Grupinių apsipirkimų portalų teikiama nauda ir trūkumai

Publikuota: 2011-01-23
Atnaujinta 2015-06-02 15:13

2010 m. Lietuvoje savo veiklą pradėjo apie
dešimt grupinio apsipirkimo portalų – „grupinis.lt“, „beta.lt“, „gruponas.lt“,
„bendrai.lt“ ir kt. Juose įmonės siūlo savo prekes ir paslaugas su didele
nuolaida, bet tik tuo atveju, jei prekę ar paslaugą įsigis pirkėjų grupė.
Pasaulio praktika rodo, jog tokio pobūdžio projektų nauda įmonėms kelia
abejonių.

"Emarketer.com" duomenimis, 40% prekybininkų, dirbę su populiariausiu grupinio apsipirkimo tinklalapiu JAV „groupon.com“, nebenori tęsti partnerystės. Daugiausia kritikos žeriama dėl to, kad šiems portalams rūpi tik greitas uždarbis, įmonės iš to daugiau nukenčia nei laimi.Tinklaraštis „spiridonov.ru“ aprašė grupinių apsipirkimų portalų verslo modelį – pradedantieji portalai su tiekėju susitaria gauti, pavyzdžiui, 60% nuolaidą, internautams pasiūlo 50%. Tad jiems lieka 10% nuo kiekvieno pardavimo. Verslui įsibėgėjus, kai portalo auditorija tampa daugiatūkstantinė, grupinio apsipirkimo tinklalapiai pareikalauja, kad tiekėjai prekes jiems tiektų nemokamai. Mat įmonė šiuo būdu yra reklamuojama daugiatūkstantinei tikslinei auditorijai.Kai portalas dar labiau išsiplečia, trečiajame veiklos etape, jau prašoma iš įmonių sumokėti papildomai už jų prekių reklamą.„Dauguma šių tinklalapių kaip moskitai ant tavo nugaros, – žodžių nerenka Tracy Nieporant, JAV restoranų tinklo „Myriad Restaurant Group“ partnerė, – jie iščiulpia tavo kraują ir tau palieka mažą gylį. Trumpai tariant, mumis pasinaudoja tiesiog kaip būdu uždirbti.“Pasaulinis drabužių tinklas „GAP“ dėl bendradarbiavimo su „groupon.com“ neteko 7,5 mln. USD pajamų. Partnerystė nutraukta. Groupon.com“ yra grupinio apsipirkimo internete pradininkas, startavęs 2007 m. Dabar tokio pobūdžio tinklalapių skaičiuojama dešimtimis ar net šimtais visame pasaulyje. JAV ir Vakarų Europoje dar labai populiarus „LivingSocial.com“, Rusijoje – „Darberry.ru“.

Pridygo

Be tiesioginių finansinių nuostolių, dalyvavimas tokio pobūdžio programose taip pat gali menkinti prekių ženklų vardą, įmonės verčiamos veltis į kainų karą. Abejojama, ar išties verta mokėti tinklalapiui už tai, kad šis parduos įmonės prekes su didele nuolaida. Tai gali padaryti ir pačios bendrovės.„Jei nesubalansuoji pasiūlymo, gali turėti nemažai nuostolio, – teigia Artūras Kokoškinas, žiniasklaidos pirkimo ir planavimo agentūros „Media House“ klientų aptarnavimo ir verslo plėtros vadovas, – nuolaidų mėgėjai pasinaudos tavo pasiūlymu ir keliaus toliau.“Grupinių portalų savininkai teigia, kad šis prekybos būdas naudingas įmonėms kaip rinkodaros priemonė. Jei tavo produktą ar paslaugą nusipirks tik kartą, galėsi kaupti duomenų bazę ir toliau dirbti su potencialiais klientais.„Per dieną mes įmonėms suteikiame reklamos, kuri verta 15.000–20.000 Lt“, – skaičiuoja Deimantė Pociūtė, UAB „Forticom“ valdomo „grupinis.lt“ projekto vadovė.Lietuvoje per 2010 m. startavo grupinio apsipirkimo portalai „grupinis.lt“, „beta.lt“, „gruponas.lt“, „bendrai.lt“, „realdeal.lt“. Du trečdalius rinkos dalijasi spalį veiklą pradėjęs „grupinis.lt“ ir gegužę – „beta.lt“.„Uždirbame pajamų iš komisinių, kuriuos skaičiuojame nuo per portalą kasdien nuperkamų pa(SEKM) Grupinių apsipirkimų portalų teikiama nauda ir trūkumaislaugų ir prekių pardavimų. Iš esmės tai yra reklamos paslaugos – tik paslaugų ir prekių pardavėjai gauna garantuotą rezultatą, už kurį ir susimoka iš anksto sutartą atlygį“, – teigia p. Pociūtė. Didžiausia „grupinis.lt“ pasiūlyta nuolaida – 75%. 2010 m. spalį–gruodį šis portalas uždirbo 0,2 mln. Lt pardavimo pajamų, per šį laiką parduota 14.000 nuolaidų kuponų.2011 m. tikimasi uždirbti 5,5 mln. Lt pardavimo pajamų. Daugiausia Lietuvos grupinio apsipirkimo portaluose rasime grožio ir laisvalaikio paslaugų pasiūlymų.

Tik paslaugos

Kompiuterių, drabužių pardavėjai Lietuvoje grupiniams apsipirkimams didelių nuolaidų suteikti negali. Jiems tai būtų nuostolinga. Be to, tokio tipo portale atsiradęs populiarus ir gerai vertinamas prekių ženklas su didele nuolaida gali pakenkti visai savo prekių kainodarai ir bendrai prekių ženklo vertei. Dalyvavimas grupinio apsipirkimo portaluose naudingas tuo atveju, kai esi mažai žinoma įmonė, nori ištuštinti sandėlius ar pristatyti produktą rinkai.Parduodamos prekes perpus ar dar pigiau uždirbti gali tos įmonės, kurių veikloje fiksuotos sąnaudos yra gerokai didesnės už kintamas – pavyzdžiui, vandens parkų ar koncertų organizatoriai.„Labai sunku prognozuoti, kokia tokių portalų perspektyva. Viena aišku, kad be tikrai patrauklių pasiūlymų prisivilioti pirkėją jiems bus išties sunku“, – teigia Linas Šiautkulis, interneto reklamos UAB „AdNet“ vykdantysis direktorius. Grupinio apsipirkimo portalų bumą jis lygina su miniaukcionų bumu, kuris jau spėjo išblėsti. Dabar šią paslaugą siūlo vienetai.„Masiški vienodo tipo projektų proveržiai Lietuvoje yra trumpalaikiai, o veiklūs išlieka keli, turintys finansinį pagrindą“, – sako p. Šiautkulis.***

VŽ info

Grupinio pardavimo internete trūkumai

*Sunkiai apibrėžiama auditorija. Grupinio apsipirkimo portaluose siūlomos įvairios prekės – nuo nuolaidų masažui iki laisvalaikio kine. Šio tipo pramogomis mėgaujasi skirtinga auditorija, todėl nukreipti tiksliai reklamą tokiuose portaluose sunku.*Nišiniai šio tipo tinklalapiai – mamoms skirtas „Plum District“ ar „hipsteriams“ – „Scoutmob“ bando spręsti reklamos nukreipimo problemą, pasiūlymus teikdami tik tam tikrus pomėgius turintiems žmonėms.*Verta apsvarstyti, ar išties prekybininkams reikia tarpininko parduoti prekes su didele nuolaida. Ypač tuo atveju, kai jam dar mokamas komisinis mokestis. Pasaulinis drabužių tinklas „GAP“ dėl bendradarbiavimo su „groupon.com“ neteko 7,5 mln. USD pajamų. Tokio tipo portalai gali būti naudingi nebent mažiems prekybininkams pristatant produktus ar tuštinant sandėlius.*Grupinio apsipirkimo tinklalapiuose vartotojai skatinami įsigyti prekes, kurių niekada nepirktų. Pvz., siūloma 40% nuolaida soliariumui ir pan. Tikėtina, kad jai vartotojai „pasiduos“ tik kartą.*Šie tinklalapiai taip pat neskatina lojalumo vienam prekių ženklui. Tad įmonėms iš to naudos mažai. Vartotojai perka pagal tai, kur didžiausios nuolaidos, o ne pagal prekių ženklus.Šie tinklalapiai „pigina“ prekių ženklą, verčia įmones veltis į kainų kovą.
Šaltinis: VŽ, „emarketer.com“VŽ info***

Tekstas skelbtas sausio 10 d. VŽ rubrikoje "Media".

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
A. Bičeika nebedirba „Revolut“  4

Andrius Bičeika, dirbęs JK finansinių paslaugų startuolio „Revolut“ Verslo plėtros vadovu, paliko „Revolut“...

Rinkos
21:40
„Novaturo“ grynasis pelnas pernai susitraukė trečdaliu

Sausį metinius rezultatus paskelbęs didžiausias Baltijos šalyse kelionių organizatorius AB „Novaturas“...

Paslaugos
19:57
Teismas: Telecentras turi grąžinti beveik 6 mln. Eur „Darnu Group“ Premium 3

Vilniaus apygardos teismas nusprendė, kad AB Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) ir UAB „Darnu...

Pasą vėl bus galima gauti per dieną 5

Antradienį pradeda veikti nauja asmens dokumentų gamybos įranga, vėl leidžianti ypatingos skubos tvarka per...

Dėl gaisro oro uoste atšaukti „Ryanair“ skrydžiai iš Romos 

Dėl maždaug 8 valandą ryte kilusio gaisro antradienį buvo uždarytas Romos Čampino oro uostas, visi keleiviai...

Logistika
15:57
Kaimyninės paskolos. Latvijos bankas „Rietumu“ finansuoja verslą visose Baltijos šalyse Verslo tribūna

Nepaisant euroskeptikų atsiliepimų, verslo integracija ES gilėja ir plečiasi, o Baltijos šalys aktyviai...

Finansai
06:00
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
05:45
SAF-T bylą privalo teikti apie 10.000 įmonių, o pasiruošusių – 12% Premium

Nuo 2019 m. sausio 1 d. visos bendrovės, kurių pajamos 2015–2016 m. viršijo 700.000 Eur, VMI pareikalavus...

Finansai
05:45
„K2 LT“ įsigijo sklypą laidojimo namams Vilniuje 3

Bendrovė „K2 LT“, Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje valdanti pirmąjį šalyje krematoriumą bei ritualinių...

Paslaugos
2019.02.18
Restoranų grupė „Fortas“ mato nerimo ženklų, bet investicijų nestabdys Premium 1

Viena didžiausių maitinimo rinkos dalyvių – UAB Restoranų grupė „Fortas“ – 2019 m. planuoja atidaryti du...

Paslaugos
2019.02.18
„Trafi“ transporto platformos programėlė startuoja Berlyne 2

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju...

Technologijos
2019.02.18
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
Dvarčionyse pradeda formuotis aukštųjų technologijų miestelis Premium 4

Aukštųjų technologijų miestelis Dvarčionyse tampa kūnu – lazerių pramonės įmonių grupė „Eksma” į naujas...

Pramonė
2019.02.18
Pradedami metų teisininko rinkimai: kviečiame dalyvauti 1

„Verslo žinios“ ir „Infolex“ drauge su Bendrovių ir institucijų teisininkų asociacija (B.I.T.A.) bei advokatų...

Paslaugos
2019.02.18
„Debifo“ perėmusi Nyderlandų „Factris“ plečiasi Lietuvoje

Amsterdame (Nyderlandai) įsikūrusi ir su Lietuvos finansų technologijų bendrove „Debifo“ susijungusi...

Technologijos
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 19

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
Lietuviška programėlė įgalina mokėjimus įmonėms, taip pat ir „FinTech“ Verslo tribūna 5

„Forbis“ grupės sukurta programėlė „Contomobile“ leidžia paprasčiau ir pigiau atlikti finansines operacijas...

Finansai
2019.02.18
Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 2

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
2019.02.18
Miestų ligoninės baiminasi pacientų antplūdžio Premium 2

Gydymo įstaigų tinklo reforma turi būti kompleksinė ir orientuota ne vien į mažų ligoninių pertvarką, antraip...

Verslo aplinka
2019.02.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau