstovai negudrauja kalbėdami su žiniasklaida – veikia ir nerašytas dėsnis: pagarba ir dėmesys darbuotojui pradedant kad ir smulkmenomis - nemokamais šviežiais vaisiais.Peržiūrėjus pačių darbuotojų atsiliepimus į paskelbtą tyrimą interneto portaluose, kyla įtarimų, jog ne visada tie vaisiai būna itin švieži, tačiau jais bent bandoma pamaloninti."Verslo žinias", jau ketvirtus metus vykdančias projektą smulkiajam ir vidutiniam verslui "Gazelė", šiek tiek jaudina požiūrių skirtumas, iš dalies lemiantis, jog "geidžiamiausiųjų" sąraše nematyt nė vienos mažesnės įmonės.Šių metų "Gazelės" konferencijų metu didžiausio rezonanso sulaukia personalo valdymo temomis kalbantys pranešėjai. Teiginys, kad "ne tik pinigai skatina darbuotojus", visuomet sukelia diskusijų. Viena vertus, galima sutikti, jog iki šiol ne visos smulkesnės bendrovės išgali mokėti "higienos sąlygas" atitinkantį atlyginimą už darbą, kita vertus, net ir peržengusios šią ribą iki šiol dažniausiai darbuotojų skatinimą sieja tik su pinigais.Šiuo požiūriu įdomi diskusija tarp internautų vakar vyko verslo žinių portale VZ.LT. Į klausimą "Kam teikiate prioritetą rinkdamiesi, kur dirbti, jei skirtingos bendrovės jums siūlo tą patį atlyginimą?", vos 6% respondentų atsakė, kad jiems rūpi tik atlyginimo dydis. 27% prioritetą suteikė karjeros galimybėms, 22% – galimybėms tobulėti, 18% – darbo atmosferai. "Verslo žinių" nuomone, ši apklausa dar kartą rodo, jog ne tik atlyginimas lemia įmonės patrauklumą.Žinoma, vardo populiarumas lemia daug, bet nebūtina išsiskirti iš kitų dydžiu, tarkim, bankui, kad į jį veržtųsi darbuotojai, nors galbūt jame ir stačiausi karjeros laiptai. Kita vertus, patrauklius laiptus galima sukurti ir dviejų aukštų name. Svarbu, kad darbdavys aiškiai matytų savo įmonės kelią ir jo tiesumu sugebėtų įtikinti darbuotojus. Tose pačiose "Gazelės" konferencijose Ričardas Suslavičius, vienas sėkmingiausiai besiverčiančių Lietuvos verslininkų, kalbėdamas apie personalo vadybą, yra pažymėjęs, kad medžiotojui nedera dovanoti meškerės. Vadovui privalu žinoti bent svarbiausių įmonės darbuotojų pomėgius.Sunku patikėti, kad SEB Vilniaus bankas žino kiekvieno savo darbuotojo hobį, bet skatinimo sistemą kuria ne vien apie pinigus galvodamas."Verslo žinios" neabejoja, kad, jei būtų galimybių apklausti visus Lietuvos darbuotojus, "Geidžiamiausiųjų darbdavių" sąrašas sulauktų korekcijų, galbūt pasikeistų net pirmųjų vietų rikiuotė.Kiekvienoje apskrityje yra "geidžiamiausiųjų", kurie negali skirti didelių lėšų savo vardo žinomumui, bet jie investuoja į aiškios darbuotojų skatinimo sistemos kūrimą. Todėl redakcija siūlytų visoms Lietuvos bendrovės įdėmiai įsižiūrėti į CV.lt ir "Verslo žinių" atliktą tyrimą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau