Didžiausią po Lietuvos vėliava plaukiojantį keltą pakrikštijo Ieva Masiulienė

Publikuota: 2009-05-11
Atnaujinta 2015-06-03 16:20

Šeštadienį įvyko didžiausio kada nors po Lietuvos vėliava plaukiosiančio kelto „Lisco Maxima“ krikštynos. Kelto krikštamote tapo klaipėdietė archeologė, LR Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio žmona Ieva Masiulienė. Ji sudaužė šampano butelį į laivo bortą linkėdama keltui, jo įgulai ir keleiviams gerų kelionių.

Normal 0 19 false false false MicrosoftInternetExplorer4 bdquo;Naujojo kelto krik scaron;tynos liudija rimtus mūsų įmonės ketinimus vystyti laivybos verslą Lietuvoje, plėsti tarptautinės prekybos galimybes ir kelionės sąlygas vykstantiems keltu. bdquo;Lisco Maxima" yra scaron;e scaron;tasis ro-pax tipo ir a scaron;tuntas bdquo;DFDS Lisco" priklausantis laivas, kuris plaukios su Lietuvos vėliava", - ceremonijos metu teigė bdquo;DFDS Lisco" valdybos pirmininkas Peder Gellert Pederson.I scaron;leidžiant keltą bdquo;Lisco Maxima" į pirmąją kelionę buvo laikomasi senųjų laivybos tradicijų, pagal kurias kiekvienas laivas privalo turėti krik scaron;tamotę. Ji yra svarbus simbolis krik scaron;tynų ceremonijoje - krik scaron;tamotė simboli scaron;kai teikia saugumą laivu plaukiantiems jūreiviams ir keleiviams. Laivo krik scaron;tamotei suteikiama teisė bet kada lankyti pakrik scaron;tytąjį laivą ir plaukti juo.Ievą Masiulienę krik scaron;tamote keltui i scaron;rinko auk scaron;čiausia kompanijos bdquo;DFDS Lisco" vadovybė. I. Masiulienė yra klaipėdietė, gimusi ir užaugusi scaron;iame mieste. Ji taip pat yra Klaipėdos universiteto doktorantė ir archeologė, tyrinėjanti Klaipėdos ir Mažosios Lietuvos istoriją.bdquo;Jau nuo XVI a. Klaipėda buvo svarbus dalyvis jūrinėje prekyboje, taip pat čia buvo statomi tuo metu vieni i scaron; didžiausių laivų, plaukiojusių Baltijos ir Scaron;iaurės jūrose. Galime tik pasidžiaugti, kad bdquo;DFDS Lisco" vykdoma laivybos plėtra Lietuvoje prisideda prie mūsų scaron;alies kaip jūrinės valstybės įvaizdžio tąsos", - krik scaron;tynų kalboje pabrėžė I. Masiulienė.Po kalbos krik scaron;tamotė sudaužė scaron;ampano butelį į kelto bortą. Sveikinimo kalbas sakė bdquo;DFDS Lisco" valdybos pirmininkas Peder Gellert Pederson, bdquo;DFDS Lisco" generalinis direktorius Hans-Henrik Pedersen ir LR susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Po oficialiosios ceremonijos scaron;ventės svečiai aplankė keltą, kuriame juos pasitiko kapitonas Henrikas Žalandauskas.I scaron;kilmingoje ceremonijoje taip pat dalyvavo Klaipėdos miesto meras Rimantas Tara scaron;kevičius, Danijos ambasadorius Lietuvoje Laurids Mikaelsen, kai kurie Seimo nariai ir daugiau kaip 300 kviestinių svečių.bdquo;Lisco Maxima" pakrik scaron;tytas pagal jūrų laivininkystės tradicijas, kurių laikomasi jau kelis scaron;imtmečius. Nuo XVIII-XIX a. įvairiose scaron;alyse, kuriose stipri laivininkystė, labai svarbų vaidmenį suteikiant laivui pavadinimą ir pirmąkart jį i scaron;plukdant vaidino moteris. Pagal amerikiečių tradicijas, ji bdquo;ap scaron;lakstydavo laivą krik scaron;tijimo skysčiu" - į bortą sudaužydavo gėrimo (vyno arba scaron;ampano, bet kai kuriais atvejais - net viskio ar mineralinio vandens) butelį. Prancūzai laivo krik scaron;tynose naudojo krik scaron;čioni scaron;kų santuokos ir krik scaron;to ritualų mi scaron;inį: krik scaron;tatėvis įteikdavo krik scaron;tamotei puok scaron;tę gėlių, jie abu garsiai i scaron;tardavo laivo vardą. Britai iki XIX a. pabaigos laivų krik scaron;tynose vengė religinių elementų, kol laivo krik scaron;tamote tapusios Velso princo žmonos princesės Aleksandros nurodymu ceremonijoje buvo sugiedota 107-oji anglikonų choralo psalmė, kurioje giedama apie jūreivius.Apie keltą bdquo;Lisco Maxima"Bendrasis naujojo kelto bdquo;Lisco Maxima" tonažas siekia 24 950 tonų, laivas yra 199 metrų ilgio. Juo galės būti plukdoma 2500 linijinių metrų krovinio ir daugiau nei 500 linijinių metrų lengvųjų automobilių bei 515 keleivių. Tai bus daugiausiai keleivių galintis gabenti laivas Lietuvos registre. Laivas galės i scaron;vystyti 23 mazgų greitį. bdquo;Lisco Maxima" planuojama naudoti mažiausiai 25 metus. bdquo;Lisco Maxima" triskart per savaitę kursuos mar scaron;rutu Klaipėda - Kylis. Laivą aptarnaus ir kartu plauks 36 žmonių įgula, kuriai vadovaus patyręs lietuvis kapitonas Henrikas Žalandauskas. Pirmoji oficiali kelto kelionė i scaron; Klaipėdos į Kylį numatyta gegužės 11 dieną.Apie AB bdquo;DFDS Lisco"bdquo;DFDS Lisco" (veiklos pradžioje vadinta AB bdquo;Lisco Baltic Service") Lietuvoje veikia nuo 2001 m., kai reorganizuotą AB bdquo;Lietuvos jūrų laivininkystė" privatizavo Danijos laivybos bendrovė bdquo;DFDS A/S". Scaron;iuo metu AB bdquo;DFDS Lisco" i scaron; viso dirba 685 žmonių, i scaron; jų maždaug 418 jūrininkų plaukia 8 kompanijai priklausančiuose laivuose. 2008 m. bdquo;DFDS LISCO" apyvarta siekė 236,8 mln. Lt (2007 m. - 246,6 mln. Lt), kompanija uždirbo 51,2 mln. Lt pelno (2007 m. - 36,2 mln. Lt) ir pervežė 149 tūkst. keleivių (2007 m. - 144 tūkst. keleivių). 2008 m. bdquo;DFDS Lisco" laivai pervežė maždaug 1,5 mln. linijinių metrų krovinių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau