Taikosi į mažiukų duoną

Publikuota: 2009-03-21
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Didžiosios reklamos agentūros, ligi šiol
dažnai atsisakydavusios nelabai pelningų darbų, šiandien nebespjauna į juos ir
taip kartina mažųjų gyvenimą.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje veikia apie 1.000 bendrovių, kurios save vadina reklamos agentūromis. Dauguma jų užsiima lankstinukų, skrajučių ar dovanų gamyba ir per metus uždirba dešimtis ar daugiausia kelis šimtus tūkstančių litų apyvartas. O su didžiausiais projektais ir klientais metai iš metų dirba milijonines pajamas gaunantis stambiausių agentūrų dešimtukas beveik nesikeičia.„Mūsų rinka yra jauna ir maža. Jei pasižiūrėtume paskutinių aštuonerių–dešimties metų istoriją, tos pačios 5-8 agentūros dalijasi ir keičiasi tais pačiais 5-8 klientais. Realiai lenktynės vyksta tarp tų pačių agentūrų, vienai ar kitai užimant laikinai lyderio pozicijas“, – sako Viktoras Bachmetjevas, kūrybinės agentūros „Not Perfect|Y R“ projektų vadovas.Pavyzdžiui, su antru pagal dydį reklamos užsakovu Lietuvoje „Tele2“ nuo 2005 m. iki 2007 m. dirbo reklamos agentūros „TBWA\Vilnius“ ir „Not Perfect|Y R“, o nuo 2007 m. jos pakeistos į „Adell Taivas Ogilvy“, dirbusia su „Bite“.O „Not perfect|Y R“ tapo UAB „Omnitel“ partnere. „Reklamos agentūra reklamos agentūrai nelygi. Kai kurios jų gamina lipdukus ar lankstinukus ir jau pasivadina taip, tačiau tai tikrai nėra tai, ko mums reikia“, – sako Mindaugas Savickas, „Tele2“ rinkodaros vadovas.Pasak jo, svarbiausi kriterijai renkantis partnerį būna darbo patirtis, kompetencija ir anksčiau atlikti darbai.
Veržia mažusTačiau šiandieną biudžetus veržiant ir stambiausiems užsakovams, reklamai išleidžiantiems milijonus per metus, jų partneriai ima gręžiotis į smulkesnius darbus. Pastaruosius, teigia įmonės, atiduodavo mažoms agentūroms, dirbančioms su vienkartiniais projektais.„Rinkoje vyksta įdomi kova. Darbų sumažėjus didieji ėmė konkuruoti ir su mažiukais. Anksčiau klientui stambius darbus, televizijos, radijo, spaudos ar lauko reklamą darė didelė agentūra, o mažiesiems perduodavo lankstinukų ir skrajučių gamybą. Šiandieną didesnieji bando susigrąžinti ir smulkiuosius darbus“, – pažymi Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „Astos dizainas McCann Erickson“ direktorius.Paprastai tariant, didieji reklamos užsakovai pasirašo sutartį su viena iš lyderiaujančių reklamos agentūrų, tačiau smulkiems projektams samdo ir mažesniąsias.„Taip jau nutiko, kad dažniausiai konkursus stambiausiems projektams laimi Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) nariai, kur susibūrę didžiausios šalies agentūros. Nors yra ir kelios, kurios asociacijai nepriklauso, tačiau vertinamos kaip stambios agentūros“, – sako p. Savickas.

Pasak p. Bachmetjevo, kūrybinėms agentūroms svarbu laimėti reklamos užsakovo, kuris išleidžia stambius biudžetus reklamai, konkursą, tačiau yra ir dar vienas papildomas veiksnys, kuris dažnai gali nusverti finansinius svarstymus – tai galimybė parodyti agentūros potencialą su nemokiu ar ne visai mokiu klientu.Mat agentūros, kurios skiria milijoninius biudžetus reklamai žiniasklaidoje, ne visada skiria tokius pačius stambius biudžetus reklamos kūrybai. Pavyzdžiui, didžiausias šalies reklamos užsakovas žiniasklaidoje korporacija „Procter Gamble“ Lietuvoje reklamų nekuria. Jas pritaiko pagamintas partnerių agentūrų užsienyje.

Sako, nejaučia

„Kalbų, kad didžiosios agentūros gręžiojasi į smulkius projektus, yra, tačiau mes dar to nejaučiame“, - teigia Kristina Šaputkaitė, reklamos agentūros „Quaestus“ vadovė. Šios agentūros pernai metų apyvarta siekia 300.000 Lt (pajamos už kūrybines paslaugas neišskiriamos).Ji abejoja, ar mažos bendrovės ims dirbti su didelėm agentūrom, mat jų įkainiai bus per aukšti. O mažosios agentūros ir toliau stambių įmonių partneriais netaps, nes taip jau nusistovėjo, kad didžiosios linkusios rinktis tarptautiniams tinklams atstovaujančias agentūras. Dažnai tarptautiniai tinklai konkursus dirbti su viena ar kita bendrove laimi visam regionui.Pavyzdžiui, šiuo metu su SEB banku dirba reklamos agentūra „Astos dizainas McCann Erickson“, mat agentūrų tinklas "McCann Erickson" laimėjo konkursą visai Europai ir Rytų šalims. Šis projektas Lietuvoje perimtas iš kitam tinklui priklausančios agentūros „Not Perfect|Y R“.Ir lankstinukai uždirba
Reklamos agentūra „Rodiklis“, netgi nevykdydama stambių projektų ir neatstovaudama tarptautiniams tinklams, pagal paskutinius VŽ reitingus yra pirmoje vietoje pagal kūrybines paslaugas.Ši bendrovė teigia turinti kone 3.000 klientų, tarp kurių – nuo savivaldybių, ministerijų, mokesčių inspekcijos iki „Maximos LT“ bei prekybos tinklo „Senukai“. Didžiausią apyvartos pyrago dalį, teigiama, atriekia išorinės reklamos gamyba.„Šiais metais tikimės daugiausia 10% bendros apyvartos kritimo, nes esame daugiau gamybos nei kūrybos agentūra, turime visą savo bazę, nesinaudojame tarpininkų paslaugomis“, – sako Robertas Reklaitis, „Rodiklio“ vadovas.Bendrovėje dirba per 300 žmonių, gamybos bazes ji turi Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje. Palyginimui: „Rodiklis“ 2007 m. uždirbo 10,926 mln. Lt pajamų už kūrybą, o antroje vietoje esantis „DDB Vilnius“ – 5,818 mln. Lt (apie 40 darbuotojų).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 6

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv.

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Seimas pasipriešino nepavojingų atliekų degintojų apmokestinimui

Nepavojingų atliekų deginimas aplinkos taršos mokesčiu kol kas nebus apmokestinamas.  

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 4

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

„Airbnb“ pakluso Eurokomisijai – keis kainų paskelbimo politiką 1

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ įsipareigojo...

Verslo aplinka
2018.09.20
Pacų viešbutyje Vilniuje atidarytas dar vienas restoranas 6

Vilniuje, restauruotuose istoriniuose Pacų rūmuose, atidarytas dar vienas restoranas – „Nineteen18“. Jo...

Laisvalaikis
2018.09.19
„Lords LB“ statys pirmąjį Latvijoje „Holiday Inn“

Investicijų valdymo UAB „Lords LB Asset Management“ priklausantis fondas statys „Holiday Inn“ prekės ženklo...

Statyba ir NT
2018.09.19
Suklupai? Tai dar ir pastumsim 14

Seimas po pateikimo pritarė įstatymų pataisoms, kurios leistų apriboti antstolių įkainius bei jų savivalę,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Deloitte Legal“ turi naują asocijuotą partnerį

Advokatų kontoros „PricewaterhouseCoopers Legal Bukauskas ir partneriai“ teisininkas Herkus Gabartas tapo...

Vadyba
2018.09.18
Kėdainių krematoriumas tampa „Lietuvos krematoriumu“

Vienintelį krematoriumą Lietuvoje valdanti AB „K2 LT“ nuo šiol naudos naują prekės ženklą „Lietuvos...

Baltijos Amerikos klinika turi naują vadovę 14

Nuo šios savaitės privačiai Baltijos Amerikos klinikai pradėjo vadovauti Vilma Bružienė, buvusi teisininkų...

Vadyba
2018.09.18
„Hanner“ verslo centre prie Žalgirio stadiono kuriasi ir „Teleperformance“ 4

Trejus metus Lietuvoje veikianti Prancūzijos kapitalo bendrovė „Teleperformance“, teikianti klientų...

Statyba ir NT
2018.09.18
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.17
Vilniaus savivaldybė turi sumokėti 0,25 mln. Eur kavinei „Lakštingala“

Vilniaus valdžia turi atlyginti Vingio parko kavinės „Lakštingala“ valdytojai 255.000 Eur turto pagerinimo...

Statyba ir NT
2018.09.17
Vėl parduodamas poilsio kompleksas „Belvilis“ 20

Aukcione parduodamas Molėtų raj. esantis poilsio kompleksas „Belvilis“. Pradinė kaina – 2,5 mln. Eur.

Statyba ir NT
2018.09.17
„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau