Tyrimas: įmonės mažina kaštus ir didina našumą, bet nekeičia struktūros ir neieško „pigių talentų“

Publikuota: 2009-04-07
Atnaujinta 2015-06-03 16:20

Lietuvos įmonės į besikeičiančias ekonomikos sąlygas reagavo mažindamos veiklos kaštus ir investicijas, didindamos veiklos našumą, tačiau, lyginant su kitų šalių kompanijomis, į sunkmečio problemų sprendimų sąrašą rečiau įtraukė struktūrinius pokyčius ar „pigių talentų“ pritraukimą. Tai atskleidė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto eksperto Beno Adomavičiaus vykdytas mokslinis įmonių reakcijos į sunkmetį tyrimas. Tyrimas taip pat parodė, kad du trečdaliai (69,4 proc.) Lietuvos įmonių 2008 m. pabaigoje sunkmetį pajuto per užsakymų ir apyvartos, pusė (55,1 proc.) – naujų klientų skaičiaus sumažėjimą, o beveik trys penktadaliai (58,6 proc.) pastebėjo didesnių nuolaidų reikalavimą.

ISM eksperto tirtų daugiau nei trijų scaron;imtų Lietuvos įmonių reakcija į besikeičiančias ekonomikos sąlygas veiklos na scaron;umo, ka scaron;tų ribojimo ir naujų produktų diegimo srityse sutapo su pasaulio įmonių strategijomis sunkmečio laikotarpiu. Jas scaron;ių metų vasarį įvertino žinoma verslo konsultacijų kompanija bdquo;McKinsey ldquo;, paskelbusi bdquo;Global economic conditions snapshot ldquo; ataskaitą. Didžioji dauguma apklaustų įmonių Lietuvoje ir pasaulyje į ekonominį sunkmetį reaguoja mažindamos veiklos ka scaron;tus (atitinkamai 84,8 proc. ir 74 proc.), didindamos na scaron;umą (46,6 proc. ir 45 proc.), įvesdamos naujus gaminius ar paslaugas ir taip siekdamos įgyti konkurentų rinkos dalį (39,1 proc. ir 36 proc.). Tačiau B. Adomavičiaus teigimu, pasaulio įmonės krizės laikotarpiu mažiau linkusios bdquo;karpyti ldquo; investicijas (38 proc. pasaulio įmonių, 46,6 proc. Lietuvos), dvigubai dažniau nei Lietuvoje ie scaron;ko galimybių susijungti ar įsigyti kitą įmonę (21 proc. pasaulyje, 10,5 proc. Lietuvoje) bei siekia pritraukti talentingus darbuotojus, kurie anksčiau buvo neprieinami. Scaron;ios taktikos, remiantis bdquo;McKinsey ldquo; atliktu tyrimu, imasi 22 proc. pasaulio įmonių. Lietuvoje geriausius darbuotojus prisivilioti scaron;iuo metu bando tik 12,2 proc. apklaustų įmonių. bdquo;Lietuvos įmonės veiklos ka scaron;tų mažinimą taupymo laikotarpiu dažnai suvokia kaip lė scaron;ų, skirtų žmogi scaron;kiesiems kompanijos i scaron;tekliams, apkarpymą, tačiau vis tiek tikisi didesnio veiklos na scaron;umo. Užsienyje ekonominių sąlygų kaita laikoma tinkamu metu struktūriniams pokyčiams kompanijos viduje bei galimybe pritraukti geriausius rinkos darbuotojus ldquo;, ndash; pastebi ISM Vadovų magistrantūros Strateginio valdymo programos vadovas. Tyrimas taip pat atskleidė, kad 49 proc. apklaustųjų 2008 m. pabaigoje pastebėjo, jog jų klientai pradėjo vidutini scaron;kai i scaron;leisti mažiau pinigų nei anksčiau. 29,4 proc. apklaustų Lietuvos įmonių vadovų teigimu, situacijos kaitos ženklu tapo pailgėjęs laikas, per kurį įvykdomas vidutini scaron;kas pardavimas, o 23 proc. respondentų įvardijo padidėjusius ka scaron;tus klientams pritraukti. bdquo;Nors ekonominio lėtėjimo laikotarpiu reklamos triuk scaron;mo pastebimai mažiau, tampa sudėtinga klientus įtikinti įsigyti prekes ir paslaugas. Dalis įmonių, siekdamos i scaron;vengti itin ry scaron;kaus apyvartos sumažėjimo, privalo į klientų pritraukimą investuoti papildomai, nors ir yra linkusios mažinti reklamai ir vie scaron;iesiems ry scaron;iams skirtus biudžetus ldquo;, ndash; sako B. Adomavičius. Tyrimas vykdytas 2009 m. vasario mėnesį. Jame dalyvavo 344 smulkių ir vidutinių Lietuvos įmonių auk scaron;čiausio ir vidutinio lygio vadovai. Benas Adomavičius yra ISM Vadovų studijų ir mokymų konsultantas ndash; ekspertas. Scaron;iuo metu vykdo tyrimus, konsultuoja ir dėsto Lietuvoje bei užsienyje verslo strategijos ir rinkodaros temomis. Lektorius yra sertifikuotas verslo procesų valdymo ekspertas ir Pasaulinės strateginio valdymo asociacijos narys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau