Vokietijos parama pildo užsienio automobilių gamintojų sąskaitas

Publikuota: 2009-04-13
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Manfredas Thiele‘is ir tūkstančiai į jį
panašių vokiečių trukdo Vokietijos vyriausybės pastangoms padėti atsigauti
šalies automobilių gamintojams. Ponas Thiele‘is pasinaudojo valstybės
2.500 EUR parama ir nusipirko ne Vokietijoje pagamintą mašiną.

Thiele‘is planuoja atiduoti į metalo laužą 11 metų senumo „Audi“, kad, nors ir netekęs darbo, įsigytų savo pirmą naują automobilį. Taip jis žada pasinaudoti vyriausybės numatyta 2.500 EUR subsidiją, skirta skatinti šalies ekonomiką. Tai gera žinia kanclerei Angelai Merkel. Mažiau vilčių teikia jo planas išleisti pinigus Prancūzijoje pagamintam „Renault Clio“, rašo Bloomberg naujienų agentūra.„Mano „Renault“ atstovas dūrė kaip pirštu į akį ir pateikė man pasiūlymą, kurio negalėjau atsisakyti,“ – sakė 57–erių Thiele‘is. Už 1,2 litro 58 arklio galių automobilį jis sumokės 6.000 EUR. Pasak jo, „Volkswagen“ „Golf“ ir „Passat“ modeliai būtų kainavę daugiau ir jų pristatymas būtų užtrukęs ilgiau.Nors Vokietijos senų automobilių atsikratymo planas paskatino 1,2 milijono žmonių atiduoti savo senesnes nei 9 metų mašinas ir pirkti naujas. Tačiau daugiausia parduota užsienio gamintojų modelių.VW paklausa daugiausia pakilo „Škoda“ padalinyje, kuris importuoja automobilius iš Čekijos. O prabangių automobilių gamintojų „Daimler AG“ ir „Bayerische Motoren Werke AG“ (BMW) pardavimai pereitą mėnesį krito, nors bendrai registruojamų automobilių šalyje staiga padaugėjo 40% iki aukščiausio lygio nuo 1992–ųjų.„Atidavimo į metalo laužą paskata išjudina prekybą Rytų Europoje ir Azijoje, kur gaminama dauguma taupių, mažesnių automobilių,“ – sakė Niurnbergo Universiteto ekonomikos profesorius Justusas Haucapas. – „Prancūzija ir Italija priklauso tai pačiai kategorijai. Vokietija labiau garsėja savo prašmatniais ir sportiniais automobiliais, kur 2.500 eurų yra menka arba jokia priežastis pirkti tokį aukščiausios klasės prekių ženklo automobilį, kaip „Audi“, „Mercedes“ ar BMW.“

Subsidijų pratęsimas

Vokietija pirmauja rodydama pastangas paremti Europos automobilių pramonę po blogiausio prekybos naujais automobiliais nuosmukio regione per 15 metų. Vyriausybė siūlo žmonėms pinigų, kad šie atiduotų į laužą devynerių metų ir senesnius automobilius nuo sausio, o nusprendė pratęsti šį planą iki gruodžio 31 d., patrigubindama paramą iki 5 milijardų eurų.Pasak BMW, šis planas atkreipė mėnesį į Britanijoje gaminamą mažąjį „Mini“, nors pirmenybė teikiama masinei rinkai gaminantiems gamintojams. Ši Miunchene įsikūrusi bendrovė nori, kad subsidijos apsiribotų ekonomiškų automobilių pirkėjais ir teiktų pirmenybę jos modeliams, vakar sakė bendrovės atstovas spaudai Marcas Hassingeris.Pasak Štutgarte veikiančios „Daimler“ atstovo spaudai Marco Binderio, ši bendrovė taip pat mano, kad programa padeda masiniams gamintojams. Generalinis direktorius Dieteris Zetsche pasipriešino sprendimui pratęsti vyriausybės išmokas po gegužės 31 d.„Rinka, kurioje veikia „BMW“ ir „Mercedes“, negaus naudos iš pinigus žemos kokybės automobiliams skirtų programų,“ – aiškino Stephenas Pope‘as, „Cantor Fitzgerald“ finansų įmonės Londone vyriausiasis pasaulinis strategas. – „Tų senų automobilių savininkai paprastai nėra prabangaus segmento modelių pirkėjai.“

Korėjos laimėjimai

„Daimler“ įmonės prekyba „Mercedes-Benz“ markės automobiliais Vokietijoje krito 7,6% pereitą mėnesį, o BMW prekyba smuko 1,1%.Priešingai du kartus išaugo Pietų Korėjos „Kia Motors“ ir „Hyundai Motor“ automobilių registracija, o Japonijos „ Suzuki Motor“ ir „Fiat“, Italijos mažalitražių „Panda“ ir „Cinquecento“ modelių gamintojo, prekyba naujais automobiliais padidėjo trigubai.Net tos Vokietijos bendrovės, kurių klientų padaugėjo per senų automobilių atidavimo sandorius, nusileidžia užsienio varžovams.Volfsburge įsikūręs Europos didžiausias automobilių gamintojas VW kovą padidino apyvartą šalyje 36%. Kaip skelbiama Federalinio automobilių transporto biuro balandžio 2 d. pranešime, įmonė vis tiek neteko rinkos dalies, kuri atiteko Paryžiuje įsikūrusiam Europos antram didžiausiam gamintojui „PSA Peugeot Citroen“, padidinusiam apyvartą 63%, ir pasauliniam Japonijos lyderiui „Toyota Motor“, kurio prekyba pašoko 55%.

„Audi“, „Opel“

Kovą VW priklausančiame prabangių „Audi“ padalinyje parduota tik 6,6% daugiau automobilių, o daugiausia grupė uždirbo iš „Škoda“, kurių parduota 95% daugiau.„General Motors“ bendrovės „Adam Opel“ padalinys Vokietijoje, besivaržantis dėl vyriausybės paramos ir tuo pat metu siekiantis atsiskirti nuo savo pagrindinės JAV bendrovės, padidino prekybą 27%, kurią daugiausia skatino kompaktinės klasės „Corsa“ modelio paklausa.Europos automobilių gamintojų asociacija balandžio 6 d. apžvalgoje pranešė, kad iš viso jau 11 Europos valstybių pradėjo taikyti automobilių atidavimo į metalo laužą programas, kad paskatintų paklausą ir padėtų atremti nuosmukį.Kovą prekybai išaugus 8,1% ir nutraukus penkių mėnesių nuosmukį, Prancūzija svarsto papildomus žingsnius kai baigsis jos 1.000 eurų priedo galiojimas. Aiškėjant, kad visas priedo poveikis pasireikš ateityje, praeitą mėnesį didžiausias Prancūzijos bankas „BNP Paribas SA“ patvirtino 15% daugiau paskolų automobiliams pirkti.Senų automobilių atidavimo paskatų kritikai Vokietijoje sako, kad, nors išmokos gali duoti naudos pirkėjams ir pardavėjams, jos daro žalą kitoms šio platesnio sektoriaus dalims, tarp jų naudotų automobilių salonams ir senesnius modelius aptarnaujantiems servisams.

„Didelė grėsmė“

„Užsitęsusi vyriausybės parama kelia didelę grėsmę daugeliui kitų Vokietijos automobilių rinkos žaidėjų,“ – sakė Duisburgo-Eseno Universiteto Automobilių tyrimų centro direktorius Ferdinandas Dudenhoefferis. – „Vyriausybė išsuko nuolaidų spiralę, kuri skaudžiai smogs naudotų automobilių rinkai.“Dudenhoefferis teigia, kad paklausa staigiai kris pasibaigus senų automobilių atidavimo paskatoms, prognozuodamas, kad apyvarta Vokietijoje mažai pasikeis kai šiais metais bus parduota 3,1 milijono ir nukris 10% 2010-aisiais iki maždaug 2,8 milijono.Prancūzijos patirtis po paskutinio išmokų siūlymo pereitą dešimtmetį rodo, kad kritimas gali būti staigesnis. Pasak Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos, nutraukus išmokas 1997-aisiais, prekyba šalyje smuko 20%.Kaip balandžio 7 d. sakė pramonės ministras Lucas Chatelis, dabartinio Prancūzijos plano išmokos jau rodo, kad programos kaina viršys 220 milijonų eurų sąmatą, pridurdamas, kad gali reikėti papildomų paskatų sustabdyti „žalingą nutraukimo poveikį“ pasibaigus subsidijoms gruodį.

Jokių dvejonių

Sklaidydamas „Renault“ katalogą, Thiele‘is iš Diuseldorfo sako, kad jam nekilo jokių dvejonių dėl Vokietijos paskatų plano panaudojimo pirkti prancūzišką automobilį. Vietinis prekybos atstovas pasiūlė 11% nuolaidą už „Clio Campus“ modelį, sumažindamas kainą iki 8.499 eurų. Priskaičiavus seno automobilio atidavimo išmoką, sąskaita nebesiekia 6 000 eurų ir sudaro mažiau kaip du trečdalius pradinės kainos.„Niekada nemaniau, kad pirksiu naują automobilį, bet, esant išmokai, lengva nuspręsti,“ – sakė jis. – „Kaip galėjau praleisti tokią progą? Vyriausybės pinigai leidžia man jaustis taip, tarsi būčiau praturtėjęs, nors tik ką netekau darbo.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„MoQ“ mokės vartotojams – startuoja dalies pinigų grąžinimo programa Premium 19

Ryšio operatorių įkurtas mobiliųjų mokėjimų startuolis „MoQ“ (UAB „Mobilieji mokėjimai“), priverstas dėl...

Technologijos
2019.01.20
VŽ paaiškina: kaip veikia europinis indėlių draudimas 1

Europos Sąjungos institucijos šiuo metu dirba prie bendros indėlių draudimo sistemos (angl. European Deposit...

Rinkos
2019.01.19
SEB ir klientų ginčas: prievaizdas turėjo trečią nuomonę 10

Lietuvoje gyvenanti šeima, iš SEB banko siekusi išsireikalauti būsto paskolų palūkanų sumažinimo nuo 4,29%...

Rinkos
2019.01.18
„Snoro“ ikiteisminiame tyrime nustatyta apie 0,5 mlrd. Eur žala 11

Bankrutavusio banko „Snoras“ turto pasisavinimo byloje ikiteisminį tyrimą ketvirtadienį baigę...

Finansai
2019.01.17
Prokurorai baigė tyrimą dėl „Snoro“ turto pasisavinimo 2

Prokurorai ketvirtadienį baigė ikiteisminį tyrimą byloje, kurioje dėl didelės vertės žlugusio banko „Snoras“...

Finansai
2019.01.17
Medicinos bankas: S. Karoso mirtis veiklos nepaveiks 8

Trečiadienį mirus pagrindiniam Medicinos banko akcininkui Sauliui Karosui, banko atstovai ramina, kad banko...

Rinkos
2019.01.16
LB: bankų įkainių skaičiuoklė padidins konkurenciją 1

Lietuvos bankas įdiegė specialią skaičiuoklę, kuri vartotojams leidžia palyginti bankų, kredito unijų,...

Finansai
2019.01.16
Interviu: „Revolut“ sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą Premium 17

„Revolut“ įsiliejimas į šalies bankų gretas sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą, nes ji gaus naują...

Rinkos
2019.01.16
2018-uosius vainikavo „Moody‘s“ ir „Google“ investicijos, atėjo regionų eilė 4

2018 m. - antri metai iš eilės be pertraukos, kai Lietuvoje įsikuria gerai žinomos globalios kompanijos,...

Verslo aplinka
2019.01.15
VMG drožlių plokštės gamyklos statybai „Swedbank”“ skolina 54 mln. Eur

Bankas „Swedbank“ suteikė dvi investicines 53,9 mln. Eur paskolas Vakarų medienos grupės (VMG) medienos...

Pramonė
2019.01.14
Lietuva – antra Europoje pagal „fintech“ įmonių licencijavimą 7

Lietuva laikosi savo deklaruotos pozicijos paversti šalį finansinių technologijų („fintech“) centru Europos...

Rinkos
2019.01.14
Nyderlandų „Factris” perka lietuvių įkurtą „Debifo“ 14

Nyderlandų faktoringo bendrovė „Factris” už neskelbiamą sumą įsigijo 100% Lietuvos faktoringo paslaugų įmonės...

Rinkos
2019.01.14
Specializuoto banko steigimas: 1 mln. Eur sąskaitoje – tik pradžia Premium 2

Lietuvoje galimybė įsteigti specializuotą banką atsirado 2017 m., kai buvo priimti tai numatantys teisės...

Rinkos
2019.01.11
Dėl atmesto akredityvo „Metruna“ teikia ieškinį „Swedbank“ Premium 13

Metalo laužo atliekų supirkimo UAB „Metruna“ įvertino nuostolius, kuriuos patyrė bankui „Swedbank“ atsisakius...

Pramonė
2019.01.11
Vertingiausiu finansų startuoliu Europoje tapo N26 38

Vokietijos interneto bankas N26 pritraukė 300 mln. USD investiciją ir tapo vertingiausiu finansų technologijų...

Technologijos
2019.01.10
Vidutinės naujų būsto paskolų palūkanos pasiekė 2,30% 8

Vidutinės naujai išduodamų būsto paskolų palūkanos Lietuvoje pernai lapkritį pasiekė 2,30% – 0,26 proc.

Rinkos
2019.01.09
„Orion Securities“ neria į gerovės paslaugas 7

Lietuvos finansų maklerio įmonė „Orion Securities“ neria į naują veiklos sritį – gerovės valdymo paslaugų...

Rinkos
2019.01.08
„Fintech“ pionieriams tenka ne tik laurai 10

Lietuvoje prasidėjus banko licencijų dalyboms, „Verslo žinios“ gruodžio 18 d. redakcijos vedamajame „Bankas...

Finansai
2019.01.08
„Revolut“ licencija: našta ar galimybė Lietuvai Premium 25

Jungtinės Karalystės startuoliui „Revolut“ liejantis į Lietuvos bankų gretas, centrinis bankas gesina...

Rinkos
2019.01.08
S. Jakeliūnas dėl „Revolut“ veiklos kreipėsi į FNTT ir VSD 46

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas kreipėsi į Finansinių nusikaltimų tyrimo...

Finansai
2019.01.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau