„Maturė“: galėtumėme tiekti didžiosioms automobilių gamintojoms, bet savas prekės ženklas uždirba daugiau
Dina Sergijenko
Verslo žinios
UAB Maturė apyvarta (mln. Lt.)2011 m. 12,92012 m. 17,52013 m. 22ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYSKomentaraiVytas Mazuronis, UAB Maturė direktoriaus pavaduotojas:Į Ukrainą iškeliauja apčiuopiama dalis mūsų produkcijos. Situacija šiandien ten kelia didžiulį nerimą ir mums, ir mūsų partneriams. Kol kas bandome dirbti taip, kaip įprasta, bet finansinių nuostolių jau yra. Į Ukrainą išvažiuodavo maždaug 35% mūsų gaminių, tad ko nors greitai pakeisti nepavyks. Jaučiame, kad iš Ukrainos galime patirti nemažų praradimų, todėl bandysime kompensuoti srautus eidami į Aziją dalyvausime parodose Stambule, Dubajuje.Antanas Petkūnas, UAB Maturė kokybės kontrolierius:Įprastai tenka tikrinti vos kelis filtrų parametrus: aukštį, ilgį, plotį, o jei filtras apvalus išorinį ir vidinį skersmenį. Tikrinti nėra itin sudėtinga, anksčiau, pavyzdžiui, tekdavo skaičiuoti ir filtro popieriaus klostes. Dabar produkciją vertiname vadovaudamiesi sveiku protu: jei vienur plačiau, o kitur siauriau, produkto tikrai nebrokuojame. Etalono, pagal kurį tikrintume, ar filtras vizualiai atitinka standartą, neturime, bet dirbame ne pirmą dieną, todėl vos paėmę filtrą iškart matome tinka naudoti ar ne. Standartuose nurodoma, kad brokuotų filtrų gali būti iki 5%, o pas mus brokas sudaro maždaug 1,5% produkcijos.JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.7.000Tiek automobilinių filtrų per pamainą pagamina UAB Maturė: 2.000 iš jų skirti sunkvežimiams, 5.000 lengviesiems automobiliams.**Tokią pat žaliavą naudoja visi geriausi gamintojai, kadangi pagal reikalavimus visos žaliavos turi būti sertifikuotos. Galima pirkti iš Rytų, tačiau tokios produkcijos į Vakarų rinkas išvežti nepavyks.Kiekvienas sulankstytas filtro popieriaus ruošinys sutvirtinamas karštais klijais, kad klostės neatsiskirtų viena nuo kitos. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Supjaustyti filtrų popieriaus ruošiniai dedami į didžiules krūvas, o iš jų keliauja į tolesnę gamybą. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Metalinės formos, į kurias pilama polipropileno tirpalo, apdorojamos, kad pagamintas filtras prie jų nepriliptų. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Vytas Mazuronis, UAB Maturė direktoriaus pavaduotojas, rodo, kad bendrovė gamina ne tik stačiakampio formos, bet ir apvalius ar kitų formų filtrus. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Bendrovės gaminiai žymimi mėlynos spalvos etiketėmis, pakuojami į mėlynas dėžutes, ant kurių užrašytas lietuvių prekės ženklas MFilter. JUDITOS GRIGELYTĖS Sunkvežimiams skirti filtrai sustiprinami metaliniu sieteliu, mat dideli varikliai gerokai galingesni nei lengvųjų automobilių. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Metalinės formos pildomos polipropileno mišiniu, į jį vėliau įstatomas filtro popieriaus ruošinys gamybos linija užtikrina, kad filtras būtų tinkamai suspaustas. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Bendrovėje nemažai rankų darbo: filtrų popierius pjaustomas ir į metalines formas dedamas rankomis, rankomis dailinami polipropilenu užlieti filtro kraštai. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Salono oro filtrų gamyboje rankų darbo taip pat itin daug, nedidukus popieriaus ruošinius tenka kruopščiai įstatyti į metalo formą. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Polipropileno, kuriuo tvirtinami filtrų kraštai, spalva, sako gamintojas, gali būti pati įvairiausia, viskas priklauso nuo užsakovo norų ir fantazijos. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Rankomis įpjaunami filtro kraštai pažymėtose vietose, kad ruošinys tvirtai priglustų prie plastikinio rėmo, greta rankomis klijuojami ruošinio kraštai. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.Norėdama valdyti kuo daugiau gamybos procesų Maturė įsigijo metalo apdirbimo liniją, todėl dabar sietą, reikalingą filtrams, gaminasi vietoje. JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti