Taikosi į mažiukų duoną

Publikuota: 2009-03-21
Atnaujinta 2015-06-03 16:36

Didžiosios reklamos agentūros, ligi šiol
dažnai atsisakydavusios nelabai pelningų darbų, šiandien nebespjauna į juos ir
taip kartina mažųjų gyvenimą.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje veikia apie 1.000 bendrovių, kurios save vadina reklamos agentūromis. Dauguma jų užsiima lankstinukų, skrajučių ar dovanų gamyba ir per metus uždirba dešimtis ar daugiausia kelis šimtus tūkstančių litų apyvartas. O su didžiausiais projektais ir klientais metai iš metų dirba milijonines pajamas gaunantis stambiausių agentūrų dešimtukas beveik nesikeičia.„Mūsų rinka yra jauna ir maža. Jei pasižiūrėtume paskutinių aštuonerių–dešimties metų istoriją, tos pačios 5-8 agentūros dalijasi ir keičiasi tais pačiais 5-8 klientais. Realiai lenktynės vyksta tarp tų pačių agentūrų, vienai ar kitai užimant laikinai lyderio pozicijas“, – sako Viktoras Bachmetjevas, kūrybinės agentūros „Not Perfect|Y R“ projektų vadovas.Pavyzdžiui, su antru pagal dydį reklamos užsakovu Lietuvoje „Tele2“ nuo 2005 m. iki 2007 m. dirbo reklamos agentūros „TBWA\Vilnius“ ir „Not Perfect|Y R“, o nuo 2007 m. jos pakeistos į „Adell Taivas Ogilvy“, dirbusia su „Bite“.O „Not perfect|Y R“ tapo UAB „Omnitel“ partnere. „Reklamos agentūra reklamos agentūrai nelygi. Kai kurios jų gamina lipdukus ar lankstinukus ir jau pasivadina taip, tačiau tai tikrai nėra tai, ko mums reikia“, – sako Mindaugas Savickas, „Tele2“ rinkodaros vadovas.Pasak jo, svarbiausi kriterijai renkantis partnerį būna darbo patirtis, kompetencija ir anksčiau atlikti darbai.
Veržia mažusTačiau šiandieną biudžetus veržiant ir stambiausiems užsakovams, reklamai išleidžiantiems milijonus per metus, jų partneriai ima gręžiotis į smulkesnius darbus. Pastaruosius, teigia įmonės, atiduodavo mažoms agentūroms, dirbančioms su vienkartiniais projektais.„Rinkoje vyksta įdomi kova. Darbų sumažėjus didieji ėmė konkuruoti ir su mažiukais. Anksčiau klientui stambius darbus, televizijos, radijo, spaudos ar lauko reklamą darė didelė agentūra, o mažiesiems perduodavo lankstinukų ir skrajučių gamybą. Šiandieną didesnieji bando susigrąžinti ir smulkiuosius darbus“, – pažymi Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „Astos dizainas McCann Erickson“ direktorius.Paprastai tariant, didieji reklamos užsakovai pasirašo sutartį su viena iš lyderiaujančių reklamos agentūrų, tačiau smulkiems projektams samdo ir mažesniąsias.„Taip jau nutiko, kad dažniausiai konkursus stambiausiems projektams laimi Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) nariai, kur susibūrę didžiausios šalies agentūros. Nors yra ir kelios, kurios asociacijai nepriklauso, tačiau vertinamos kaip stambios agentūros“, – sako p. Savickas.

Pasak p. Bachmetjevo, kūrybinėms agentūroms svarbu laimėti reklamos užsakovo, kuris išleidžia stambius biudžetus reklamai, konkursą, tačiau yra ir dar vienas papildomas veiksnys, kuris dažnai gali nusverti finansinius svarstymus – tai galimybė parodyti agentūros potencialą su nemokiu ar ne visai mokiu klientu.Mat agentūros, kurios skiria milijoninius biudžetus reklamai žiniasklaidoje, ne visada skiria tokius pačius stambius biudžetus reklamos kūrybai. Pavyzdžiui, didžiausias šalies reklamos užsakovas žiniasklaidoje korporacija „Procter Gamble“ Lietuvoje reklamų nekuria. Jas pritaiko pagamintas partnerių agentūrų užsienyje.

Sako, nejaučia

„Kalbų, kad didžiosios agentūros gręžiojasi į smulkius projektus, yra, tačiau mes dar to nejaučiame“, - teigia Kristina Šaputkaitė, reklamos agentūros „Quaestus“ vadovė. Šios agentūros pernai metų apyvarta siekia 300.000 Lt (pajamos už kūrybines paslaugas neišskiriamos).Ji abejoja, ar mažos bendrovės ims dirbti su didelėm agentūrom, mat jų įkainiai bus per aukšti. O mažosios agentūros ir toliau stambių įmonių partneriais netaps, nes taip jau nusistovėjo, kad didžiosios linkusios rinktis tarptautiniams tinklams atstovaujančias agentūras. Dažnai tarptautiniai tinklai konkursus dirbti su viena ar kita bendrove laimi visam regionui.Pavyzdžiui, šiuo metu su SEB banku dirba reklamos agentūra „Astos dizainas McCann Erickson“, mat agentūrų tinklas "McCann Erickson" laimėjo konkursą visai Europai ir Rytų šalims. Šis projektas Lietuvoje perimtas iš kitam tinklui priklausančios agentūros „Not Perfect|Y R“.Ir lankstinukai uždirba
Reklamos agentūra „Rodiklis“, netgi nevykdydama stambių projektų ir neatstovaudama tarptautiniams tinklams, pagal paskutinius VŽ reitingus yra pirmoje vietoje pagal kūrybines paslaugas.Ši bendrovė teigia turinti kone 3.000 klientų, tarp kurių – nuo savivaldybių, ministerijų, mokesčių inspekcijos iki „Maximos LT“ bei prekybos tinklo „Senukai“. Didžiausią apyvartos pyrago dalį, teigiama, atriekia išorinės reklamos gamyba.„Šiais metais tikimės daugiausia 10% bendros apyvartos kritimo, nes esame daugiau gamybos nei kūrybos agentūra, turime visą savo bazę, nesinaudojame tarpininkų paslaugomis“, – sako Robertas Reklaitis, „Rodiklio“ vadovas.Bendrovėje dirba per 300 žmonių, gamybos bazes ji turi Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje. Palyginimui: „Rodiklis“ 2007 m. uždirbo 10,926 mln. Lt pajamų už kūrybą, o antroje vietoje esantis „DDB Vilnius“ – 5,818 mln. Lt (apie 40 darbuotojų).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
12:51
„CityBee“ perka daugiau nei 5.000 automobilių 35

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje teikianti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė...

Transportas
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

EY grynasis pelnas išaugo 22% 2

EY pajamos per praėjusį finansinį laikotarpį paaugo 9,2%, o darbo užmokesčio išlaidos didėjo 11,1%.

Finansai
2018.12.13
Kaip pasiekti, kad paslaugų centrai nebūtų tik laikinas Lietuvos ekonomikos etapas? 2

Paslaugų centrai, kuriuos Lietuvoje steigia globalios įmonės, per pastaruosius metus tapo atskira industrija.

Verslo aplinka
2018.12.13
Advokatų rinka kaista: pokyčiai „Ellex Valiunas“ didina konkurenciją dėl teisininkų ir klientų Premium 17

Žinia, kad dalis didžiausios advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ partnerių steigia savo kontorą, į kurią...

Aplinkosaugininkai: „Metrail“ byloje reikia politinio sprendimo

Vadinamojoje „Metrail“ byloje turi būti priimtas „politinio lygio“ sprendimas, sako Aplinkos apsaugos...

Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

VPT: Vilkaviškio valdžia privalo nutraukti sutartį su „Bruneros“ 2

Vilkaviškio rajono valdžia privalo nutraukti 410.000 Eur vertės sutartis su bendrove „Bruneros“ (buvusi...

„Icor“ grupė stiprinasi saugos versle, nusipirko koncerno „Alga“ įmonę Premium

„Icor“ įmonių grupei priklausanti saugos tarnyba UAB „Mano sauga LT“ įsigijo Marijampolėje saugos paslaugas...

„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 14

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Stiklių“ restorane – revoliucija

Gera žinia tiems, kurie nekantrauja išbandyti, kuo nustebins vilniškio „Relais & Ch?teaux Stikliai Hotel“...

Laisvalaikis
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau