Interviu su Tadu Karosu: kitas pardavimas bus „Čili“

Publikuota: 2015-07-07
Atnaujinta 2015-12-29 15:16
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Ne vieną prekybos, platinimo ar paslaugų bendrovę pardavęs Tadas Karosas, UAB „LTk Capital“ savininkas, įvardija ir tolesnius planus: parduoti vieną didžiausių Baltijos šalių restoranų tinklų valdančią UAB „Čili Holdings“.

Jis taip pat pasakoja apie gyvenimą Pietų Afrikos Respublikoje, planuojamus projektus ir lietuviško verslo valdymą, esant už 10.000 km.

Tai – pirmoji interviu su p. Karosu dalis. Antrąją skaitykite čia.

Gegužę įvyko „Pigu.lt“ akcijų pardavimas. Ar tai buvo nuo seno, plėtojant bendrovę, planuotas žingsnis? Kaip sekėsi ieškoti investuotojų?

Seniai buvo planuojama ir ilgai bei nuosekliai buvo dirbama ieškant partnerių ir investuotojų viename. Prioritetas buvo teikiamas investuotojui, kuris visų pirma savo patirtimi, kontaktais padėtų sustiprinti „Pigu.lt“ kaip lyderį – panbaltic amazoną, o tuo pačiu padėti įeiti į kitas rinkas, pvz. Skandinavijos.

Primenu, kad „Pigu.lt“ antrinė „Dlb.ee“ yra nr. 1 Estijoje ir tai labai geras tramplinas šuoliui į Suomiją. O Suomija yra tramplinas į Švediją. Nenoriu nusisvaigti sakydamas, kad iš „Pigu.lt“ gali išsivystyti Skandinavijos amazonas, tačiau, žvelgiant iš dabartinės pozicijos, ši vizija jau tapo realiai pasiekiama. Tai tik mano vizija, vienas iš „Pigu.lt“ vystymosi kelių. Gražių perspektyvų yra ir daugiau.

Ilgas ir sudėtingas buvo paieškos procesas. Manau, kad pavyko, matysim. Bet perspektyvos šviesios, nes MCI dalyvauja didelių ir garsių tarptautinių kompanijų veikloje, turi daug patirties Rytų Europoje. Labai svarbus ir ypač strategiškai reikšmingas momentas tas, kad jie yra lenkai – ta prasme, kad jie Baltijos šalių kaimynai, kas reiškia, kad jie supranta, su kokiomis problemomis susiduria verslas tokiuose kraštuose, turi patirtį, kaip jas spręsti.

Pardavėte dalį „Pigu.lt“, prieš porą metų – „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“, atrodo, portfelyje iš esmės liko tik maitinimo verslas. Ar ieškote pirkėjų ir jam? O gal „Čili“ yra svarbesnė kaip įrankis visai „LTk Capital“ grupei generuoti pinigų srautus?

Taip. Pardaviau. Pardaviau daug. Praktiškai viską – užsienio investuotojams. Ir pavyko viską parduoti už gerą kainą. Džiugu, nes verslininkui sukurti ir parduoti verslą – tas pats, kaip menininkui – meno kūrinį. Pardavimas – tai viso įdėto darbo įvertinimas.

Toliau darome ir ateityje pardavinėsime projektus, kuriuos jau galima bus vadinti tarptautiniais. Daugiausia tai e. komercijos projektai.

Kitas parduodamas projektas Lietuvoje bus „Čili“ verslas. Šioje srityje jau turime įdomių patirčių ir informacijos, nes jau senokai tyliai ruošiamės. Patį procesą pradėti planuojame 2016 m. pradžioje.

„Čili“ man taip pat reiškia ne tik darbą ir pajamas. Restoranai yra vienas iš mano gyvenimo hobių, manau, kad beveik viską ten suprantu. Kaip to supratimo pavyzdys gali būti mažas faktas, kad esu surinkęs turbūt didžiausią pasaulyje meniu kolekciją, kuri nėra vien gražūs popierėliai. Tai yra didžiulis ir naudingas informacijos apie pasaulio restoranus šaltinis.

Daugelis idėjų, kurias atradau tyrinėdamas platųjį restoranų pasaulį, buvo ir yra įdiegiamos „Čili“. Gera matyti, kad Lietuvos restoranų lygis, vertinant pasauliniu mastu, yra pakankamai aukštas. Malonu jaustis tiesiogiai ir netiesiogiai prie to prisidėjus. Džiugina ir kai matau, kad „Čili“ idėjos metų metus kopijuojamos. Iš dalies tai taip pat yra tam tikras įvertinimas, nors, atvirai sakant, būna ir apmaudu, kai kopijuojama be jokių skrupulų, net nesidangstant.

Su „Čili“ toliau eisime į priekį ir gana sparčiai. Galiu pasidžiaugti, kad iš esmės yra pabaigtas reorganizacijos ir renovacijos procesas. Gražiai atsisveikinome su kažkada lietuvių virtuvę šlovinusiais „Čili kaimo“ restoranais. Beveik nepastebimai daugeliui išnyko „Čili Kinija“. Per daugelį metų daug kas atsitiko. Tačiau nė vienas prekės ženklas neatsirado ir neišsisklaidė kaip dūmas, be reikalo. Už visos tos kaitos slypi įdomūs reorganizacijos procesai, kuriuos, mano vertinimu, „Čili“ komandai pavyko įgyvendinti tikrai sėkmingai. „Čili Pizza“ sugebėjo transformuotis ir atsinaujinti, išlaikė lyderės pozicijas Lietuvoje. Ne tik aš, visi lietuviai gali didžiuotis, kad „Čili Pizza“ yra stipri restoranų lyderė Latvijoje.

Bendrai tinklas yra didžiausias Baltijos šalyse. Džiaugiuosi, kad labai sėkmingai vystosi tokie projektai kaip „Soya“, tai aukštesnio kokybės lygmens koncerto pavyzdys. Sparčiai į priekį žengia ir naujausias „Fit Food“, propaguojantis sveiką ir teisingą mitybą.

Galiu pasidžiaugti, kad „Fit Food“ jau pretenduoja į rinkos lyderius Madride. Man tai dvigubai džiugu, nes Madrido projektą tiesiogiai plėtoja mano duktė Goda. Savarankiškai plėtoja. Šiandien „Fit Food“ prekės ženklas jau paruoštas plėtrai visoje Ispanijoje, o taip pat ir kitų šalių rinkose.

Pardavus „Pigu.lt“, jūsų portfelis apmažėjo. Ar pats ieškote e. komercijos projektų, į kuriuos galėtumėte investuoti? Galbūt galėtumėte plačiau papasakoti apie vieną naujausių – „Taxi Pocket“?

Mažiname sąmoningai. Ieškome perspektyvių projektų, bet ne Lietuvoje. Yra toks projektas yra ir kitų ir dar įdomesnių, gal dar perspektyvesnių. Bet jie dar maži. Be to, testuojami, ruošiami ėjimui į dideles rinkas. Kol nepastatyti, nelabai norisi apie tai kalbėti, nes tai jau bus panašu i gyrimąsi. Su Lietuva susijusius projektus veda Tomas Martūnas. Ir gerai veda. Tai todėl visais su jais susijusiais klausimais būtų geriau kreiptis į jį.

Jau kurį laiką gyvenate Pietų Afrikoje. Norėtųsi sužinoti, kuo užsiimate, būdamas ten – ar turite kokių verslo planų šioje šalyje?

Afrikoje jau daugiau kaip dveji metai.

Kartu su pakankamai garsiais naujų verslų kūrėjais ir investuotojais aktyviai dalyvauju keliuose projektuose. Iš jų įdomiausias ir didžiausias perspektyvas turintis yra susijęs su saulės energijos panaudojimu. Yra ir kitų, susijusių su e. komercija. Visi jie turi milijardines perspektyvas, nes Afrika, kaip žinia, labai didelė.

Kaip valdote savo verslą iš ten? Kiek įsitraukiate pats, o kokius sprendimus perduodate vadovams čia, Lietuvoje?

Kaip jau minėjau, nelabai daug ką valdyti liko.

Dalyvauju padedamas komandai priimti strateginius ir didelę riziką keliančius sprendimus. Bandau pasiimti riziką ir padėti judėti greitai ir lanksčiai. Ir to pakanka, nes „Čili Holdings“ turi tikrai gerą komandą, ten yra atsiradę daug naujų perspektyvių veidų su kūrybiškomis iniciatyvomis.

Manau, kad klientai rezultatus mato patys – yra daugybė teigiamų pokyčių. Maistas skanesnis, sveikesnis, pagamintas naudojant naujausias, pažangiausias technologijas, o aptarnavimas greitesnis ir geresnis ir. Be to, atidaromi nauji restoranai, esamuose atnaujinamas interjeras.

Antrojoje interviu dalyje skaitykite apie tai, kodėl p. Karosas tapo emigrantu, ir kas, jo nuomone, yra didžiausia problema, trukdanti į Lietuvą pritraukti investicijas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Investavusi 600.000 Eur „Barbora“ plečiasi pajūryje

Internetinė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ šią savaitę pradėjo aptarnauti klientus Palangoje...

Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

„Marks & Spencer“ planuoja uždaryti 100 parduotuvių

Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos drabužiais tinklas „Marks & Spencer“ pranešė, kad iki 2022 m.

Verslo aplinka
2018.05.22
„Caffeine“ oficialiai patvirtino, kad ieško pirkėjo 15

Daugiau kaip 70% kavinių tinklo „Caffeine“ valdanti privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo...

Kaip prekybininkui uždirbti, kai šalia veikia „Lidl“ parduotuvė 14

Dirbti šalia prekybininko, siūlančio paklausių prekių už nedidelę kainą (angl. discounter) nėra lengva, bet...

ES imasi prekybos derybų su Australija ir Naująja Zelandija

Europos Komisija antradienį gavo įgaliojimus bei derybinius nurodymus prekybos deryboms su Australija ir...

Verslo aplinka
2018.05.22
Nesvarstys siūlymo riboti vaistinių skaičiaus miestuose

Seimas nusprendė nesvarstyti grupės politikų iniciatyvos nuo 2022-ųjų pradėti riboti tam pačiam tinklui...

Verslo aplinka
2018.05.22
Po kritikos ministras atsiima siūlymą drausti „istoriją iškraipančias“ prekes 2

Po kritikos dėl galimo žodžio laisvės varžymo ūkio ministras Virginijus Sinkevičius atsiėmė siūlymą...

E. prekyba ūkininkų produktais: garsi rinkodara ir tylus atsisveikinimas Premium

E. prekyba natūraliais maisto produktais iš ūkininkų sudėtinga dėl nepakankamos paklausos, didelės...

Dzūkijos perliukai: Lietuvos totorių sostinė ir šimtalapiai su žąsiena

Keliaudami po Dzūkiją būtinai užsukite į Raižius – vieną seniausių Lietuvos totorių kaimų. Vietinio totoriaus...

Alkoholio akcizų šiemet surinkta 16,3% mažiau 7

Didmeninė prekyba alkoholiu (remiantis akcizų sandėlių duomenimis) šiemet taip pat traukėsi, rodo naujausi...

Finansai
2018.05.21
Iš santaupų atidarė drabužių parduotuvę gimtajame mieste – dabar valdo keliolikos tinklą Premium

Nedidelėmis investicijomis iš santaupų gimtuosiuose Kėdainiuose pradėtas verslas per dešimtmetį gali virsti...

E. parduotuvė „Balta karvė“ nutraukia veiklą 4

UAB „Local fresh food“, valdanti e. parduotuvę Baltakarve.lt, pirmadienio rytą klientus e. laišku informavo...

Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21
Latvija surenka dešimtis milijonų akcizų iš perkančių alkoholį pasienyje 4

Alkoholio pardavimai pasienyje tarp Estijos ir Latvijos pernai sudarė 13% šalies alkoholio apyvartos,...

Verslo aplinka
2018.05.20
Į e. prekybą atsigręžusi švedų „Ikea“ planuoja atleidimus Premium

Švedijos baldų prekybos milžinė „Ikea“, aktyviai įsijungusi į e. prekybą, Švedijoje atleidžia 110 darbuotojų,...

Valdžia nežino, kas finansuos valstybines vaistines 5

Seimui užsimojus įteisinti valstybines vaistines, pertvarkant dabar ligoninėse ar poliklinikose esančius...

„Walmart“ su „Lord & Taylor“ atidaro parduotuvę pasiturintiesiems

Didžiausia pasaulyje prekybos bendrovė „Walmart“ atskyrė prabangesnių drabužių prekybos verslą ir su...

Kavinių tinklas „Caffeine“ – ant prekystalio Premium 28

Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ pateikė rinkai...

„Orkla Health“ pakeitė pavadinimą

Maisto produktais ir papildais prekiaujanti UAB „Orkla Health“, priklausanti vienam iš didžiausių Norvegijos...

Agroverslas
2018.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau