Kalėdinių akcijų bėdos. Papildas Verslo žinių straipsniui

Publikuota: 2007-12-22
Atnaujinta 2015-06-04 12:46

“Verslo žinių” gruodžio 14 d. pirmo
puslapio tema "Kalėdinis skurdas" buvo apie Kalėdinę prekybą, kompanijų
komunikaciją ir elgesį Kalėdinės karštinės metu. Buvo abejojama Kalėdinių
reklamos kampanijų efektyvumu. “Verslo žinios” žada “atsigręžti į blogosferą” ir
publikuoti blogerių nuomones, todėl kalėdine tema pasiteiravo kolegos iš blogo
efkom ir Dienos Duonos. Mes lėti... Nespėjome atakyti iš karto. Šis įrašas
tebūnie “Verslo žinių” straipsnio papildymas.

Taip vadinamas “Kalėdinis periodas” - konsiumerizmo pikas. Žmonės iš esmės išleistų daugiau pinigų viskam ir visada, jei tik jų turėtų, o Kalėdos - tokių išlaidų pateisinimas. “Noras apdovanoti save, savo šeimą už per visus metus patirtus išgyvenimus, sunkų darbą leidžia žmonėms lengviau išsiskirti su savo pinigais, o gal net ir jų skolintis per Kalėdines šventes”, - sako sociologai. Tikra tiesa. Negali nesutikti, nes patirtis leidžia teigti, kad produktų pardavimai (FMCG) ir taip gerokai pakyla Kalėdiniu periodu be jokios reklamos bei akcijų.Rinkodarininkai daug dirba, kad paleistų “kalėdinę kampaniją”. Taip elgiamasi, nes manoma, kad dėl to parduosi daug daugiau. Iš dalies tiesa, iš dalies ne. Kodėl? Reklamos per Kalėdas yra daugiau nei įprastai. Galbūt, bet ar mums tai turi būti svarbiausia sprendžiant kokią kampaniją paleisti per kalėdas ir ar leisti iš vis? Gal geriau pagalvoti kaip žmonės perka, o ne mąstyti kaip permušti reklamos “clutter’į” (t.y. nepaskęsti tarp to kiekio)? Šioje vietoje galima įžvelgti paradoksą tarp kūrybinės dalies (kampanijos turinio) ir media dalies: turinys visų vienodas ir praktiškai niekada nesikeičia (seneliai šalčiai, varpeliai, jingle bells, svieguolės, “dovanų metai”), o iš media pusės krapštome galvas “kaip išsiskirti iš minios”… Ar ne keista?Taigi į klausimą “ar reikia ir kaip reikia reklamuoti per Kalėdas” atsakytume: žmonės per Kalėdas perka ne dėl to, kad mūsų pasiūlymas - kalėdinis, o tik dėl to, kad tai - Kalėdos (juk visiškai be reikalo neperka niekas…). Pirkimas įvyksta, nes yra poreikis tam daiktui ir polinkis išleisti pinigų. Todėl galvoti, kad būtent “kalėdinės” akcijos veiksmingesnės nei kitokios tuo pačiu “kalėdiniu” laiku yra klaidinga. “Kalėdiniu periodu” konkurentai visada darys tą patį – kalbės apie dovanas, šilumą, eglutes ir pan. Kodėl mes galvojame, kad mūsų akcija ar reklama bus efektyvesnė, jei ji irgi bus “kalėdinė”? Juk jokio skirtumo, - žmonės ir taip pirks! Be to, reklama visada turi būti įdomi ir patraukli ir nesvarbu ar Kalėdos, ar gimtadienis ar nėra jokios progos.Viena didžiausių ir dažniausiai pasitaikančių komunikacijos klaidų – nuoseklumo nebuvimas. Recency teorija teigia, kad reklamuoti produktus ir paslaugas reikia apskritai visus metus, o ne sezonais. Ir nebūtinai visada dideliu intensyvumu. Nes žmonės juk perka ne tada kada tu reklamuoji, o tada, kada jiems reikia. Todėl jei mano reklamos ar akcijos laikas sutampa su visų žmonių noru pirkti laiku - gerai. Bet dažniausiai taip nėra. Pvz. šiuo metu reklamuojamas koks nors televizorius: šiandien jo jums nereikia, bet reikės po mėnesio ir, greičiausiai, laimės tas brand’as, kuris tuo metu bus reklamuojamas.Tas pats galioja ir Kalėdoms. Galėtume beveik garantuoti, kad atlikus apklausą “kur labiau norėtumėte apsipirkti par Kalėdas ir kodėl”, daugiausiai žmonių įvardintų Maxima dėl mažų kainų. Maxima vienintelė kryptingai ir nuosekliai dirba su savo “kainų komunikacija” ir ne tik per pačias kainas Kalėdiniu periodu, - per specialias nuolaidas lojaliems pirkėjams, pirkinių krepšelius ir net infliaciją ir tai daro ne vieną mėnesį. Matosi aiški kryptis ir nuo jos Maxima nenusisuka. Tuo ji ir laimi prieš konkurentus. Ir visiškai nesvarbu ar taip puolama Maxima darys ar nedarys kalėdinės kampanijos, parduotuvėse eilės garantuotos.Pirminis tekstas patalpintas www.DienosDuona.lt (tinklaraštis, kuriame rašoma apie rinkodarą, žiniasklaidą, komunikaciją).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl „pelėdų“ gyvenimo kokybė prastesnė nei „vyturių“

Didžiosios Britanijos mokslininkai paskelbė atlikę tyrimą, įrodantį, jog anksti besikeliančių ir tų, kurie...

Laisvalaikis
07:16
VŽ rekomenduoja: naujos knygos

Naujų knygų lentynos turinį trumpai apibūdinčiau taip: dienoraščiai. Tačiau neturėtų jų kratytis tie, kurie...

Laisvalaikis
2019.02.18
Žmonijos ateities variantų beieškant: kas svarbu Premium

2003 m. man buvo 29-eri, ir aš išleidau savo pirmąjį stambesnį kūrinį – futuristinį detektyvą „Genomas 3000“,...

Verslo klasė
2019.02.17
Kaip pavogti šimtą milijonų skaitant vogtus pranešimus žiniasklaidai? 3

Komunikacija yra labai vertinga. Laiku pavogta ji gali būti dar vertingesnė. Kūrybiškiausia visuomenės dalis...

Verslo klasė
2019.02.16
Politologas Antanas Kulakauskas: vienybės nebuvo nei tada, nei dabar 8

Kalendoriaus langelyje – vėl Vasario 16-oji. Apie tai, kur buvome ir kur esame, sulaukę 101-ųjų moderniosios...

Laisvalaikis
2019.02.16
Rotušėje Butkams įteiktos Vilniaus garbės piliečių regalijos 3

Vilniaus miesto rotušėje modernaus meno muziejaus MO įkūrėjams Viktorui ir Danguolei Butkams penktadienį...

Laisvalaikis
2019.02.15
Kariuomenės vadas: okupacijos nepripažinę partizanai leido egzistuoti Lietuvos valstybei  9

Sovietmečio okupacijos nepripažinę ir prieš ją kovoję Lietuvos partizanai, kol buvo gyvi, leido egzistuoti...

Verslo aplinka
2019.02.15
12 metų LEGO dirbanti D. Staneikaitė-Naldal – apie karjerą, inovacijas ir buriamą legomanų armiją Premium 3

Man visada atrodo šiek tiek magiškai, kai vizitinėje kortelėje perskaitau, kad žmogus kompanijoje yra...

Laisvalaikis
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kokius tiltus architektai siūlo Vilniui 6

Paskelbusi pėsčiųjų tilto per Nerį prie „Litexpo“ architektūrinės idėjos konkursą, Vilniaus miesto...

Laisvalaikis
2019.02.14
Placido Domingo Kaune koncertuos su Violeta Urmana

Jau kuris laikas tarp melomanų sklandžiusias kalbas apie tai, kad vasario 16-ąją Kaune koncertuosiantis...

Laisvalaikis
2019.02.14
„Cirque du Soleil“ krepšelyje – dar vienas pirkinys už milijonus

Kanados gigantas „Cirque du Soleil Entertainment Group“ paskelbė įsigijęs „The Works Entertainment“...

Laisvalaikis
2019.02.13
„El Chapo“ Niujorke pripažintas kaltu 2

Joaquinas „El Chapo“ Guzmanas, Meksikos narkotikų kartelio Sinaloa vadas, antradienį...

Laisvalaikis
2019.02.12
Aukcione nepavyko parduoti A. Hitlerio paveikslų

Vokietijos aukcionų namams „Weidler“ nepavyko parduoti penkių paveikslų, kuriuos, kaip teigiama, nutapė nacių...

Laisvalaikis
2019.02.12
Vasario 16-ąją Birmingame – M. K. Čiurlionis virtualioje erdvėje

Lietuvos nepriklausomybės 101-ųjų metinių proga Birmingamo (Didžioji Britanija) koncertų salėje „Symphony...

Laisvalaikis
2019.02.12
20-etė Vilniaus knygų mugė kvies į 500 renginių

Vasario 21–24 d. vyks Tarptautinė Vilniaus knygų mugė (VKM). Savo bičiulius šiemet ji kviečia į pasimatymą...

Laisvalaikis
2019.02.12
Nevalstybinėms kultūros įstaigoms paskirstyta 200.000 Eur

Šešiolikos nevalstybinių teatrų ir koncertinių įstaigų veiklai 2019 metams paskirstyta 200.000 eurų, tiek...

Laisvalaikis
2019.02.12
„Barbie“ pardavimai perkopė 1 mlrd. USD 1

JAV žaislų gamintoja „Mattel“ paskelbė 2018 m. IV-ojo ketvirčio rezultatus ir nustebino kur kas prastesnių...

Laisvalaikis
2019.02.11
Kultūros ministro komandoje – nauja viceministrė

Pirmadienį darbą pradėjo ministro Mindaugo Kvietkausko paskirta kultūros viceministrė Regina Jaskelevičienė,...

Laisvalaikis
2019.02.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau