Komunikacijos paslaptys

Publikuota: 2007-02-01
Atnaujinta 2015-06-04 12:42

Tapti žinomam visiems savo potencialiems
klientams, partneriams, būsimiems darbuotojams – tokį tikslą komunikacijos
srityje kelia sau beveik visos verslo organizacijos, pradedant nuo smulkių
įmonių ir baigiant didelėmis verslo grupėmis.

Rūpestį greitu žinomumu geriausia patikėti reklamai. Tačiau kuriant įvaizdį nepamainomi viešieji ryšiai, kurių pranašumas – patikimumas. Skirtingai nuo reklamos, viešieji ryšiai žinomumą ir įvaizdį kuria laipsniškai, tačiau rezultatas išlieka ilgesniam laikui, šiandien rašo "Verslo žinios".

Planas leis nepasiklysti

Pirmiausia, žinoma, reikia komunikacijos veiklą susiplanuoti, nes informacijos sklaida yra sunkiai apčiuopiama, todėl ją suvaldyti nėra lengva.Komunikacijos veiklą galima skirstyti keliais atžvilgiais. Skirstymas pagal tikslines informacijos gavėjų grupes leis apie save priminti kiekvienai iš jų. Komunikacijos kanalai padės nepamiršti metodiškai naudoti visų informacijos sklaidos būdų, o pagal vadybos sprendimus parengtas planas susies komunikaciją su įmonės verslo procesais.Jeigu įmonė turi daugiau padalinių, o ypač – antrinių įmonių, kurios vykdo keletą projektų vienu metu, patartina naudoti ir projektinį komunikacijos plano skirstymą.

Klientai ir kiti informacijos gavėjai

Komunikacijos strategijos ar bent jau plano rengimą patartina pradėti nuo klientų, partnerių ir kitų asmenų ar jų grupių, kuriems gali būti aktualu išgirsti informaciją apie įmonę.Žinomumas nėra vertingas, jeigu jis pasiekiamas tik vienos tikslinės informacijos gavėjų grupės atžvilgiu. Pavyzdžiui, visoje šalyje gaiviuosius gėrimus pardavinėjančiai bendrovei neaktualu būti žinomai tik viename mieste arba tik tarp sunkvežimių vairuotojų. Ji nori būti žinoma visų Lietuvos gyventojų, kurie geria gaiviuosius gėrimus – nuo Klaipėdos iki Vilniaus, nuo 2 iki 102 metų.Tačiau klientai yra tik viena iš informacijos gavėjų grupių. Priklausomai nuo įmonės, jų gali būti gerokai daugiau. Pavyzdžiui, komerciniam bankui aktualūs ne tik klientai – gyventojai ir įmonės bei organizacijos. Jis privalo laiku ir tinkamai informuoti priežiūros institucijas (Lietuvos banką, Vertybinių popierių komisiją), savo akcininkus ar net vertybinių popierių biržą, jeigu jo akcijomis ten prekiaujama. O kur dar šalia banko skyrių įsikūrusios vietinės bendruomenės ir galiausiai patys darbuotojai.Tinkamai ir laiku informavus išias grupes apie vieną ar kitą su įmone susijusį įvykį ne tik bus užkirstas kelias gandams, kurie dažnai neatitinka tikrovės, bet ir bus proga dar kartą apie save priminti.

Komunikacijos kanalai

Daugelis žino, kad žiniasklaida – pats mieliausias komunikacijos kanalas žinomumui didinti. Niekas dėl to nesiginčija, nes tai – visuomenės komunikacijos kanalas, per dieną pasiekiantis dešimtis ar net šimtus tūkstančius klientų. Parašė straipsnį apie tavo įmonę, ir visi apie tave žino. Parodė televizijos reportažą apie tavo naują paslaugą, ir visi ją perka. Paprasta. Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio.Žiniasklaida šiaip sau nerašo apie įmones – viskas priklauso tiek nuo bendrovės dydžio, tiek – svarbiausia – ir nuo jos turimos naujienos. Ji turi būti ir aktuali, ir įdomi, ir, pageidautina, kvepėti konfliktu. Jeigu prekiaujate kompiuteriais, vargu ar turėsite daug žiniasklaidos dėmesio vertų temų.Būtent todėl nereikėtų pamiršti kit komunikacijos kanalų. Pirmiausia reikia pagalvoti apie tas vietas, kur įmonės darbuotojai susitinka su klientais ar partneriais. Prekybos įmonei tai bus parduotuvė, paslaugų įmonei – klientų aptarnavimo salė ar kabinetas, o konsultacijų versle – įmonės biuras.Nuo to, kaip nusiteikęs išeis klientas, priklausys, ar jis sugrįš antrą kartą ir kokią informaciją jis perduos savo pažįstamiems. „Priversk savo klientą reklamuoti tave“, - nesenas, bet teisingas šūkis.Žinoma, toks rekomendacijomis pagrįstas žinomumas gali būti nepakankamas masinius produktus ir paslaugas teikiančiai bendrovei, tačiau labai svarbus vietinėms arba specifines paslaugas teikiančioms įmonėms.O norintiems greito žinomumo be žiniasklaidos paslaugų geriausia pagalvoti ir apie virtualųjį pasaulį – internetą, interneto dienoraščius, elektroninį paštą ir kitas gudrybes. Tai nebūtinai bus masiška, tačiau ganėtinai proaktyvu ir pasieks tūkstančius ar net dešimtis tūkstančių potencialių klientų.Gerai veikia ir įvairios akcijos, kurios pritraukia daug žmonių ir yra įsimintinos. Pavyzdžiui, kiaušinių piramidę per Velykas sostinės Vingio parke arba lovų slalomą Gedimino prospekte.

Kaip kurti įvaizdį?

Pasaulyje viešųjų ryšių profesionalai taiko įvairias technologijas ir metodikas bandydami apibrėžti ir valdyti įvaizdį, tačiau iš principo visur veikia panašus mechanizmas – egzistuojantis įmonės įvaizdis nusakomas viena ar keliomis žinutėmis, asociacijomis, yapatybėmis ar kitomis sudėtinėmis dalimis. Tuomet apsisprendžiama, kurios dalys tinkamos, o kurios turi būti pakeistos. Suformuojamas naujas sudėtinių dalių „sąrašas“ – įvaizdžio koncepcija.Šis įvaizdžio sudėtinių dalių sąrašas neprisideda prie žinomumo, tačiau nustato aiškias gaires pačiai komunikacijai. Kitaip tariant, pataria, kaip „įpakuoti“ žinią. Belieka rasti gerą naujieną ir ją paskleisti. Arba parengti ir klientams išplatinti laišką, parengtą remiantis naująja įvaizdžio koncepcija.Įmonės vadovams svarbu stebėti, kad įvaizdžio koncepcija sutaptų su bendrovės verslo tikslais ir poreikiais. Kaimo turizmu užsiimanti bendrovė neturėtų būti „tarptautinė“ ar „moderni“, o mobiliuosius telefonus gaminanti bendrovė kitaip savęs ir neįsivaizduoja.

Agentūra ar darbuotojas?

Tai vienas iš pagrindinių klausimų, kurį sau užduoda įmonės vadovas. Vienareikšmiško atsakymo nėra, viskas priklauso nuo padėties.Darbuotojas įmonei kainuos pigiau nei viešųjų ryšių agentūros paslaugos, jeigu šioje srityje darbo bus nuolat ir pakankamai. Darbuotojas labai gerai susipažįsta su įmonės specifika, poreikiais, jo dėmesys skirtas tik jai, o ne keliems klientams vienu metu.O viešųjų ryšių agentūra reikalinga toms bendrovėms, kurios neturi darbo tiek, kad atsipirktų darbuotojas, taip pat tais atvejais, kai darbų kiekis labai svyruoja priklausomai nuo mėnesio ar metų laiko. Kitas agentūros pranašumas yra patirtis, - agentūros darbuotojai dažniausiai jos turi daugiau, nes tradiciškai dirba ne su vienu projektu.Kai kurioms kompanijoms patinka dirbti su viešųjų ryšių agentūromis, o ne samdyti darbuotoją dar ir todėl, kad gali nesunkiai atsisakyti agentūros paslaugų ar pasamdyti kitus konsultantus. Vidinio žmogaus pakeitimas yra daug sudėtingesnis ir daugiau laiko bei kitų išteklių reikalaujantis sprendimas.

Vidinė komunikacija – ne mažiau svarbi

Nors sakoma, kad „nėra namų be dūmų“, geriau, kad tų dūmų kaimynai matytų kuo mažiau. Toks pat principas galioja ir komunikacijos srityje.Viena dažniausių Lietuvos verslo klaidų komunikacijos srityje – menkas dėmesys vidinei komunikacijai. Nors pastaruoju metu, atsiradus darbuotojų stygiui, į šią sritį investuojama vis daugiau, didžioji dalis pastangų nukreipiama į motyvavimą ir komandos formavimą.Viešiesiems ryšiams labiausiai aktualu kita komunikacijos dalis – susijusi su vadinamąja komunikacine higiena arba informacijos apytaka. Nuo jos priklauso, ar darbuotojai tinkamai ir laiku bus informuoti apie įmonės tikslus, planus ir priimamus sprendimus. Ji privalo pasirūpinti, kad būtų informacijos sklaida „žemyn“ (iš vadovų darbuotojams), grįžtamasis ryšys „aukštyn“ (iš darbuotojų vadovams) ir horizontali komunikacija (tarp padalinių, antrinių įmonių).Vidinė komunikacija ypač svarbi įmonėje vykdant pokyčius, kada išorės komunikaciją (pavyzdžiui, pasisakymus žiniasklaidoje) matantiems darbuotojams kyla labai daug klausimų, į kuriuos jie nori gauti aiškius atsakymus iš patikimų lūpų.Kalbant apie priemones, tai jų yra nemažai – pradedant vidiniu laikraščiu ir baigiant ritualais, „soc. lenktyniavimu“, neverbalinėmis priemonėmis.

Rinkodara ar prezidentas?

Viešųjų ryšių vieta vadybos grandinėje dažnai kinta ir neturi pastovios vietos. Vienose įmonėse ji yra pavaldi rinkodarai, kitur jos statusas yra gerokai aukštesnis – šią sritį asmeniškai prižiūri įmonės direktorius ar prezidentas.Tai lėmė viešųjų ryšių dvilypumas. Viena vertus, viešieji ryšiai, be įmonės žinomumo didinimo ir įvaizdžio formavimo, atlieka ir pardavimų skatinimo funkciją, padeda rinkodarai ir reklamai. Antra vertus, žiniasklaidoje paskelbtas pranešimas spaudai gali padaryti didelę įtaką visai įmonei.Kurį variantą pasirinkti, priklauso nuo įmonės. Dažniausiai pirmąjį variantą renkasi bendrovės, kurioms yra labai aktualus paslaugų ar produktų pardavimas – tokios kaip aludariai, restoranų tinklai ir t. t. Antroji schema labiau priimtina kompanijoms, kurių veikla labai priklauso nuo jos įvaizdžio, pavyzdžiui, bankai, draudimo bendrovės.Bet kuriuo atveju būtina pasiryžti skirti daug dėmesio viešiesiems ryšiams, nes dažnai tik įmonės vadovas gali atsakyti į klausimus, aktualius šios srities profesionalams – įmonės tikslai, konkurentai, nesutarimai su priežiūros institucijomis, galimos krizės ir t. t.

Ieškoti savo sprendimo

Aiškaus sprendimo, kuriuos variantus pasirinkti, nėra. Galioja bendras principas – bandyti, ieškoti ir atrasti.Kiekviena įmonė, norėdama sukurti veiksmingą vidaus ir išorės komunikacijos sitemą, turi pabandyti įvairius variantus ir apsistoti ties pačiu priimtiniausiu, nes iškart teisingo sprendimo nustatyti neįmanoma.Dažnai sprendimą lemia ne tik ekonominė logika, verslo tikslai, bet ir asmeninė patirtis, subjektyvi įmonės vadovų ar atsakingų asmenų nuomonė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dėl gražesnio interjero į restoraną neina – renkasi valgyklą Premium

Šiuolaikiška valgykla didmiesčiuose tampa alternatyva restoranų dienos pietums, tačiau naujos valgyklos...

Gazelė
15:25
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
14:22
Lietuvoje biurą steigiantis sveikatingumo startuolis „Urban“ įdarbins 30 žmonių

Vilniuje plėtros biurą kuria sveikatingumo paslaugų startuolis „Urban“ , praneša „Investuok Lietuvoje“.

Paslaugos
13:38
Didžiausius atlyginimus šį sausį mokėjusios privačios mokyklos Premium 1

Nevalstybinių mokyklų sektoriuje didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo UAB „The British School of...

Paslaugos
13:10
Augant įtampai dėl „Huawei“, S. Skvernelis priėmė Kinijos ambasadorių  

Kaistant diskusijoms dėl technologijų milžinės „Huawei“ investicijų, Kinijos ambasadorių trečiadienį priėmė...

„15min“ savininkas gali parduoti dalį verslo: bręsta iki 160 mln. Eur sandoris Premium

Estijos verslininkas Margusas Linnamae, kuriam priklauso naujienų portalas „15min.lt“ ir naujienų agentūra...

Rinkos
11:37
„Google“ ambicijos žaidimų industrijoje smukdo „Nintendo“, „Sony“, šokdina AMD 6

Žaidimų konsolių gamintojų „Nintendo“ ir „Sony“ akcijos trečiadienį klumpa po žinių, kad „Google“ žengia į...

Rinkos
10:46
Pastatų priežiūros inovacija, aktuali ir valdytojams, ir jų nuomininkams Verslo tribūna

Pranešimas apie kilusią problemą – paprastas tarsi įrašas socialiniuose tinkluose. Ir tai tik viena iš naudų,...

Vadyba
06:00
Kuria ekologišką aplinką skatinančias inovacijas Verslo tribūna

Fotoelektros technologijų klasteris (FETEK) jau dešimtmetį nuosekliai dirba skatindamas bendrų mokslinių...

Paslaugos
06:00
„Marriott“ per 3 metus visame pasaulyje atidarys 1.700 naujų viešbučių

Viešbučių tinklas „Marriott International“ per ateinančius trejus metus visame pasaulyje planuoja atidaryti...

Paslaugos
08:03
Dažnėjančios verslo komandiruotės kilstelėjo „West Express“ apyvartą Premium

Viena didžiausių turizmo rinkos dalyvių – su „West Express“ ženklu dirbanti UAB „Vestekspress“ – 2018 m.

Paslaugos
05:45
Turistai grįžta į Egiptą

Keliauninkai grįžta į Egiptą. Pasaulio turizmo ir kelionių tarybos (World Travel & Tourism Council, WTTC)...

Paslaugos
2019.03.19
 „Hansab“ keičia rūbą, bet išlaiko veiklos kryptį Verslo tribūna 5

25 metų veiklos sukaktį Lietuvoje žyminti tarptautinė bendrovė „Hansab“ keičia išvaizdą: atnaujinamas...

Paslaugos
2019.03.19
KTU sukurtais savaime išsidėliojančiais saulės elementų elektrodais susidomėjo japonai 3

Grupė Kauno technologijos universiteto (KTU) chemikų drauge su Berlyno „Helmholtz-Zentrum“ mokslinių tyrimų...

Paslaugos
2019.03.19
„VSA Vilniui“ nepavyko pasikeisti pavadinimo

Atliekų tvarkymo paslaugų UAB „VSA Vilnius“ nepavyko susitrumpinti pavadinimo ir tapti UAB VSA. Bendrovės...

Paslaugos
2019.03.19
„BitDegree“ su Vilniaus universitetu ieško, kaip motyvuoti besimokančius internetu 1

Internetinio mokymosi kursų baigimo vidurkis siekia vos 5%. Suvieniję jėgas jį žada paskatinti Vilniaus...

Paslaugos
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 4

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Draudimo rinka junta ekonomikos imuniteto pokyčius

Pernai šalies draudimo sektorius pajuto dar 2017 metais įvykusių įmonių bankrotų padarinius. Nors praėjusiais...

2019.03.19
Patvirtinta inovatyvaus BASF fungicido Revysol® registracija Europoje Verslo tribūna 6

·         Didžiausias pranašumas ūkininkams – itin didelis Revysol® efektyvumas.

Pramonė
2019.03.19
„Telia Lietuvos“ vadovas: turime galvoti, kas būtų, jei „Bitę“ nupirktų „Facebook“ Premium 14

Devynis mėnesius „Telia Lietuvai“ vadovaujantis Danas Strombergas keičia įmonės struktūrą ir strategiją, o...

Vadyba
2019.03.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau