Interviu su Tadu Karosu: kitas pardavimas bus „Čili“

Publikuota: 2015-07-07
Atnaujinta 2015-12-29 15:16
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Ne vieną prekybos, platinimo ar paslaugų bendrovę pardavęs Tadas Karosas, UAB „LTk Capital“ savininkas, įvardija ir tolesnius planus: parduoti vieną didžiausių Baltijos šalių restoranų tinklų valdančią UAB „Čili Holdings“.

Jis taip pat pasakoja apie gyvenimą Pietų Afrikos Respublikoje, planuojamus projektus ir lietuviško verslo valdymą, esant už 10.000 km.

Tai – pirmoji interviu su p. Karosu dalis. Antrąją skaitykite čia.

Gegužę įvyko „Pigu.lt“ akcijų pardavimas. Ar tai buvo nuo seno, plėtojant bendrovę, planuotas žingsnis? Kaip sekėsi ieškoti investuotojų?

Seniai buvo planuojama ir ilgai bei nuosekliai buvo dirbama ieškant partnerių ir investuotojų viename. Prioritetas buvo teikiamas investuotojui, kuris visų pirma savo patirtimi, kontaktais padėtų sustiprinti „Pigu.lt“ kaip lyderį – panbaltic amazoną, o tuo pačiu padėti įeiti į kitas rinkas, pvz. Skandinavijos.

Primenu, kad „Pigu.lt“ antrinė „Dlb.ee“ yra nr. 1 Estijoje ir tai labai geras tramplinas šuoliui į Suomiją. O Suomija yra tramplinas į Švediją. Nenoriu nusisvaigti sakydamas, kad iš „Pigu.lt“ gali išsivystyti Skandinavijos amazonas, tačiau, žvelgiant iš dabartinės pozicijos, ši vizija jau tapo realiai pasiekiama. Tai tik mano vizija, vienas iš „Pigu.lt“ vystymosi kelių. Gražių perspektyvų yra ir daugiau.

Ilgas ir sudėtingas buvo paieškos procesas. Manau, kad pavyko, matysim. Bet perspektyvos šviesios, nes MCI dalyvauja didelių ir garsių tarptautinių kompanijų veikloje, turi daug patirties Rytų Europoje. Labai svarbus ir ypač strategiškai reikšmingas momentas tas, kad jie yra lenkai – ta prasme, kad jie Baltijos šalių kaimynai, kas reiškia, kad jie supranta, su kokiomis problemomis susiduria verslas tokiuose kraštuose, turi patirtį, kaip jas spręsti.

Pardavėte dalį „Pigu.lt“, prieš porą metų – „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“, atrodo, portfelyje iš esmės liko tik maitinimo verslas. Ar ieškote pirkėjų ir jam? O gal „Čili“ yra svarbesnė kaip įrankis visai „LTk Capital“ grupei generuoti pinigų srautus?

Taip. Pardaviau. Pardaviau daug. Praktiškai viską – užsienio investuotojams. Ir pavyko viską parduoti už gerą kainą. Džiugu, nes verslininkui sukurti ir parduoti verslą – tas pats, kaip menininkui – meno kūrinį. Pardavimas – tai viso įdėto darbo įvertinimas.

Toliau darome ir ateityje pardavinėsime projektus, kuriuos jau galima bus vadinti tarptautiniais. Daugiausia tai e. komercijos projektai.

Kitas parduodamas projektas Lietuvoje bus „Čili“ verslas. Šioje srityje jau turime įdomių patirčių ir informacijos, nes jau senokai tyliai ruošiamės. Patį procesą pradėti planuojame 2016 m. pradžioje.

„Čili“ man taip pat reiškia ne tik darbą ir pajamas. Restoranai yra vienas iš mano gyvenimo hobių, manau, kad beveik viską ten suprantu. Kaip to supratimo pavyzdys gali būti mažas faktas, kad esu surinkęs turbūt didžiausią pasaulyje meniu kolekciją, kuri nėra vien gražūs popierėliai. Tai yra didžiulis ir naudingas informacijos apie pasaulio restoranus šaltinis.

Daugelis idėjų, kurias atradau tyrinėdamas platųjį restoranų pasaulį, buvo ir yra įdiegiamos „Čili“. Gera matyti, kad Lietuvos restoranų lygis, vertinant pasauliniu mastu, yra pakankamai aukštas. Malonu jaustis tiesiogiai ir netiesiogiai prie to prisidėjus. Džiugina ir kai matau, kad „Čili“ idėjos metų metus kopijuojamos. Iš dalies tai taip pat yra tam tikras įvertinimas, nors, atvirai sakant, būna ir apmaudu, kai kopijuojama be jokių skrupulų, net nesidangstant.

Su „Čili“ toliau eisime į priekį ir gana sparčiai. Galiu pasidžiaugti, kad iš esmės yra pabaigtas reorganizacijos ir renovacijos procesas. Gražiai atsisveikinome su kažkada lietuvių virtuvę šlovinusiais „Čili kaimo“ restoranais. Beveik nepastebimai daugeliui išnyko „Čili Kinija“. Per daugelį metų daug kas atsitiko. Tačiau nė vienas prekės ženklas neatsirado ir neišsisklaidė kaip dūmas, be reikalo. Už visos tos kaitos slypi įdomūs reorganizacijos procesai, kuriuos, mano vertinimu, „Čili“ komandai pavyko įgyvendinti tikrai sėkmingai. „Čili Pizza“ sugebėjo transformuotis ir atsinaujinti, išlaikė lyderės pozicijas Lietuvoje. Ne tik aš, visi lietuviai gali didžiuotis, kad „Čili Pizza“ yra stipri restoranų lyderė Latvijoje.

Bendrai tinklas yra didžiausias Baltijos šalyse. Džiaugiuosi, kad labai sėkmingai vystosi tokie projektai kaip „Soya“, tai aukštesnio kokybės lygmens koncerto pavyzdys. Sparčiai į priekį žengia ir naujausias „Fit Food“, propaguojantis sveiką ir teisingą mitybą.

Galiu pasidžiaugti, kad „Fit Food“ jau pretenduoja į rinkos lyderius Madride. Man tai dvigubai džiugu, nes Madrido projektą tiesiogiai plėtoja mano duktė Goda. Savarankiškai plėtoja. Šiandien „Fit Food“ prekės ženklas jau paruoštas plėtrai visoje Ispanijoje, o taip pat ir kitų šalių rinkose.

Pardavus „Pigu.lt“, jūsų portfelis apmažėjo. Ar pats ieškote e. komercijos projektų, į kuriuos galėtumėte investuoti? Galbūt galėtumėte plačiau papasakoti apie vieną naujausių – „Taxi Pocket“?

Mažiname sąmoningai. Ieškome perspektyvių projektų, bet ne Lietuvoje. Yra toks projektas yra ir kitų ir dar įdomesnių, gal dar perspektyvesnių. Bet jie dar maži. Be to, testuojami, ruošiami ėjimui į dideles rinkas. Kol nepastatyti, nelabai norisi apie tai kalbėti, nes tai jau bus panašu i gyrimąsi. Su Lietuva susijusius projektus veda Tomas Martūnas. Ir gerai veda. Tai todėl visais su jais susijusiais klausimais būtų geriau kreiptis į jį.

Jau kurį laiką gyvenate Pietų Afrikoje. Norėtųsi sužinoti, kuo užsiimate, būdamas ten – ar turite kokių verslo planų šioje šalyje?

Afrikoje jau daugiau kaip dveji metai.

Kartu su pakankamai garsiais naujų verslų kūrėjais ir investuotojais aktyviai dalyvauju keliuose projektuose. Iš jų įdomiausias ir didžiausias perspektyvas turintis yra susijęs su saulės energijos panaudojimu. Yra ir kitų, susijusių su e. komercija. Visi jie turi milijardines perspektyvas, nes Afrika, kaip žinia, labai didelė.

Kaip valdote savo verslą iš ten? Kiek įsitraukiate pats, o kokius sprendimus perduodate vadovams čia, Lietuvoje?

Kaip jau minėjau, nelabai daug ką valdyti liko.

Dalyvauju padedamas komandai priimti strateginius ir didelę riziką keliančius sprendimus. Bandau pasiimti riziką ir padėti judėti greitai ir lanksčiai. Ir to pakanka, nes „Čili Holdings“ turi tikrai gerą komandą, ten yra atsiradę daug naujų perspektyvių veidų su kūrybiškomis iniciatyvomis.

Manau, kad klientai rezultatus mato patys – yra daugybė teigiamų pokyčių. Maistas skanesnis, sveikesnis, pagamintas naudojant naujausias, pažangiausias technologijas, o aptarnavimas greitesnis ir geresnis ir. Be to, atidaromi nauji restoranai, esamuose atnaujinamas interjeras.

Antrojoje interviu dalyje skaitykite apie tai, kodėl p. Karosas tapo emigrantu, ir kas, jo nuomone, yra didžiausia problema, trukdanti į Lietuvą pritraukti investicijas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 15

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 15

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 10

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau