G. Žiemelis: nacionalinės oro linijos atnaujins skrydžius, laimėjus bylą prieš "airBaltic"

Publikuota: 2009-06-26
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Lietuvos Vyriausybei atmetus finansines Latvijos skrydžių bendrovės bdquo;airBaltic ldquo; ir Rygos oro uosto pretenzijas kaip nepagrįstas, oro linijų bdquo;flyLAL-Lithuanian Airlines ldquo; akcininkai priėmė sprendimą atnaujinti scaron;iuo metu sustabdytą nacionalinės skrydžių bendrovės veiklą po to, kai bus laimėta byla prie scaron; bdquo;airBaltic ldquo; ir Rygos oro uostą. I scaron; prisiteistos 200 mln. litų sumos akcininkai nutarė atsisakyti ne tik 48,5 mln. litų, 2008 metais investuotų į skrydžių bendrovę, tačiau ir visų iki tol investuotų lė scaron;ų. Minėtas lė scaron;as akcininkai i scaron; anksto nusprendė skirti reguliariesiems skrydžiams i scaron; Vilniaus atnaujinti. I scaron; bdquo;airBaltic ldquo; gautos sumos bus grąžintos skolos valstybinėms Lietuvos įmonėms ir kompensuoti pagal ES reglamentą priklausantys nuostoliai keleiviams, kurie negalėjo skristi dėl sustabdytos bdquo;flyLAL ldquo; veiklos ir jau atgavo ar atgaus didžiąją dalį už bilietus sumokėtų lė scaron;ų. bdquo;Matydami scaron;iandien susiklosčiusią situaciją, kai po bdquo;flyLAL ldquo; veiklos sustabdymo Lietuva liko izoliuota nuo pasaulio valstybe, o dėl prasto susiekimo sustojo investicijos į scaron;alį ir ties žlugimo riba atsidūrė ne viena scaron;alies verslo scaron;aka, oro linijų akcininkai priėmė sprendimą atkurti nacionalinių oro linijų veiklą po to, kai i scaron; bdquo;airBaltic ldquo; ir Rygos oro uosto prisiteisime 200 mln. litų ldquo;, - sakė G.Žiemelis.Jo teigimu, bdquo;flyLAL ldquo; akcininkų sprendimą atgautus i scaron; konkurentų pinigus vėl investuoti į skrydžių bendrovę paskatino scaron;alyje susiklosčiusi situacija, kuomet nei atsakingos ministerijos, nei oro uosto pastangos nedavė jokių rezultatų bent i scaron; dalies kompensuoti skrydžių trūkumą po bdquo;flyLAL ldquo; veiklos sustabdymo. Naujų nacionalinių oro linijų kūrimo procesai pavirto biurokratinėmis diskusijomis. bdquo;Mūsų sukaupta patirtis vykdant reguliariuosius skrydžius leidžia drąsiai tvirtinti, kad naujos skrydžių bendrovės sukūrimas ir įvedimas į rinką kainuoja keliasde scaron;imt milijonų litų investicijų ir ne vienerius metus intensyvaus darbo. Tam, kad i scaron; Vilniaus būtų vykdomi patogūs tiesioginiai reisai į 16 pasaulio miestų, kaip buvo iki sustabdant bdquo;flyLAL ldquo; veiklą, reikia ir investicijų, ir laiko, ir patirties. Taigi, bet kokie pažadai per trumpą laiką sukurti nacionalines oro linijas tėra situacijos nei scaron;manančių žmonių spekuliacijos. bdquo;airBaltic ldquo; ir Latvijos veiksmai atkakliai ginant savo rinką tą tik patvirtina ldquo;, - sakė "flyLAL-Lithuanian Airlines" akcininkų atstovas G.Žiemelis.G.Žiemelis sakė neabejojąs Lietuvos bendrovei palankia bylos baigtimi. Dar 2006 metais Latvijos Konkurencijos taryba pripažino, kad Rygos oro uosto teikiamos nuolaidos i scaron;kreipia rinką ir yra naudingos dviem įmonėms. Vėliau Latvijos kovos su korupcija ir korupcijos prevencijos biuras i scaron;kėlė bylą dėl tarptautinio Rygos oro uosto sutarčių su skrydžių bendrovėmis. G.Žiemelis sakė jau nesistebįs nuolatiniu kaimyninės valstybės oro linijų daromu spaudimu Lietuvos valstybės institucijoms pačiu auk scaron;čiausiu lygiu ndash; nuo Latvijos notos iki finansinių pretenzijų Lietuvos Vyriausybei. Pasak G.Žiemelio, bdquo;flyLAL ldquo; pradėtas teisminis procesas prie scaron; bdquo;airBaltic ldquo; sukėlė grėsmę iki scaron;iol vykdytai Latvijos dominavimo regione strategijai. bdquo;Lietuvos Vyriausybės sprendimas neatsakyti į Latvijos skrydžių bendrovės ir Rygos oro uosto pretenziją parodo adekvačią mūsų Vyriausybės reakciją į esamą situaciją ir ligtolinius kaimyninės scaron;alies skrydžių bendrovės bei Latvijos valstybės veiksmus aviacijos srityje. Manome, kad Latvija dėjo ir iki scaron;iol deda visas pastangas tampant regiono lydere aviacijos srityje ir taikė civilizuotoje rinkoje nepriimtinas priemones, - teigia bdquo;flyLAL ldquo; akcininkų atstovas Gediminas Žiemelis. - Dėl bdquo;airBaltic ldquo; vykdytos veiklos ir Rygos oro uosto veiksmų scaron;iandien Lietuva yra likusi be nacionalinių oro linijų ir tapo izoliuota Europos valstybe. Manome, kad kaimyninės scaron;alies skrydžių bendrovė ir oro uostas privalo dėl to prisiimti atsakomybę. ldquo;Įmonė "flyLAL-Lithuanian Airlines" pernai kreipėsi į teismą su ie scaron;kiniu bendrovei bdquo;airBaltic ldquo;, įvertinusi, kad Rygos oro uostas teikė Lietuvos bendrovę diskriminavusias nuolaidas Latvijos "airBaltic". Latvijos skrydžių bendrovei ir Rygos oro uostui bdquo;flyLAL ldquo; pateikė 200 mln. litų ie scaron;kinį ir pasiekė, kad būtų are scaron;tuotas tokios vertės bendrovių turtas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau