airBaltic vadovui siūloma rinktis - Lietuva ar Latvija

Publikuota: 2010-09-22

Pastarieji prieštaringai vertina p. Flicko planus Lietuvoje steigti įmonę, kuri nuo 2011 m. pavasario pradėtų skraidinti keleivius iš Vilniaus, o p.Flicko norą sėdėti ant dviejų kėdžių apskritai vadina skandalingu.Vytautas Kaikaris, užsakomųjų skrydžių UAB „Small Planet Airlines“ vadovas sako, kad "nelogiškai atrodo, kai vieną aviakompaniją valdantis asmuo kitoje valstybėje steigia konkuruojančią bendrovę".„Situacija kol kas labai neaiški ir netgi skandalinga. Kol p. Flickas vis dar yra „airBaltic“ akcininkas ir vadovas, šitų planų neišeina vertinti niekaip kitaip, kaip viešųjų ryšių spaudimą Latvijos vyriausybei derybose dėl tos pačios „airBaltic“ ateities“, - VZ.LT teigė p. Kaikaris.Pasak jo, aiškiau vertinti naujos įmonės užmojus ir p. Flicko veiksmus būtų galima po to, kai savo nuomonę išsakytų Latvijos valdžia.„Jeigu p. Flickas pasitrauktų iš „airBaltic“, arba bent jau būtų aiški Latvijos vyriausybės pozicija dėl to, kas šiuo metu vyksta, - tada būtų galima pateikti konkretesnius vertimus‘, - kalbėjo „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius.Anot Martyno Laivio, reguliariuosius skrydžius iš Vilniaus siūlančios UAB „Star1 Airlines” vadovo, kadangi vienas iš „airBaltic“ savininkų yra ir naujai steigiamos lietuviškos aviakompanijos savininkas, bendrovėms gali būti sunku turėti aiškius rinkų prioritetus.„Tuo labiau, kad patys steigėjai prisipažįsta, jog skrydžiai iš Vilniaus konkuruoja su skrydžiais iš Rygos. Abi įmones kontroliuoja tas pats asmuo, todėl matysime, ar naujai bendrovei skrydžiai iš Vilniaus bus prioritetas“, - kalbėjo p. Laivys.Jo teigimu, kol realios veiklos naujoji bendrovė nevykdo, vertinti, kaip jos atsiradimas paveiks reguliariųjų skrydžių rinką, dar kiek anksti.„Ne kartą yra buvę, kad paskelbiami skrydžių iš Vilniaus planai netrukus atšaukiami. Gali būti, kad tokiu būdu siekiama tik avansu užsitikrinti suinteresuotų institucijų palankumą“, - sakė „Star1 Airlines” vadovas.Vilniuje registruotos UAB "Baltijas aviacijas sistemas" akcininkės tokį patį pavadinimą turinčios Latvijos bendrovės atstovai tikina, jog naujos avialinijos bus nepriklausomos nuo „airBaltic“ veiklos Rygos oro uoste.„Abi – tiek nauja bendrovė, tiek ir „airBaltic“ yra aviakompanijos, kurios dirbs viename regione, bet nepaisant to, abi turi skirtingus verslo modelius ir teiks paslaugas dviejose skirtingose rinkose“, - VZ.LT teigė Juris Petersonas, Latvijos „Baltijas aviacijas sistemas“ atstovas komunikacijai.Paklausti, ar naujos bendrovės veikla, kaip nors susijusi su „airBaltic“ sprendimais atsisakyti kai kurių tiesioginių skrydžių iš Vilniaus, „airBaltic“ atstovai Lietuvoje VZ.LT teigė nieko ta tema negalintys pasakyti ir nurodė kreiptis į BAS.

Flickas turės rinktis Pono Flicko elgesys nepatinka Latvijos valdžiai. Kaimyninės šalies žiniasklaida skelbia, jog Valdis Dombrovskis, Latvijos ministras pirmininkas, pasiūlė p. Flickui apsispręsti, ar šis tebenori vadovauti „airBaltic“, kurios 51% akcijų priklauso Latvijos vyriausybei, 49% - privačiai kompanijai BAS, kurios vienas akcininkų yra p. Flickas.Latvijos premjero požiūriu, vienu metu vadovauti pusiau valstybinei latvių „airBaltic“ ir kuriamai „konkuruojančiai bendrovei“ Lietuvoje nedera.Tuo tarpu Inga Springė, Latvijos susisiekimo ministro atstovė žiniasklaidai, ragino „nedramatizuoti padėties“.Pasak atstovės, kol kas ministerija neturi jokios informacijos apie Lietuvoje steigiamą oro bendrovę, todėl negalinti pasakyti, ar p. Flicko kuriama įmonė rengiasi konkuruoti su „airBaltic“. Tačiau p. Springė pažadėjo, kad ministras Kasparas Gerhardas artimiausiu metu susitikęs su p. Flicku „pateiks šį klausimą“.Janis Vanagas, „airBaltic“ viceprezidentas laikraščiui „Telegraf“ sakė, jog p. Flicko ketinimai steigti konkuruojančią bendrovę Lietuvoje netrukdys „airBaltic“ sėkmingai dirbti ateityje.„Mes jau esame viso Baltijos šalių regiono oro kompanija, tokia ir liksime“, - žiniasklaidai teigė p. Vanagas.

Naujokės planai įspūdingi Vilniuje įsteigta latviško kapitalo UAB "Baltijas aviacijas sistemas" pirmą skrydį iš Vilniaus numačiusi 2011 m. balandį. Oro linijos turės skirtingą pavadinimą nei įmonės, būsimas aviakompanijos prekės ženklas turėtų būti pristatytas kitų metų sausį.VZ.LT rašė, jog BAS 2011 m. pasiūlys reguliariuosius skrydžius iš Vilniaus į Londoną, Dubliną, Paryžių, Miuncheną, Romą, Varšuvą, Stambulą, Maskvą bei turistinius reisus, kurie bus vykdomi ne visus metus, į Maljorką, Atėnus, Larnaką, Antaliją, Hurgadą.Iki 2015 m. turėtų būti ir tiesioginiai skrydžiai į Sankt Peterburgą, Helsinkį, Berlyną, Budapeštą, Kijevą, Kopenhagą, Gdanską, Oslą, Stokholmą, Briuselį, Frankfurtą, Tel Avivą, Milaną, Malagą, Oulu miestą Suomijoje, iš viso - skrydžiai 28 kryptimis.Iš pradžių BAS keleivius planuoja skraidinti trimis „Boeing 737” orlaiviais, o iki 2015 m. numatyta jau turėti 10 lėktuvų – 5 “Boeing 737” ir 5 “BombardierQ400”.BAS įstatinis kapitalas yra 1 mln. EUR (3,45 mln. Lt), vėliau investicijas planuojama išplėsti iki 20 mln. EUR. BAS akcininkas, be p. Flicko, yra danas Kristianas Kirchheineris, BAS Lietuvoje vadovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

„Transekspedicija Invest“ auga išnaudodama tendencijas Verslo tribūna 1

UAB „Transekspedicija Invest“ priklausanti Transekspedicija įmonių grupei, pernai įsigijusi sklypą ypač...

Pasaulio didžiųjų transporto parkuose – žaliuojanti tendencija Premium

„Budweiser“, „Stella Artois“ ir kitų populiarių alaus prekės ženklų valdytoja JAV kompanija „Anheuser-Busch“...

Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Susisiekimo ministras nepritars geležinkelio elektrifikavimo sutarčiai

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius negali pasirašyti sprendimo dėl Vilniaus mazgo ir geležinkelio...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau