Kalėdinių akcijų bėdos. Papildas Verslo žinių straipsniui

Publikuota: 2007-12-22
Atnaujinta 2015-06-04 12:46

“Verslo žinių” gruodžio 14 d. pirmo
puslapio tema "Kalėdinis skurdas" buvo apie Kalėdinę prekybą, kompanijų
komunikaciją ir elgesį Kalėdinės karštinės metu. Buvo abejojama Kalėdinių
reklamos kampanijų efektyvumu. “Verslo žinios” žada “atsigręžti į blogosferą” ir
publikuoti blogerių nuomones, todėl kalėdine tema pasiteiravo kolegos iš blogo
efkom ir Dienos Duonos. Mes lėti... Nespėjome atakyti iš karto. Šis įrašas
tebūnie “Verslo žinių” straipsnio papildymas.

Taip vadinamas “Kalėdinis periodas” - konsiumerizmo pikas. Žmonės iš esmės išleistų daugiau pinigų viskam ir visada, jei tik jų turėtų, o Kalėdos - tokių išlaidų pateisinimas. “Noras apdovanoti save, savo šeimą už per visus metus patirtus išgyvenimus, sunkų darbą leidžia žmonėms lengviau išsiskirti su savo pinigais, o gal net ir jų skolintis per Kalėdines šventes”, - sako sociologai. Tikra tiesa. Negali nesutikti, nes patirtis leidžia teigti, kad produktų pardavimai (FMCG) ir taip gerokai pakyla Kalėdiniu periodu be jokios reklamos bei akcijų.Rinkodarininkai daug dirba, kad paleistų “kalėdinę kampaniją”. Taip elgiamasi, nes manoma, kad dėl to parduosi daug daugiau. Iš dalies tiesa, iš dalies ne. Kodėl? Reklamos per Kalėdas yra daugiau nei įprastai. Galbūt, bet ar mums tai turi būti svarbiausia sprendžiant kokią kampaniją paleisti per kalėdas ir ar leisti iš vis? Gal geriau pagalvoti kaip žmonės perka, o ne mąstyti kaip permušti reklamos “clutter’į” (t.y. nepaskęsti tarp to kiekio)? Šioje vietoje galima įžvelgti paradoksą tarp kūrybinės dalies (kampanijos turinio) ir media dalies: turinys visų vienodas ir praktiškai niekada nesikeičia (seneliai šalčiai, varpeliai, jingle bells, svieguolės, “dovanų metai”), o iš media pusės krapštome galvas “kaip išsiskirti iš minios”… Ar ne keista?Taigi į klausimą “ar reikia ir kaip reikia reklamuoti per Kalėdas” atsakytume: žmonės per Kalėdas perka ne dėl to, kad mūsų pasiūlymas - kalėdinis, o tik dėl to, kad tai - Kalėdos (juk visiškai be reikalo neperka niekas…). Pirkimas įvyksta, nes yra poreikis tam daiktui ir polinkis išleisti pinigų. Todėl galvoti, kad būtent “kalėdinės” akcijos veiksmingesnės nei kitokios tuo pačiu “kalėdiniu” laiku yra klaidinga. “Kalėdiniu periodu” konkurentai visada darys tą patį – kalbės apie dovanas, šilumą, eglutes ir pan. Kodėl mes galvojame, kad mūsų akcija ar reklama bus efektyvesnė, jei ji irgi bus “kalėdinė”? Juk jokio skirtumo, - žmonės ir taip pirks! Be to, reklama visada turi būti įdomi ir patraukli ir nesvarbu ar Kalėdos, ar gimtadienis ar nėra jokios progos.Viena didžiausių ir dažniausiai pasitaikančių komunikacijos klaidų – nuoseklumo nebuvimas. Recency teorija teigia, kad reklamuoti produktus ir paslaugas reikia apskritai visus metus, o ne sezonais. Ir nebūtinai visada dideliu intensyvumu. Nes žmonės juk perka ne tada kada tu reklamuoji, o tada, kada jiems reikia. Todėl jei mano reklamos ar akcijos laikas sutampa su visų žmonių noru pirkti laiku - gerai. Bet dažniausiai taip nėra. Pvz. šiuo metu reklamuojamas koks nors televizorius: šiandien jo jums nereikia, bet reikės po mėnesio ir, greičiausiai, laimės tas brand’as, kuris tuo metu bus reklamuojamas.Tas pats galioja ir Kalėdoms. Galėtume beveik garantuoti, kad atlikus apklausą “kur labiau norėtumėte apsipirkti par Kalėdas ir kodėl”, daugiausiai žmonių įvardintų Maxima dėl mažų kainų. Maxima vienintelė kryptingai ir nuosekliai dirba su savo “kainų komunikacija” ir ne tik per pačias kainas Kalėdiniu periodu, - per specialias nuolaidas lojaliems pirkėjams, pirkinių krepšelius ir net infliaciją ir tai daro ne vieną mėnesį. Matosi aiški kryptis ir nuo jos Maxima nenusisuka. Tuo ji ir laimi prieš konkurentus. Ir visiškai nesvarbu ar taip puolama Maxima darys ar nedarys kalėdinės kampanijos, parduotuvėse eilės garantuotos.Pirminis tekstas patalpintas www.DienosDuona.lt (tinklaraštis, kuriame rašoma apie rinkodarą, žiniasklaidą, komunikaciją).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lengvatą kino gamintojams pratęs iki 2024 m.

Seimas leido dar penkeriems metams – iki 2023 m. pabaigos pratęsti pelno mokesčio lengvatą kino gamintojams,...

Laisvalaikis
2018.12.11
K. Kirtiklis: Th. Hobbesas ilgisi tvirtos rankos

Kaip blogai mes gyvename! Aplink tvyro plika akimi matoma sumaištis – korumpuoti politikai savivaliauja,...

Verslo klasė
2018.12.09
Aidas Puklevičius: šnipai, kuriuos visi mato Premium 8

Senais gerais laikais slaptojo agento profesiją gaubė šilkinė aureolė. Gausybės romanų ir filmų išdresiruoti...

Verslo klasė
2018.12.08
Mirga Gražinytė: dirigavimas nėra tik vyrų sritis 1

Vargu ar ką nustebino, tarp šešių šių metų Nacionalinės Lietuvos kultūros ir meno premijos laureatų išgirdus...

Laisvalaikis
2018.12.08
Palikę aikštelę pergalių siekia versle: kur investavo Lietuvos krepšinio žvaigždės 13

Barai ir NT projektai, viešbučiai ir kaimo turizmo sodybos – tai verslai, į kuriuos investavo karjeras baigę...

Laisvalaikis
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Parodoje – fotografo J. Čechavičiaus epocha

Vilniaus paveikslų galerijoje atidaryta XIX a. 6–8 dešimtmečių fotografijų paroda „Juozapas Čechavičius ir jo...

Laisvalaikis
2018.12.06
Paskelbti Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai 2

Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų komisija paskelbė, kuriems šalies kūrėjams šiemet bus įteiktos...

Laisvalaikis
2018.12.06
Vokietijoje įvertintas Kauno Vienybės aikštės rekonstrukcijos projektas 5

Vokietijos dizaino taryba įvertino Kauno Vienybės aikštės rekonstrukcijos architektūrinę koncepciją.

Statyba ir NT
2018.12.06
Šimtametis milijardierius kasdien eina į darbą 9

Šimtametis milijardierius galėtų mėgautis turtingo gyvenimo malonumais, tačiau garbaus amžiaus verslininkas...

Vadyba
2018.12.05
Alberto Einšteino laiškas aukcione parduotas už 2,9 mln. Eur 4

Alberto Einšteino laiškas, kuriame jis svarsto apie religiją, žydišką identitetą ir žmonijos prasmės...

Laisvalaikis
2018.12.05
Dovanoti sveikatą – ir madinga, ir naudinga Rėmėjo turinys

Artėjant didžiosioms metų šventėms visi ieško originalių idėjų, kaip parodyti padėką savo darbuotojams.

Verslo aplinka
2018.12.05
Gedimino kalno padėtis lieka kritinė 1

Šalies simboliu laikomo Gedimino kalno Vilniuje šiaurinis šlaitas stabilizuotas, tačiau pietrytinio šlaito...

Laisvalaikis
2018.12.04
Paskelbtas trumpasis Nacionalinės meno ir kultūros premijos kandidatų sąrašas 3

Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų komisija paskelbė kūrėjų, pretenduojančių gauti 2018 metų...

Laisvalaikis
2018.12.04
Prasidėjo COP24 konferencija: kaip kalbėti apie klimatą D. Trumpo laikais 1

Britų gamtosaugininkas Davidas Attenborough pirmadienį prasidėjusioje „COP24“ klimato kaitos konferencijoje...

Laisvalaikis
2018.12.03
Kultūros ministrės problema – nesugebėjimas diskutuoti 2

„Mano galva, buvo tiesiog neįvertinta, kaip svarbu diskutuoti su kultūros lauku, kokia svarbi yra...

Laisvalaikis
2018.12.03
Paskelbti tarptautinio fotožurnalistikos festivalio nugalėtojai

Vilniaus universiteto „Teatro salėje“ buvo apdovanoti geriausių 12-ą kartą rengiamo festivalio „Vilniaus...

Laisvalaikis
2018.12.02
Įtakingiausia „Twitter“ paskyroje – dainininkė Taylor Swift 5

JAV atlikėja Taylor Swift šiemet savo tviterio paskyroje paliko tik 13 įrašų, tačiau tai jai nesutrukdė tapti...

Laisvalaikis
2018.12.02
Didžiuosiuose šalies miestuose įžiebtos Kalėdų eglės 3

Šeštadienį aikštėse įžiebę kalėdų egles, dauguma šalies miestų skelbia šventinio sezono pradžią.

Laisvalaikis
2018.12.01
Knygos: „Basakojis bingo pranešėjas“ išgąsdino Landsbergį 1

Neįtikimą ešerių žvejybos vietą Kanadoje žinojęs basakojis bingo pranešėjas vienu sakiniu išgąsdino...

Verslo klasė
2018.12.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau