G. Žiemelis: milžiniški „airBaltic“ nuostoliai kelia grėsmę Baltijos šalių aviacijai

Publikuota: 2009-07-10
Atnaujinta 2015-06-03 14:12

Lietuvos oro linijų bendrovės „flyLAL-Lithuanian Airlines“ akcininkų atstovas Gediminas Žiemelis reiškia susirūpinimą dėl to, kad neseniai paaiškėjusi katastrofiškai prasta Latvijos oro linijų bendrovės „airBaltic“ finansinė padėtis kelia labai rimtą grėsmę viso Baltijos šalių regiono aviacijos likimui.

Paai scaron;kėjo, kad Latvijos oro linijų bendrovė bdquo;airBaltic ldquo;, kurią dėl galimo dempingo bdquo;flyLAL-Lithuanian Airlines ldquo; yra padavusi į teismą, praėjusiais metais patyrė scaron;imtamilijoninius nuostolius. Tarptautinio oro linijų informacijos portalo bdquo;Airlineupdate.com ldquo; duomenimis, scaron;iltnamio sąlygomis Rygos oro uoste dirbusi ir milžini scaron;komis nuolaidomis besinaudojusi bendrovė 2008-aisiais patyrė 122 mln. litų (49,28 mln. JAV dolerių) nuostolį. bdquo;airBaltic ldquo; apyvarta praėjusiais metais siekė 1,01 mlrd. litų (404 mln. JAV dolerių). G. Žiemelis sakė: bdquo;Įsigiję aviakompaniją, buvusią ant bankroto ribos, ketverius metus konkuravome ypatingai sunkiomis sąlygomis. Net tokiomis sąlygomis sugebėjome auginti keleivių srautus, didinti lėktuvų parką ir pertvarkyti vežėją. Ekonominės recesijos metu ir rekordi scaron;kai pakilus kuro kainoms nebeturėjome galimybės i scaron;laikyti reguliarių skrydžių ir siekdami, kad Lietuva neliktų izoliuota ir Lietuvos keleiviai nenukentėtų, pasiūlėme Lietuvos valstybei i scaron;saugoti aviakompaniją. Tačiau, deja, mūsų pasiūlymas nebuvo priimtas, o scaron;io sprendimo pasekmes scaron;iandien jaučiame visi. ldquo; Pasak jo, bdquo;flyLAL ldquo; akcininkai visą laiką siekė ne tik vystyti kompaniją, tačiau ir visais įmanomais teisiniais būdais ginti Lietuvos žmonių interesus turėti susisiekimą su pasauliu: bdquo;I scaron; scaron;alies galbūt susidarė vaizdas, kad bdquo;flyLAL ldquo; su visais kariauja, ginčijasi ir bylinėjasi. Tačiau tai buvo kova už i scaron;likimą, už Lietuvos ekonominius interesus ndash; kova, kurioje palaikymo sulaukėme labai nedaug. Atvirk scaron;čiai ndash; mus užgriuvo daug kaltinimų dėl neva i scaron;vogto turto. Visi tokie kaltinimai subliū scaron;ko per porą mėnesių, nes jie neturėjo nieko bendro su tiesa. ldquo; G. Žiemelis priminė, kad, nepaisant kai kurių Lietuvos valstybės atstovų nelabai suprantamo požiūrio į aviacijos sektorių bei Latvijos bendrovių ir valdžios pareigūnų veiksmus, bdquo;flyLAL ldquo; akcininkai yra priėmę sprendimą atnaujinti scaron;iuo metu sustabdytą nacionalinės skrydžių bendrovės veiklą. Tai bus padaryta po to, kai bus laimėta byla dėl galimo dempingo prie scaron; bdquo;airBaltic ldquo; ir Rygos oro uostą. Planuojama visą i scaron; bdquo;airBaltic ldquo; prisiteistą 200 mln. litų sumą skirti reguliariesiems skrydžiams i scaron; Vilniaus atnaujinti. bdquo;Pavie scaron;inta tikroji finansinė bdquo;airBaltic ldquo; padėtis ir jos turimi didesni nei bdquo;flyLAL ldquo; nuostoliai kelia rimtą susirūpinimą dėl tikėtino scaron;ios bendrovės bankroto. Tokiu atveju bdquo;flyLAL ldquo; netektų galimybės atlyginti dėl bdquo;airBaltic ldquo; veiklos patirtų nuostolių ir tęsti veiklos, o tuo tarpu Lietuvos piliečiai nebeturėtų galimybės pigiai ir patogiai nuskristi į kitas valstybes, - pastebėjo bdquo;flyLAL ldquo; akcininkų atstovas Gediminas Žiemelis. ndash; Neapgalvoti kaimyninės scaron;alies bendrovės žingsniai kasa duobę ne tik jai pačiai, bet ir visam Baltijos aviacijos regionui, kuriam kyla grėsmė tapti visi scaron;kai izoliuotam nuo pasaulio. ldquo; Dar 2008 m. rugsėjį bendrovė bdquo;flyLAL-Lithuanian Airlines ldquo; kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl nesąžiningos "airBaltic" konkurencijos bei "airBaltic" ir Rygos oro uosto draudžiamo susitarimo. Ie scaron;kinys siekia 199 mln. litų. Vilniaus apygardos teismas are scaron;tavo tokios vertės Latvijos oro linijų bendrovės ir Rygos oro uosto turtą. 2008 m. spalį Latvijos susisiekimo ministras Ainars Scaron;leseris parei scaron;kė, kad bdquo;flyLAL ldquo; bankrutuos tą pačią žiemą. Tuo tarpu bdquo;airBaltic ldquo; nemažino savo skrydžių apimčių ir pati patyrė scaron;imtus milijonų siekiančius nuostolius. Nežinia, i scaron; kokių resursų scaron;ie nuostoliai gali būti padengti. Latvijos Kovos su korupcija ir korupcijos prevencijos biuras yra pradėjęs tyrimą dėl galimai neteisėtų tarptautinio Rygos oro uosto sutarčių su skrydžių bendrovėmis bdquo;airBaltic ldquo; ir bdquo;Ryanair ldquo;. Scaron;ioms bendrovėms buvo teikiamos i scaron;skirtinės nuolaidos, kurios kasmet siekdavo iki 54 mln. litų (11 mln. latų). Neseniai pasirodė žinia, kad bendrovė bdquo;airBaltic ldquo; yra įra scaron;yta į Latvijos mokesčių inspekcijos bdquo;juodąjį sąra scaron;ą ldquo; kaip viena didžiausių scaron;alies skolininkių. Skelbiama, kad bendrovė nėra sumokėjusi 8,671 mln. litų (1,759 mln. latų) mokesčių. Palyginimui 2007-aisiais bendrovė bdquo;airBaltic ldquo; pasiekė 790,2 mln. litų apyvartą ir uždirbo 6,15 mln. litų grynojo pelno.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau