Interviu: Linava diskredituojama ir griaunama

Publikuota: 2010-12-27
Atnaujinta 2015-06-09 14:12

Asociacija „Linava“ apipinta nesutarimų, skandalų, kaltinimų. Kokios priežastys, kada viskas prasidėjo? Yra vidinė virtuvė, yra „Linavos“ klausimai, kurių už mus neišspręs niekas. Taip pat kaip ir šeimoje, todėl man keista, kai santykius aiškinasi televizijoje arba kreipiamasi į Seimą, prezidentę. Tai, kad padėtis asociacijoje nėra gera, matėme ir prieš 10 m., ir prieš 8 m., kai vyko didžiuliai karai.Naujausias prasidėjo šiemet kovo mėn., po regioninių susirinkimų, pamačiau, kad kažkas vyksta, į viešumą buvo išmesta daug „kompromato“ apie prasiskolinusius prezidiumo narius ir t. t., nors buvo ir dalis tiesos. Vilniaus regiono susirinkimas buvo paskutinis, tuomet buvo du kandidatai į prezidentus – dabartinis prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir dabar jau buvęs generalinis sekretorius Valdas Gilys. Matydamas tokią padėtį, kolegų palaikomas, iškėliau ir savo kandidatūrą, nors, atvirai kalbant, neturėjau galimybės laimėti, tačiau tai buvo galimybė pasisakyti.Gegužės 28 d. turėjo vykti rinkimų kongresas, o mano nuostata buvo tokia, kad prasiskolinę žmonės negali kelti savo kandidatūros į prezidiumą. Daugelis vežėjų palaikė tokią idėją, tačiau mano pozicija dėl generalinio sekretoriaus neįtiko. Visi tuomet kalbėjo, kad dėl esamos padėties kaltas prezidentas, visi kalti, tačiau tik ne p. Gilys, kuris 20 metų užėmė generalinio sekretoriaus postą.

Tai nepritariate judėjimo atstovų vertinimui, kad p. Gilio nušalinimas tėra kosmetinė procedūra? Tikrai ne. Juk p. Gilys kone 20 metų ėjo tas pareigas, keitėsi prezidentai, prezidiumo nariai, o jis stovėjo kaip mūras. Generalinis sekretorius privalo priimti sprendimus. Kai dėl skolų pradėta kaltinti p. Kondrusevičių, pasakiau, kad būkime „biedni“, bet teisingi – yra administracijos vadovas, kuriam suteiktos galimybės kontroliuoti.Yra dar 2004 m. nutarimas, kuriuo generalinis sekretorius įpareigotas imtis priemonių, jei yra prasiskolinusių įmonių, stabdyti joms TIR knygelių išdavimą ir pan., ko p. Gilys nedarė. Lenkiu galvą prieš dabartinį prezidiumą, kad žengė šį žingsnį. Juk p. Gilys, turėdamas administracinius svertus, prijaukino 3–4 prezidiumo narius, o norint pašalinti generalinį sekretorių reikia 2/3 balsų, todėl p. Gilys buvo amžinas.

Kalbate, kad generalinis sekretorius savo „kišenėje“ turėjo dalį prezidiumo narių. Teko girdėti ir kitokią nuomonę: jis nespaudė dėl skolų, nes tai jam galėjo kainuoti postą. Ar galimas ir toks variantas? Ką reiškia pareikalaus skolų? Jei patikėjome jam pinigus, tai jau jo problema. Tad jis turėjo pasisakyti. Be to, pirmosios skolos atsirado dar 1998 m., o tada nė paties p. Kondrusevičiaus nebuvo. Ta sistema buvo sukurta anksčiau, ne p. Kondrusevičius, ne šie prezidiumo nariai ją sukūrė, jie tik atėjo į esamą sistemą.

Tačiau permainų siekia ir judėjimas? Kodėl prie jo neprisijungiate? Pono Gilio poste jau galėjo nebūti nuo birželio mėnesio, galėjo pasikeisti ir 50% prezidiumo narių, tačiau Vidmantas Pelėda (UAB „Transekspedicija“ vadovas, vienas iš judėjimo atstovų, – VŽ), UAB „Girteka“ ir kitos įmonės kreipėsi į teismą dėl pažeidimų. Nepatiko tai, kad jie pareikalavo apsaugos priemonių, kad būtų sustabdytas regioninio susirinkimo nutarimų galiojimas. Matyt, jie skaičiavo, kad žaidžiama ne pagal jų taisykles, todėl prasidėjo teismai, imta kurti judėjimą. Pats judėjimas – geras dalykas, gerai pakviesti mases, kad žmonės mąstytų, bet nepalaikau tų metodų, tų judėjimo vadovų.Iš vienos sistemos, kur vienas gali vadovauti, einame į dar baisesnę – nieko negalima ginčyti. Nepatiko ir tai, kad jie pradėjo naudoti teismų sistemą, viską blokavo. Nežinau, kokie tai pinigai, bet galiu pamąstyti, kaip kitados Vytautas Landsbergis mąstė: kas gali paneigti, kad... Iš kur tie pinigai, važinėjimai po Lietuvą, salių nuoma, konferencijų organizavimas, advokatų paslaugos? Visa tai kažkas finansuoja, iš dangaus pinigai nekrenta, nes visi vežėjai šiuo metu gyvena sunkiai, nemažai išmirė, išperkamoji nuoma, bankai suvalgė.Dar vasarą p. Pelėdai sakiau, kad jis gražiai kalba, tačiau visi jo veiksmai rodo, kad kuo ilgiau ir bet kokiomis priemonėmis nori išsaugoti esamą valdžią. Juk kol vyksta teismai, sėdi tie patys prezidiumo nariai, tas pats p. Gilys, tas pats prezidentas. Jie surado „idea fix“ – įgaliojimai blogis.

Bet girdime ir apie galimą šantažą – neduosi įgaliojimo, negausi leidimų, apribos TIR knygelių išdavimą. Kaip tai išspręsti? Turime daug blogybių, tarp jų ir įgaliojimus. Tačiau judėjimo siūlymas keisti įstatymus ir apriboti įgaliojimų išdavimą tik įmonės darbuotojams – nėra sprendimas. Juk yra Civilinis kodeksas, atstovavimo teisė. Be to, siūloma suteikti įgaliojimus tik įmonės darbuotojams, tačiau ne visi turi galimybių rasti darbuotojų, kurie kompetentingai atstovautų įmonei.Anksčiau p. Giliui siūliau priemonių, kad į kongresą rinktųsi daugiau vežėjų. Sukviesti vežėjus galime tik tuomet, kai duodamas koks nors saldainiukas. Vienas iš tokių saldainiukų – TIR sistemos narių kursai, kurie privalomi vežėjams ir kuriuose išklausoma informacija apie pasikeitimus TIR sistemoje, rengiamas savotiškas egzaminas. Šiuos kursus galima organizuoti per regioninį susirinkimą, žmonių bus pilna salė, įgaliojimų problema prapuls savaime.

O kiek prezidiumas buvo veiksnus, nes teko girdėti, kad jie susirenka kartą per mėnesį, pritaria parengtiems pasiūlymams, tačiau realiai nežino, kas vyksta asociacijoje? Tai ir yra esmė. Juk p. Gilys, administracijos vadovas, valdęs finansus, per jo rankas ėjo visi piniginiai srautai. Taip, teisingai, prezidiumo nariai susirinkdavo kartą ar du per mėnesį, kai reikėdavo politinio sprendimo. Jau prieš daugiau nei 2 metus p. Kondrusevičius pasakiau, kad man jo gaila, nes jis neturi komandos. Jei ją turėtų, tai ir klaidų nedarytų.

O kada pamatėte, kad p. Gilys jau nebe p. Kondrusevičiaus šalininkas, ne komandos narys? Komanda kaip komanda, gal jie dėl ko nors buvo susitarę, tačiau esminis dalykas yra tai, kad p. Gilys, mano akimis, didžiausias stabdys „Linavoje“. Kad ir kiek mesdavau akmenukų „skaidruoliams“ (judėjimui, – VŽ), klausdamas, ar jie akli, ar nemato, atsako nebuvo. Jie per metus nė vienos pretenzijos nepareiškė generaliniam sekretoriui.Keista ir tai, kad nuo rudens judėjimui tapau didžiausiu blogiečiu, nes nepritariu kai kuriems jų veiksmas. Jie pastaruoju metu net nemini „Linavos“ skolininkų – didžiausia problema „Linavai“ yra Atroškevičius, nors niekada nebuvau valdžioje, nebuvau nė vienoje kelionėje, ne taip, kaip tie, kuriuos p. Gilys tampydavo kaip diplomatą į bet kokią kelionę. O jie mane įvardija kaip valdžios žmogų.

Tai ar manote, kad judėjimas palaiko p. Gilį? Kas vyksta? Iš to, ką matau dabar, tai tokia pati sistema buvo ir 2002 m. Tuomet buvo grupė draugų, tarp jų ir Romas Adomavičius, dabartinis Vilniaus vicemeras, Kauno vežėjų klubas – visi didieji vežėjai buvo susijungę ir norėjo įkurti alternatyvą „Linavai“, perimti TIR sistemą ir t. t. Jei kas nors nori tą žaidimą žaisti, turi „Linavą“ galutinai sužlugdyti, valdžios struktūroms, Seimui, Vyriausybei parodyti, kad „Linava“ jau kaip ir neįgali, nesusitvarko.Kaip suprantu, tai „Linavą“ ketinama iki galo sugriauti, p. Gilys išplauks naujoje struktūroje, eis į valdžią, mėgins perimti TIR sistemą. „Linava“ sužlugdoma ir sužlugdoma pasitelkiant teismus, deklaruojant gerus norus. Niekas netrukdo kreiptis į teismą, ir jei pavyks įrodyti savo tiesą, tai po to bus galima pasakyti, kad „buvau teisus, palaikykite mane ir aš padarysiu tvarką“. Būsimuosiuose rinkimuose, manau, tai turėtų didelį palaikymą.

Bet judėjimo atstovai deklaruoja, kad jiems valdžios nereikia, nori išnaikinti problemas? Tai blogai, kad valdžios nenori. Kaip jie, nepaimdami valdžios, gali ką nors padaryti? Nesąmonė. Ir tiems „skaidruoliams“ sakau, kad štai Kauno regione iš 4 kandidatų 2 yra jūsų atstovai. Vilniuje prasiskolinę dabartiniai prezidiumo nariai nekelia kandidatūrų, Šiauliuose taip pat kitas kandidatas iškeltas, visur daug naujų žmonių.Judėjimo šalininkai teigia surinkę 233 parašus, kalba, kad juos palaiko 300 narių, tai aš jiems ir sakau, kad jei kongrese dalyvauja apie 400–500 dalyvių, tai ko jie baiminamasi, siūliau eiti į rinkimus, keisti įstatus ir pan.

Kokia šiuo metu didžiausia problema ir kokia išeitis? Tai, kad negalime surengti rinkimų. Nežinau, ką toliau veiksime. Įsivaizduokime, kad Lietuvoje vyksta Seimo rinkimai, kas nors, pavyzdžiui, p. Uspaskichas kreipiasi į teismą ir rinkimų rezultatai sustabdomi. Ar galima įsivaizduoti tokią padėtį? Ponas Pelėda reikalauja, kad atsistatydintų prezidiumas, tačiau aš jo klausiu, ar jis supranta, ko reikalauja. Juk jei atsistatydina prezidiumas, tai baigiasi visų sekretorių darbo sutartis ir jau rytoj nėra kam pasirašyti pavedimų ir pan.***Interviu skelbtas gruodžio 16 d. "Verslo žiniose".

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
09:05
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 1

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 7

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 11

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   38

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau