Interviu: Linava diskredituojama ir griaunama

Publikuota: 2010-12-27

Asociacija „Linava“ apipinta nesutarimų, skandalų, kaltinimų. Kokios priežastys, kada viskas prasidėjo? Yra vidinė virtuvė, yra „Linavos“ klausimai, kurių už mus neišspręs niekas. Taip pat kaip ir šeimoje, todėl man keista, kai santykius aiškinasi televizijoje arba kreipiamasi į Seimą, prezidentę. Tai, kad padėtis asociacijoje nėra gera, matėme ir prieš 10 m., ir prieš 8 m., kai vyko didžiuliai karai.Naujausias prasidėjo šiemet kovo mėn., po regioninių susirinkimų, pamačiau, kad kažkas vyksta, į viešumą buvo išmesta daug „kompromato“ apie prasiskolinusius prezidiumo narius ir t. t., nors buvo ir dalis tiesos. Vilniaus regiono susirinkimas buvo paskutinis, tuomet buvo du kandidatai į prezidentus – dabartinis prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir dabar jau buvęs generalinis sekretorius Valdas Gilys. Matydamas tokią padėtį, kolegų palaikomas, iškėliau ir savo kandidatūrą, nors, atvirai kalbant, neturėjau galimybės laimėti, tačiau tai buvo galimybė pasisakyti.Gegužės 28 d. turėjo vykti rinkimų kongresas, o mano nuostata buvo tokia, kad prasiskolinę žmonės negali kelti savo kandidatūros į prezidiumą. Daugelis vežėjų palaikė tokią idėją, tačiau mano pozicija dėl generalinio sekretoriaus neįtiko. Visi tuomet kalbėjo, kad dėl esamos padėties kaltas prezidentas, visi kalti, tačiau tik ne p. Gilys, kuris 20 metų užėmė generalinio sekretoriaus postą.

Tai nepritariate judėjimo atstovų vertinimui, kad p. Gilio nušalinimas tėra kosmetinė procedūra? Tikrai ne. Juk p. Gilys kone 20 metų ėjo tas pareigas, keitėsi prezidentai, prezidiumo nariai, o jis stovėjo kaip mūras. Generalinis sekretorius privalo priimti sprendimus. Kai dėl skolų pradėta kaltinti p. Kondrusevičių, pasakiau, kad būkime „biedni“, bet teisingi – yra administracijos vadovas, kuriam suteiktos galimybės kontroliuoti.Yra dar 2004 m. nutarimas, kuriuo generalinis sekretorius įpareigotas imtis priemonių, jei yra prasiskolinusių įmonių, stabdyti joms TIR knygelių išdavimą ir pan., ko p. Gilys nedarė. Lenkiu galvą prieš dabartinį prezidiumą, kad žengė šį žingsnį. Juk p. Gilys, turėdamas administracinius svertus, prijaukino 3–4 prezidiumo narius, o norint pašalinti generalinį sekretorių reikia 2/3 balsų, todėl p. Gilys buvo amžinas.

Kalbate, kad generalinis sekretorius savo „kišenėje“ turėjo dalį prezidiumo narių. Teko girdėti ir kitokią nuomonę: jis nespaudė dėl skolų, nes tai jam galėjo kainuoti postą. Ar galimas ir toks variantas? Ką reiškia pareikalaus skolų? Jei patikėjome jam pinigus, tai jau jo problema. Tad jis turėjo pasisakyti. Be to, pirmosios skolos atsirado dar 1998 m., o tada nė paties p. Kondrusevičiaus nebuvo. Ta sistema buvo sukurta anksčiau, ne p. Kondrusevičius, ne šie prezidiumo nariai ją sukūrė, jie tik atėjo į esamą sistemą.

Tačiau permainų siekia ir judėjimas? Kodėl prie jo neprisijungiate? Pono Gilio poste jau galėjo nebūti nuo birželio mėnesio, galėjo pasikeisti ir 50% prezidiumo narių, tačiau Vidmantas Pelėda (UAB „Transekspedicija“ vadovas, vienas iš judėjimo atstovų, – VŽ), UAB „Girteka“ ir kitos įmonės kreipėsi į teismą dėl pažeidimų. Nepatiko tai, kad jie pareikalavo apsaugos priemonių, kad būtų sustabdytas regioninio susirinkimo nutarimų galiojimas. Matyt, jie skaičiavo, kad žaidžiama ne pagal jų taisykles, todėl prasidėjo teismai, imta kurti judėjimą. Pats judėjimas – geras dalykas, gerai pakviesti mases, kad žmonės mąstytų, bet nepalaikau tų metodų, tų judėjimo vadovų.Iš vienos sistemos, kur vienas gali vadovauti, einame į dar baisesnę – nieko negalima ginčyti. Nepatiko ir tai, kad jie pradėjo naudoti teismų sistemą, viską blokavo. Nežinau, kokie tai pinigai, bet galiu pamąstyti, kaip kitados Vytautas Landsbergis mąstė: kas gali paneigti, kad... Iš kur tie pinigai, važinėjimai po Lietuvą, salių nuoma, konferencijų organizavimas, advokatų paslaugos? Visa tai kažkas finansuoja, iš dangaus pinigai nekrenta, nes visi vežėjai šiuo metu gyvena sunkiai, nemažai išmirė, išperkamoji nuoma, bankai suvalgė.Dar vasarą p. Pelėdai sakiau, kad jis gražiai kalba, tačiau visi jo veiksmai rodo, kad kuo ilgiau ir bet kokiomis priemonėmis nori išsaugoti esamą valdžią. Juk kol vyksta teismai, sėdi tie patys prezidiumo nariai, tas pats p. Gilys, tas pats prezidentas. Jie surado „idea fix“ – įgaliojimai blogis.

Bet girdime ir apie galimą šantažą – neduosi įgaliojimo, negausi leidimų, apribos TIR knygelių išdavimą. Kaip tai išspręsti? Turime daug blogybių, tarp jų ir įgaliojimus. Tačiau judėjimo siūlymas keisti įstatymus ir apriboti įgaliojimų išdavimą tik įmonės darbuotojams – nėra sprendimas. Juk yra Civilinis kodeksas, atstovavimo teisė. Be to, siūloma suteikti įgaliojimus tik įmonės darbuotojams, tačiau ne visi turi galimybių rasti darbuotojų, kurie kompetentingai atstovautų įmonei.Anksčiau p. Giliui siūliau priemonių, kad į kongresą rinktųsi daugiau vežėjų. Sukviesti vežėjus galime tik tuomet, kai duodamas koks nors saldainiukas. Vienas iš tokių saldainiukų – TIR sistemos narių kursai, kurie privalomi vežėjams ir kuriuose išklausoma informacija apie pasikeitimus TIR sistemoje, rengiamas savotiškas egzaminas. Šiuos kursus galima organizuoti per regioninį susirinkimą, žmonių bus pilna salė, įgaliojimų problema prapuls savaime.

O kiek prezidiumas buvo veiksnus, nes teko girdėti, kad jie susirenka kartą per mėnesį, pritaria parengtiems pasiūlymams, tačiau realiai nežino, kas vyksta asociacijoje? Tai ir yra esmė. Juk p. Gilys, administracijos vadovas, valdęs finansus, per jo rankas ėjo visi piniginiai srautai. Taip, teisingai, prezidiumo nariai susirinkdavo kartą ar du per mėnesį, kai reikėdavo politinio sprendimo. Jau prieš daugiau nei 2 metus p. Kondrusevičius pasakiau, kad man jo gaila, nes jis neturi komandos. Jei ją turėtų, tai ir klaidų nedarytų.

O kada pamatėte, kad p. Gilys jau nebe p. Kondrusevičiaus šalininkas, ne komandos narys? Komanda kaip komanda, gal jie dėl ko nors buvo susitarę, tačiau esminis dalykas yra tai, kad p. Gilys, mano akimis, didžiausias stabdys „Linavoje“. Kad ir kiek mesdavau akmenukų „skaidruoliams“ (judėjimui, – VŽ), klausdamas, ar jie akli, ar nemato, atsako nebuvo. Jie per metus nė vienos pretenzijos nepareiškė generaliniam sekretoriui.Keista ir tai, kad nuo rudens judėjimui tapau didžiausiu blogiečiu, nes nepritariu kai kuriems jų veiksmas. Jie pastaruoju metu net nemini „Linavos“ skolininkų – didžiausia problema „Linavai“ yra Atroškevičius, nors niekada nebuvau valdžioje, nebuvau nė vienoje kelionėje, ne taip, kaip tie, kuriuos p. Gilys tampydavo kaip diplomatą į bet kokią kelionę. O jie mane įvardija kaip valdžios žmogų.

Tai ar manote, kad judėjimas palaiko p. Gilį? Kas vyksta? Iš to, ką matau dabar, tai tokia pati sistema buvo ir 2002 m. Tuomet buvo grupė draugų, tarp jų ir Romas Adomavičius, dabartinis Vilniaus vicemeras, Kauno vežėjų klubas – visi didieji vežėjai buvo susijungę ir norėjo įkurti alternatyvą „Linavai“, perimti TIR sistemą ir t. t. Jei kas nors nori tą žaidimą žaisti, turi „Linavą“ galutinai sužlugdyti, valdžios struktūroms, Seimui, Vyriausybei parodyti, kad „Linava“ jau kaip ir neįgali, nesusitvarko.Kaip suprantu, tai „Linavą“ ketinama iki galo sugriauti, p. Gilys išplauks naujoje struktūroje, eis į valdžią, mėgins perimti TIR sistemą. „Linava“ sužlugdoma ir sužlugdoma pasitelkiant teismus, deklaruojant gerus norus. Niekas netrukdo kreiptis į teismą, ir jei pavyks įrodyti savo tiesą, tai po to bus galima pasakyti, kad „buvau teisus, palaikykite mane ir aš padarysiu tvarką“. Būsimuosiuose rinkimuose, manau, tai turėtų didelį palaikymą.

Bet judėjimo atstovai deklaruoja, kad jiems valdžios nereikia, nori išnaikinti problemas? Tai blogai, kad valdžios nenori. Kaip jie, nepaimdami valdžios, gali ką nors padaryti? Nesąmonė. Ir tiems „skaidruoliams“ sakau, kad štai Kauno regione iš 4 kandidatų 2 yra jūsų atstovai. Vilniuje prasiskolinę dabartiniai prezidiumo nariai nekelia kandidatūrų, Šiauliuose taip pat kitas kandidatas iškeltas, visur daug naujų žmonių.Judėjimo šalininkai teigia surinkę 233 parašus, kalba, kad juos palaiko 300 narių, tai aš jiems ir sakau, kad jei kongrese dalyvauja apie 400–500 dalyvių, tai ko jie baiminamasi, siūliau eiti į rinkimus, keisti įstatus ir pan.

Kokia šiuo metu didžiausia problema ir kokia išeitis? Tai, kad negalime surengti rinkimų. Nežinau, ką toliau veiksime. Įsivaizduokime, kad Lietuvoje vyksta Seimo rinkimai, kas nors, pavyzdžiui, p. Uspaskichas kreipiasi į teismą ir rinkimų rezultatai sustabdomi. Ar galima įsivaizduoti tokią padėtį? Ponas Pelėda reikalauja, kad atsistatydintų prezidiumas, tačiau aš jo klausiu, ar jis supranta, ko reikalauja. Juk jei atsistatydina prezidiumas, tai baigiasi visų sekretorių darbo sutartis ir jau rytoj nėra kam pasirašyti pavedimų ir pan.***Interviu skelbtas gruodžio 16 d. "Verslo žiniose".

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Konteinerių krizė: laimi visi, o susimoka krovinių savininkai Premium

Išsiderinęs krovinių gabenimo jūromis paklausos ir pasiūlos balansas, išaugusios kainos ir konteinerių...

Logistika
14:18
„British Airways“ bando testą, kuris COVID-19 aptinka per 25 sekundes

„British Airways“ tapo pirmąja aviakompanija pasaulyje, išbandančia naują technologiją, kuri COVID-19 virusą...

Paslaugos
09:50
Palangos centre pabrango automobilių parkavimas, brangti gali ir Kaune 

Palangoje nuo šeštadienio pradedama rinkti rinkliava už automobilių stovėjimą. Centrinėje kurorto dalyje ji...

Laisvalaikis
2021.05.15
VŽ bando: stambesnio kalibro „Volkswagen ID“ elektromobilis Premium

Vos spėjęs pasirodyti keliuose, VW ID.4 pelnė 24 šalims atstovaujančių žurnalistų komisijos paskirtą...

Automobiliai
2021.05.15
Kinai nuleido pirmą marsaeigį Raudonojoje planetoje

Kinijos kibernetinis zondas, nešantis marsaeigį „Zhurong“ šeštadienį sėkmingai nusileido ant Raudonosios...

Inovacijos
2021.05.15
Geriausiai Europoje kol kas sekasi „Turkish Airlines“, ant kulnų lipa „Aeroflot“

Daugiausia keleivių Europos erdvėje skraidina bendrovės „Turkish Airlines“ ir „Aeroflot“, kurioms lyderiauti...

Logistika
2021.05.15
A. Bilotaitė: daugiau automobilių bus leista registruoti be išankstinio laiko rezervacijos 3

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sako, kad reaguojant į kylančias problemas dėl pasikeitusios...

Logistika
2021.05.14
Klaipėdos konteinerių terminalas dividendams skyrė 15 mln. Eur

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių Klaipėdos konteinerių terminalas vienintelei akcininkei –...

Logistika
2021.05.14
Užstatą už sulaikytus vilkikus Belgijoje susimokėjęs „Arijus“ planuoja augimo metus Premium

Įvairių logistikos paslaugų bendrovės „Arijus“ pajamos pernai išliko panašiame lygyje kaip 2019-aisiais,...

Logistika
2021.05.14
„Volvo Cars“ grįžta prie planų surengti IPO Stokholme   2

Švedijos automobilių gamintoja „Volvo Cars“, priklausanti Kinijos „Zhejiang Geely Holding Group“, svarsto...

Rinkos
2021.05.13
 „carVertical“ vadovas: verslas gimė iš pykčio Premium 7

Podkaste VŽ kalbina Roką Medonį, kuris vadovauja „carVertical“ startuoliui, renkančiam duomenis apie naudotus...

Podkastai
2021.05.13
M. Skuodis – prieš metro ir naują oro uostą, bet už tramvajų Vilniuje 28

Susisiekimo ministras Marius Skuodis skeptiškai vertina metro Vilniuje bei naujo oro uosto statybos idėjas,...

Logistika
2021.05.13
„Spark“ testuoja sutelktinį finansavimą, toliau – birža Premium 4

Besiplečianti Lietuvos trumpalaikės elektromobilių nuomos platforma „Spark“, nepatenkinta bankų požiūriu,...

Rinkos
2021.05.13
Siuntų srautai auga, jas pristatančių įmonių mažėja: smulkiesiems aplinka negailestinga Premium 6

Siuntų srautams per pandemiją šovus į neregėtas aukštumas, bendrovių, kurios tas siuntas pristato, skaičius...

Logistika
2021.05.13
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Seimas pradeda svarstyti, ar pavėžėjams taikyti nulio promilių normą 2

Seimas pradeda diskusijas, ar pavėžėjams taikyti tokią pat blaivumo normą, kaip ir taksi vairuotojams – juos...

Logistika
2021.05.11
Teismas nagrinės „Avia Solutions Group“ skundą dėl plėtros Vilniaus oro uoste blokavimo

Teismas nagrinės verslininko Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ skundą...

Logistika
2021.05.11
Sunkmetį įveikęs „Altas Auto“ vėl kyla su „Elinta Motors“ elektros pavara Premium

Pernai rekordines gamybos apimtis planavusi, oficialaus „Volkswagen“, MAN ir „Mercedes-Benz“ partnerio...

Logistika
2021.05.11
Susisiekimo ministerijos tikslas: mažiau kelionių automobiliais, daugiau – traukiniais 3

Susisiekimo ministerija kelia tikslą iki 2030 m. gerokai sumažinti keliones automobiliais bei persodinti...

Logistika
2021.05.11
Lietuvos oro uostuose – nuosaikus keleivių srauto augimas

Keleivių srautai Lietuvos oro uostuose pamažu atsigauna, tačiau balandį vis dar sudarė tik14% 2019-ųjų...

Logistika
2021.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku