Kalėdinių akcijų bėdos. Papildas Verslo žinių straipsniui

Publikuota: 2007-12-22
Atnaujinta 2015-06-04 12:46

“Verslo žinių” gruodžio 14 d. pirmo
puslapio tema "Kalėdinis skurdas" buvo apie Kalėdinę prekybą, kompanijų
komunikaciją ir elgesį Kalėdinės karštinės metu. Buvo abejojama Kalėdinių
reklamos kampanijų efektyvumu. “Verslo žinios” žada “atsigręžti į blogosferą” ir
publikuoti blogerių nuomones, todėl kalėdine tema pasiteiravo kolegos iš blogo
efkom ir Dienos Duonos. Mes lėti... Nespėjome atakyti iš karto. Šis įrašas
tebūnie “Verslo žinių” straipsnio papildymas.

Taip vadinamas “Kalėdinis periodas” - konsiumerizmo pikas. Žmonės iš esmės išleistų daugiau pinigų viskam ir visada, jei tik jų turėtų, o Kalėdos - tokių išlaidų pateisinimas. “Noras apdovanoti save, savo šeimą už per visus metus patirtus išgyvenimus, sunkų darbą leidžia žmonėms lengviau išsiskirti su savo pinigais, o gal net ir jų skolintis per Kalėdines šventes”, - sako sociologai. Tikra tiesa. Negali nesutikti, nes patirtis leidžia teigti, kad produktų pardavimai (FMCG) ir taip gerokai pakyla Kalėdiniu periodu be jokios reklamos bei akcijų.Rinkodarininkai daug dirba, kad paleistų “kalėdinę kampaniją”. Taip elgiamasi, nes manoma, kad dėl to parduosi daug daugiau. Iš dalies tiesa, iš dalies ne. Kodėl? Reklamos per Kalėdas yra daugiau nei įprastai. Galbūt, bet ar mums tai turi būti svarbiausia sprendžiant kokią kampaniją paleisti per kalėdas ir ar leisti iš vis? Gal geriau pagalvoti kaip žmonės perka, o ne mąstyti kaip permušti reklamos “clutter’į” (t.y. nepaskęsti tarp to kiekio)? Šioje vietoje galima įžvelgti paradoksą tarp kūrybinės dalies (kampanijos turinio) ir media dalies: turinys visų vienodas ir praktiškai niekada nesikeičia (seneliai šalčiai, varpeliai, jingle bells, svieguolės, “dovanų metai”), o iš media pusės krapštome galvas “kaip išsiskirti iš minios”… Ar ne keista?Taigi į klausimą “ar reikia ir kaip reikia reklamuoti per Kalėdas” atsakytume: žmonės per Kalėdas perka ne dėl to, kad mūsų pasiūlymas - kalėdinis, o tik dėl to, kad tai - Kalėdos (juk visiškai be reikalo neperka niekas…). Pirkimas įvyksta, nes yra poreikis tam daiktui ir polinkis išleisti pinigų. Todėl galvoti, kad būtent “kalėdinės” akcijos veiksmingesnės nei kitokios tuo pačiu “kalėdiniu” laiku yra klaidinga. “Kalėdiniu periodu” konkurentai visada darys tą patį – kalbės apie dovanas, šilumą, eglutes ir pan. Kodėl mes galvojame, kad mūsų akcija ar reklama bus efektyvesnė, jei ji irgi bus “kalėdinė”? Juk jokio skirtumo, - žmonės ir taip pirks! Be to, reklama visada turi būti įdomi ir patraukli ir nesvarbu ar Kalėdos, ar gimtadienis ar nėra jokios progos.Viena didžiausių ir dažniausiai pasitaikančių komunikacijos klaidų – nuoseklumo nebuvimas. Recency teorija teigia, kad reklamuoti produktus ir paslaugas reikia apskritai visus metus, o ne sezonais. Ir nebūtinai visada dideliu intensyvumu. Nes žmonės juk perka ne tada kada tu reklamuoji, o tada, kada jiems reikia. Todėl jei mano reklamos ar akcijos laikas sutampa su visų žmonių noru pirkti laiku - gerai. Bet dažniausiai taip nėra. Pvz. šiuo metu reklamuojamas koks nors televizorius: šiandien jo jums nereikia, bet reikės po mėnesio ir, greičiausiai, laimės tas brand’as, kuris tuo metu bus reklamuojamas.Tas pats galioja ir Kalėdoms. Galėtume beveik garantuoti, kad atlikus apklausą “kur labiau norėtumėte apsipirkti par Kalėdas ir kodėl”, daugiausiai žmonių įvardintų Maxima dėl mažų kainų. Maxima vienintelė kryptingai ir nuosekliai dirba su savo “kainų komunikacija” ir ne tik per pačias kainas Kalėdiniu periodu, - per specialias nuolaidas lojaliems pirkėjams, pirkinių krepšelius ir net infliaciją ir tai daro ne vieną mėnesį. Matosi aiški kryptis ir nuo jos Maxima nenusisuka. Tuo ji ir laimi prieš konkurentus. Ir visiškai nesvarbu ar taip puolama Maxima darys ar nedarys kalėdinės kampanijos, parduotuvėse eilės garantuotos.Pirminis tekstas patalpintas www.DienosDuona.lt (tinklaraštis, kuriame rašoma apie rinkodarą, žiniasklaidą, komunikaciją).

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidentas G. Nausėda: negaliu sau leisti kompromisų 6

„Negaliu sau leisti kompromisų“, – 2016-ųjų liepą VŽ sakė dabar jau Lietuvos Respublikos prezidentas Gitanas...

Laisvalaikis
2019.07.14
Nidoje prasideda Th. Manno festivalis

Liepos 13 d., šeštadienį, Nidoje prasideda XXIII Thomo Manno festivalis. Šių metų jo temą „Tėvynių Europa“...

Laisvalaikis
2019.07.13
P. Jurkevičius: noriu prezidento, pietaujančio prie balta staltiese uždengto stalo! Premium

Žiniasklaidos iškeltas klausimas – reikia, o gal nelabai Daukanto aikštės rūmuose restorano arba kavinės,...

Verslo klasė
2019.07.13
Ką veikti savaitgaliais, kad sektųsi gyvenime 5

Savaitgaliai skirti poilsiui, tačiau specialistai teigia, kad ne visi poilsio būdai žmogui yra naudingi.

Laisvalaikis
2019.07.13
A. Puklevičius: krizė skambina du kartus Premium 8

Neseniai teko prisėsti kompanijoje, kur keli iš pažiūros protingi žmonės, visi turintys aukštąjį...

Verslo klasė
2019.07.13
Vilniaus Didžiosios sinagogos teritorijoje – nauji archeologų atradimai

Vilniuje, Vokiečių gatvės kieme, šiemet tęsiami Didžiosios sinagogos archeologiniai tyrinėjimai pradžiugino...

2019.07.12
Verslininkas D. Giknius – apie šaulius, šamus ir išnaudotas galimybes Premium 6

Donatas Giknius vadovauja reklamos agentūrai „General Promotion Baltic“, su sesers šeima Kėdainių rajone...

Laisvalaikis
2019.07.12
A. Gailius: Th. Mannas nebuvo narsuolis, bet stengėsi elgtis padoriai Premium

Liepos 13–20 d. Ni­do­je vyksta XXIII tarp­tautinis Thomo Manno (1875–1955) festivalis. Šių metų jo tema...

Laisvalaikis
2019.07.11
Lietuvos pašonėje – laukiamiausias Europos melomanų vasaros festivalis Verslo tribūna

Klasikinės muzikos mėgėjus vasaros savaitgaliais kviečia kaimynai latviai – šalies sostinėje ir pajūryje...

Laisvalaikis
2019.07.11
Trijų pasaulio milijardierių turtas viršija 100 mlrd. USD 16

Turtingiausias europietis Bernardas Arnault įstojo į išskirtiniausią pasaulio klubą – žmonių, kuriems...

Laisvalaikis
2019.07.10
Kam atiteks Lukiškių kalėjimo kompleksas 18

Svarbiausia žinutė, tarsi pašto karvelis išskridusi iš uždarytame Lukiškių kalėjime vykusios diskusijos apie...

Laisvalaikis
2019.07.09
V. Adamkui suteiktas Neringos miesto Garbės piliečio vardas

Liepos 14-ąją, sekmadienį, Nidos Švč. Mergelės Marijos Krikščionių Pagalbos bažnyčioje, rengiamos Neringos...

Laisvalaikis
2019.07.09
Mirė Saulius Vadišis, Valstybinio Kernavės kultūrinio rezervato vadovas

Liepos 7 d. po sunkios ligos mirė ilgametis Valstybinio Kernavės kultūrinio rezervato (VKKR) direktorius,...

Laisvalaikis
2019.07.08
Nacionalinei koncertų salei – keli šimtai architektūrinių vizijų  4

Vilniaus miesto savivaldybė teigia sulaukusi daugiau nei 260 architektūrinių idėjų Nacionalinei koncertų...

Statyba ir NT
2019.07.08
Brazilija gedi bosanovos pradininko Joao Gilberto

Liepos 6 d. Rio de Žaneire mirė muzikos legenda, kompozitorius, dainininkas ir gitaristas Joao Gilberto.

Laisvalaikis
2019.07.08
Medijų ateitis: nykstančios ribos Premium 2

Maždaug kokiais 2010 m. institucinė žiniasklaida pasijuto besanti beveik ištikta komos. Na gal porą metų...

Verslo klasė
2019.07.07
Tarakonai evoliucionuoja greičiau už nuodus jiems naikinti 6

JAV Purdue tyrimų universiteto mokslininkai nustatė, kad tarakonai gimsta su imunitetu nuo toksinų, su...

Laisvalaikis
2019.07.07
Iliustruotoji istorija: šveicaro kelias į sėkmę 2

Šveicaras Kasparas Stockalperis matė galimybes ten, kur kiti matė sunkumus. 1633 m. jis užsitikrino...

Laisvalaikis
2019.07.07
Kur dingsta milijonai lagaminų 2

Skrydžių kompanijos ne pirmus metus skelbia, kad diegia naujausias technologijas, todėl keliaujančių klientų...

Laisvalaikis
2019.07.07
Sigita Šimkutė: Ko nori moterys Premium 3

Biure buvo tuščia kaip niekada. Galėjai girdėti, kaip klankteli besisukanti ventiliatoriaus galva, pasiekusi...

Verslo klasė
2019.07.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau