2014-07-23 03:01

Ieškojo pramogos sau ir šeimai, aptiko verslą

Poilsis ant vandens – ne tik ekstremalų išmonė, bet ir puiki alternatyva šeimai, planuojančiai įdomesnes atostogas, teigia Vytautas Kregždė, saugos kompanijos „Grifs AG“ vadovas. Šią vasarą jis nėrė ir į naują verslą – katerio atostogoms nuomą.
Vytautas Kregždė, saugos kompanijos „Grifs AG“ vadovas: „Vis pasidairydavau, kur Lietuvoje išsinuomoti laivą – pailsėti, paplaukioti, praleisti kelias dienas ar savaitę su šeima. Neradau. Gal blogai ieškojau, bet taip aptikau verslo nišą.“ ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
**
Lenkijoje prieš kelerius metus, kaip dabar Lietuvoje, tokio pobūdžio paslaugų buvo nedaug. O dabar – didžiulis pasirinkimas. Tai, kas turėjo būti tik laisvalaikio paįvairinimas, galiausiai virto verslo idėja. „Jau kuris laikas pasidairydavau, kur Lietuvoje išsinuomoti laivą – pailsėti, paplaukioti, praleisti kelias dienas ar savaitę su šeima. Neradau, – pasakoja p. Kregždė. – Gal blogai ieškojau, bet taip aptikau verslo nišą.“
Jis mini „laivą“, turėdamas galvoje motorinį katerį – patogią, bemaž prabangiai įrengtą motorinę vandens transporto priemonę. Jachtų nuoma Lietuvoje jau pakankamai populiari, bet, anot pašnekovo, tai kitokio pobūdžio užsiėmimas, jam reikia įgūdžių. Tiesiai iš „sausumoje“ esančio Vilniaus į jachtą Klaipėdoje paprastai neįšoksi, ypač su šeima, – reikia pasirengti. O kateris – lyg viešbučio kambarys ant bangų: visi patogumai, virtuvė, atskiros kajutės, net „Wi-Fi“ internetas, kad ir kur būsite.
„Tiesą sakant, galima visą laiką taip ir gyventi uoste, niekur neplaukiant, kodėl gi ne“, – juokiasi p. Kregždė.
Reikia licencijos
Verslo projektui, pavadintam „Travel Boat“, priklausantis kateris „Bayliner 285“ poilsiautojų lūkuriuoja Klaipėdos pilies uoste. „Travel Boat“ siūlo ilgalaikę katerio nuomą, o reikalui esant padeda susirasti kapitoną tolesnėms išvykoms jūra.
„Lietuvoje galioja gana griežti vandens transporto priemonių valdymo reikalavimai, todėl šiam kateriui jau reikalinga atitinkama laivavedžio licencija. Bet jei klientas jos neturi, galime nusamdyti kapitoną“, – pasakoja p. Kregždė.
Anot jo, Lietuvoje galiojantys griežti reikalavimai vandens transporto priemonių valdytojams kiek stabdo pramoginės laivybos plėtrą.
Lietuvos saugios laivybos administracija nurodo, kad mūsų šalyje motorinio pramoginio laivo kvalifikacijos liudijimas neprivalomas tik laivavedžiams, valdantiems mažąsias plaukiojimo priemones, kurių variklio galingumas – ne didesnis kaip 4 kW (5,4 AG) ir kurios plaukioja Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse, išskyrus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją.
„Travel Boat“ nuomojamo katerio variklio galingumas – 300 AG, laivo ilgis – 9 metrai. „Įspūdingai atrodė jo gabenimas iš Vilniaus į Klaipėdą. Ant bangų – lyg ir nedidukas laivelis. O „Statoil“ degalinėje – milžinas“, – pasakoja p. Kregždė.
52795
130817
52791