Vokietijos parama pildo užsienio automobilių gamintojų sąskaitas

Publikuota: 2009-04-13
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Manfredas Thiele‘is ir tūkstančiai į jį
panašių vokiečių trukdo Vokietijos vyriausybės pastangoms padėti atsigauti
šalies automobilių gamintojams. Ponas Thiele‘is pasinaudojo valstybės
2.500 EUR parama ir nusipirko ne Vokietijoje pagamintą mašiną.

Thiele‘is planuoja atiduoti į metalo laužą 11 metų senumo „Audi“, kad, nors ir netekęs darbo, įsigytų savo pirmą naują automobilį. Taip jis žada pasinaudoti vyriausybės numatyta 2.500 EUR subsidiją, skirta skatinti šalies ekonomiką. Tai gera žinia kanclerei Angelai Merkel. Mažiau vilčių teikia jo planas išleisti pinigus Prancūzijoje pagamintam „Renault Clio“, rašo Bloomberg naujienų agentūra.„Mano „Renault“ atstovas dūrė kaip pirštu į akį ir pateikė man pasiūlymą, kurio negalėjau atsisakyti,“ – sakė 57–erių Thiele‘is. Už 1,2 litro 58 arklio galių automobilį jis sumokės 6.000 EUR. Pasak jo, „Volkswagen“ „Golf“ ir „Passat“ modeliai būtų kainavę daugiau ir jų pristatymas būtų užtrukęs ilgiau.Nors Vokietijos senų automobilių atsikratymo planas paskatino 1,2 milijono žmonių atiduoti savo senesnes nei 9 metų mašinas ir pirkti naujas. Tačiau daugiausia parduota užsienio gamintojų modelių.VW paklausa daugiausia pakilo „Škoda“ padalinyje, kuris importuoja automobilius iš Čekijos. O prabangių automobilių gamintojų „Daimler AG“ ir „Bayerische Motoren Werke AG“ (BMW) pardavimai pereitą mėnesį krito, nors bendrai registruojamų automobilių šalyje staiga padaugėjo 40% iki aukščiausio lygio nuo 1992–ųjų.„Atidavimo į metalo laužą paskata išjudina prekybą Rytų Europoje ir Azijoje, kur gaminama dauguma taupių, mažesnių automobilių,“ – sakė Niurnbergo Universiteto ekonomikos profesorius Justusas Haucapas. – „Prancūzija ir Italija priklauso tai pačiai kategorijai. Vokietija labiau garsėja savo prašmatniais ir sportiniais automobiliais, kur 2.500 eurų yra menka arba jokia priežastis pirkti tokį aukščiausios klasės prekių ženklo automobilį, kaip „Audi“, „Mercedes“ ar BMW.“

Subsidijų pratęsimas

Vokietija pirmauja rodydama pastangas paremti Europos automobilių pramonę po blogiausio prekybos naujais automobiliais nuosmukio regione per 15 metų. Vyriausybė siūlo žmonėms pinigų, kad šie atiduotų į laužą devynerių metų ir senesnius automobilius nuo sausio, o nusprendė pratęsti šį planą iki gruodžio 31 d., patrigubindama paramą iki 5 milijardų eurų.Pasak BMW, šis planas atkreipė mėnesį į Britanijoje gaminamą mažąjį „Mini“, nors pirmenybė teikiama masinei rinkai gaminantiems gamintojams. Ši Miunchene įsikūrusi bendrovė nori, kad subsidijos apsiribotų ekonomiškų automobilių pirkėjais ir teiktų pirmenybę jos modeliams, vakar sakė bendrovės atstovas spaudai Marcas Hassingeris.Pasak Štutgarte veikiančios „Daimler“ atstovo spaudai Marco Binderio, ši bendrovė taip pat mano, kad programa padeda masiniams gamintojams. Generalinis direktorius Dieteris Zetsche pasipriešino sprendimui pratęsti vyriausybės išmokas po gegužės 31 d.„Rinka, kurioje veikia „BMW“ ir „Mercedes“, negaus naudos iš pinigus žemos kokybės automobiliams skirtų programų,“ – aiškino Stephenas Pope‘as, „Cantor Fitzgerald“ finansų įmonės Londone vyriausiasis pasaulinis strategas. – „Tų senų automobilių savininkai paprastai nėra prabangaus segmento modelių pirkėjai.“

Korėjos laimėjimai

„Daimler“ įmonės prekyba „Mercedes-Benz“ markės automobiliais Vokietijoje krito 7,6% pereitą mėnesį, o BMW prekyba smuko 1,1%.Priešingai du kartus išaugo Pietų Korėjos „Kia Motors“ ir „Hyundai Motor“ automobilių registracija, o Japonijos „ Suzuki Motor“ ir „Fiat“, Italijos mažalitražių „Panda“ ir „Cinquecento“ modelių gamintojo, prekyba naujais automobiliais padidėjo trigubai.Net tos Vokietijos bendrovės, kurių klientų padaugėjo per senų automobilių atidavimo sandorius, nusileidžia užsienio varžovams.Volfsburge įsikūręs Europos didžiausias automobilių gamintojas VW kovą padidino apyvartą šalyje 36%. Kaip skelbiama Federalinio automobilių transporto biuro balandžio 2 d. pranešime, įmonė vis tiek neteko rinkos dalies, kuri atiteko Paryžiuje įsikūrusiam Europos antram didžiausiam gamintojui „PSA Peugeot Citroen“, padidinusiam apyvartą 63%, ir pasauliniam Japonijos lyderiui „Toyota Motor“, kurio prekyba pašoko 55%.

„Audi“, „Opel“

Kovą VW priklausančiame prabangių „Audi“ padalinyje parduota tik 6,6% daugiau automobilių, o daugiausia grupė uždirbo iš „Škoda“, kurių parduota 95% daugiau.„General Motors“ bendrovės „Adam Opel“ padalinys Vokietijoje, besivaržantis dėl vyriausybės paramos ir tuo pat metu siekiantis atsiskirti nuo savo pagrindinės JAV bendrovės, padidino prekybą 27%, kurią daugiausia skatino kompaktinės klasės „Corsa“ modelio paklausa.Europos automobilių gamintojų asociacija balandžio 6 d. apžvalgoje pranešė, kad iš viso jau 11 Europos valstybių pradėjo taikyti automobilių atidavimo į metalo laužą programas, kad paskatintų paklausą ir padėtų atremti nuosmukį.Kovą prekybai išaugus 8,1% ir nutraukus penkių mėnesių nuosmukį, Prancūzija svarsto papildomus žingsnius kai baigsis jos 1.000 eurų priedo galiojimas. Aiškėjant, kad visas priedo poveikis pasireikš ateityje, praeitą mėnesį didžiausias Prancūzijos bankas „BNP Paribas SA“ patvirtino 15% daugiau paskolų automobiliams pirkti.Senų automobilių atidavimo paskatų kritikai Vokietijoje sako, kad, nors išmokos gali duoti naudos pirkėjams ir pardavėjams, jos daro žalą kitoms šio platesnio sektoriaus dalims, tarp jų naudotų automobilių salonams ir senesnius modelius aptarnaujantiems servisams.

„Didelė grėsmė“

„Užsitęsusi vyriausybės parama kelia didelę grėsmę daugeliui kitų Vokietijos automobilių rinkos žaidėjų,“ – sakė Duisburgo-Eseno Universiteto Automobilių tyrimų centro direktorius Ferdinandas Dudenhoefferis. – „Vyriausybė išsuko nuolaidų spiralę, kuri skaudžiai smogs naudotų automobilių rinkai.“Dudenhoefferis teigia, kad paklausa staigiai kris pasibaigus senų automobilių atidavimo paskatoms, prognozuodamas, kad apyvarta Vokietijoje mažai pasikeis kai šiais metais bus parduota 3,1 milijono ir nukris 10% 2010-aisiais iki maždaug 2,8 milijono.Prancūzijos patirtis po paskutinio išmokų siūlymo pereitą dešimtmetį rodo, kad kritimas gali būti staigesnis. Pasak Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos, nutraukus išmokas 1997-aisiais, prekyba šalyje smuko 20%.Kaip balandžio 7 d. sakė pramonės ministras Lucas Chatelis, dabartinio Prancūzijos plano išmokos jau rodo, kad programos kaina viršys 220 milijonų eurų sąmatą, pridurdamas, kad gali reikėti papildomų paskatų sustabdyti „žalingą nutraukimo poveikį“ pasibaigus subsidijoms gruodį.

Jokių dvejonių

Sklaidydamas „Renault“ katalogą, Thiele‘is iš Diuseldorfo sako, kad jam nekilo jokių dvejonių dėl Vokietijos paskatų plano panaudojimo pirkti prancūzišką automobilį. Vietinis prekybos atstovas pasiūlė 11% nuolaidą už „Clio Campus“ modelį, sumažindamas kainą iki 8.499 eurų. Priskaičiavus seno automobilio atidavimo išmoką, sąskaita nebesiekia 6 000 eurų ir sudaro mažiau kaip du trečdalius pradinės kainos.„Niekada nemaniau, kad pirksiu naują automobilį, bet, esant išmokai, lengva nuspręsti,“ – sakė jis. – „Kaip galėjau praleisti tokią progą? Vyriausybės pinigai leidžia man jaustis taip, tarsi būčiau praturtėjęs, nors tik ką netekau darbo.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Revolut“ robotas policininkas sudomino ir tradicinius bankus 15

JK finansinių paslaugų startuolis „Revolut“  skelbiasi, kad jų sukurtas automatinio mokymosi algoritmas...

Rinkos
07:01
Istorinė diena: pavedimai tarp „Swedbank“ ir SEB jau gali vykti akimirksniu 14

Lietuvos bankų sektoriuje pirmadienį įvyko istorinis įvykis, į praeitį nugramzdinsiantis pagal tvarkaraščius...

Rinkos
2018.11.12
„Swedbank“ jau leidžia atlikti momentinius mokėjimus, bet ne verslui 9

„Swedbank“ klientai nuo šiandien gali atlikti momentinius mokėjimus. Tiesa, tik privatūs klientai, tik šalies...

Technologijos
2018.11.12
„Snoro“ investuotojai nori palūkanų už laukimą 11

Neužregistruotų „Snoro“ akcijų pirkėjai teisme reikalauja palūkanų už per vėlai išmokėtas draudimo išmokas.

Rinkos
2018.11.12
Skaitmeninių ateities ekonomikų ringe – Vilnius trečias pasaulyje Premium 1

Vilnius pateko į geriausią kokybės ir kainos santykį skaitmeniniam verslui siūlančių pasaulio miestų...

Technologijos
2018.11.09
Šiaulių bankas pasitvirtino dividendų politiką 7

Šiaulių bankas sieks kasmet dividendais išmokėti ne mažiau kaip 25% per metus grupės uždirbto pelno.

Rinkos
2018.11.09
Pasaulio „fintech“ sunkiasvoriai sužiuro į Lietuvą 8

Jungtinės Karalystės ir kitų šalių elektroninių pinigų įstaigos susidomėjo Lietuva, kuri Europoje save...

Rinkos
2018.11.07
Draudimo rinka šiemet augo 13% 2

Lietuvos draudimo rinka, įskaitant ir užsienio bendrovių filialus, pagal pasirašytas draudimo įmokas per...

Finansai
2018.11.05
Šiaulių bankas uždirbo 56% daugiau grynojo pelno, konservatyviai įsivertino paskolas 12

Per devynis šių metų mėnesius Šiaulių banko grupė uždirbo 38 mln. Eur grynojo pelno, 56% daugiau nei per tą...

Rinkos
2018.11.05
Europos bankai atsilaikė streso teste 8

Penktadienio vakarą paskelbti ES didžiųjų bankų streso testo rezultatai parodė, kad visų finansų institucijų...

Rinkos
2018.11.02
Rinkos šįvakar laukia medicininės pažymos iš Europos bankų sveikatos patikrinimo 1

Šįvakar Europos bankininkystės tarnyba (EBA) skelbs svarbiausių ES bankų streso testo rezultatus. Šįkart...

Rinkos
2018.11.02
SEB Lietuvoje uždirbo 27% daugiau grynojo pelno

SEB banko grupė Lietuvoje per 9 šių metų mėnesių uždirbo 80,9 mln. Eur grynojo pelno, arba 27% daugiau, nei...

Rinkos
2018.10.25
Bręsta LIBOR ir EURIBOR pokyčiai: ko tikėtis skolininkams Premium 2

Europoje ruošiantis naikinti LIBOR ir keisti EURIBOR skaičiavimą ar net patį rodiklį, specialistai sako, kad...

Rinkos
2018.10.25
Būsto paskolų draudimas nuo bėdų neapsaugojo Premium 7

Ingrida Dargienė paėmė paskolą, vėliau tapo nemoki, tačiau aplinkybė, kad paskola buvo apdrausta „Būsto...

Finansai
2018.10.24
„Nordea“ rezultatai prastėjo

Didžiausios Šiaurės Europos finansų grupės „Nordea“ rezultatai trečią ketvirtį pastebimai suprastėjo.

Rinkos
2018.10.24
„Swedbank“ įsikraustė į naują biurą Vilniuje 7

Bankas „Swedbank“ pradėjo naudotis nauju biurų pastatu sostinės verslo centre „3 burės“. Čia suplanuotos 750...

Statyba ir NT
2018.10.24
Draudimo kainai Lietuvoje numušti pasitelks ryšius su Buffetto kompanija Premium 8

Pirmoji Baltijos šalyse „insurtech“ kompanija parengė sprendimą, kuriuo žada trečdaliu sumažinti gyvybės...

Rinkos
2018.10.23
Interviu su „Luminor“ vadovu: nuo IPO planų iki ryšių su Trumpu Premium

JAV privataus kapitalo bendrovė „Blackstone“ banką „Luminor“ į biržą pasiruošusi atvesti per artimiausius 3–4...

Rinkos
2018.10.23
„Swedbank“ pelnas augo 4%

„Swedbank“ Lietuvoje per 2018 m. devynis mėnesius uždirbo 89 mln. Eur grynojo pelno. Tai yra 4% daugiau...

Finansai
2018.10.23
SEB ekonomistai: perkaitimo ženklų kol kas nematyti 8

Besitęsiant ilgiausiam augimo periodui kol kas nematyti ekonomikos perkaitimo ženklų, tačiau perspėjančių...

Verslo aplinka
2018.10.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau