Priverstinė evoliucija grąžins intrigą

Publikuota: 2014-03-14
„Verslo žinios“
Nauji taisyklių reikalavimai komandas privertė gerokai pakeisti bolido dizainą. Ypač pakito priekinė dalis, o inžinierinių sprendimai vertinami nevienareikšmiškai.„Mercedes“ variklius naudojančios komandos per bandymus turėjo mažiausiai sunkumų.Lewisas Hamiltonas kol kas laikomas realiausiu pretendentu tapti 2014 m. čempionu.Keturiskart F-1 čempionui Sebastianui Vetteliui per bandymus retai teko vairuoti savo lenktyninį bolidą.„Daimler“, „Pirelli“ nuotr.Sugrąžinti žiūrovusTechninės naujovės šiemet sujaukė nusistovėjusią „Red Bull“ hierarchiją ar bent jau – sezono pradžioje – pastaruosius keletą metų dominavusią komandą nubloškė į vidutiniokių gretas. Ar pokyčiai sudomins žiūrovus, bus suskaičiuota tik pasibaigus sezonui. Tačiau pastarųjų kelerių metų televizijos auditorijos statistika rodo, kad F-1 pamažu netenka žiūrovų susidomėjimo.Pernai pasaulinė televizijos auditorija susitraukė 50 mln. – iki 450 mln. žiūrovų. Tai lėmė ne tik pasikeitę transliuotojai Kinijoje ir Prancūzijoje, kur lenktynes transliavo ne visiems prieinami nacionaliniai nemokami TV kanalai. Susidomėjimas F-1 krito dėl intrigos trūkumo čempionato pradžioje, sutinka ir F-1 bosai. Ketvirtą kartą čempionu pernai tapęs Sebastianas Vettelis nugalėtojo titulą užsitikrino likus dar trims lenktynėms iki čempionato finišo. Net jo gimtinėje Vokietijoje žiūrovų auditorija susitraukė 8,7%.TV auditorija, mln.2008 m. 6002009 m. 5202010 m. 5272011 m. 5152012 m. 5022013 m. 450Galimybės naujokamsŠį sezoną gausu ne tik techninių naujovių. Į bolidus pirmą kartą oficialiose F-1 lenktynėse sės trys nauji lenktynininkai. Tai danas Kevinas Magnussenas, vairuosiantis „McLaren“, Rusijos atstovas Daniilas Kviatas su „Toro Rosso“ bolidu ir švedas Marcusas Ericssonas – „Caterham“.Daugiausia galimybių sužibėti turi danas. Ne vien todėl, kad iš debiutantų jis yra sukaupęs daugiausia patirties, pernai nugalėjo pajėgiame čempionate „Formula Renault 3.5“ ir turi lenktynininko genų – tėvas Janas Magnussenas taip pat vairavo F-1 bolidą. Tiesiog jo atstovaujama komanda „McLaren“ naujam sezonui pasirengė geriau nei jaunųjų konkurentų „Toro Rosso“ ir „Caterham“ komandos.Devyniolikmečio ruso Kviato šuolis į automobilių sporto elitą daug kam buvo netikėtas, tad suskubta ieškoti ne sportinių, o rinkodaros priežasčių. „Toro Rosso“ ekipa priklauso „Red Bull“ kompanijai, tad tai dar viena galimybė sustiprinti prekių ženklo žinomumą didelėje Rusijos rinkoje. Taip pat šnibždėta, kad turtingi rusai finansiškai prisidėjo prie galimybės tautiečiui įsėsti į F-1 bolidą. Tačiau komandos atstovai tvirtino vertinę tik jaunojo lenktynininko talentą ir jau pademonstruotus rezultatus. Kviatas sėkmingai dalyvavo jaunųjų F-1 lenktynininkų bandymuose, pernai tapo GP3 serijos lenktynių čempionu, o jo pasirodymo laukiantieji įžvelgia ir paralelių su keturiskart F-1 čempiono Vettelio karjera. Pastarasis taip pat pradėjo lenktyniauti sulaukęs devyniolikos, pirmoji jo komanda buvo „Toro Rosso“. Tačiau, perspėjama, parodyti savo sugebėjimus Kviatui gali sutrukdyti „Toro Rosso“ bolidas. Panašiais argumentais savo nesėkmes galėtų atremti ir švedas Ericssonas, sėdantis į iki šiol F-1 lenktynėse taškų neiškovojusios „Caterham“ komandos bolidą. Tačiau bent jau sezono pradžioje naujokų debiutas bus kiek lengvesnis nei pastaruosius keletą metų. Komandos pavadinimas Naudojamas variklis Lenktynininkai„Infiniti Red Bull Racing“ „Renault“ Sebastianas Vettelis (1)Danielis Ricciardo (3)„Caterham F1 Team“ „Renault“ Marcusas Ericssonas (9)Kamuisas Kobayashis (10)„Lotus F1 Team“ „Renault“ Romainas Grosjeanas (8)Pastoras Maldonadas (13)„Scuderia Ferrari“ „Ferrari“ Kimi Raikkonenas (7)Fernando Alonso (14)„Marussia F1 Team“ „Ferrari“ Maxas Chiltonas (4)Julesas Bianchi (17)„McLaren Mercedes“ „Mercedes“ Kevinas Magnussenas(20)Jensonas Buttonas (22)„Scuderia Toro Rosso“ „Renault“ Jeanas Ericas Vergne'as (25)Daniilas Kviatas (26)„Sahara Force India F1 Team“ „Mercedes“ Sergio Perezas (11) Nicas Hulkenbergas (27)„Mercedes AMG Petronas F1 Team“ „Mercedes“ Nicas Rosbergas(6)Lewisas Hamiltonas (44)„Williams Minardi Racing“ „Mercedes“ Felipe Massa (19)Valtteri Bottas (77)„Sauber F1 Team“ „Ferrari“ Estebanas Gutierrezas (21)Adrianas Sutilas (99)* Skliausteliuose – lenktynininko numerisPasikeitė geografija2014 m. F-1 čempionato sezoną, kaip ir pernai, sudarys 19 etapų, nors į išankstinį kalendorių buvo įtraukti 22. Iš pradžių dėliota, kad padaugės lenktynių Šiaurės Amerikoje, nes ketinta varžytis Naujojo Džersio „Port Imperial“ (JAV) trasoje. Be to, buvo užsimota po 22 metų grįžti į Meksiką, o Indijai ir Pietų Korėjai palikti teisę organizuoti lenktynes. Šie planai neišsipildė, bet, palyginti su ankstesniais metais, pokyčių netrūks. Pirmą kartą lenktynės bus rengiamos Rusijoje – Sočio trasoje, po ilgos pertraukos sportininkai kovos ir dėl Austrijos „Grand Prix“. Kitas svarbus pokytis – sezono pabaigtuvių vieta. Buvo įprasta, kad paskutinės F-1 sezono lenktynės vyksta Brazilijoje, tačiau šiemet teisė organizuoti finalinį etapą patikėta Jungtiniams Arabų Emyratams – čempionatas bus baigtas Abu Dabyje.2014 m. lenktynių tvarkaraštisData Etapas Miestas / trasaKovo 16 d. Australijos GP Albertas ParkasKovo 30 d. Malaizijos GP SepangasBalandžio 6 d. Bahreino GP ŠakhirasBalandžio 20 d. Kinijos GP ŠanchajusGegužės 11 d. Ispanijos GP BarselonaGegužės 25 d. Monako GP Monte KarlasBirželio 8 d. Kanados GP MonrealisBirželio 22 d. Austrijos GP SpielbergasLiepos 6 d. Didžiosios Britanijos GP SilverstounasLiepos 20 d. Vokietijos GP HockenheimasLiepos 27 d. Vengrijos GP HungaroringasRugpjūčio 7 d. Belgijos GP Spa-FrankoršamasRugpjūčio 24 d. Italijos GP MoncaRugsėjo 21 d. Singapūro GP SingapūrasSpalio 5 d. Japonijos GP SuzukaSpalio 12 d. Rusijos GP SočisLapkričio 2 d. JAV GP OstinasLapkričio 9 d. Brazilijos GP InterlagosasLapkričio 23 d. Abu Dabio GP Jas Marina
Rašyti komentarą 0
E. prekyba rieda nuo kalniuko, bendrą prekybos lėtėjimą veikia infliacija Premium

Per balandį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 1,7%, o maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta...

Prekyba
07:30
Elektromobilius – masėms! Premium 2

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
Vyno pasaulio ekstremalai – vyndariai iš Atakamos dykumos Premium

Čilėje plytinčios Atakamos dykumos vyndarių ir vynuogių augintojų kooperatyvas sektoriuje kelia revoliucijas:...

Laisvalaikis
2022.05.28
Mažos darbuotojų kaitos matematika: 40 pokalbių per mėnesį po pusvalandį kiekvienam Premium

Lygtis paprasta: 4 komandas po 10 narių turintis vadovas kiekvieną mėnesį pokalbiui susėda su visais. 15–30...

Vadyba
2022.05.28
Infografika: Rusija sparčiai „dovanoja“ ginkluotę Ukrainos pajėgoms Premium

Nuo invazijos pradžios vasario pabaigoje Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms pavyko ne tik sunaikinti...

Verslo aplinka
2022.05.28
Vienas pagrindinių Kremliaus ruporų vis dar Briuselyje – ciniškai giriasi ryšiais su ES pareigūnais Premium

Vladimiras Čižovas, Rusijos ambasadorius prie Europos Sąjungos (ES), po Rusijos pradėto karo Ukrainoje ir...

Verslo aplinka
2022.05.28
Stagfliacija nė motais – Lietuvoje dygsta nauji fabrikai Premium 4

Dėl dvigubo pandemijos ir karo smūgio visame pasaulyje išaugo infliacija ir sulėtėjo ekonomikų augimas.

Pramonė
2022.05.28
Kinija nori gaminti naujausius puslaidininkius, bet ekspertai šalies galimybėmis abejoja Premium

Nuo užsienio tiekėjų puslaidininkių gamyboje priklausoma Kinija investuoja milijardus, kad naujausius lustus...

Inovacijos
2022.05.27
Geidžiamiausių darbdavių balandžio atlygio medianos Premium

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kokias algų medianas šių metų ketvirtąjį mėnesį darbuotojams mokėjo...

Vadyba
2022.05.27
Meškų rinkoje šoktelėjimas, investuotojams siekiant greito pelno Premium

Pasaulio akcijų biržose – meškų rinkos šoktelėjimas, fondams persidėliojant akcijų portfelius. Kilstelėjimą...

Rinkos
2022.05.27
Dideliame valstybiniame sklype Vilniaus Lazdynuose įstrigusio verslininko bėdos nesibaigia Premium 4

Prokurorai nutraukė ikiteisminį tyrimą dėl be aukciono parduodamo valstybinės žemės sklypo Vilniaus...

Statyba ir NT
2022.05.27
Lietuviškas verslas Afrikoje: milijonai klientų, karčios pamokos ir praktiniai patarimai Premium

Per pastaruosius 5-erius metus bendra eksporto iš Lietuvos į Afriką vertė paaugo dvigubai ir siekia 737 mln.

Pramonė
2022.05.27
Milijardierius S. Bankmanas-Friedas: apie kriptorinkų vertę ir ateitį Premium

„Apie du trečdalius arba tris ketvirtadalius pirmą kartą investuojančiųjų į kriptovaliutas tiesiog nori...

Laisvalaikis
2022.05.27
Gynybos ekspertas: rusai dažnai elgiasi nelogiškai ir tai yra gerai Premium

Nėra lengva nuspėti agresiją prieš Ukrainą vykdančios Rusijos tolimesnius veiksmus, nes dažniausiai jie...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Wolt“ vadovė Baltijos šalims: Lietuva šiuo metu turi daugiau talentų nei Latvija ar Estija Premium

„Atsiprašau už trukdžius“, – sako Liis Ristal, „Wolt Baltic“ generalinė direktorė, glausdama prie savęs vieną...

Vadyba
2022.05.27
Dešimtys tūkstančių raštiškų paklausimų VMI: verslui taip saugiausia Premium 1

Mokesčių įstatymai painūs, o oficialūs jų komentarai, kuriuos teikia Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), –...

Finansai
2022.05.27
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
2022.05.27
Lietuva persiskaičiuoja, kokius turi naftos, dujų, maisto ir kitus rezervus Premium 1

Rusijos agresijos prieš Ukrainą akivaizdoje Lietuvoje susirūpinta ne tik gynybos finansavimu, kariuomenės...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
2022.05.27
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku