Griebk frančizę ir bus atlyginta

Publikuota: 2004-12-06
 
Sąlygų frančizei pirkti pavyzdžiai

Frančizės pardavėjasUAB "Kemi" UAB "Čilija" UAB "Alnos biuro sistemos" UAB "Elektromarktas" UAB "Lietuva Statoil"

Mokestis Nėra Pradinis – 10.000 Lt Konsultacinis Frančizės – iki 9% pardavimo Rinkodaros – iki 4% pardavimo Konfidencialu Nuo parduotų prekių savikainos – iki 3% Konfidencialu

Specialūs reikalavimai "Kemi" vadybos standartų laikymasis Privalomas atsarginių detalių pirkimas iš "Kemi" Dalyvavimas reklamos akcijose, mokymuose Teikti informaciją frančizės pardavėjui Pageidaujama viešojo maitinimo darbo patirtis Picerijos plotas – 150-250 m2 Judri, žmonių lankoma vieta Automobilių stovėjimo aikštelė Patogus privažiavimas Galimybė įrengti vasaros terasą Prekybos plotas – 70–90 m2 I aukštas Patogus privažiavimas Automobilių stovėjimo aikštelė "Navision" apskaitos sistema Patirtis Garantijos iš paskolų draudimo, lizingo bendrovių Patalpų plotas – nuo 150–200 m2 Vykdyti nustatytą minimalią apyvartą Degalinės vieta Abipusis pasitikėjimas Vadovavimo kokybė

Pirkėjo investicijos, išlaidos Atsargų sandėliui Pastatui Darbuotojų aprangai IT programoms Iš viso: 25.000-50.000 Interjerui projektuoti Įrangai įsigyti ir įdiegti Indams, priemonėms, kt. Darbuotojams mokyti Rinkodarai – reklamai, meniu, iškaboms Iš viso: 200.000–500.000 Lt Patalpoms Prekybos įrangai Apskaitos sistemai Prekėms Darbo vietoms Personalui parengti Darbo priemonėms Iš viso: 80.000-300.000 Lt Priemonėms parduotuvei apipavidalinti – prekių aprašymai, nuorodos, apranga Dalinė investicija į iškabą – iki 5.000 Lt Jei netenkina esama įranga, reikalaujama įsigyti standartinę (200 m2 parduotuvei – apie 20.000 Lt) POS kasos aparatai, reikalingi klientų skatinimo programoms Paslaugoms (automobilis prekėms pristatyti ir pan.) Derybų klausimas

Minimalus pirkėjo kapitalas, Lt Nėra Nėra 100.000 Priklauso nuo banko ar draudimo bendrovių reikalavimų Nėra

Privalumai* Sumažėja reklamos sąnaudos Mokymai Palankios atsiskaitymo sąlygos, mokėjimų atidėjimai Pasidalijimas projektais, idėjomis, naujovėmis Suteikiamos teisės į nuolaidas (iki 30%) įrangai pirkti, maisto produktams ir gėrimams Bendra reklama Gamybos technologijų perėmimas Darbuotojų mokymai Receptų naudojimas Padeda išsirinkti parduotuvės vietą Patarimai dėl asortimento ir kainodaros Pagalba prekybos centrui dekoruoti Patarimai dėl katalogo leidybos Personalo mokymai Galimybė 50% mokesčio frančizės pirkėjui išleisti reklamai savo regione Palankesnės kainos Aprūpinimas prekių pristatymu, servisu Pirkėjo degalinių modernizavimas IT ir parduotuvių įrangos, sistemų atnaujinimas Degalinių valdymo patirties perdavimas Konsultacijos darbuotojams

Esami pirkėjai UAB "Šiaulių Kemi", UAB "Kemi ir Daisotra", UAB "Karoliniškių Kemi ir Martonas", UAB "Kemi Marijampolė", UAB "Svirplys", IĮ "Panevėžio Kemi" Dvi picerijos Liepojoje (Latvija) AB "Lėvuo", AB "Žemaitijos agroprekyba", UAB "Bostemus", UAB "Gumta", UAB "Info-Tec", UAB "Fileda", UAB "Evasa", UAB "Raidžių lanka", IĮ "Onija", IĮ "Alapus", E. Stasiulaičio IĮ UAB "Sugardas", UAB "Raidžių lanka", UAB "Rakaras", UAB "Morita", UAB "Ladaro prekyba", UAB "Optita", UAB "Dagmina", IĮ "Radaras", IĮ "Armelina", A. Goštauto IĮ, AB "Alytaus prekyba", KB "Šilutės prekyba" UAB "Abromika"

* Leidimas pirkėjui naudoti prekės ženklą ir sėkmingo verslo koncepciją – pagrindinis visų frančizės pardavėjų minimas privalumas
Šaltinis: bendrovių duomenys


Frančizės pranašumai:
1. Frančizės pardavėjas suteikia frančizės pirkėjui žinių apie verslo vadybą bei organizavimą.
2. Pirkėjas, veikdamas pagal frančizę, lieka teisiškai nepriklausomas verslininkas. 3. Frančizės pirkėjas, įgijęs teisę naudotis pripažintais prekių ženklais, greitai pajunta jos poveikį rinkai.
4. Frančizės pirkėjui reikia daug mažiau kapitalo negu plėtojant savo verslą.
5. Frančizės pardavėjas teikia daugelį paslaugų pirkėjui, kurios paskatina pastarąjį pasiekti ne mažesnių laimėjimų negu jų pasiekė pats pardavėjas: atrenka kriterijus pirkėjui nustatyti; padeda frančizės pirkėjui įsigyti reikiamus prekybos leidimus, atidaryti parduotuves, jas įrengti, remontuoti, apskaičiuoti reikiamas atsargas ir pan.; moko frančizės pirkėją bei kitą personalą, aprūpina darbo instrukcijomis bei metodikomis, kuriose smulkiai pateikiama frančizės veikla; moko pirkėją teisingai tvarkyti apskaitą, kontrolę, rinkodarą, organizuoti pardavim`; aprūpina įranga. 6. Frančizės pirkėjas naudojasi pardavėjo reklamos rezultatais.
7. Frančizės pirkėjas naudojasi pardavėjo sukurtu tiekimo tinklu ir taip sumažina savo išlaidas.
8. Frančizės pirkėjo verslo rizika gerokai sumažėja. Tačiau tai nereiškia, jog garsios firmos vėliava išgelbės jį nuo kitos rizikos.
9. Frančizės pirkėjas įgyja privilegiją naudotis pardavėjo patentais, prekių ženklais, verslo valdymo patirtimi bei kita konfidencialia informacija. 10. Frančizės pirkėjas įgyja teisę naudotis pardavėjo atliktų tyrimų duomenimis, dalyvauti įvairiose verslo plėtojimo programose, o tai padeda konkurencinėje kovoje. 11. Frančizės pardavėjas suteikia galimybę visam frančizės pirkėjų tinklui naudotis jo sukaupta informacija apie rinkas bei jo patirtimi veikiant jose. 12. Frančizės pirkėjas įgyja didesnį bankų pasitikėjimą ir tai suteikia jam galimybę lengviau gauti finansinę paramą.
Frančizės trūkumai:
1. Neišvengiamai frančizės pardavėjas bus suinteresuotas, jog pirkėjo teikiamas paslaugas bei prekes kas nors kontroliuotų. Tuo tikslu pardavėjas įveda kokybės kontrolę ir griežtai reikalauja laikytis standartų. Tokie griežti reikalavimai lyg ir riboja paties frančizės pirkėjo iniciatyvą, pvz., dažnai frančizę teikianti bendrovė reikalauja, kad pirkėjas įsigytų įrengimus, žaliavas ir prekes iš jos nurodytų tiekėjų. Kartais jų kainos gali pasirodyti didesnės nei vietos rinkos tiekėjų. Tai gali sumažinti gaunamo pelno normą, tačiau tuo siekiama išlaikyti kokybės standartus.
2. Frančizės pirkėjas privalo sumokėti pardavėjui stojimo bei metinį mokestį. Steigimo išlaidos esti gana didelės, nes frančizės pirkėjas turi vadovautis tam tikromis frančizės pardavėjo taisyklėmis. Stojimo mokestis – tai išankstinis vienkartinis atlyginimas frančizės pardavėjui už jo pastangas ir išlaidas; juk jis perleidžia kitam savo sukurtą technologiją, metodus, kuriuos daug metų tobulino atlikdamas tyrimus. Šis mokestis yra sutartinis ir sumokamas iki sutarties įsigaliojimo dienos. Gautos apyvartos mokestį verslininkas moka per visą sutarties galiojimo laiką. Jo dydis yra sutartinis – tai bendros metinės apyvartos procentas (5-15%). Šis dydis kinta, atsižvelgiant į frančizės pardavėjo investicijas. Gali būti mokamas vienkartinis ar periodiškas mokestis už naudojimąsi patentu ir autorinės teisės objektais: išradimais, pramonės pavyzdžiais, prekių ar paslaugų ženklais ir kt. Be to, paprastai dar sudaromas reklamos fondas. Mokesčio į šį fondą dydis nurodomas sutartyje ir gali būti apie 5% apyvartos. Dalį šio mokesčio, vadinamo rinkodaros mokesčiu, gali būti leista frančizės pirkėjui išleisti vietos reklamai.
3. Potencialiam frančizės pirkėjui gali būti sunku įvertinti frančizės pardavėją, jo patikimumą. 4. Frančizės pardavėjas diktuoja sąlygas frančizės pirkėjui. Pirkėjas gali ilgainiui pajausti, jog tampa pernelyg priklausomas nuo frančizės pardavėjo ir todėl prarasti savo iniciatyvą bei perspektyvos jausmą. 5. Frančizės pirkėjo sėkmė labai priklauso nuo frančizės pardavėjo sėkmės. Įvairios nacionalinės problemos, kurių kyla frančizės pardavėjui, gali turėti neigiamos įtakos frančizės pirkėjui. Šaltinis: VŽ, "Novakopa"
svg

Dabar užsiprenumeravus 6 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui

DOVANA - „Prekybos sektoriaus apžvalga“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Pienas: galimybių eksporto plėtrai daug, bet prireiks pagalbos Premium

Europos Komisijos (EK) analitikai, pateikę savo prognozes žemės ūkiui iki 2030 m., regi pasaulinį pieno...

Agroverslas
17:00
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
13:36
V. Šapoka: šiųmetį Lietuvos BVP augimą „Brexit“ gali sulėtinti ir 0,7% Premium 14

„Brexit“, priklausomai nuo jo scenarijaus, Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimą šiemet gali...

Kurios Lietuvos įmonės pernai sukūrė daugiausia naujų darbo vietų Premium 17

„Verslo žinių“ sudarytame daugiausia pernai naujų darbo vietų sukūrusių bendrovių sąraše dominuoja logistikos...

Vadyba
08:58
Interviu: „Revolut“ sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą Premium 16

„Revolut“ įsiliejimas į šalies bankų gretas sustiprins Lietuvos indėlių draudimo sistemą, nes ji gaus naują...

Rinkos
05:45
Palyginimas: per 14 metų „Sodra“ pralenkė pensijų fondus visu ratu Premium 27

Vidutinė antros pakopos pensijų fondų grąža pastaruosius 14 metų buvo perpus mažesnė nei vidutinis „Sodros“...

Finansai
05:45
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės - galimybė augti ar eksperimentas Premium

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
05:45
G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 9

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
05:45
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
05:45
Vadovų viliojimo pamokos: regionų bendrovės ne ten deda akcentus Premium 1

Regionuose veikiančios bendrovės neslepia, kad pasamdyti norimos kvalifikacijos vadovą, kuris sutiktų dirbti...

Vadyba
05:45
„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 9

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

„Klaipėdos naftos“ pasiūlymas neatlaikė rinkos pasiūlos antplūdžio  Premium

Išaugusi „Klaipėdos naftos“ akcijų pasiūla spaudžia bendrovės akcijų kainą žemiau savų akcijų supirkimo...

Rinkos
2019.01.15
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Verslas kviečia Europą į kovą su Kinijos įtaka Premium 25

Vokietijos pramonininkai nuogąstauja dėl dviejų ekonomikos sistemų – Kinijos valstybinio kapitalizmo ir...

Pramonė
2019.01.15
Eksporto kredito draudimas – jau ir stambiam verslui Premium

Nuo metų pradžios jau ir didelės įmonės, eksportuojančios lietuviškos kilmės produkciją į valstybes su didele...

Pramonė
2019.01.15
T. Andrejauskas: Lietuvoje pernelyg vadovaujamasi nuostata „drausk ir neleisk“ Premium 8

Tomas Andrejauskas, Lietuvos biotechnologų asociacijos (LBTA) viceprezidentas, fitobiotechnologijų UAB...

Pramonė
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Th. May skyrybų su ES susitarimo tiesos akimirka: kas toliau? Premium

Antradienį Jungtinės Karalystės (JK) parlamentarai renkasi į svarbiausią balsavimą dėl „Brexit“ sutarties su...

Verslo aplinka
2019.01.15
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
„East Capital“ baltišką rinką pakuoja į platesnį regioną Premium 2

Švedijos investicijų bendrovės valdomas investicijų Baltijos rinkoje fondas „East Capital Baltics“ keičia...

Rinkos
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau