Griebk frančizę ir bus atlyginta

Publikuota: 2004-12-06
 
Sąlygų frančizei pirkti pavyzdžiai

Frančizės pardavėjasUAB "Kemi" UAB "Čilija" UAB "Alnos biuro sistemos" UAB "Elektromarktas" UAB "Lietuva Statoil"

Mokestis Nėra Pradinis – 10.000 Lt Konsultacinis Frančizės – iki 9% pardavimo Rinkodaros – iki 4% pardavimo Konfidencialu Nuo parduotų prekių savikainos – iki 3% Konfidencialu

Specialūs reikalavimai "Kemi" vadybos standartų laikymasis Privalomas atsarginių detalių pirkimas iš "Kemi" Dalyvavimas reklamos akcijose, mokymuose Teikti informaciją frančizės pardavėjui Pageidaujama viešojo maitinimo darbo patirtis Picerijos plotas – 150-250 m2 Judri, žmonių lankoma vieta Automobilių stovėjimo aikštelė Patogus privažiavimas Galimybė įrengti vasaros terasą Prekybos plotas – 70–90 m2 I aukštas Patogus privažiavimas Automobilių stovėjimo aikštelė "Navision" apskaitos sistema Patirtis Garantijos iš paskolų draudimo, lizingo bendrovių Patalpų plotas – nuo 150–200 m2 Vykdyti nustatytą minimalią apyvartą Degalinės vieta Abipusis pasitikėjimas Vadovavimo kokybė

Pirkėjo investicijos, išlaidos Atsargų sandėliui Pastatui Darbuotojų aprangai IT programoms Iš viso: 25.000-50.000 Interjerui projektuoti Įrangai įsigyti ir įdiegti Indams, priemonėms, kt. Darbuotojams mokyti Rinkodarai – reklamai, meniu, iškaboms Iš viso: 200.000–500.000 Lt Patalpoms Prekybos įrangai Apskaitos sistemai Prekėms Darbo vietoms Personalui parengti Darbo priemonėms Iš viso: 80.000-300.000 Lt Priemonėms parduotuvei apipavidalinti – prekių aprašymai, nuorodos, apranga Dalinė investicija į iškabą – iki 5.000 Lt Jei netenkina esama įranga, reikalaujama įsigyti standartinę (200 m2 parduotuvei – apie 20.000 Lt) POS kasos aparatai, reikalingi klientų skatinimo programoms Paslaugoms (automobilis prekėms pristatyti ir pan.) Derybų klausimas

Minimalus pirkėjo kapitalas, Lt Nėra Nėra 100.000 Priklauso nuo banko ar draudimo bendrovių reikalavimų Nėra

Privalumai* Sumažėja reklamos sąnaudos Mokymai Palankios atsiskaitymo sąlygos, mokėjimų atidėjimai Pasidalijimas projektais, idėjomis, naujovėmis Suteikiamos teisės į nuolaidas (iki 30%) įrangai pirkti, maisto produktams ir gėrimams Bendra reklama Gamybos technologijų perėmimas Darbuotojų mokymai Receptų naudojimas Padeda išsirinkti parduotuvės vietą Patarimai dėl asortimento ir kainodaros Pagalba prekybos centrui dekoruoti Patarimai dėl katalogo leidybos Personalo mokymai Galimybė 50% mokesčio frančizės pirkėjui išleisti reklamai savo regione Palankesnės kainos Aprūpinimas prekių pristatymu, servisu Pirkėjo degalinių modernizavimas IT ir parduotuvių įrangos, sistemų atnaujinimas Degalinių valdymo patirties perdavimas Konsultacijos darbuotojams

Esami pirkėjai UAB "Šiaulių Kemi", UAB "Kemi ir Daisotra", UAB "Karoliniškių Kemi ir Martonas", UAB "Kemi Marijampolė", UAB "Svirplys", IĮ "Panevėžio Kemi" Dvi picerijos Liepojoje (Latvija) AB "Lėvuo", AB "Žemaitijos agroprekyba", UAB "Bostemus", UAB "Gumta", UAB "Info-Tec", UAB "Fileda", UAB "Evasa", UAB "Raidžių lanka", IĮ "Onija", IĮ "Alapus", E. Stasiulaičio IĮ UAB "Sugardas", UAB "Raidžių lanka", UAB "Rakaras", UAB "Morita", UAB "Ladaro prekyba", UAB "Optita", UAB "Dagmina", IĮ "Radaras", IĮ "Armelina", A. Goštauto IĮ, AB "Alytaus prekyba", KB "Šilutės prekyba" UAB "Abromika"

* Leidimas pirkėjui naudoti prekės ženklą ir sėkmingo verslo koncepciją – pagrindinis visų frančizės pardavėjų minimas privalumas
Šaltinis: bendrovių duomenys


Frančizės pranašumai:
1. Frančizės pardavėjas suteikia frančizės pirkėjui žinių apie verslo vadybą bei organizavimą.
2. Pirkėjas, veikdamas pagal frančizę, lieka teisiškai nepriklausomas verslininkas. 3. Frančizės pirkėjas, įgijęs teisę naudotis pripažintais prekių ženklais, greitai pajunta jos poveikį rinkai.
4. Frančizės pirkėjui reikia daug mažiau kapitalo negu plėtojant savo verslą.
5. Frančizės pardavėjas teikia daugelį paslaugų pirkėjui, kurios paskatina pastarąjį pasiekti ne mažesnių laimėjimų negu jų pasiekė pats pardavėjas: atrenka kriterijus pirkėjui nustatyti; padeda frančizės pirkėjui įsigyti reikiamus prekybos leidimus, atidaryti parduotuves, jas įrengti, remontuoti, apskaičiuoti reikiamas atsargas ir pan.; moko frančizės pirkėją bei kitą personalą, aprūpina darbo instrukcijomis bei metodikomis, kuriose smulkiai pateikiama frančizės veikla; moko pirkėją teisingai tvarkyti apskaitą, kontrolę, rinkodarą, organizuoti pardavim`; aprūpina įranga. 6. Frančizės pirkėjas naudojasi pardavėjo reklamos rezultatais.
7. Frančizės pirkėjas naudojasi pardavėjo sukurtu tiekimo tinklu ir taip sumažina savo išlaidas.
8. Frančizės pirkėjo verslo rizika gerokai sumažėja. Tačiau tai nereiškia, jog garsios firmos vėliava išgelbės jį nuo kitos rizikos.
9. Frančizės pirkėjas įgyja privilegiją naudotis pardavėjo patentais, prekių ženklais, verslo valdymo patirtimi bei kita konfidencialia informacija. 10. Frančizės pirkėjas įgyja teisę naudotis pardavėjo atliktų tyrimų duomenimis, dalyvauti įvairiose verslo plėtojimo programose, o tai padeda konkurencinėje kovoje. 11. Frančizės pardavėjas suteikia galimybę visam frančizės pirkėjų tinklui naudotis jo sukaupta informacija apie rinkas bei jo patirtimi veikiant jose. 12. Frančizės pirkėjas įgyja didesnį bankų pasitikėjimą ir tai suteikia jam galimybę lengviau gauti finansinę paramą.
Frančizės trūkumai:
1. Neišvengiamai frančizės pardavėjas bus suinteresuotas, jog pirkėjo teikiamas paslaugas bei prekes kas nors kontroliuotų. Tuo tikslu pardavėjas įveda kokybės kontrolę ir griežtai reikalauja laikytis standartų. Tokie griežti reikalavimai lyg ir riboja paties frančizės pirkėjo iniciatyvą, pvz., dažnai frančizę teikianti bendrovė reikalauja, kad pirkėjas įsigytų įrengimus, žaliavas ir prekes iš jos nurodytų tiekėjų. Kartais jų kainos gali pasirodyti didesnės nei vietos rinkos tiekėjų. Tai gali sumažinti gaunamo pelno normą, tačiau tuo siekiama išlaikyti kokybės standartus.
2. Frančizės pirkėjas privalo sumokėti pardavėjui stojimo bei metinį mokestį. Steigimo išlaidos esti gana didelės, nes frančizės pirkėjas turi vadovautis tam tikromis frančizės pardavėjo taisyklėmis. Stojimo mokestis – tai išankstinis vienkartinis atlyginimas frančizės pardavėjui už jo pastangas ir išlaidas; juk jis perleidžia kitam savo sukurtą technologiją, metodus, kuriuos daug metų tobulino atlikdamas tyrimus. Šis mokestis yra sutartinis ir sumokamas iki sutarties įsigaliojimo dienos. Gautos apyvartos mokestį verslininkas moka per visą sutarties galiojimo laiką. Jo dydis yra sutartinis – tai bendros metinės apyvartos procentas (5-15%). Šis dydis kinta, atsižvelgiant į frančizės pardavėjo investicijas. Gali būti mokamas vienkartinis ar periodiškas mokestis už naudojimąsi patentu ir autorinės teisės objektais: išradimais, pramonės pavyzdžiais, prekių ar paslaugų ženklais ir kt. Be to, paprastai dar sudaromas reklamos fondas. Mokesčio į šį fondą dydis nurodomas sutartyje ir gali būti apie 5% apyvartos. Dalį šio mokesčio, vadinamo rinkodaros mokesčiu, gali būti leista frančizės pirkėjui išleisti vietos reklamai.
3. Potencialiam frančizės pirkėjui gali būti sunku įvertinti frančizės pardavėją, jo patikimumą. 4. Frančizės pardavėjas diktuoja sąlygas frančizės pirkėjui. Pirkėjas gali ilgainiui pajausti, jog tampa pernelyg priklausomas nuo frančizės pardavėjo ir todėl prarasti savo iniciatyvą bei perspektyvos jausmą. 5. Frančizės pirkėjo sėkmė labai priklauso nuo frančizės pardavėjo sėkmės. Įvairios nacionalinės problemos, kurių kyla frančizės pardavėjui, gali turėti neigiamos įtakos frančizės pirkėjui. Šaltinis: VŽ, "Novakopa"
svg

Dabar užsiprenumeravus 6 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui

DOVANA - „Prekybos sektoriaus apžvalga“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Neįrodžiusius turto kilmės pasišovė nubausti du kartus  Premium 1

Žmonės, kurie sukaupė turtą ir negali paaiškinti jo kilmės, turėtų rimtai susirūpinti. Seime kelią skinasi...

Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
13:48
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
12:26
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 4

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Granulių gamintojai susidūrė su problemomis: stabdo naujos gamyklos statybą  Premium

Granulių gamintojų padėtis Latvijoje sudėtinga. Dėl žaliavų stygiaus stambūs gamintojai neišnaudoja turimų...

Pramonė
09:35
A. Juozaičio laimės ekonomika: tūkstančiai gamintojų, jokių prekybos tinklų Premium 32

Prezidento posto siekiančio filosofo ir buvusio diplomato Arvydo Juozaičio Lietuvai siūlomas laimės...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
05:45
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
05:45
EP rinkimų mitams sklaidyti pasitelkti ir „Sostų karai“ Premium

Europos Parlamento (EP) rinkimai apaugę mitais, o 97 mln. europiečių rinkėjų dar nežino, už ką balsuos gegužę...

Energetikės dividendai – valstybei, bet ne smulkiesiems Premium 5

Baltijos biržoje prekyba latvių farmacininkių akcijomis kiek aprimo. „Lietuvos energijos“ grupės dividendų...

Rinkos
2019.04.17
Kaliningrade svarstoma leisti gintaro gavybą jūroje privatiems asmenims Premium

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, siūlo įteisinti gintaro gavybą jūroje privatiems...

Pramonė
2019.04.17
Interviu su V. P. Andriukaičiu: tikslas – socialinė Europa su didesniu biudžeto kapšu Premium 5

Į prezidentus kandidatuojantis eurokomisaras Vytenis Povilas Andriukaitis įsitikinęs, kad Europos Sąjungos...

Verslo aplinka
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 5

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Neišnaudotos galimybės: pusę kuklaus eksporto į Kiniją sudaro baldai ir mediena Premium 1

Net 62% Kinijos įmonių pernai susidūrė su vėluojančiais atsiskaitymais, rodo „Coface“ atlikta apklausa. Vis...

Verslo aplinka
2019.04.17
Vokietijos verslas agituoja už Europos Sąjungą: ES nepakankamai įvertinta Premium 5

Du trečdaliai Vokietijos verslininkų įsitikinę, kad Europos Sąjungos (ES) teikiamos galimybės nėra pakankamai...

Pramonė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
2019.04.17
Savivaldybės neskuba atsisakyti sandorių su savo įmonėmis Premium 2

Savivaldybės neatsisako įpročio pirkti paslaugas iš sau pavaldžių įmonių, nors ne kartą skambėjo ir...

Finansai
2019.04.17
Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau