VIRGINIJUS SAVUKYNAS: Purpurinės karvės ilgoji uodega

Publikuota: 2009-01-25
Atnaujinta 2015-06-03 16:25

Kaip teigia anksčiau mano apdainuoti guru,
šiandien pelną gali atnešti ne kas kitas, o būtent purpurinės karvės ilgoji
uodega. O kodėl netinka normalūs veršiai su trumpom uodegom?

Todėl, kad pasaulis pasikeitė. Nieko šiandien jais nenustebinsi. Todėl reikia karves dažyti ir dirbtines uodegas klijuoti. Juk dirbtiniai nagai ir blakstienos prigijo. Gerai, baigiu juokus. Ant mano stalo dvi knygos – Setho Godino „Purpurinė karvė“ (išleido „Rgrupė“) ir Chriso Andersono „Ilgoji uodega“ (išleido „Verslo žinios“).Šios knygos nors ir skirtingų autorių, bet iš esmės dabartinį pasaulį mato iš tos pačios perspektyvos.Godinas teigia, kad marketingas mirė, tad jei jūsų firma turi marketingo skyrių, jūs veltui leidžiate pinigus. Ypač krizės sąlygomis. Na, iš tiesų jo mintis nėra tokia radikali. Jis teigia, kad marketingas prasideda su produkto sukūrimu. Puikus pavyzdys – „iPod“ ir „iPhone“. „Apple“ genijus ir IT guru Steve‘as Jobsas šiuos produktus kūrė kaip menininkas. Anot jo paties, jis jau iš karto matė, koks turi būti produktas. Kaip skulptorius, kuris marmuro gabale pamato skulptūrą. Tada belieka paprasčiausias darbas – ją iškalti. Steve‘o Jobso atveju – būti labai griežtam tiek inžinieriams, tiek dizaineriams („Apple“ kompanijos darbuotojai žino, kas yra „stivinimas“, o jei jūs nežinote, tai paskaitykite neblogą Leander Kahney knygą „Apple“ smegenys“). O į dizainą jis kreipia labai daug dėmesio, nes žmogus nori tokių daiktų, kurie patys prašosi būti naudojami.Tai štai „purpurinės karvės“ ir yra tokie produktai. Beje, skaitant šią knygą atrandi senelio Jacko Trouto idėjas apie pozicionavimą. Turi išsiskirti, antraip mirk. Tą patį sako ir Godinas – išsiskirk, nebijok būti kitoks, nebijok kritikos, nebijok nesėkmės, nes didžiausia rizika – būti vidutiniam ir nerizikuoti. Tada daugiausia šansų, jog pralaimėsi.Aišku, labai lengva pasakyti, bet labai sunku padaryti. Kaip išsiskirti, kad jau visi visaip seniai yra išsiskyrę. Tačiau čia ir yra plona raudona linija, kuri skiria talentingus žmones nuo genijų. Gerai uždirbančius nuo milijardierių.Andersonas „Ilgojoje uodegoje“ teigia, kad naujasis pasaulis – tai praktiškai neribotų galimybių pasaulis. Internetinėje muzikos parduotuvėje (geroje, aišku) gali rasti ne tik tai, ką dabar groja per radiją, bet ir pačių keisčiausių melodijų. Tuo ir žavus internetas. Tad štai – pagrindinė mintis yra tokia. Žmonės turi pačių įvairiausių interesų ir skonių. Jiems nebūtinai reikia to, ko reikia daugumai. Kitaip tariant, hitų laikai jau praeina.Panašiai mąsto ir Godinas, kuris teigia, kad televizinis – pramoninis kompleksas tąsosi agonijoje. Jo sąlygomis reikėjo dirbti labai paprastai: pagal principą – pastatyk namą, pasodink medį ir užaugink sūnų. Tik čia reikėjo surasti augančią nišą, pastatyti fabriką ir užpirkti reklamos. Viskas – pelnas garantuotas.Dabar tai jau veikia labai sunkiai. Todėl ir reikia kurti išskirtinius produktus, kurių ieškotų žmonės. O kur šiandien žmonės ieško? Aišku, kad internete.Tad ilgoji uodega – tai nišos ekonomika. Ji teigia, kad nišiniai produktai gali duoti pelną. Be to, yra tikimybė, kad nišiniai produktai gali tapti hitais (čia jau Gladwello mintys apie lūžio tašką, - kaip menkai žinomi produktai tampa populiariais).Tad kaip dirbti ilgosios uodegos sąlygomis? Reikia plėsti asortimentą praktiškai iki begalybės. Suprasti, kad Fordo mintis, jog galima nusipirkti bet kokį automobilį su sąlyga, kad tai bus juodas, jau nebetinka šiandienos sąlygomis. Be to, turinį reikia suskaidyti į kiek galima mažesnių vienetų. Albumą – į atskiras dainas, dienraštį – į atskirus straipsnius ir pan. Suprasti, kad vienoda kaina ne visiems tinka.Sukurti įvairiausius filtrus, pagal kuriuos vartotojai galėtų atsirinkti geriausius, populiariausius, kontraversiškiausius ir pan. produktus. O visa kita padarys rinka.Ar kas nors Lietuvoje naudojasi šiais patarimais? Pigu.lt pretenduoja sukurti ilgąją uodegą. Kai kurie knygynai pateikia iš tiesų pakankamai platų knygų pasirinkimą. Didieji naujienų portalai – tie, kurie sutvarkę savo paieškos sistemą – tampa puikiu archyvu, norint surasti dominančią informaciją apie įmones ar žmones.Lrt.lt vasarą pristatė „Aukso fondą“ (http://www.lrt.lt/fondas/), kur galima surasti transliuotas laidas ir televizijos sukurtus filmus. Aišku, suskaitmeninta tik maža dalis, tačiau ateityje turėtų būti patraukli vieta tiems, kurie nori pasižiūrėti, tarkime, „Tadą Blindą“ ar „Petraičių šeimą“.Ilgoji uodega man panašu į supermarketą virtualiojoje erdvėje. Patrauklūs taps tie portalai, kuriuose kažko (straipsnių, prekių, dainų, knygų) bus daugiausiai. O „purpurinės karvės“ turės atsirasti tuose didžiuosiuose portaluose, antraip jų niekas neatras. Tad arba šiandien tampi pirmuoju, arba geriausiu atveju vegetuoji. Šia mintimi ir baigiu šį tekstą. Dabar pasileisiu „Abbos“ dainą „The winner takes it all“.Autoriaus tinklaraštis - http://www.tinklink.lt/virginijus_savukynas

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Algų didinimo planas patvirtintas, bet nepatenkintųjų nemažėja Premium 2

Mokytojams, gydytojams, statutiniams pareigūnams ir kitiems viešojo sektoriaus darbuotojams žadama kasmet iki...

Verslo aplinka
2019.04.25
Mūšis dėl MMA padidinimo tik prasideda Premium 5

Lietuvos banko (LB) ekspertai skaičiuoja, kad minimalus mėnesio atlyginimas (MMA) 2020 m. gali padidėti...

Verslo aplinka
2019.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau