Vokietijos parama pildo užsienio automobilių gamintojų sąskaitas

Publikuota: 2009-04-13
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Manfredas Thiele‘is ir tūkstančiai į jį
panašių vokiečių trukdo Vokietijos vyriausybės pastangoms padėti atsigauti
šalies automobilių gamintojams. Ponas Thiele‘is pasinaudojo valstybės
2.500 EUR parama ir nusipirko ne Vokietijoje pagamintą mašiną.

Thiele‘is planuoja atiduoti į metalo laužą 11 metų senumo „Audi“, kad, nors ir netekęs darbo, įsigytų savo pirmą naują automobilį. Taip jis žada pasinaudoti vyriausybės numatyta 2.500 EUR subsidiją, skirta skatinti šalies ekonomiką. Tai gera žinia kanclerei Angelai Merkel. Mažiau vilčių teikia jo planas išleisti pinigus Prancūzijoje pagamintam „Renault Clio“, rašo Bloomberg naujienų agentūra.„Mano „Renault“ atstovas dūrė kaip pirštu į akį ir pateikė man pasiūlymą, kurio negalėjau atsisakyti,“ – sakė 57–erių Thiele‘is. Už 1,2 litro 58 arklio galių automobilį jis sumokės 6.000 EUR. Pasak jo, „Volkswagen“ „Golf“ ir „Passat“ modeliai būtų kainavę daugiau ir jų pristatymas būtų užtrukęs ilgiau.Nors Vokietijos senų automobilių atsikratymo planas paskatino 1,2 milijono žmonių atiduoti savo senesnes nei 9 metų mašinas ir pirkti naujas. Tačiau daugiausia parduota užsienio gamintojų modelių.VW paklausa daugiausia pakilo „Škoda“ padalinyje, kuris importuoja automobilius iš Čekijos. O prabangių automobilių gamintojų „Daimler AG“ ir „Bayerische Motoren Werke AG“ (BMW) pardavimai pereitą mėnesį krito, nors bendrai registruojamų automobilių šalyje staiga padaugėjo 40% iki aukščiausio lygio nuo 1992–ųjų.„Atidavimo į metalo laužą paskata išjudina prekybą Rytų Europoje ir Azijoje, kur gaminama dauguma taupių, mažesnių automobilių,“ – sakė Niurnbergo Universiteto ekonomikos profesorius Justusas Haucapas. – „Prancūzija ir Italija priklauso tai pačiai kategorijai. Vokietija labiau garsėja savo prašmatniais ir sportiniais automobiliais, kur 2.500 eurų yra menka arba jokia priežastis pirkti tokį aukščiausios klasės prekių ženklo automobilį, kaip „Audi“, „Mercedes“ ar BMW.“

Subsidijų pratęsimas

Vokietija pirmauja rodydama pastangas paremti Europos automobilių pramonę po blogiausio prekybos naujais automobiliais nuosmukio regione per 15 metų. Vyriausybė siūlo žmonėms pinigų, kad šie atiduotų į laužą devynerių metų ir senesnius automobilius nuo sausio, o nusprendė pratęsti šį planą iki gruodžio 31 d., patrigubindama paramą iki 5 milijardų eurų.Pasak BMW, šis planas atkreipė mėnesį į Britanijoje gaminamą mažąjį „Mini“, nors pirmenybė teikiama masinei rinkai gaminantiems gamintojams. Ši Miunchene įsikūrusi bendrovė nori, kad subsidijos apsiribotų ekonomiškų automobilių pirkėjais ir teiktų pirmenybę jos modeliams, vakar sakė bendrovės atstovas spaudai Marcas Hassingeris.Pasak Štutgarte veikiančios „Daimler“ atstovo spaudai Marco Binderio, ši bendrovė taip pat mano, kad programa padeda masiniams gamintojams. Generalinis direktorius Dieteris Zetsche pasipriešino sprendimui pratęsti vyriausybės išmokas po gegužės 31 d.„Rinka, kurioje veikia „BMW“ ir „Mercedes“, negaus naudos iš pinigus žemos kokybės automobiliams skirtų programų,“ – aiškino Stephenas Pope‘as, „Cantor Fitzgerald“ finansų įmonės Londone vyriausiasis pasaulinis strategas. – „Tų senų automobilių savininkai paprastai nėra prabangaus segmento modelių pirkėjai.“

Korėjos laimėjimai

„Daimler“ įmonės prekyba „Mercedes-Benz“ markės automobiliais Vokietijoje krito 7,6% pereitą mėnesį, o BMW prekyba smuko 1,1%.Priešingai du kartus išaugo Pietų Korėjos „Kia Motors“ ir „Hyundai Motor“ automobilių registracija, o Japonijos „ Suzuki Motor“ ir „Fiat“, Italijos mažalitražių „Panda“ ir „Cinquecento“ modelių gamintojo, prekyba naujais automobiliais padidėjo trigubai.Net tos Vokietijos bendrovės, kurių klientų padaugėjo per senų automobilių atidavimo sandorius, nusileidžia užsienio varžovams.Volfsburge įsikūręs Europos didžiausias automobilių gamintojas VW kovą padidino apyvartą šalyje 36%. Kaip skelbiama Federalinio automobilių transporto biuro balandžio 2 d. pranešime, įmonė vis tiek neteko rinkos dalies, kuri atiteko Paryžiuje įsikūrusiam Europos antram didžiausiam gamintojui „PSA Peugeot Citroen“, padidinusiam apyvartą 63%, ir pasauliniam Japonijos lyderiui „Toyota Motor“, kurio prekyba pašoko 55%.

„Audi“, „Opel“

Kovą VW priklausančiame prabangių „Audi“ padalinyje parduota tik 6,6% daugiau automobilių, o daugiausia grupė uždirbo iš „Škoda“, kurių parduota 95% daugiau.„General Motors“ bendrovės „Adam Opel“ padalinys Vokietijoje, besivaržantis dėl vyriausybės paramos ir tuo pat metu siekiantis atsiskirti nuo savo pagrindinės JAV bendrovės, padidino prekybą 27%, kurią daugiausia skatino kompaktinės klasės „Corsa“ modelio paklausa.Europos automobilių gamintojų asociacija balandžio 6 d. apžvalgoje pranešė, kad iš viso jau 11 Europos valstybių pradėjo taikyti automobilių atidavimo į metalo laužą programas, kad paskatintų paklausą ir padėtų atremti nuosmukį.Kovą prekybai išaugus 8,1% ir nutraukus penkių mėnesių nuosmukį, Prancūzija svarsto papildomus žingsnius kai baigsis jos 1.000 eurų priedo galiojimas. Aiškėjant, kad visas priedo poveikis pasireikš ateityje, praeitą mėnesį didžiausias Prancūzijos bankas „BNP Paribas SA“ patvirtino 15% daugiau paskolų automobiliams pirkti.Senų automobilių atidavimo paskatų kritikai Vokietijoje sako, kad, nors išmokos gali duoti naudos pirkėjams ir pardavėjams, jos daro žalą kitoms šio platesnio sektoriaus dalims, tarp jų naudotų automobilių salonams ir senesnius modelius aptarnaujantiems servisams.

„Didelė grėsmė“

„Užsitęsusi vyriausybės parama kelia didelę grėsmę daugeliui kitų Vokietijos automobilių rinkos žaidėjų,“ – sakė Duisburgo-Eseno Universiteto Automobilių tyrimų centro direktorius Ferdinandas Dudenhoefferis. – „Vyriausybė išsuko nuolaidų spiralę, kuri skaudžiai smogs naudotų automobilių rinkai.“Dudenhoefferis teigia, kad paklausa staigiai kris pasibaigus senų automobilių atidavimo paskatoms, prognozuodamas, kad apyvarta Vokietijoje mažai pasikeis kai šiais metais bus parduota 3,1 milijono ir nukris 10% 2010-aisiais iki maždaug 2,8 milijono.Prancūzijos patirtis po paskutinio išmokų siūlymo pereitą dešimtmetį rodo, kad kritimas gali būti staigesnis. Pasak Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos, nutraukus išmokas 1997-aisiais, prekyba šalyje smuko 20%.Kaip balandžio 7 d. sakė pramonės ministras Lucas Chatelis, dabartinio Prancūzijos plano išmokos jau rodo, kad programos kaina viršys 220 milijonų eurų sąmatą, pridurdamas, kad gali reikėti papildomų paskatų sustabdyti „žalingą nutraukimo poveikį“ pasibaigus subsidijoms gruodį.

Jokių dvejonių

Sklaidydamas „Renault“ katalogą, Thiele‘is iš Diuseldorfo sako, kad jam nekilo jokių dvejonių dėl Vokietijos paskatų plano panaudojimo pirkti prancūzišką automobilį. Vietinis prekybos atstovas pasiūlė 11% nuolaidą už „Clio Campus“ modelį, sumažindamas kainą iki 8.499 eurų. Priskaičiavus seno automobilio atidavimo išmoką, sąskaita nebesiekia 6 000 eurų ir sudaro mažiau kaip du trečdalius pradinės kainos.„Niekada nemaniau, kad pirksiu naują automobilį, bet, esant išmokai, lengva nuspręsti,“ – sakė jis. – „Kaip galėjau praleisti tokią progą? Vyriausybės pinigai leidžia man jaustis taip, tarsi būčiau praturtėjęs, nors tik ką netekau darbo.“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Jakeliūnas ruošiasi vizitui į Švediją: aiškinsis dėl „Vilibor“ 23

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Stasys Jakeliūnas planuoja vizitą į Švediją, kurioje...

Rinkos
2019.04.18
„Luminor“ klientų konsultavimo centrų vadovė – G. Blazgienė 

„Luminor“ Klientų konsultavimo centrų departamento vadove tapo Giedrė Blazgienė, pastaruoju metu dirbusi...

Vadyba
2019.04.18
Londono sičio bankai kelia sparnus

Pastaruoju metu padaugėjo Londono sičio finansinių paslaugų bendrovių, kurios steigia savo padalinius...

Finansai
2019.04.18
Vis dar pervedimų viduramžiai: pavedimai tarp bankų keliaus iki 5 dienų 19

Per Šv. Velykas pateikti mokėjimai tarp didžiųjų šalies bankų nebus vykdomi, todėl šiandien po 16 val.

Rinkos
2019.04.18
„UniCredit“ sumokės 1,3 mlrd. USD už sankcijų nepaisymą 3

Didžiausias Italijos bankas „UniCredit“ sutiko pripažinti kaltę ir sumokėti 1,3 mlrd. USD baudą už Iranui...

Rinkos
2019.04.16
„Danske Bank“ analitikai: „Swedbank“ akcijoms – 30% nuolaida 9

Į pinigų plovimo skandalą įklimpusio Švedijos banko „Swedbank“ akcijos kainos ir pelno santykis (P/E...

Rinkos
2019.04.16
JAV didieji bankai skelbia savo rezultatus 1

JAV įsibėgėja didžiųjų bankų pirmojo ketvirčio rezultatų skelbimo sezonas – juos jau paviešino „JPMorgan...

Rinkos
2019.04.15
Kaip tapti išskirtiniu banko klientu Lietuvoje 1

Asmeninį vadybininką ar asmeninį bankininką Lietuvoje turi nemaža dalis bankų klientų, tačiau tikrai...

Rinkos
2019.04.14
6-ios „Revolut“ alternatyvos Lietuvoje ir Europoje Premium 15

Jungtinės Karalystės finansų technologijų startuolis „Revolut“, dalį savo veiklos vykdantis iš Lietuvos, yra...

Rinkos
2019.04.13
Turto iššvaistymu įtariamas rusas Vilniuje įkūrė įmonę „KP Pay“

Artiomas Palejevas, Vilniuje įsteigtos mokėjimų bendrovės „KP Pay“ vadovas ir akcininkas, įtariamas Rusijos...

Rinkos
2019.04.11
„Luminor“ išstoja iš bendro bankomatų tinklo: pastarojo ateitis – miglota 27

Baltijos šalių bankas „Luminor“, atsisakantis dalies darbuotojų ir padalinių, imasi pertvarkų ir su...

Rinkos
2019.04.11
Turtingiausi Lietuvos bankų klientai: jų investiciniai norai ir asmeniniai įgeidžiai Premium

Turtingiausi Lietuvos bankų klientai sparčiai didina savo investicijų portfelius, o jų indėliai iš viso auga...

Rinkos
2019.04.11
SEB išpardavė pusę turėtų „Swedbank“ akcijų 9

Švedijos bankui SEB priklausanti fondų valdymo įmonė perpus nurėžė savo investicijas į konkuruojančio ir į...

Rinkos
2019.04.10
Brangstant paskoloms, transporto sektorius kaltina sumažėjusią bankų konkurenciją Premium 8

Transporto įmonių vadovai skundžiasi, kad pernai jų veiklą dosniai finansavę bankai šiemet paskolas dalija ir...

 Lietuvos bankas prašo S. Jakeliūną pagrįsti kaltinimus 12

Lietuvos bankas paprašė, kad Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas pateiktų...

Verslo aplinka
2019.04.09
Naujas „Visa“ pirkinys – „Ripple“ pasitelkimo mokėjimams galimybės 2

Pasaulinei mokėjimų milžinei „Visa“ įsigijus Lietuvoje įsteigtą mokėjimo paslaugų UAB „Earthport Payment...

Rinkos
2019.04.08
STT sulaikė Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų vadovą R. Šidlauską 25

Specialiųjų tyrimų tarnyba sekmadienį sulaikė Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos...

Verslo aplinka
2019.04.08
Vokietijos bankas N26 sugrįš į Lietuvą Premium 23

Vokietijos internetinis bankas N26, veiklą Lietuvoje, kaip ir Latvijoje, dėl neapibrėžtų aplinkybių...

Rinkos
2019.04.08
Norite įskųsti banką? JAV jūsų laukia ir žada dolerių 4

Jei turite informacijos apie neleistinas bankų ar kitų finansų įstaigų machinacijas, kuriose dalyvavo ir JAV...

Rinkos
2019.04.06
Žiniasklaida: „Danske Bank“ ir „Luminor“ ieško pirkėjų būsto paskolų portfeliams Estijoje Premium 11

Į pinigų plovimo skandalą įklimpęs „Danske Bank“ ieško, kam Estijoje parduoti savo būsto paskolų portfelį.

Rinkos
2019.04.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau