Nauji pajamų ir pelno mokesčiai žemės ūkio gamybos sektoriui palaidos mažesnių ūkininkų plėtros planus

Publikuota: 2009-04-03
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Pastaruosius kelis mėnesius netyla diskusijos dėl Vyriausybės priimtų ir Seimo patvirtintų ūkininkų ir kitų žemės ūkio subjektų apmokestinimo pajamų ir pelno mokesčiais. Priimti sprendimai palietė apie 5000 stipriausių žemės ūkio valdų, kurių Europinio dydžio vienetai (EDV) viršijo 14.

Akivaizdu, kad šiuo sprendimu valdžia siekė papildyti valstybės biudžetą, tačiau sprendimo pasekmės turės pačių skaudžiausių pasekmių.

Pastaruosius kelis mėnesius netyla diskusijos dėl Vyriausybės priimtų ir Seimo patvirtintų ūkininkų ir kitų žemės ūkio subjektų apmokestinimo pajamų ir pelno mokesčiais. Priimti sprendimai palietė apie 5000 stipriausių žemės ūkio valdų, kurių Europinio dydžio vienetai (EDV) vir scaron;ijo 14. Akivaizdu, kad scaron;iuo sprendimu valdžia siekė papildyti valstybės biudžetą, tačiau sprendimo pasekmės turės pačių skaudžiausių pasekmių. Didžiausia problema nėra tai, kad nuspręsta apmokestinti stipriausius ūkius. Daug didesnė ilgalaikė scaron;io sprendimo pasekmė bus - ūkių plėtros stagnacija. Būtent tų ūkių, kurie scaron;iandien nesiekia 14 EDV ir sunkiausiai i scaron;gyvena rinkos svyravimus, bei investicinių lė scaron;ų stygių. Supaprastintos taisyklės skiriant ES paramą realiai paliečia tuos, kurie jau anksčiau yra įsigiję naują žemės ūkio techniką ar atnaujinę technologijas. Ta parama naudosis tie, kurių ūkiai vir scaron;ija 14 EDV, o mažesni ūkininkai plėtros planus paprasčiausiai palaidos. Tenka apgailestauti, kad tie, kurie priėmė scaron;iuos sprendimus visi scaron;kai negalvojo apie ilgalaikes tokių sprendimų pasekmes. O gal to ir buvo siekiama, kad Lietuvoje būtų tik stambūs ir labai smulkūs ūkiai? Juos suprie scaron;inant ir galima būtų tikėtis politinių dividendų. Lietuvai didinti mokesčius ir apmokestinti žemės ūkio gamybą neliepia jokia ES direktyva, o ai scaron;kinimai, kad vakaruose visi ūkininkai moka mokesčius, nei scaron;laiko kritikos. Juk vertinant visi scaron;ką mūsų žemdirbių diskriminaciją ES i scaron;mokų dydžių prasme, anksčiau galiojusios ūkininkams mokesčių lengvatos buvo mažyčiu scaron;ių skirtumų buferiu. Dar absurdi scaron;kiau atrodo scaron;io sprendimo prasmė ekonominės krizės laikotarpiu. Sustabdėme ūkių plėtrą, o naudos i scaron; apmokestinimo bus ndash; a scaron;aros. Dargi teks spręsti valstybės garantijų klausimą ūkininkams, kurie anksčiau gavo paskolas. Nuostoliai tiek pieno gamyboje, tiek augalininkystėje neleidžia vykdyti visų įsipareigojimų bankams. Ir vėl kalbame apie tuos, kurių EDV vir scaron;ija 14 ir i scaron; kurių valdžia tikisi surinkti pajamas. Vertindami tai kas i scaron;dėstyta ir dar visą eilę kitų aplinkybių reikalaujame: 1. Sustabdyti pajamų ir pelno mokesčių taikymą žemės ūkio gamybos sektoriui iki 2013 metų. Scaron;į klausimą persvarstant , atsižvelgus į 20013-2018 metų ES paramos programą.2. Sudaryti palankiausias sąlygas plėtotis smulkiam ūkiui, tam objektyviai panaudojant ES paramą.3. Paruo scaron;ti Nacionalinę bioenergetikos programą ir jos vykdymui panaudoti scaron;imtus tūkstančių nedirbamos žemės hektarų. Scaron;ios programos įgyvendinimas labai stimuliuotų smulkiausių ir nena scaron;iose žemėse esančių ūkių vystymąsi. LVLS aktyviai dalyvaus rengiant Nacionalinės bioenergetikos programos projektą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau