Devyniose Europos šalyse sėkmingai įdiegta elektroninė Eurovinjetė

Publikuota: 2009-01-15
Atnaujinta 2015-06-03 16:30

Elektroninės Eurovinjetės, kuri startavo
pernai metų spalio 1 d., efektyvumas pasiteisino - per pirmus du naujosios
sistemos veikimo mėnesius 800-uose prekybos taškuose parduota apie 1,5 mil.
Eurovinječių už beveik 30 mil. eurų.

Elektroninės Eurovinjetės, kuri startavo pernai metų spalio 1 d., efektyvumas pasiteisino - per pirmus du naujosios sistemos veikimo mėnesius 800-uose prekybos taškuose parduota apie 1,5 mil. Eurovinječių už beveik 30 mil. eurų.Naujoji elektroninė Eurovinjetė tapo pirmąją Europoje ir pasaulyje devyniose šalyse sėkmingai įdiegta vieninga modernia elektronine kelių mokesčių sistema. Naująją elektroninę Eurovinjetę sukūrė viena iš pirmaujančių Europoje paslaugų teikėjų kelių mokesčių srityje kompanija AGES. Elektroninė Eurovinjetė sukurta ištobulinus jos pirmtakę įprastą popierinę vinjetę. „Pagrindinis naujos Eurovinjetės privalumas yra tai, jog ši sistema yra paremta elektronine duomenų baze, kurioje visa informacija saugoma elektroninių duomenų pavidalu bei elektroninių duomenų saugojimo teisėmis, todėl popieriniai dokumentai nebereikalingi. Tai reikšmingas žingsnis pirmyn, kurį galima gretinti su elektroninių mokėjimų galimybe lyginant su grynaisiais pinigais", - teigia AGES Produktų vystymo vadovas Dr. Ludgeris Linnemannas (Ludger Linnemann).Elektroninės Eurovinjetės duomenys saugomi elektroninėje formoje pagal transporto priemonės numerį. Pirkdamas elektroninę Eurovinjetę vairuotojas į sistemą turi įvesti transporto priemonės numerį, vinjetės galiojimo terminą/regioną, ašių skaičių ir kenksmingų medžiagų išmetimo klasę. Asmeninius duomenis pateikti nebūtina. Apmokėti už elektroninę vinjetę galima visomis kreditinėmis, degalų, transporto kortelėmis, o prakybos taškuose atsiskaityti galima ir grynaisiais pinigais. Elektroninė Eurovinjetė apsaugota nuo klastočių bei sukčiavimų.Įdiegus elektroninę Eurovinjetę paprastesnis ir greitesnis tapo ne tik vinjetės pirkimo, bet ir kontrolės procesas. Pareigūnui į mobilų terminalą įvedus užklausą su transporto priemonės numeriu, sistema iš karto pateikia atsakymą, ar šiai transporto priemonei Eurovinjetė nupirkta. Patikrinimas ir baudos išrašymas gali būti atliekamas nestabdant transporto priemonės. Kontrolė gali būti atliekama ir automatiškai arba pusiau automatiškai - duomenų administravimas remiantis transporto priemonės numeriu suteikia galimybę nesudėtingai identifikuoti, kurie šalies ar užsienio vairuotojai nuolat vengia mokėti kelių mokesčius."Ankstesnioji popierinė Eurovinjetė žymiai mažiau efektyvi, kadangi jos realizavimui reikalingos įvairios lėšų reikalaujančios procedūras - popierinių vinječių gamyba, sandėliavimas, paskirstymas bei kiti išankstinių papildomų investicijų reikalaujantys veiksmai. Įdiegus elektroninę vinjetę šios problemos išnyksta. Labai aukšto lygio kontrolės galimybes suteikianti naujoji elektroninė sistema reikalauja žymiai mažiau žmogiškųjų resursų, mažiau papildomų veiklų, todėl ir žymiai mažiau lėšų", - teigia Dr. Ludgeris Linnemannas.Technologiškai elektroninė Eurovinjetė yra paremta AGES sukurta pažangia elektronine kelių mokėjimo sistema „e-Vinjetė". "e-Vinjetė" supaprastina procesus ir padidina patogumą sistemos naudotojams bei efektyvumą transporto paslaugų teikėjams. Ši sistema sėkmingai apjungia aukštus saugumo standartus, patikimumą, kontrolės paprastumą bei praktiškumą su ženkliu kaštų mažinimu", - komentuoja Dr. Ludgeris Linnemannas. "e-Vinjetė" gali būti pritaikyta ne tik krovininiams, kaip Eurovinjetės atveju, bet ir lengviesiems automobiliams.Dėka sukauptos didžiulės patirties kelių mokesčių sistemų kūrime ir valdyme AGES gali adaptuoti „e-Vinjetę" bet kurios šalies konkretiems poreikiams. „Centrinė duomenų bazė susisiekia su bet kuria tam tikroje šalyje egzistuojančia administracine bei technine sistema", - teigia Dr. Ludgeris Linnemannas.Tokia moderni elektroninė kelių mokėjimo sistema suteikia galimybę realizuoti valstybių politinius siekius transporto sektoriuje, sprendžiant finansavimo, aplinkos puoselėjimo, transporto kamščių mažinimo klausimus. Įdiegus "e-Vinjetę" transporto infrastruktūros finansavime dalyvauja ir kelių naudotojai, sumažindami valstybės biudžetui kelių infrastruktūros kūrimo ir priežiūros finansavimo naštą. Tai suteikia galimybę nuolatiniam valstybės ekonomikos augimui, ypatingai Centrinės ir Rytų Europos šalyse, kurioms aktualu infrastruktūrų vystymas.

Apie AGES

AGES yra Europoje pirmaujanti kelių apmokestinimo kompanija, kurianti, diegianti ir valdanti kelių mokesčių sistemas. AGES grupę sudaro kelios Europos mastu veikiančios kompanijos, įsikūrusios trylikoje šalių. AGES įkurta 1994 m., kai buvo pristatyta Eurovinjetė. Pagrindinė kompanijos būstinė įsikūrusi Diuseldorfe, Vokietijoje.

Apie Eurovinjetę

Eurovinjetė yra kelių mokestis, perkamas tam tikram laiko periodui, kuris buvo įvestas 1995 m. Šiuo metu šis mokestis galioja krovininėms transporto priemonėms virš 12t važiuojančioms transeuropiniam kelių tinklui priklausančiuose keliuose Eurovinjetės susitarimo šalyse - Belgijoje, Olandijoje, Liuksemburge, Danijoje ir Švedijoje.Sistema taip pat funkcionuoja Eurovinjetės zonai priklausančiose šalyse, kurių tinklą sudaro Vokietija, Prancūzija, Didžioji Britanija ir Suomija. Šiose šalyse yra sudaryta galimybė pirkti Eurovinjetę, siekiant išvengti transporto kamščių pasienio zonose, kurie susidarytų dėl vinjetę pirkti sustojančių krovininių transporto priemonių.Iki naujosios elektroninės Eurovinjetės įdiegimo 2008 m. spalio 1 d. Eurovinjetė buvo popierinis dokumentas, kurį vairuotojai privalėjo visada turėti transporto priemonėje kaip įrodymą, kad galiojanti vinjetė yra nupirkta. Dabar Eurovinjetė pakeista į elektroninę vinjetę, todėl popieriniai dokumentai nebereikalingi. Nusipirkti naująją Eurovinjetę galima apie 800-uose prekybos taškų, kurie įrengti Eurovinjetės susitarimo šalių ir Eurovinjetės zonai priklausančių šalių degalinėse ir laivuose. Olandijoje elektroninę Eurovinjetę galima įsigyti ir internetu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
JAV technologijų milžinų akcijoms prognozuoja brangimą 5

JAV technologijų įmonių akcijos buvo tos, kurios per kelis pastaruosius mėnesius, kai finansų rinkas krėtė...

Rinkos
2018.11.14
Izraelio debesų kompiuterijos veteranai „TeraSky“ kuriasi Vilniuje 

Izraelio pažangiųjų debesų kompiuterijos paslaugų bendrovė „TeraSky“ Vilniuje atidaro savo Europos filialą.

Technologijos
2018.11.14
„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14
11 mažai žinomų faktų apie operacinę sistemą „Android“ 7

„Android“ yra populiariausia mobilioji operacinė sistema (OS) pasaulyje. Skaičiuojama, kad ji praėjusiais...

Technologijos
2018.11.12
Vien SMS nebepakanka, „Lietuvos energija“ klientus informuos ir per „Viber“ Premium 18

Bendrovė „Lietuvos energija“ įvairią informaciją savo klientams praneš ne tik SMS žinutėmis, bet ir...

„Klaipėdos naftos“ vadovo skaidrumą vertins valdyba 9

Paaiškėjus, kad valstybės valdomos bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) viešuosius pirkimus laimi informacinių...

Energetika
2018.11.12
Istorinė diena: pavedimai tarp „Swedbank“ ir SEB jau gali vykti akimirksniu 16

Lietuvos bankų sektoriuje pirmadienį įvyko istorinis įvykis, į praeitį nugramzdinsiantis pagal tvarkaraščius...

Rinkos
2018.11.12
Operatoriai įspėja: atsargiai su praleistais skambučiais, siautėja sukčiai 4

Pastarosiomis dienomis Lietuvą atakavo telefoniniai sukčiai – pasipylė praleisti skambučiai iš padidinto...

Technologijos
2018.11.12
VŽ paaiškina: kas yra STO 4

Pirminiai kriptovaliutų siūlymai (angl. initial coin offerings, ICOs) dažnai kritikuojami dėl nepakankamos...

Rinkos
2018.11.12
Po 2 metų pertraukos prasidės centro „Mosta“ vadovo paieškos

Vyriausybės kanceliarijai pavaldus Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras („Mosta“) jau antrus...

Vadyba
2018.11.12
Surado ICO pakaitalą – prasideda pirmas lietuvių STO 32

Lietuvoje ir pasaulyje subliuškus pirminių kriptovaliutų siūlymų (angl. initial coin offering, ICO) burbului,...

Rinkos
2018.11.12
„Swedbank“ jau leidžia atlikti momentinius mokėjimus, bet ne verslui 9

„Swedbank“ klientai nuo šiandien gali atlikti momentinius mokėjimus. Tiesa, tik privatūs klientai, tik šalies...

Technologijos
2018.11.12
2018 m. fizikos Nobelis – mokslininkams, kurie vejasi fantastinę literatūrą Premium

Atradimai, už kuriuos apdovanoti šių metų fizikos Nobelio premijos laureatai, be kitų dalykų,...

Verslo klasė
2018.11.11
Konferencijoje „Web Summit“ – tikslinga vyrų diskriminacija Premium 6

Lisabonoje (Portugalija) šią savaitę vykusioje kasmetinėje interneto verslų konferencijoje „Web Summit“...

Technologijos
2018.11.11
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Kinai pristatė žinių vedėją robotą 2

Kinijos valstybinė naujienų agentūra „Xinhua“ pristatė robotą žinių vedėją. Dirbtinio intelekto (DI) pagrindu...

Technologijos
2018.11.10
„Samsung“ ir kinų iššūkis „Apple“: pristatė sulankstomų telefonų prototipus 9

Panašu, kad gamintojai sugebėjo atsakyti į klausimą „kam to reikia“, ir sulankstomi telefonai visgi bus.

Technologijos
2018.11.10
„Sodros“ viešųjų pirkimų byla keliauja į teismą 4

Generalinė prokuratūra teismui perdavė bylą dėl „Sodros“ viešųjų pirkimų 2015 m. – 2016 m., kurių metu...

Finansai
2018.11.09
Skaitmeninių ateities ekonomikų ringe – Vilnius trečias pasaulyje Premium 1

Vilnius pateko į geriausią kokybės ir kainos santykį skaitmeniniam verslui siūlančių pasaulio miestų...

Technologijos
2018.11.09
„Telia Lietuva“ turi naują valdybos narį

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ naujuoju valdybos nariu išrinko Perą Emilį Nilssoną.

Vadyba
2018.11.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau