Interviu su Tadu Karosu: kitas pardavimas bus „Čili“

Publikuota: 2015-07-07
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Karosas, pagrindinis UAB „LTk Capital“, valdančios „Čili Holdings“, akcininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Ne vieną prekybos, platinimo ar paslaugų bendrovę pardavęs Tadas Karosas, UAB „LTk Capital“ savininkas, įvardija ir tolesnius planus: parduoti vieną didžiausių Baltijos šalių restoranų tinklų valdančią UAB „Čili Holdings“.

Jis taip pat pasakoja apie gyvenimą Pietų Afrikos Respublikoje, planuojamus projektus ir lietuviško verslo valdymą, esant už 10.000 km.

Tai – pirmoji interviu su p. Karosu dalis. Antrąją skaitykite čia.

Gegužę įvyko „Pigu.lt“ akcijų pardavimas. Ar tai buvo nuo seno, plėtojant bendrovę, planuotas žingsnis? Kaip sekėsi ieškoti investuotojų?

Seniai buvo planuojama ir ilgai bei nuosekliai buvo dirbama ieškant partnerių ir investuotojų viename. Prioritetas buvo teikiamas investuotojui, kuris visų pirma savo patirtimi, kontaktais padėtų sustiprinti „Pigu.lt“ kaip lyderį – panbaltic amazoną, o tuo pačiu padėti įeiti į kitas rinkas, pvz. Skandinavijos.

Primenu, kad „Pigu.lt“ antrinė „Dlb.ee“ yra nr. 1 Estijoje ir tai labai geras tramplinas šuoliui į Suomiją. O Suomija yra tramplinas į Švediją. Nenoriu nusisvaigti sakydamas, kad iš „Pigu.lt“ gali išsivystyti Skandinavijos amazonas, tačiau, žvelgiant iš dabartinės pozicijos, ši vizija jau tapo realiai pasiekiama. Tai tik mano vizija, vienas iš „Pigu.lt“ vystymosi kelių. Gražių perspektyvų yra ir daugiau.

Ilgas ir sudėtingas buvo paieškos procesas. Manau, kad pavyko, matysim. Bet perspektyvos šviesios, nes MCI dalyvauja didelių ir garsių tarptautinių kompanijų veikloje, turi daug patirties Rytų Europoje. Labai svarbus ir ypač strategiškai reikšmingas momentas tas, kad jie yra lenkai – ta prasme, kad jie Baltijos šalių kaimynai, kas reiškia, kad jie supranta, su kokiomis problemomis susiduria verslas tokiuose kraštuose, turi patirtį, kaip jas spręsti.

Pardavėte dalį „Pigu.lt“, prieš porą metų – „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“, atrodo, portfelyje iš esmės liko tik maitinimo verslas. Ar ieškote pirkėjų ir jam? O gal „Čili“ yra svarbesnė kaip įrankis visai „LTk Capital“ grupei generuoti pinigų srautus?

Taip. Pardaviau. Pardaviau daug. Praktiškai viską – užsienio investuotojams. Ir pavyko viską parduoti už gerą kainą. Džiugu, nes verslininkui sukurti ir parduoti verslą – tas pats, kaip menininkui – meno kūrinį. Pardavimas – tai viso įdėto darbo įvertinimas.

Toliau darome ir ateityje pardavinėsime projektus, kuriuos jau galima bus vadinti tarptautiniais. Daugiausia tai e. komercijos projektai.

Kitas parduodamas projektas Lietuvoje bus „Čili“ verslas. Šioje srityje jau turime įdomių patirčių ir informacijos, nes jau senokai tyliai ruošiamės. Patį procesą pradėti planuojame 2016 m. pradžioje.

„Čili“ man taip pat reiškia ne tik darbą ir pajamas. Restoranai yra vienas iš mano gyvenimo hobių, manau, kad beveik viską ten suprantu. Kaip to supratimo pavyzdys gali būti mažas faktas, kad esu surinkęs turbūt didžiausią pasaulyje meniu kolekciją, kuri nėra vien gražūs popierėliai. Tai yra didžiulis ir naudingas informacijos apie pasaulio restoranus šaltinis.

Daugelis idėjų, kurias atradau tyrinėdamas platųjį restoranų pasaulį, buvo ir yra įdiegiamos „Čili“. Gera matyti, kad Lietuvos restoranų lygis, vertinant pasauliniu mastu, yra pakankamai aukštas. Malonu jaustis tiesiogiai ir netiesiogiai prie to prisidėjus. Džiugina ir kai matau, kad „Čili“ idėjos metų metus kopijuojamos. Iš dalies tai taip pat yra tam tikras įvertinimas, nors, atvirai sakant, būna ir apmaudu, kai kopijuojama be jokių skrupulų, net nesidangstant.

Su „Čili“ toliau eisime į priekį ir gana sparčiai. Galiu pasidžiaugti, kad iš esmės yra pabaigtas reorganizacijos ir renovacijos procesas. Gražiai atsisveikinome su kažkada lietuvių virtuvę šlovinusiais „Čili kaimo“ restoranais. Beveik nepastebimai daugeliui išnyko „Čili Kinija“. Per daugelį metų daug kas atsitiko. Tačiau nė vienas prekės ženklas neatsirado ir neišsisklaidė kaip dūmas, be reikalo. Už visos tos kaitos slypi įdomūs reorganizacijos procesai, kuriuos, mano vertinimu, „Čili“ komandai pavyko įgyvendinti tikrai sėkmingai. „Čili Pizza“ sugebėjo transformuotis ir atsinaujinti, išlaikė lyderės pozicijas Lietuvoje. Ne tik aš, visi lietuviai gali didžiuotis, kad „Čili Pizza“ yra stipri restoranų lyderė Latvijoje.

Bendrai tinklas yra didžiausias Baltijos šalyse. Džiaugiuosi, kad labai sėkmingai vystosi tokie projektai kaip „Soya“, tai aukštesnio kokybės lygmens koncerto pavyzdys. Sparčiai į priekį žengia ir naujausias „Fit Food“, propaguojantis sveiką ir teisingą mitybą.

Galiu pasidžiaugti, kad „Fit Food“ jau pretenduoja į rinkos lyderius Madride. Man tai dvigubai džiugu, nes Madrido projektą tiesiogiai plėtoja mano duktė Goda. Savarankiškai plėtoja. Šiandien „Fit Food“ prekės ženklas jau paruoštas plėtrai visoje Ispanijoje, o taip pat ir kitų šalių rinkose.

Pardavus „Pigu.lt“, jūsų portfelis apmažėjo. Ar pats ieškote e. komercijos projektų, į kuriuos galėtumėte investuoti? Galbūt galėtumėte plačiau papasakoti apie vieną naujausių – „Taxi Pocket“?

Mažiname sąmoningai. Ieškome perspektyvių projektų, bet ne Lietuvoje. Yra toks projektas yra ir kitų ir dar įdomesnių, gal dar perspektyvesnių. Bet jie dar maži. Be to, testuojami, ruošiami ėjimui į dideles rinkas. Kol nepastatyti, nelabai norisi apie tai kalbėti, nes tai jau bus panašu i gyrimąsi. Su Lietuva susijusius projektus veda Tomas Martūnas. Ir gerai veda. Tai todėl visais su jais susijusiais klausimais būtų geriau kreiptis į jį.

Jau kurį laiką gyvenate Pietų Afrikoje. Norėtųsi sužinoti, kuo užsiimate, būdamas ten – ar turite kokių verslo planų šioje šalyje?

Afrikoje jau daugiau kaip dveji metai.

Kartu su pakankamai garsiais naujų verslų kūrėjais ir investuotojais aktyviai dalyvauju keliuose projektuose. Iš jų įdomiausias ir didžiausias perspektyvas turintis yra susijęs su saulės energijos panaudojimu. Yra ir kitų, susijusių su e. komercija. Visi jie turi milijardines perspektyvas, nes Afrika, kaip žinia, labai didelė.

Kaip valdote savo verslą iš ten? Kiek įsitraukiate pats, o kokius sprendimus perduodate vadovams čia, Lietuvoje?

Kaip jau minėjau, nelabai daug ką valdyti liko.

Dalyvauju padedamas komandai priimti strateginius ir didelę riziką keliančius sprendimus. Bandau pasiimti riziką ir padėti judėti greitai ir lanksčiai. Ir to pakanka, nes „Čili Holdings“ turi tikrai gerą komandą, ten yra atsiradę daug naujų perspektyvių veidų su kūrybiškomis iniciatyvomis.

Manau, kad klientai rezultatus mato patys – yra daugybė teigiamų pokyčių. Maistas skanesnis, sveikesnis, pagamintas naudojant naujausias, pažangiausias technologijas, o aptarnavimas greitesnis ir geresnis ir. Be to, atidaromi nauji restoranai, esamuose atnaujinamas interjeras.

Antrojoje interviu dalyje skaitykite apie tai, kodėl p. Karosas tapo emigrantu, ir kas, jo nuomone, yra didžiausia problema, trukdanti į Lietuvą pritraukti investicijas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau