Interviu su Tadu Karosu: kitas pardavimas bus „Čili“

Publikuota: 2015-07-07
Atnaujinta 2015-12-29 15:16
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Ne vieną prekybos, platinimo ar paslaugų bendrovę pardavęs Tadas Karosas, UAB „LTk Capital“ savininkas, įvardija ir tolesnius planus: parduoti vieną didžiausių Baltijos šalių restoranų tinklų valdančią UAB „Čili Holdings“.

Jis taip pat pasakoja apie gyvenimą Pietų Afrikos Respublikoje, planuojamus projektus ir lietuviško verslo valdymą, esant už 10.000 km.

Tai – pirmoji interviu su p. Karosu dalis. Antrąją skaitykite čia.

Gegužę įvyko „Pigu.lt“ akcijų pardavimas. Ar tai buvo nuo seno, plėtojant bendrovę, planuotas žingsnis? Kaip sekėsi ieškoti investuotojų?

Seniai buvo planuojama ir ilgai bei nuosekliai buvo dirbama ieškant partnerių ir investuotojų viename. Prioritetas buvo teikiamas investuotojui, kuris visų pirma savo patirtimi, kontaktais padėtų sustiprinti „Pigu.lt“ kaip lyderį – panbaltic amazoną, o tuo pačiu padėti įeiti į kitas rinkas, pvz. Skandinavijos.

Primenu, kad „Pigu.lt“ antrinė „Dlb.ee“ yra nr. 1 Estijoje ir tai labai geras tramplinas šuoliui į Suomiją. O Suomija yra tramplinas į Švediją. Nenoriu nusisvaigti sakydamas, kad iš „Pigu.lt“ gali išsivystyti Skandinavijos amazonas, tačiau, žvelgiant iš dabartinės pozicijos, ši vizija jau tapo realiai pasiekiama. Tai tik mano vizija, vienas iš „Pigu.lt“ vystymosi kelių. Gražių perspektyvų yra ir daugiau.

Ilgas ir sudėtingas buvo paieškos procesas. Manau, kad pavyko, matysim. Bet perspektyvos šviesios, nes MCI dalyvauja didelių ir garsių tarptautinių kompanijų veikloje, turi daug patirties Rytų Europoje. Labai svarbus ir ypač strategiškai reikšmingas momentas tas, kad jie yra lenkai – ta prasme, kad jie Baltijos šalių kaimynai, kas reiškia, kad jie supranta, su kokiomis problemomis susiduria verslas tokiuose kraštuose, turi patirtį, kaip jas spręsti.

Pardavėte dalį „Pigu.lt“, prieš porą metų – „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“, atrodo, portfelyje iš esmės liko tik maitinimo verslas. Ar ieškote pirkėjų ir jam? O gal „Čili“ yra svarbesnė kaip įrankis visai „LTk Capital“ grupei generuoti pinigų srautus?

Taip. Pardaviau. Pardaviau daug. Praktiškai viską – užsienio investuotojams. Ir pavyko viską parduoti už gerą kainą. Džiugu, nes verslininkui sukurti ir parduoti verslą – tas pats, kaip menininkui – meno kūrinį. Pardavimas – tai viso įdėto darbo įvertinimas.

Toliau darome ir ateityje pardavinėsime projektus, kuriuos jau galima bus vadinti tarptautiniais. Daugiausia tai e. komercijos projektai.

Kitas parduodamas projektas Lietuvoje bus „Čili“ verslas. Šioje srityje jau turime įdomių patirčių ir informacijos, nes jau senokai tyliai ruošiamės. Patį procesą pradėti planuojame 2016 m. pradžioje.

„Čili“ man taip pat reiškia ne tik darbą ir pajamas. Restoranai yra vienas iš mano gyvenimo hobių, manau, kad beveik viską ten suprantu. Kaip to supratimo pavyzdys gali būti mažas faktas, kad esu surinkęs turbūt didžiausią pasaulyje meniu kolekciją, kuri nėra vien gražūs popierėliai. Tai yra didžiulis ir naudingas informacijos apie pasaulio restoranus šaltinis.

Daugelis idėjų, kurias atradau tyrinėdamas platųjį restoranų pasaulį, buvo ir yra įdiegiamos „Čili“. Gera matyti, kad Lietuvos restoranų lygis, vertinant pasauliniu mastu, yra pakankamai aukštas. Malonu jaustis tiesiogiai ir netiesiogiai prie to prisidėjus. Džiugina ir kai matau, kad „Čili“ idėjos metų metus kopijuojamos. Iš dalies tai taip pat yra tam tikras įvertinimas, nors, atvirai sakant, būna ir apmaudu, kai kopijuojama be jokių skrupulų, net nesidangstant.

Su „Čili“ toliau eisime į priekį ir gana sparčiai. Galiu pasidžiaugti, kad iš esmės yra pabaigtas reorganizacijos ir renovacijos procesas. Gražiai atsisveikinome su kažkada lietuvių virtuvę šlovinusiais „Čili kaimo“ restoranais. Beveik nepastebimai daugeliui išnyko „Čili Kinija“. Per daugelį metų daug kas atsitiko. Tačiau nė vienas prekės ženklas neatsirado ir neišsisklaidė kaip dūmas, be reikalo. Už visos tos kaitos slypi įdomūs reorganizacijos procesai, kuriuos, mano vertinimu, „Čili“ komandai pavyko įgyvendinti tikrai sėkmingai. „Čili Pizza“ sugebėjo transformuotis ir atsinaujinti, išlaikė lyderės pozicijas Lietuvoje. Ne tik aš, visi lietuviai gali didžiuotis, kad „Čili Pizza“ yra stipri restoranų lyderė Latvijoje.

Bendrai tinklas yra didžiausias Baltijos šalyse. Džiaugiuosi, kad labai sėkmingai vystosi tokie projektai kaip „Soya“, tai aukštesnio kokybės lygmens koncerto pavyzdys. Sparčiai į priekį žengia ir naujausias „Fit Food“, propaguojantis sveiką ir teisingą mitybą.

Galiu pasidžiaugti, kad „Fit Food“ jau pretenduoja į rinkos lyderius Madride. Man tai dvigubai džiugu, nes Madrido projektą tiesiogiai plėtoja mano duktė Goda. Savarankiškai plėtoja. Šiandien „Fit Food“ prekės ženklas jau paruoštas plėtrai visoje Ispanijoje, o taip pat ir kitų šalių rinkose.

Pardavus „Pigu.lt“, jūsų portfelis apmažėjo. Ar pats ieškote e. komercijos projektų, į kuriuos galėtumėte investuoti? Galbūt galėtumėte plačiau papasakoti apie vieną naujausių – „Taxi Pocket“?

Mažiname sąmoningai. Ieškome perspektyvių projektų, bet ne Lietuvoje. Yra toks projektas yra ir kitų ir dar įdomesnių, gal dar perspektyvesnių. Bet jie dar maži. Be to, testuojami, ruošiami ėjimui į dideles rinkas. Kol nepastatyti, nelabai norisi apie tai kalbėti, nes tai jau bus panašu i gyrimąsi. Su Lietuva susijusius projektus veda Tomas Martūnas. Ir gerai veda. Tai todėl visais su jais susijusiais klausimais būtų geriau kreiptis į jį.

Jau kurį laiką gyvenate Pietų Afrikoje. Norėtųsi sužinoti, kuo užsiimate, būdamas ten – ar turite kokių verslo planų šioje šalyje?

Afrikoje jau daugiau kaip dveji metai.

Kartu su pakankamai garsiais naujų verslų kūrėjais ir investuotojais aktyviai dalyvauju keliuose projektuose. Iš jų įdomiausias ir didžiausias perspektyvas turintis yra susijęs su saulės energijos panaudojimu. Yra ir kitų, susijusių su e. komercija. Visi jie turi milijardines perspektyvas, nes Afrika, kaip žinia, labai didelė.

Kaip valdote savo verslą iš ten? Kiek įsitraukiate pats, o kokius sprendimus perduodate vadovams čia, Lietuvoje?

Kaip jau minėjau, nelabai daug ką valdyti liko.

Dalyvauju padedamas komandai priimti strateginius ir didelę riziką keliančius sprendimus. Bandau pasiimti riziką ir padėti judėti greitai ir lanksčiai. Ir to pakanka, nes „Čili Holdings“ turi tikrai gerą komandą, ten yra atsiradę daug naujų perspektyvių veidų su kūrybiškomis iniciatyvomis.

Manau, kad klientai rezultatus mato patys – yra daugybė teigiamų pokyčių. Maistas skanesnis, sveikesnis, pagamintas naudojant naujausias, pažangiausias technologijas, o aptarnavimas greitesnis ir geresnis ir. Be to, atidaromi nauji restoranai, esamuose atnaujinamas interjeras.

Antrojoje interviu dalyje skaitykite apie tai, kodėl p. Karosas tapo emigrantu, ir kas, jo nuomone, yra didžiausia problema, trukdanti į Lietuvą pritraukti investicijas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Verslo aplinka
2018.12.11
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Verslo aplinka
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 20

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Lapkritį – 0,1% mėnesio defliacija 2

Lietuvoje lapkričio mėnesį buvo 0,1 proc. mėnesio defliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje...

Verslo aplinka
2018.12.10
Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos 1

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos...

Vartotojų apklausos: 37% lietuvių ir latvių dovanas perka be plano

Kalėdinių įpročių tyrimas, kurį užsakė Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA, parodė, kad Lietuvoje ir...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 12

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Amazon“ plėtros strategijoje – oro uostai 7

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ savo ateities parduotuvių koncepciją gali pritaikyti...

Rygos teisme – prašymas „K Senukai“ tinklo operatorę pripažinti nemokia 8

Rygos miesto Pardaugavos rajono teismui pareikštas ieškinys, kuriame prašoma statybos, remonto ir buities...

Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
„Wurth“ atidarė naują klientų aptarnavimo centrą, nebepriims grynųjų 12

Vilniuje atidarytas aštuntas vokiečių koncerno „Wurth Group“ klientų aptarnavimo centras. Jame galima...

Ne visi braukia ašarą – imasi alternatyvių pakuočių gamybos Premium

Griežtėjanti ES pozicija dėl plastiko naudojimo džiugina pakuočių iš popieriaus ir kitų medžiagų, kurios gali...

Pramonė
2018.12.07
„Stateta“ investuoja į naujas degalines, plečia partnerių tinklą Premium 2

Alytaus UAB „Stateta“ stato degalinę Kaune, prie Vilniaus–Klaipėdos greitkelio, dar vieną planuoja statyti...

Birštonas rengia naują strategiją – kvies verslo įmones atvykti „darbostogų“ Premium 3

Itin spartų turistų srautų augimą fiksuojantis Birštonas rengia naują kurorto koncepciją, kurios tikslas –...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau