Interviu su Tadu Karosu: kitas pardavimas bus „Čili“

Publikuota: 2015-07-07
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Ne vieną prekybos, platinimo ar paslaugų bendrovę pardavęs Tadas Karosas, UAB „LTk Capital“ savininkas, įvardija ir tolesnius planus: parduoti vieną didžiausių Baltijos šalių restoranų tinklų valdančią UAB „Čili Holdings“.

Jis taip pat pasakoja apie gyvenimą Pietų Afrikos Respublikoje, planuojamus projektus ir lietuviško verslo valdymą, esant už 10.000 km.

Tai – pirmoji interviu su p. Karosu dalis. Antrąją skaitykite čia.

Gegužę įvyko „Pigu.lt“ akcijų pardavimas. Ar tai buvo nuo seno, plėtojant bendrovę, planuotas žingsnis? Kaip sekėsi ieškoti investuotojų?

Seniai buvo planuojama ir ilgai bei nuosekliai buvo dirbama ieškant partnerių ir investuotojų viename. Prioritetas buvo teikiamas investuotojui, kuris visų pirma savo patirtimi, kontaktais padėtų sustiprinti „Pigu.lt“ kaip lyderį – panbaltic amazoną, o tuo pačiu padėti įeiti į kitas rinkas, pvz. Skandinavijos.

Primenu, kad „Pigu.lt“ antrinė „Dlb.ee“ yra nr. 1 Estijoje ir tai labai geras tramplinas šuoliui į Suomiją. O Suomija yra tramplinas į Švediją. Nenoriu nusisvaigti sakydamas, kad iš „Pigu.lt“ gali išsivystyti Skandinavijos amazonas, tačiau, žvelgiant iš dabartinės pozicijos, ši vizija jau tapo realiai pasiekiama. Tai tik mano vizija, vienas iš „Pigu.lt“ vystymosi kelių. Gražių perspektyvų yra ir daugiau.

Ilgas ir sudėtingas buvo paieškos procesas. Manau, kad pavyko, matysim. Bet perspektyvos šviesios, nes MCI dalyvauja didelių ir garsių tarptautinių kompanijų veikloje, turi daug patirties Rytų Europoje. Labai svarbus ir ypač strategiškai reikšmingas momentas tas, kad jie yra lenkai – ta prasme, kad jie Baltijos šalių kaimynai, kas reiškia, kad jie supranta, su kokiomis problemomis susiduria verslas tokiuose kraštuose, turi patirtį, kaip jas spręsti.

Pardavėte dalį „Pigu.lt“, prieš porą metų – „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“, atrodo, portfelyje iš esmės liko tik maitinimo verslas. Ar ieškote pirkėjų ir jam? O gal „Čili“ yra svarbesnė kaip įrankis visai „LTk Capital“ grupei generuoti pinigų srautus?

Taip. Pardaviau. Pardaviau daug. Praktiškai viską – užsienio investuotojams. Ir pavyko viską parduoti už gerą kainą. Džiugu, nes verslininkui sukurti ir parduoti verslą – tas pats, kaip menininkui – meno kūrinį. Pardavimas – tai viso įdėto darbo įvertinimas.

Toliau darome ir ateityje pardavinėsime projektus, kuriuos jau galima bus vadinti tarptautiniais. Daugiausia tai e. komercijos projektai.

Kitas parduodamas projektas Lietuvoje bus „Čili“ verslas. Šioje srityje jau turime įdomių patirčių ir informacijos, nes jau senokai tyliai ruošiamės. Patį procesą pradėti planuojame 2016 m. pradžioje.

„Čili“ man taip pat reiškia ne tik darbą ir pajamas. Restoranai yra vienas iš mano gyvenimo hobių, manau, kad beveik viską ten suprantu. Kaip to supratimo pavyzdys gali būti mažas faktas, kad esu surinkęs turbūt didžiausią pasaulyje meniu kolekciją, kuri nėra vien gražūs popierėliai. Tai yra didžiulis ir naudingas informacijos apie pasaulio restoranus šaltinis.

Daugelis idėjų, kurias atradau tyrinėdamas platųjį restoranų pasaulį, buvo ir yra įdiegiamos „Čili“. Gera matyti, kad Lietuvos restoranų lygis, vertinant pasauliniu mastu, yra pakankamai aukštas. Malonu jaustis tiesiogiai ir netiesiogiai prie to prisidėjus. Džiugina ir kai matau, kad „Čili“ idėjos metų metus kopijuojamos. Iš dalies tai taip pat yra tam tikras įvertinimas, nors, atvirai sakant, būna ir apmaudu, kai kopijuojama be jokių skrupulų, net nesidangstant.

Su „Čili“ toliau eisime į priekį ir gana sparčiai. Galiu pasidžiaugti, kad iš esmės yra pabaigtas reorganizacijos ir renovacijos procesas. Gražiai atsisveikinome su kažkada lietuvių virtuvę šlovinusiais „Čili kaimo“ restoranais. Beveik nepastebimai daugeliui išnyko „Čili Kinija“. Per daugelį metų daug kas atsitiko. Tačiau nė vienas prekės ženklas neatsirado ir neišsisklaidė kaip dūmas, be reikalo. Už visos tos kaitos slypi įdomūs reorganizacijos procesai, kuriuos, mano vertinimu, „Čili“ komandai pavyko įgyvendinti tikrai sėkmingai. „Čili Pizza“ sugebėjo transformuotis ir atsinaujinti, išlaikė lyderės pozicijas Lietuvoje. Ne tik aš, visi lietuviai gali didžiuotis, kad „Čili Pizza“ yra stipri restoranų lyderė Latvijoje.

Bendrai tinklas yra didžiausias Baltijos šalyse. Džiaugiuosi, kad labai sėkmingai vystosi tokie projektai kaip „Soya“, tai aukštesnio kokybės lygmens koncerto pavyzdys. Sparčiai į priekį žengia ir naujausias „Fit Food“, propaguojantis sveiką ir teisingą mitybą.

Galiu pasidžiaugti, kad „Fit Food“ jau pretenduoja į rinkos lyderius Madride. Man tai dvigubai džiugu, nes Madrido projektą tiesiogiai plėtoja mano duktė Goda. Savarankiškai plėtoja. Šiandien „Fit Food“ prekės ženklas jau paruoštas plėtrai visoje Ispanijoje, o taip pat ir kitų šalių rinkose.

Pardavus „Pigu.lt“, jūsų portfelis apmažėjo. Ar pats ieškote e. komercijos projektų, į kuriuos galėtumėte investuoti? Galbūt galėtumėte plačiau papasakoti apie vieną naujausių – „Taxi Pocket“?

Mažiname sąmoningai. Ieškome perspektyvių projektų, bet ne Lietuvoje. Yra toks projektas yra ir kitų ir dar įdomesnių, gal dar perspektyvesnių. Bet jie dar maži. Be to, testuojami, ruošiami ėjimui į dideles rinkas. Kol nepastatyti, nelabai norisi apie tai kalbėti, nes tai jau bus panašu i gyrimąsi. Su Lietuva susijusius projektus veda Tomas Martūnas. Ir gerai veda. Tai todėl visais su jais susijusiais klausimais būtų geriau kreiptis į jį.

Jau kurį laiką gyvenate Pietų Afrikoje. Norėtųsi sužinoti, kuo užsiimate, būdamas ten – ar turite kokių verslo planų šioje šalyje?

Afrikoje jau daugiau kaip dveji metai.

Kartu su pakankamai garsiais naujų verslų kūrėjais ir investuotojais aktyviai dalyvauju keliuose projektuose. Iš jų įdomiausias ir didžiausias perspektyvas turintis yra susijęs su saulės energijos panaudojimu. Yra ir kitų, susijusių su e. komercija. Visi jie turi milijardines perspektyvas, nes Afrika, kaip žinia, labai didelė.

Kaip valdote savo verslą iš ten? Kiek įsitraukiate pats, o kokius sprendimus perduodate vadovams čia, Lietuvoje?

Kaip jau minėjau, nelabai daug ką valdyti liko.

Dalyvauju padedamas komandai priimti strateginius ir didelę riziką keliančius sprendimus. Bandau pasiimti riziką ir padėti judėti greitai ir lanksčiai. Ir to pakanka, nes „Čili Holdings“ turi tikrai gerą komandą, ten yra atsiradę daug naujų perspektyvių veidų su kūrybiškomis iniciatyvomis.

Manau, kad klientai rezultatus mato patys – yra daugybė teigiamų pokyčių. Maistas skanesnis, sveikesnis, pagamintas naudojant naujausias, pažangiausias technologijas, o aptarnavimas greitesnis ir geresnis ir. Be to, atidaromi nauji restoranai, esamuose atnaujinamas interjeras.

Antrojoje interviu dalyje skaitykite apie tai, kodėl p. Karosas tapo emigrantu, ir kas, jo nuomone, yra didžiausia problema, trukdanti į Lietuvą pritraukti investicijas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“ 

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18
„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m. 2

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų...

Prekyba
2019.11.18
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Išleista „Prekybos sektoriaus apžvalga 2019“  1

„Verslo žinios“ pristato leidinį, skirtą prekybininkams ir šiuo verslo sektoriumi besidomintiems žmonėms.

Prekyba
2019.11.18
Latvijoje jau veikia „Rimi Drive“, Lietuvoje – kitąmet 1

Latvijoje atidaryta „Rimi“ elektroninė parduotuvė, kartu pradėjo veikti ir „Rimi Drive“ – čia e. parduotuvės...

Prekyba
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Brangiausios pasaulyje prekybinės gatvės 

Privati nekilnojamo turto (NT) paslaugų įmonė „Cushman & Wakefield“ skelbia kasmetinį prekybinių gatvių...

Prekyba
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Nike“ nebeprekiauja „Amazon“ platformoje 

JAV sporto prekių gamintoja „Nike“, pastaruosius dvejus metus bendradarbiavusi su didžiausia pasaulyje...

Prekyba
2019.11.15
„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
2019.11.15
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje spalį – didesnė, nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje spalį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2019.11.15
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau