Už naudą atsakingos pačios įmonės
Rasa Dževeckytė
Verslo žinios
Gražina Didė, UAB EVS Group vykdomoji direktorė: Tikslinga mokymuose suburti įvairių padalinių, departamentų ar skirtingas užduotis atliekančius darbuotojus.VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.Kaip atsirinkti naudingiausius mokymus?*Pasaulyje yra daug metodų, pagal kuriuos vertinama mokymų nauda. Visi metodai savotiškai tinkami, nes vieno, visais atžvilgiais nepakeičiamo modelio tiesiog nėra. Vis dėlto tęstinės mokymo programos, kurios sudaromos metams ar dvejiems, visada atneša daugiau naudos nei vienkartiniai arba padriki seminarai be konkretaus plano ar ateities vizijos. *Dėliojant tęstinę mokymo programą, visada reikia stengtis parinkti mokymus taip, kad jie apimtų individualių kompetencijų ugdymą ir būtų skiriama laiko bendriniams mokymams, tokiems kaip strategijos modeliavimas, bendradarbiavimo įgūdžių stiprinimas, tai vienareikšmiškai svarbu kiekvienam įmonės darbuotojui, neišskiriant jo pareigų ir atsakomybės.*Mokymo tęstinumu ir išmoktų dalykų pritaikymu turi rūpintis pačios įmonės. Deja, dar ne visi vadovai tai suvokia. Čia vieta, kur dažniausiai suklumpa tiek stambios, tiek vidutinės įmonės. Neužtenka vien tik sumokėti už mokymą ir išleisti darbuotojus į seminarą. Konsultantai ar kiti išoriniai specialistai gali ištiesti pagalbos ranką, tačiau jie negali nuolat būti konkrečių žmonių darbo vietoje ir padėti jiems dirbti. *Mokymą ir darbuotojų kompetencijų ugdymą galima priskirti prie vienos iš motyvacinių priemonių. Tai nepiniginis motyvavimas, kuris turi tikslingą motyvą tiek asmeniniu, tiek įmonės požiūriu. Investicija į žinias atsiperka, juk sakoma ką išmoksi, ant pečių nenešiosi.KomentaraiArvydas Zaščiurinskas, UAB Clean Solution direktorius:Savo valytojams ir kiemsargiams rengiame vidinius mokymus, o štai administracijos darbuotojai ir pardavimo vadybininkai dalyvauja išoriniuose. Įsitikinau, kad mokymo nauda labai priklauso nuo lektorių. Sunku atsirinkti tinkamus mokymus. Dažniausiai bandai išsiaiškinti per kolegas, kokius mokymus pasirinkti. Tačiau yra buvę tokių, kurie nelabai naudingi: gal darbuotojai dalyvauti juose ir turėjo motyvacijos, tačiau įmonei rezultatų neatnešė. O į mokymus juk būtent dėl geresnių rezultatų ir siunčiama.Iš savo praktikos jau galiu pasakyti, kad ieškant mokytojų labai svarbu atkreipti dėmesį, į ką orientuojasi lektorius: jei teikiate paslaugas, mokymai apie tai, kaip parduoti produktą, nebus labai naudingi.Ramutė Meškelienė, UAB Reavita direktorė:Norint imtis pokyčių, reikia žinių. Informacijos, ką ir kaip galima daryti, internete apstu, knygų apie tai galybė prirašyta, įvairių mokymų ir seminarų taip pat siūloma ne ką mažiau. Nusprendžiau, kad naudingiausia būtų pasinaudoti mokymais, kuriuose galima gauti koncentruotos informacijos. Pasirodo, išsirinkti, kokių mokymų tau reikia ir pas kokį lektorių eiti nėra toks paprastas dalykas. Deja, teko pripažinti, kad kai kurie mokymai buvo visai nenaudingi. Toks įspūdis, kad jie rengiami vien tam, kad organizatoriai užsidirbtų, o ne kad suteiktų žinių. Vis dėlto pavyko rasti tokių lektorių, kurie užvedė ant kelio, kokių pokyčių reikia imtis. Tam pasitarnavo rekomendacijos iš lūpų į lūpas. Į mokymus susirinko daug tokių verslininkų, kurių įmonės jau veikia keliolika ar net dvidešimt metų. Pasirodo, nesvarbu, kiek esi sukaupęs patirties, bet vieną sykį ateina ta diena, kai turi pradėti keistis. Nes tai, kas buvo veiksminga vakar, šiandien jau nebegalioja.Aušra Končiuvienė, UAB Optikos pasaulis direktorė:Pirmiausia pradėjome naudotis vidiniais mokymais, skirtais pardavėjams konsultantams bei optikos specialistams. Prieš keletą metų mokymo programą išplėtėme ir dabar mokymuose jau dalyvauja vadovai, administracijos darbuotojai, regionų vadovai. Dažniausiai renkamės pardavimų didinimo ir komandos formavimo mokymus. Neretai pati juose dalyvauju: kol kas nei mokymo kokybe, nei lektoriais nusivilti neteko, visada dalį naujų žinių pritaikau praktiškai.Įmonėje dirba 200 žmonių. Stengiamės įtraukti visus, neišskiriame nė vieno, kurių nekviestume pasitobulinti. Darbuotojams tai kelia motyvaciją, didina kompetenciją dirbant su klientais, skatina lojalumą, nes jie jaučiasi, kad įmonė jais rūpinasi.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti