Ženeva: ateities apžvalga

Publikuota: 2009-03-13
 
Pirmųjų serijinių elektromobilių Europoje laukiama 2011 m.

„Newspress“ nuotr.

„General Motors“ Europai parengtas penkiavietis, keturių durų elektromobilis „Opel Amper“ yra „Chevrolet Volt“ dvynys. Automobilyje įmontuoti ličio-jonų akumuliatoriai, kurie su viena įkrova leidžia nuvažiuoti 60 km, po to jas galima įkrauti iš įprasto tinklo. Kai baterija išsikraus kelyje, į pagalbą ateis benzininis variklis „Flexpower“ (tokie dabar, pavyzdžiui, montuojami į SAAB), kuris gali būti varomas E85 markės biodegalais (etanoliu). Tačiau šis variklis nesujungtas su pavara, jis skirtas baterijai įkrauti. Tokiu atveju kelionės ilgis padidėja iki 500 km (GM statistika byloja, kad Vokietijoje vidutiniškai per dieną įprasti vairuotojai nuvažiuoja apie 50 km).
Elektromobilis, gamintojų teigimu, leidžia išvystyti 161 km/h maksimalų greitį. Pristatytą modelį „General Motors“ masiškai gaminti tikisi nuo 2011 m. „Newspress“ nuotr.

Rumunijos automobilių gamintojos „Dacia“, įeinančios į „Renault ir Nissan“ aljansą, koncepcinis visureigis „Duster“ dar nepriartėjęs prie serijinės gamybos. Tačiau išskirtinis sportiško kupė ir visureigio įvaizdį turinčio koncepto dizainas džiugina akį.
Žiūrint iš šono, į akis krenta ratų arkų linija ir neįprasta durų kombinacija: kairėje kėbulo pusėje yra tik priekinės durelės, o dešinėje – dvivėrės durelės, itin lengvinančios keleivių įlipimą ar krovinių gabenimą. Stogas – stiklinis, vairuotojo sėdynė integruota į struktūrą, vienijančią visą vairuotojo aplinką: nuo statramsčio iki prietaisų skydelio. Be to, salone esanti modulinė sėdinių sistema gali būti greitai perdaryta į laisvalaikiui pritaikytą automobilį, nes ant specialių bėgių pritvirtinta keleivio sėdynė gali būti lengvai pastumiama po vairuotojo sėdyne ir taip sukuriama papildomo 2 m2 erdvė. „Dacia Duster“ yra 4,25 m ilgio, bagažinės talpa solidi – 470 l. Aerodinamiškas kėbulas leidžia taupyti degalus. Pasak konstruktorių, 1,5 l turbodyzelio (105 AG) sąnaudos 100 km – 5 l dyzelino, 100 km/h greitį automobilis gali išvystyti per 9.6 s. Jei šio koncepcinio modelio pagrindu būtų sukurtas serijinės gamybos modelis, jis taptų pirmuoju visureigiu „Dacia“ istorijoje.
„Nissan Qazana“ – tik demonstracinė versija, pripažįsta „Nissan“. Taip norima pažvelgti į ateitį, įsivaizduoti, kaip galėtų atrodyti mažas penkiavietis ateities automobilis.
Jie įsitikinę, kad toks automobilis ne tik atliktų visas funkcijas nuo A iki Z, bet jį nebūtų nuobodu vairuoti!
Automobilį sukūrė „Nissan“ padalinio Londone dizaineriai. Formos agresyvios ir primena tik visureigius, kupė ar sportinius bagi (ratų dydis – 20 colių), bet ne miestui skirtą versiją. Japonai galvoja kitaip.
Kompaktinės klasės SUV visureigis yra 4,06 m ilgio, tad pagal dydį turėtų tikti miesto aplinkai, bet moderni įranga turi byloti ir apie modelio galimybes už miesto, pabrėžia „Nissan“.
Nors nekalbama nei apie galimos šio modelio gamybos pradžią, nei kokie varikliai galėtų būti naudojami, „Nissan“ vadovai savo interviu tarp eilučių leidžia suprasti, kad tai netolimos ateities automobilis.

Galingiausia „Alfa Romeo MiTo“ versija GTA Ženevoje pristatoma kaip koncepcinis modelis. Iš esmės tai žinomas modelis paverstas sportišku automobiliu: jame yra galingas 1,75 l variklis (240 AG), prilygstantis galia 3,0 l varikliui, kai kurios kėbulo, važiuoklės, stabdžių sistemos dalys pagamintos iš lengvų medžiagų, pažemintas svorio centras, „aktyvi“, elektronikos valdoma pakabos sistema „Alfa D.N.A.“, leidžianti pasirinkti rėžimus („Dynamic“ – sportiško važiavimo, „Normal“ – įprasto ir „All Wheater“ – sudėtingoms oro ir kelio sąlygoms).

„BMW 5-Series GT“ yra su tokia pat dviguba bagažinės durelių sistema, kaip ir pernai pristatytas „Škoda Superb“ – kai reikia mažesnės angos, atidaroma mažesnioji dalis, kai reikia didelės – visa.
Tai koncepcinis modelis „Aston Martin Lagonda“. Šiuo „Liuks“ klasės modeliu norima parodyti, kad „Aston Martin“ ketina į rinką grąžinti „Lagondos“ markę. „Lagonda“ įkurta amerikiečio Vilburo Gano (Wilbur Gunn) Didžiojoje Britanijoje 1906 m. (Lagonda yra upė amerikiečio gimtinėje), o 1947 m. parduota „Astin Marton“. 1976–1989 m. buvo gaminamas modelis „Aston Martin“, jų pagaminta apie 650 egzempliorių, automobilis kainavo apie 800.000 Lt.
„EDAG Light car“ – Vokietijos dizaino bendrovės elektra varomas modelis sukurtas iš lengvo bazaltinio pluošto (kietas kaip anglies pluoštas, bet pigesnis), atrodančio kaip stiklas, atsparaus ugniai (naudojamas kosminėje pramonėje). Šviesos diodai dėl tokio kėbulo gali būti montuojami bet kurioje vietoje. Su viena įkrova automobilis nuvažiuoja 160 km.


Svarbiausios pasaulinės premjeros
Ženevos automobilių paroda, 2009
Koncepciniai modeliai
Modelis Pastaba
Alfa Romeo Mi.To GTA Sportiškos versijos prototipas Aston Martin Lagonda Buvusio garsaus modelio atgaivinimo vizija
BMW 5-Series GT Naujos nišos modelio prototipas
Citroen DS Inside Būsimų modelių prototipas Dacia Duster Sportiškas visureigis
EDAG Light car Elektromobilio studija
Hyundai Equus Prabangaus modelio prototipas
Hyundai ix-onic Būsimų visureigių prototipas
IDEA Era Dizaino studijos kabrioleto vizija Infiniti Essence Koncepcinis kupė
Kia No3 Concept Mažos klasės visureigio prototipas
Nissan Qazana Daugiafunkcis SUV visureigis
Opel Ampera Būsimas elektromobilis
Rinspeed E2 concept „Fiat 500 Abarth“ su galią keičiančia pavara
Rinspeed iChange Automobilis su keičiamu sėdynių skaičiumi
Rolls-Royce 200EX Pigiausio „Rolls-Royce“ prototipas Tata PR1MA Būsimų „Tatų“ vizija pagal „Pininfarina“
VW Polo BlueMotion Ekologinės versijos prototipas
Šaltinis: VŽ


ISTORIJA
Buvę ateities modeliai
Amerikiečių internetinis leidinys „NextAutos“ paskelbė ryškiausių visų laikų Ženevos parodoje nuo 1961 m. iki 2005 m. demonstruotų koncepcinių modelių sąrašą.
Jame daugiausia yra itališkų ir amerikietiškų kūrinių – po 3. Du modeliai atkeliavo iš Prancūzijos dizainerių dirbtuvių, po vieną iš Vokietijos bei Didžiosios Britanijos. Tuo metu parodų stenduose pristatyti koncepciniai modeliai žiūrovų ir specialistų dėmesį daugiausia pritraukdavo tolimu realybei, „kosminiu“ dizainu. Tik nedaugelis tuometinės meninės išraiškos detalių pasiekdavo serijinių automobilių gamybos konvejerius. Automobilių pramonė neturėjo tokių galimybių kaip dabar, buvo mažiau taupomi pinigai, tad parodoms kurti egzemplioriai turėdavo daug parodomųjų elementų.

Modelis Pastaba
Ferrari 250GT 1961 m., sportinio automobilio prototipas
Corvette XRV 1966 m., sportinio „Corvette“ prototipas Mercedes-Benz C111-II 1970 m., futuristinė būsimo sportiško automobilio versija
Citroen Camargue 1972 m., dizaino studijos „Bertone“ sportinio modelio vizija
Opel Corsa Spider, 1982 m., modelis, kuriame buvo keičiamos sėdimos vietos nuo vienos iki keturių
Alfa Romeo Navajo 1976 m., futuristinis, „Žvaigždžių karus“ primenantis GT klasės konceptas
Aston Martin Vantage Zagato 1986 m., sportiško automobilio prototipas
Ford Via 1989 m., naujo dizaino stiliaus sportiško automobilio vizija
Renault Zo 1998 m., dviviečio visureigio koncepcija
Maserati Birdcage 75 2005 m., sportiško kupė vizija
Šaltinis: NextAutos

„Mercedes-Benz C111-II“ – futuristinė būsimo sportiško automobilio versija. Gamintojų nuotr.
svg

Išbandykite dabar

Dabar 30 dienų prenumerata tik 5 Eur (vietoj 24,20 Eur)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuvoje kurs vairavimo sistemą savavaldžiams automobiliams Premium

Karinei žvalgybai produktus kurianti Indijos „Tonbo Imaging“ Lietuvoje planuoja įsteigti mokslinę...

Pramonė
06:00
Teisingumo ministras: nevertėtų grąžinti galimybę verslui finansuoti politikus Premium

Valdžia nenusiteikusi grįžti prie tvarkos, kai verslininkai ribotai finansiškai rėmė partijas ir politines...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
06:00
Viešieji pirkimai: kada įsitraukia antstolis Premium

Viešųjų pirkimų dalyviai kartais naudojasi antstolio paslaugomis – užsako faktinių aplinkybių konstatavimą.

Briuselio ir Varšuvos aklavietėje progreso nėra Premium

Briuselis pirmadienį bandė paskutinį kartą įkalbėti Varšuvą sustabdyti teisinės sistemos reformas, kurios...

Verslo aplinka
2018.06.18
Nauja biržos žvaigždė kelia likvidumą visoje biržoje Premium

Baltijos biržose iš investuotojų akiračio nedingsta „Tallinna Sadam” akcijos, tačiau tai į naudą išeina ir...

Rinkos
2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Statybų sąnaudos turės progą sumažėti: ministerija peržiūri energinius reikalavimus Premium 4

Aplinkos ministerija planuoja šiemet peržiūrėti ir, tikėtina, kiek sumažinti kai kuriuos energinio naudingumo...

Statyba ir NT
2018.06.18
„Snoro“ ir Ūkio bankų administratoriui – 9 kilometrų dokumentų iššūkis Premium 2

„Snoro“ ir Ūkio banko bankrotų administratorių beveik tiesiogine to žodžio reikšme užslėgė popieriai – jų...

Rinkos
2018.06.18
„Freda“ Kauno LEZ išsinuomojo antrą sklypą plėtrai Premium

Baldų AB „Freda“ akcininkai baigia statyti gamybos pastatą Kauno LEZ, tačiau, be 4,6 ha sklypo, išsinuomoto...

Pramonė
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Dviejų valiutų galvosūkis, arba Kaip nepermokėti užsienyje Premium 7

Dažną apima erzelis, kai užsienyje įsigyjant prekę ar gryninant pinigus prašoma pasirinkti, kuria valiuta...

Finansai
2018.06.18
Premjeras balansuoja ant atsistatydinimo ribos Premium 21

Seime darkoma mokesčių ir pensijų sistemų reforma suerzino premjerą Saulių Skvernelį – jis jau leido...

Verslo aplinka
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Informacija apie bendrovę tapo neprieinama ir stambiems akcininkams Premium

Dabar akcininkai yra atskirti nuo neviešos informacijos apie bendrovės veiklą – prie jos negali prieiti nei...

Finansai
2018.06.18
Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Kaip Gianni Agnelli gelbėjo Italiją nuo komunizmo Premium

 „FIAT yra Italija. Italija yra FIAT. O FIAT ir Italija – tai aš“, – kadaise sakė Gianni Agnelli.

Verslo klasė
2018.06.17
„Compensos“ vežėjų draudimo portfelį perėmusi „Balcia“ ruošia naujas paslaugas Premium

Latvijos kapitalo draudimo bendrovė „Balcia“, pernai vasarą perėmusi „Compensos“ tarptautinių vežėjų...

Transportas
2018.06.16
Būdas lietuvio po šimto metų Premium

Vasario 16-ąją pasitikdami atkurtos Lietuvos šimtmetį rašėme apie lietuvio kodą prieš šimtą metų. Gediminas...

Verslo klasė
2018.06.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau