Vairavimo centrų nėra, ministras sako, kad ir nereikia

Publikuota: 2009-06-15
„Verslo žinios“
Pagal Lietuvos ir ES teisės aktus šių metų liepos 1 d. turėtų prasidėti papildomas naujai gavusių vairavimo teises ir prasižengusių vairuotojų mokymas. Juditos Grigelytės nuotr.

VŽ komentarai
Vytautas Kaneckas, VšĮ Saugaus eismo mokymo centro prezidentas:
„Mūsų pašalinimas iš konkurso nepagrįstas. Konkursinė medžiaga, komandiruotės ir konsultacijos su užsienio partneriais taip pat kainuoja, be to, mūsų išlaidas didina ir bylinėjimasis. Šiuo metu mūsų sąnaudos skaičiuojamos ir jos taip pat bus pateiktos valstybei.“

Eligijus Masiulis, susisiekimo ministras:
„ES direktyvos nereikalauja visų naujokų papildomo mokymo. Dabar veikia krūvos vairavimo centrų, tegul jie dirbs pagal atitinkamus reikalavimus. Tegul vairuotojai patys rinkoje renkasi, kokios mokyklos jiems reikalingos. Mokymai reikalingi tik prasižengusiems, tarp jų ir naujokams, kurie per 2 m. pažeidė kelių eismo taisykles. Kiekvieno naujoko papildomas mokymas yra tiesiog plėšikavimas, nieko bendra neturintis su eismo saugumu.“

VŽ info
Centrų klientai
Papildomas vairuotojų mokymas – mokymas nustatyta tvarka, organizuojamas ir vykdomas tik praktinio mokymo centruose pradedantiesiems vairuotojams (iš esmės visiems, vairavimo teises gavusiems nuo 2008 m. liepos 1 d.), C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojams, motorinių transporto priemonių vairuotojams, nuolat pažeidžiantiems KET reikalavimus ir už tai baustiems administracine tvarka, įskaitant specialiosios teisės vairuoti atėmimą.
Šaltinis: Saugaus eismo įstatymas

VŽ info Reikalavimai centrui
Teisės organizuoti ir rengti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą suteikimo tvarkos apraše teigiama, kad papildomo vairavimo mokymo centro (PVMC) teritorijos bendras plotas turi būti ne mažesnis kaip 70.000 m2. Per metus visuose keturiuose centuose turi tilpti ne mažiau kaip 15.000 vairuotojų. Bendras mokymo trasų ilgis – ne mažesnis kaip 1.800 m.
PVMC mokymo trasų įrengimas turi būti pagrįstas moduline koncepcija ir turėti ne mažiau kaip šešias skirtingas trasas. Pirma mokymo trasa turi būti skirta bendriesiems įgūdžiams ir gebėjimams, antra – motociklo valdymo gebėjimams tikrinti. Trečioje sekcijoje teks įrengti nuolatinio slydimo trasą, kurios plotas turi būti ne mažesnis kaip 4000 kv. m. Šioje nuolatinėje slydimo trasoje į važiuojamąją dalį privalo būti įleista ir hidrauliniu būdu paleidžiama slankiojanti plokštė, leidžianti saugiai imituoti automobilio šoninį arba visų ratų slydimą. Toks prietaisas turi veikti visiškai automatiškai ir būti valdomas mokymo instruktoriaus. Važiuojant per šią plokštę automobilio galinė dalis mėtoma į šonus ir taip sukeliamas automobilio slydimas.
Ketvirtoje trasoje bus mokoma važiuoti nuokalne ir įkalne. Penkta – žiedinė trasa – drėkinama slidžiu sluoksniu padengta apskrita aikštė, kurios plotas turi būti ne mažesnis kaip 3.000 m2, o trasos spindulio kampas – ne mažesnis kaip 180 laipsnių, išorinis slidaus paviršiaus spindulys – ne mažesnis kaip 25 m, plotis ne mažesnis kaip 8 m.
Paskutinė trasa – asfaltuota dinaminė zona – turi būti ne mažiau kaip 140 m ilgio ir ne mažiau kaip 20 m pločio. Šios zonos plotas turi būti ne mažesnis kaip 6.400 m2, joje taip pat turi būti nuolat laistomas 60 x 4 m asfaltuotas plotas.
Kiekvienoje trasoje turi būti techninė įranga, kuri automatiškai valdo ir imituoja avarines, pavojingas situacijas. Privalu bus instaliuoti specialią šviesos sistemą, kuri imituotų netikėtas kliūtis motociklininkams. Visa trasų techninė įranga su įrenginiais turi būti kontroliuojami iš kontrolės skydelio, esančio kiekvienos trasos valdymo punkte. Šaltinis: Susisiekimo ministerija
svg

Išbandykite dabar

Dabar 30 dienų prenumerata tik 5 Eur (vietoj 24,20 Eur)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Elmorio“ investicija – 40 mln. Eur vertės gamykla Premium 1

Vienintelė Baltijos šalyse dangtelių gamybos UAB „Elmoris“ baigia plyno lauko investiciją – į naują fabriką...

Pramonė
06:00
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
06:00
Ateities investicija į senatvę su 10% pelningumu Premium

Tinkamai parengtas investicinis projektas į senelių namus nekilnojamojo turto (NT) savininkui gali garantuoti...

Lietuvos didžiųjų autobusų rinkoje – rekordinis pakilimas Premium

Lietuvos didžiųjų autobusų rinka išgyvena istorinį pakilimą: per pirmuosius 5 šių metų mėnesius užregistruoti...

Transportas
06:00
„Volkswagen“ ir „Ford“ svarsto vienyti jėgas Premium

Automobilių gamintojų kompanijos „Volkswagen“ ir „Ford“ ieško būdų, kaip suvienyti jėgas, kad galėtų...

Verslo aplinka
2018.06.20
AB „Inter RAO Lietuva“ valdybos pirmininkė suimta dėl šnipinėjimo Premium 9

Antradienį Maskvos Lefortovo teismas suėmė Kariną Tsurkan, Rusijos energetikos įmonių grupės „Inter RAO“ (IR)...

Verslo aplinka
2018.06.20
Biržoje apsinuogino pavienių tarpininkų veiksmai Premium

Seklioje Baltijos biržų prekyboje trečiadienį trūko naujienų, bet užtat aiškiai matėsi stambesnių...

Rinkos
2018.06.20
Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
Finansų viceministrė: pradžioje – mokesčių amnestija, o paskui – sankcijos Premium

Vyriausybė siūlo numatyti laikiną galimybę deklaruoti „pamirštus“ mokesčius be delspinigių ir baudų. Tokios...

Finansai
2018.06.20
Lietuvoje – 140.000 specialistų skylė, bet užsieniečių nesamdo Premium 23

Darbdaviai pernai ieškojo 214.000 aukštos kvalifikacijos specialistų – tris kartus daugiau, nei Lietuvoje...

Vadyba
2018.06.20
Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 9

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
Imasi 300 namų kvartalo „iki rakto“, investuoja 30 mln. Eur Premium 25

Vilniaus pakraštyje, prie kelio į Trakus, planuojamas kelių šimtų individualių namų kvartalas. Plėtotojai...

Statyba ir NT
2018.06.20
„Vilniaus duona“ auga, bet apie plėtrą svarsto atsargiai Premium 1

Trupančioje duonos rinkoje „Vilniaus duonai“ augti padeda nauji produktai, inovacijos ir tendencijų...

Agroverslas
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
Į rinkas užsuko korekcija – viešnia neaplenkė ir Baltijos biržų Premium

Europos akcijų biržose apniukus nuotaikoms, ne išimtis buvo ir Baltijos akcijų biržos, kuriose koregavosi...

Rinkos
2018.06.19
Analitikai perspėja dėl JAV ir Kinijos prekybos įtampos keliamos sumaišties Premium 1

Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, antradienį nurodė savo administracijai pateikti pasiūlymus tolimesniems...

Verslo aplinka
2018.06.19
Startuolio išsirinkimas investavimui: kaip nesudeginti pinigų  Premium 5

Akcijos, obligacijos ar nekilnojamasis turtas yra įprasta investicinio portfelio dedamoji, tačiau lygiai taip...

Rinkos
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau