Suplanuoti turizmo rekordai

Publikuota: 2014-03-14
Atnaujinta 2015-06-01 13:12
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė
„Verslo žinios“. Redakcijos nuomonė

Kelerius metus iš eilės augusi Lietuvos atvykstamojo turizmo rinka šiemet rekordų siekti nežada, tačiau į 2015 metus žvelgia viltingai. Mat tuomet įsigalios PVM lengvata viešbučiams – tikimasi, kad tai padės konkuruoti su kaimynais, jau turinčiais tokią lengvatą.

Praėję metai turizmo sektoriui buvo rekordiniai – atvykstamasis turizmas augo 8%, Lietuvoje apsilankė 2,1 mln. užsienio turistų.
Naujos gairės šiam sektoriui numatytos parengtoje Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 m. programoje.  Evaldas Gustas, Ūkio ministerijos (ŪM) , rengusios šią programą, vadovas, vardija pagrindinius jos tikslus: gerinti turizmo infrastruktūros plėtrą ir paslaugų kokybę, šalies žinomumą ir įvaizdį, mažinti paslaugų sezoniškumą. Jau suplanuotas ir turistų skaičius – 2020 m. jų turėtų būti 2,5 mln., jie Lietuvoje paliks 5,1 mlrd. Lt.
Išankstiniais skaičiavimais, siekiant išspręsti programoje surašytus uždavinius, reikėtų išleisti apie 900 mln. Lt. Tačiau tokių pinigų valstybės biudžete nėra numatyta – kasmet turizmo plėtrai buvo skiriamos labai jau simboliškos sumos. Projektus iki šiol maitino ES lėšos, bet naująjį ES paramos laikotarpį parama turizmui jau nebus tokia dosni – manoma, kad šis sektorius Lietuvoje jau tvirtai stovi ant kojų.
Atvykstamasis turizmas šaliai neša daug naudos – gausėja gyventojų pajamos, didėja šalies BVP, sprendžiami (jei sprendžiami) regionų ekonominės ir socialinės raidos klausimai ir t. t. Tačiau visos tokio turizmo galimybės Lietuvoje toli gražu neišnaudotos. Todėl vienas iš programos tikslų – didinti Lietuvos kaip turistinės šalies žinomumą ir gerinti jos įvaizdį. Šiame bare – nearti dirvonai. VŽ žiniomis, Lietuvos turizmo įvaizdžio tyrimas buvo atliktas tik 2006 m. Tuomet paaiškėjo, kad apie Lietuvą nėra plačiai žinoma užsienyje, o Lietuvos kaip turistui patrauklios šalies įvaizdis nepakankamai ryškus. Pastaraisiais metais šalies turizmo įvaizdžio stebėsena nebuvo vykdoma, tad nėra žinoma, kaip kinta turistų pasitenkinimas Lietuvos turizmo paslaugomis. Todėl programoje numatyta, kad iki 2020 m. būtina atlikti bent du šalies turizmo žinomumo ir šalies įvaizdžio tyrimus.
Šalies rinkodaros kūrėjams tikrai yra ką veikti – apie tai, kad Lietuvai, kaip turizmo sričiai, vis dar trūksta žinomumo, ne vienus metus kalba šio verslo atstovai. Pasak jų, strategija turi būti ilgalaikė ir nepriklausyti nuo valdžios kaitos. Specialistai tikina, kad dabar sumos, skiriamos rinkodarai, yra pernelyg menkos, o, pvz., estai tam atriekia 10% viso turizmo biudžeto.
Tiesa, naudojant į tokią rinkodarą nukreiptus pinigus derėtų neužmiršti apie atsakomybę ir neprarasti sveiko proto. Pakanka prisiminti į balą išmestus milijonus – ta „bala“ tapo 0,5 mln. Lt šaliai kainavę ir daug vilčių teikę Wally Olinso ir kompanijos „Saffron Brand Consultants“ patarimai, kaip kurti Lietuvos įvaizdį pasaulyje. 2009 m. buvo sustabdyta kita, 1,7 mln. Lt vertės Lietuvos įvaizdžio formavimo programa – tuometinė Vyriausybė apsižiūrėjo, kad ir vėl pinigai – kaip į vandenį, o rezultatas – niekinis.
Naujoje turizmo plėtros programoje, be kita ko, išskirti prioritetiniai turizmo plėtros regionai, apimantys savivaldybių teritorijose esančius patraukliausius turistinius objektus. Juose planuojama plėtoti kultūrinio, verslo, sveikatinimo, žaliojo (ekologinio) turizmo viešąją ir privačiąją infrastruktūrą. Užsibrėžta nemažai, tačiau dar nėra priemonių plano, neaišku, iš kur bus paimtos lėšos jų įgyvendinimui. Tikėkimės, kad programos rengėjai ras pinigų ir pati programa neliks tik formalus statistinis vienetas ŪM veiklos ataskaitoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku