Pingantis skaitmeninis auksas

Publikuota: 2009-01-02
Atnaujinta 2015-06-03 16:21

Dar prieš keletą metų pasaulinė įvairių
masinių interneto žaidimų valiutų, ginklų ir kitų daiktų rinka sudarė apie 2
mlrd. tikrų JAV dolerių ir gudriausiems verslininkams krovė milijonines pajamas.
Žaidėjai ir dabar už tūkstančius tikro pasaulio pinigų parduoda ilgai kauptus
savo skaitmeninius turtus, tačiau dideli verslai čia jau sužlugo.

Masinius interneto žaidimus žaidžia apie 20 mln. vartotojų, tad nenuostabu, kad verslesni žaidėjai pradeda kurti įvairias uždarbio schemas. Juoba kad dalis žaidėjų, norinčių kuo greičiau sustiprinti savo žaidimo personažą, sutinka mokėti po kelis ar keliolika JAV dolerių (USD) už auksą, kalavijus, šarvus ar aprangos rinkinius, sukurtus vien iš vaizduotės ir skaitmeninio kodo. Savo ruožtu, surinkus daugiau vertingų daiktų bei patirties, jau galima parduoti ir visą personažą – tuomet jis kainuos tūkstantį USD ar ir daugiau.Žinoma, žaidimų kūrėjai nėra linkę pajamomis dalintis su gudriaisiais verslininkais – tokius virtualių pramogų gigantus kaip „Blizzard“ visai tenkina ir 11 mln. laimingų populiariausio pasaulyje masinio interneto žaidimo „World of Warcraft“ („WoW“) žaidėjų, kas mėnesį sumokančių 15 USD dalyvio mokestį. Vis dėlto dar prieš keletą metų šimtus kinų samdžiusi ir magiškuose interneto žaidimų pasauliuose juos įdarbindavusi JAV bendrovė „Internet Gaming Entertainment“ (IGE) per metus iš skaitmeninių ginklų ar aukso prekybos gaudavo per 250 mln. USD pajamų, įspūdingame straipsnyje apie šią pramonę rašo „Wired“.Ir nors „Blizzard“ sumažino galimybes „WoW“ dideliu mastu verstis skaitmeninių daiktų ir aukso prekyba, žaidėjų teigimu, populiariajame žaidime tebeknibžda tūkstančiai personažų, žudančių vištas ir kitus bejėgius padarus, šitaip greitai renkančių auksą ir jį parduodančių už tikrus pinigus.

Pigo penkiskart

IGE yra laikoma vienu sėkmingiausių prekybos žaidimuose pavyzdžių. Savo klestėjimo metu (2005–2006 m.) bendrovė turėjo apie 500 darbuotojų, dauguma jų buvo neetatiniai, už keletą USD per dieną skaitmeninį auksą profesionaliai renkantys kinai. Priešingai nei daugelis kitų žaidėjų, jie nesimėgavo išties užburiančiai atrodančiu ir ne veltui jaunimą greitai įtraukiančiu „WoW“ žaidimu – „juodadarbiai“ pačiais nuobodžiausiais ir ne visada legaliais būdais rinko auksą, kurį vėliau parduodavo. Maža to, neretai ir žaisdami keturiais kompiuteriais vienu metu.Vienas tapatybės atskleisti nenorėjęs „WoW“ žaidėjas iš Lietuvos VŽ pasakoja ir šiandien matantis galybę nesunkiai atskiriamų žaidėjų, kurių pagrindinis tikslas – rinkti auksą. Arba rinkti paprastus daiktus ir juos parduoti už auksą. Būtent auksas yra likvidžiausia skaitmeninė valiuta, parduodama už tikrus dolerius. 10.000 „WoW“ „auksinių“ šiuo metu kainuoja vidutiniškai 9 USD. Palyginimui, vienas vertingesnis daiktas – ginklas ar aprangos detalė – žaidime kainuoja apie 1.000 „auksinių“. Dešimt kartų didesnę jų sumą profesionalūs „juodadarbiai“ gali surinkti maždaug per parą. Tuomet auksas parduodamas įvairiuose specialiuose „WoW“ prekybos kanaluose (angl. trade channel) – už auksą žaidėjai gali atsiskaityti kredito kortele ar per „PayPal“ sistemą, o nusipirktus auksinius žaidėjui „WoW“ platybėse netrunka pristatyti specialus agentas, pasakoja „Kirmmela“ žaidime pasivadinęs lietuvis.Negana to, „WoW“ verslininkai buvo įsigudrinę net „automatizuoti“ aukso rinkimo procesą – kai kuriuos žaidimo personažus valdydavo net ne žaidėjai iš Kinijos, o specialiai parašytos programos. Tačiau „Blizzard“ pastangomis tokių gudrybių pastaruoju metu sumažėjo.Vis dėlto, verteivų nelaimei, skaitmeninis auksas per pastaruosius keletą metų gerokai atpigo. „Kirmmelos“ teigimu, nuo maždaug 30–50 USD iki 9 USD už 10.000 „auksinių“. „Gal ir čia krizė“, – juokauja nuo 2004 m. „WoW“ ištikimas žaidėjas. Kita vertus, net ir pingant auksui žaidimo „verslininkai“ ieško naujų būdų užsidirbti, pavyzdžiui, mažiau patyrusiems žaidėjams pardavinėja daiktus išpūstomis kainomis ar kitaip iškreipia žaidimo ekonomiką.

Paklausa išlieka

Viena priežasčių, kodėl pinga žaidimų auksas, galima laikyti sparčiai didėjantį žaidėjų skaičių. 2004 m. lapkritį debiutavęs „WoW“ 2005 m. pradžioje turėjo 1 mln. žaidėjų, 2006 m. pradžioje – apie 5 mln., 2007 m. – 7 mln., šiemet – jau per 11 mln. žaidėjų. Kiekvienas jų nuolat besiplečiančiuose virtualiuose pasauliuose aukso gali rasti ir parduoti pats, todėl, kaip ir tikroje ekonomikoje, didėjant grynųjų kiekiui smunka jų vertė.Be to, pati „WoW“ administruojanti „Blizzard“ susirūpino savo žaidime įsuktais trečiųjų šalių verslais ir pradėjo dėti pastangas juos naikinti. Visų pirma todėl, kad nemaža dalis žaidėjų žaidžia tik savo jėgomis ir tūkstančius valandų prie kompiuterio stiprintais personažais. Auksą, daiktus ar patyrusius žaidimų personažus perkantys vartotojai dažnai laikomi nesąžiningais – kita vertus, patyrę „WoW“ žaidėjai gali tingėti žaidimą pradėti „nuo nulio“, gaišti laiką tarp pradinukų. Aišku, ir pradedantieji nevengia greičiau sustiprinti savo personažų – keliasdešimt USD „sutaupo“ kone savaitę žaidimo. Todėl kažkieno jau sukurtų personažų ar aukso paklausa turėtų išlikti.Žinoma, masinių interneto žaidimų verslo milžine laikyta IGE prekiavo ne tik „WoW“, bet ir „Lineage“, „EverQuest“, „Final Fantasy“, „Age of Conan“ ir kituose žaidimuose. Savo klestėjimo metu bendrovė net buvo sulaukusi 60 mln. USD iš JAV investicinio banko „Goldman Sachs“ ir nusisamdžiusi vieną buvusį žaidimų leidėjos „Electronic Arts“ vadovų. Tačiau griežtėjant žaidimų gamintojų politikai ir pingant skaitmeniniam auksui, IGE ilgainiui pradėjo nebemokėti kreditoriams, kinų „juodadarbiams“ žaidėjams, o pernai kas mėnesį jau patirdavo po 0,5 mln. USD nuostolį. Tiesa, IGE tinklalapis ir paslaugos tebeveikia, tačiau milijoninį bendrovės verslą jau spėjo išsidalinti tūkstančiai smulkesnių ir mažiau pastebimų rinkos dalyvių.„WoW“ nėra vienintelis masinis interneto žaidimas, tačiau jis – neabejotinas lyderis, beveik 10 mln. aktyvių abonentų lenkiantis abi „Lineage“ dalis, „Runespace“ ir kitus panašius žaidimus. Didžiausią dalį pajamų per „WoW“ žaidimą jį valdanti „Blizzard“ gauna iš mėnesinių mokesčių. Vis dėlto kompiuterinių žaidimų taisyklės pamažu perrašomos – VŽ dar pavasarį rašė apie pirmiausia Azijoje populiarėjančius nemokamus interneto žaidimus (pvz., „MapleStory“), kuriuose dalyvio mokesčio nėra, tačiau žaidimo plėtotojai uždirba už kiekvieną vartotojų perkamą brangesnį daiktą ar drabužį. Tad nors „WoW“ verslo modeliui kol kas negresia iššūkiai, pramogų ir greitesnės sėkmės paklausa visuomet išliks. Kaip ir galimybė šioje rinkoje užsidirbti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 6

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
„Telia Lietuvą“ palieka dar vienas vadovų komandos narys 17

Iš pareigų traukiasi „Telia Lietuvos“ Verslo klientų vadovas Mindaugas Ubartas. Tai vienas iš daugelio...

Vadyba
2019.03.21
Iš „Google“ ir „Facebook“  100 mln. USD išviliojęs lietuvis pripažino kaltę JAV teisme 7

Prieš porą metų savo apgaulės mastu pasaulį pribloškęs lietuvis Evaldas Rimašauskas JAV teisme prisiėmė...

Technologijos
2019.03.21
Amerikos verslo rūmų valdybai ir toliau pirmininkaus T. Vizgirda

Amerikos verslo rūmų valdybai devintą kadenciją pirmininkaus technologijų įmonei „Harbortouch Payments...

Verslo aplinka
2019.03.21
Dirbtinio intelekto strategija: kokios kryptys svarbiausios Lietuvai Premium 2

Dirbtinis intelektas (DI) dažnai asocijuojamas su ateitimi ar fantastiniais filmais. Juose paprastai rodomo...

Paslaugos
2019.03.21
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
Lietuvoje biurą steigiantis sveikatingumo startuolis „Urban“ įdarbins 30 žmonių 1

Vilniuje plėtros biurą kuria sveikatingumo paslaugų startuolis „Urban“ , praneša „Investuok Lietuvoje“.

Paslaugos
2019.03.20
Augant įtampai dėl „Huawei“, S. Skvernelis priėmė Kinijos ambasadorių   2

Kaistant diskusijoms dėl technologijų milžinės „Huawei“ investicijų, Kinijos ambasadorių trečiadienį priėmė...

Verslo aplinka
2019.03.20
„Google“ ambicijos žaidimų industrijoje smukdo „Nintendo“, „Sony“, šokdina AMD 7

Žaidimų konsolių gamintojų „Nintendo“ ir „Sony“ akcijos trečiadienį klumpa po žinių, kad „Google“ žengia į...

Rinkos
2019.03.20
 „Hansab“ keičia rūbą, bet išlaiko veiklos kryptį Verslo tribūna 6

25 metų veiklos sukaktį Lietuvoje žyminti tarptautinė bendrovė „Hansab“ keičia išvaizdą: atnaujinamas...

Paslaugos
2019.03.19
KTU sukurtais savaime išsidėliojančiais saulės elementų elektrodais susidomėjo japonai 4

Grupė Kauno technologijos universiteto (KTU) chemikų drauge su Berlyno „Helmholtz-Zentrum“ mokslinių tyrimų...

Paslaugos
2019.03.19
„BitDegree“ su Vilniaus universitetu ieško, kaip motyvuoti besimokančius internetu 1

Internetinio mokymosi kursų baigimo vidurkis siekia vos 5%. Suvieniję jėgas jį žada paskatinti Vilniaus...

Paslaugos
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
„Telia Lietuvos“ vadovas: turime galvoti, kas būtų, jei „Bitę“ nupirktų „Facebook“ Premium 14

Devynis mėnesius „Telia Lietuvai“ vadovaujantis Danas Strombergas keičia įmonės struktūrą ir strategiją, o...

Vadyba
2019.03.19
Investiciją užsitikrinusi „OneWeb“ ims tiekti internetą iš orbitos 7

Jungtinės Karalystės (JK) kosmoso technologijų startuolis „OneWeb“ užtikrino dar vieną – 1,25 mlrd. USD...

Paslaugos
2019.03.18
„Agtech“: investuotojai nusitaikė į žemės ūkio startuolius Premium

Modernių kompiuterinių technologijų pritaikymas žemės ūkyje per paskutinius kelerius metus tampa vis...

Pramonė
2019.03.18
Institucijos pasirašė „fintech“ memorandumą: prisijungė ir FNTT 9

Devynios valstybės institucijos pirmadienį pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo ir keitimosi informacija...

Rinkos
2019.03.18
Mokėjimų milžinės „Visa“ perkamas „fintech“ kuriasi Lietuvoje 8

Jungtinės Karalystės (JK) tarptautinių mokėjimų bendrovė „Earthport“, kurią perka JAV mokėjimų kortelių...

Rinkos
2019.03.18
Auganti biurų rinka kelia ir valytojus – „Vitaresta“ perkopė 10 mln. Eur slenkstį 6

„Vitaresta“ – viena didžiausių valymo paslaugų įmonių Lietuvoje pernai peržengė 10 mln. Eur apyvartos ir...

Paslaugos
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau