Rail Baltica bėgiai - ant interesų žuolių

Publikuota: 2007-06-01
Atnaujinta 2015-06-04 12:45

Iš geležinkelio "Rail Baltica"
projekto uždirbti bandanti JAV bendrovė "Rail World Inc." skundžiasi
Lietuvos atstovų neveiklumu. Šie į kompanijos siūlymąsi pagelbėti žvelgia
įtariai.

"Norėtume teikti krovinių pervežimo paslaugas tarp Talino ir Varšuvos, nuo jos - tolyn į Pietų ir Vakarų Europą. Tam reikalinga priimtinos būklės infrastruktūra", - VZ.LT sako Lietuvoje apsilankęs Edvardas Burkchardas (Edward A. Burkhardt), JAV geležinkelių valdymo, konsultacijų ir investicijų kompanijos "Rail World Inc." (RW) prezidentas.Jis tęsia, kad, jeigu Baltijos valstybės, net ir su Europos Komisijos pagalba, nepajėgtų finansuoti geležinkelių atnaujinimo, RW pasiūlytų viešojo ir privataus sektorių partnerystės modelį. Tai reiškia, kad kompanija prisidėtų pinigais ir naudotųsi infrastruktūra, kol investicija atsipirktų. Tačiau galų gale ji atitektų valstybei."Mes girdime apie ketinimus pradėti naudoti "Rail Baltica" 2017 m. Kai klausiame, kodėl ketinama užtrukti taip ilgai, išgirstame, kad greičiau nepavyktų surinkti reikalingų pinigų. Taigi privatus sektorius pinigų gali suteikti greitai, o po to pinigai per tam tikrą laiką grįžta", - sako p. Burkchardas.RW į krovinių pervežimą, anot jo, ketina investuoti "šimtus milijonų" eurų: vien 1.000 vagonų kainuos apie 60 mln. EUR, iš JAV bus perkami lokomotyvai.Kompanija, jos atstovų tikinimu, nori įdiegti ir ašių keitimo technologiją, kuria traukiniai bus pritaikomi riedėti ir siauresniais europiniais, ir platesniais bėgiais.Verslininkai teigia norį užimti nišą, kurią dabar dalijasi krovininiai automobiliai ir laivai Baltijos jūroje: krovinius vežti tarp Pietų ir Šiaurės. Laivais iš Suomijos į uostą šalia Talino plukdyti krovinius, ten perkrauti ant traukinių platformų.Su panašiais pasiūlymais kompanijos atstovai Lietuvoje beldėsi jau prieš porą metų (VŽ, 2005 06 22), tačiau tikina, kad tėra išklausomi, o prie konkretesnių susitarimų mūsų šalyje neartėjama."Panašu, kad viskas sutarta Estijoje, Latvijoje ir Lenkijoje, tačiau Lietuvoje to kol kas nėra. Todėl norime, kad Vyriausybė priimtų sprendimus", - sako pašnekovas, aiškindamas, kad, nesant sutarimo, bankai neduos paskolų projektui. O dėl neva esamo Lietuvos vangumo, anot jo, jau ir Briuselis rauko nosį.

Per sunkūs lokomotyvai

"Jie nori padaryti, kaip padarė Estijoje. Ten buvo nupirkę visą infrastruktūrą, tačiau jos būklės nepataisė, atvežė iš Kanados mūsų keliams nepritaikytus lokomotyvus. Tada valstybė geležinkelių akcijas atpirko, žymiai daugiau sumokėdama", - nuomonę apie RW planus VZ.LT išdėsto Česlovas Šikšnelis, susisiekimo viceministras.Kompanijos perkami lokomotyvai, anot p. Šikšnelio, Baltijos šalių geležinkeliams yra per sunkūs.Kalbėdamas apie RW siūlytą viešojo ir privataus sektorių partnerystės modelį, p. Šikšnelis teigia kompanijos atstovų paprašęs atsiųsti konkrečius pasiūlymus, kai tik juos paruoš. RW, jo nuomone, galėtų statyti terminalus ir logistikos centrus, diegti žadėtus ašių keitimo įrengimus."Tačiau pagrindinis jų noras yra administruoti Lietuvos pinigus bei tuos, kuriuos gausime iš Europos", - prideda p. Šikšnelis.Vežti traukiniais krovinius tarp Talino ir Varšuvos kompanija RW norėtų jau kitąmet.Tačiau VZ.LT kalbintas Albertas Šimėnas, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojas, primena, kad "Rail Baltica" geležinkelio projektavimas prasidės tik kitąmet, dar po metų bus skelbiamas konkursas rangos darbams, o jį statyti pradėti planuojama apie 2010 m.Pono Šimėno vertinimu, vien nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno vėžei nutiesti prireiks apie milijardo litų. O apie "Rail Baltica" projektą sukasi "daug interes grupių"."Atvirkščiai. Gal jie ne visai objektyvūs, - RW prezidento žodžius, kad Lietuva nieko nedaro, kad būtų nutiesta europinė vėžė, komentuoja p. Šimėnas. - Kaip tik Lietuva ir stumia šį projektą, jis nemiręs. Jei ne Lietuva - iš viso jo nebūtų".Anot jo, didžiausias "Rail Baltica" projekto stabdys gali būti žemės paėmimas valstybės reikmėms - bet kuris sklypo savininkas gali procesą vilkinti. Bėdų kyla ir todėl, kad projektas tarptautinis, tad reikia derinti daugelio šalių interesus."Jų interesas, matyt, dalyvauti tame projekte sprendžiant kontraktus, projektuojant, žodžiu, aktyviai dalyvauti ir iš to daryti "biznį". Jei tai naudinga projektui, gali dalyvauti tos kompanijos, jei tik ras vietos. Tegu dalyvauja rangovo konkurse", - sako Šimėnas.Labai norint, jis pataria susipirkti žemių ir nuosavą geležinkelį tiesti."O valstybės infrastruktūra, kuri šiuo metu yra, pagal įstatymą priklauso valstybei", - pabrėžia p. Šimėnas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Migracijos tvarkos peržiūra vėluoja – užtruko diskusijos, kaip ją keisti Premium 2

Vyriausybei nepavyko jau šiemet įgyvendinti darbo migracijos procedūrų patobulinimo, numatant palankesnius...

Pirmalaikiai rinkimai Armėnijoje: pergalė prognozuojama premjero partijai

Sekmadienį Armėnija balsuoja pirmalaikiuose parlamento rinkimuose, kuriuos inicijavo reformų siekiantis...

Verslo aplinka
2018.12.09
Ingrida Šimonytė pagal populiarumą toliau vejasi Gitaną Nausėdą 20

Naujienų agentūros ELTA užsakymu rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai“ lapkričio...

Verslo aplinka
2018.12.09
Seimas įvedė kadencijas Seimo kontrolieriams

Parlamentarai apribojo Seimo kontrolierių kadencijų skaičių. Už tokias įstatymo pataisas balsavo 101...

Verslo aplinka
2018.12.09
Kremliaus rėmėjai socialiniuose tinkluose bando skaldyti Prancūziją 16

Emmanuelis Macronas, Prancūzijos prezidentas, sėkmingai išvengė kibernetinių atakų ir netikrų naujienų,...

Verslo aplinka
2018.12.09
Oficialu: laikas bus sukiojamas dar bent kelerius metus 11

Žlugo dalies Europos Sąjungos institucijų vadovų ir valstybių, tarp jų ir Lietuvos, puoselėta idėja labai...

Verslo aplinka
2018.12.09
D. Trumpas neteks dar vieno administracijos vado 1

Johnas Kelly, JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijos vadovas, iš pareigų pasitrauks iki metų pabaigos.

Verslo aplinka
2018.12.08
Protestai Prancūzijoje: susidūrimuose sužeisti 55 žmonės 35

Geltonųjų liemenių protestai Prancūzijoje šį savaitgalį – mažesni, nei anksčiau. Iš 31.000 protestuotojų...

Verslo aplinka
2018.12.08
Valstiečiai-žalieji dėl kandidato į prezidentus apsispręs įsibėgėjus sausiui 1

Valdančiosios Lietuvos Valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) suvažiavimas, kuriame bus apsispręsta dėl šios...

Verslo aplinka
2018.12.07
Trys ministrai atleisti, ieškoma kandidatų į jų vietą 3

Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė dekretus dėl trijų ministrų atleidimo iš pareigų ir pavedimo kitiems...

Verslo aplinka
2018.12.07
Valdantieji neabejoja: biudžetas bus patvirtintas kitą savaitę 12

Kitų metų biudžetą Seimas planuoja patvirtinti kitos savaitės pradžioje. Taip šį ketvirtadienį po biudžeto...

Verslo aplinka
2018.12.06
Pareiginė bazinė alga kils tiek, kiek siūlo Vyriausybė

Pareiginės algos bazinis dydis, nuo kurio priklauso daugelio valdininkų darbo užmokestis, kitąmet bus...

Verslo aplinka
2018.12.06
Premjeras įtaria konservatorius perversmo rengimu, šie juokiasi 32

Premjeras Saulius Skvernelis tvirtina turįs informacijos apie opozicinių konservatorių neva rengiamą...

Verslo aplinka
2018.12.06
Seimas narsto biudžetą, atmetęs opozicijos siūlymą jo nesvarstyti 3

Seimas ketvirtadienį svarsto kitų metų biudžeto projektą, valdantiesiems atmetus opozicijos pasiūlymus „dėl...

2018.12.06
Kai kurios partijos muistosi dėl skaidrumą didinančių VMI planų Premium 3

Bent kelios politinės partijos didesnę dalį paramos gauna gyventojams pildant popierines, bet ne elektronines...

Verslo aplinka
2018.12.06
Politinio pasjanso skersvėjai 2

Premjeras Saulius Skvernelis, į atleidžiamos švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės kompaniją...

Verslo aplinka
2018.12.06
Seime skinasi kelią „valstiečių“ siūloma didesnė PVM lengvata spaudai 2

Seime skinasi kelią „valstiečių“ lyderių siūlymas nuo sausio iki 5% sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM)...

Rinkodara
2018.12.05
Vyriausybė pritarė energetikos strategijos įgyvendinimo planui

Vyriausybė pritarė Energetikos ministerijos parengtam Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos...

Energetika
2018.12.05
Politologai: premjerui bus sudėtinga ieškoti naujų ministrų ir aiškintis dėl šių atleidimo 1

Premjeras Saulius Skvernelis atsidūrė sudėtingoje situacijoje, kai turės ieškoti naujų ministrų vietoj trijų,...

Verslo aplinka
2018.12.05
Iš prarastų dotacijų Darbo partija atgaus 220.000 Eur

Darbo partija atgaus 220.000 Eur iš 1,8 mln. Eur, kuriuos teismas po „juodosios buhalterijos“ bylos pervedė į...

2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau