Reklama – sekundžių ir naujienų flirtas

    Publikuota: 2015-06-13
    Atnaujinta 2015-06-22 14:19
    svg svg
    Nuotrauka: Reuters/Scanpix
    „Verslo žinios“

    Prekių ženklai teturi vos kelias sekundes vartotojų dėmesiui patraukti. Labiausiai jie pastebi reklamą, skelbiančią naujienas: naujas akcijas, naujus gaminius ar naujus produktų įsigijimo būdus. Reklama lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę.

    Tokiomis mintimis dalijosi Peteris S. H. Leeflangas, mokslininkas, matematinės rinkodaros modeliavimo specialistas, ekonometrinių modelių bendraautoris, konferencijoje „Adrenalinas / Sinergija, kurianti vertę“. Šiemet renginį organizavo Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA ir Lietuvos marketingo asociacija „LiMA“.Pasak p. Leeflango, kiekvienam prekės ženklui sudėtingiausia šiandien surasti tą teisingą proporciją svarstyklėse tarp reklamos ir pardavimų, nes situacija per pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitusi – turime ne vien klasikinę reklamą, kaip TV ar spauda, tačiau vis didesnį indėlį atsiriekia socialiniai tinklai, vis svarbesnės tampa vartotojų tarpusavio rekomendacijos.

    Socialinių tinklų galia „Prekių ženklai gali patys stiprinti savo įvaizdį, komunikaciją interneto svetainėse, tinklaraščiuose, tačiau vartotojai nepriklausomai nuo to vis dažniau ir drąsiau dalijasi savais pastebėjimais. Socialinė žiniasklaida tampa galingesnė ir efektyvesnė, ir prekių ženklams dera tai išnaudoti“, – pataria p. Leeflangas.Prieš kelerius metus darytas tyrimas rodo, kad daugiau nei pusė socialinių tinklų naudotojų seka čia jiems patinkančius prekių ženklus.„Tyrimai rodo, kad tokie vartotojai dažniau yra lojalūs ir neprieštarauja siunčiamai naujai informacijai apie prekės ženklą, be to, jie dažniau eina į prekybos centrus, daugiau perka, noriau dalijasi teigiamais atsiliepimais, nuomonėmis ir rekomendacijomis su kitais vartotojais. Be to, jie yra linkę ginti savo mėgstamus prekių ženklus nuo neigiamų atsiliepimų“, – vardina p. Leeflangas.Jis išskiria kelis veiksnius, skatinančius vartotojus socialiniuose tinkluose imtis veiksmų: jiems imponuoja ryškios, interaktyvios nuomonės ar patarimo klausiančios žinutės. Jiems taip pat svarbus pramoginis ar jau daug komentarų sulaukęs turinys.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Svarbu, ką matuoti Kalbėdamas apie skirtingus matavimo parametrus, pranešėjas teigia, kad yra daug svarbių sudėtinių dalių, tačiau aktualiausia pamatuoti dėmesį, nes jei reklama nesulaukia dėmesio, vartotojai reklaminės žinutės neįsimena, o tada nebus ir pardavimų.Jis skaičiuoja, kad vartotojo dėmesiui patraukti vaizdinė reklama turi 1,5 sekundės, tekstinei informacijai tenka mažiau nei viena sekundė. Tai reiškia, kad teksto, žodžių neturi būti daug ir šriftas turi būti pakankamai didelis.„Reklama, įskaitant ir prekės ženklą, vidutiniškai vartotojo akiratyje išbūna maždaug iki 4 sekundžių, – tikina p. Leeflangas. – O kol akis užfiksuoja produktą ir ta informacija nukeliauja į vartotojo smegenis, užtenka vos 0,1 sekundės. Tad prekės ženklai turi labai mažai laiko.“

    Naujienų vilionės Reklamos elastingumas, arba rodiklis, kiek ūgteli pardavimai padidinus reklamą, kaip rodo tyrimai, – prekės ženklui vidutiniškai išauginus reklamos biudžetą 1%, pardavimai didėja maždaug 0,12%.„Net maždaug 40% atvejų reklamos elastingumo rodiklis trumpuoju periodu tesiekia nuo 0 iki 0,5%. Tačiau geroji žinia yra ta, kad žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą reklamos elastingumo rodikliai yra gerokai aukštesni nei nagrinėjant anksčiau minėtą trumpą periodą“, – nurodo p. Leeflangas.Tyrimai rodo, kad vartotojai pakankamai gerai įsimena reklamą dar 6–9 mėnesius, – jei nustosite reklamuotis, jus dar prisimins po pusmečio. Didžiausią reklamos elastingumo rodiklį pasiekia naujų produktų reklama. Skaičiuojama, kad pristatant naujus produktus elastingumo koeficientas yra 5 kartus didesnis nei reklamuojant jau esantį produktą.„Vartotojus vilioja reklama, rėkianti, skelbianti naujienas, naujas akcijas, naujus gaminius, kalbanti apie naujus produktų įsigijimo būdus ir pan. Todėl verta daugiau pinigų reklamai skirti per pirmąsias naujo produkto pristatymo savaites“, – įsitikinęs p. Leeflangas. Pasaulyje vis didesnė reklamos biudžeto dalis tenka nuolaidoms ir akcijoms.Tokia strategija, anot pranešėjo, vien nuolaidos prie gero nepriveda. Beveik niekam vien nuolaidos pelno nesukrovė. Paprastai laimi tie prekių ženklai, kurie komunikuoja apie akcijas, tačiau neužmiršta ir įvaizdinės reklamos“, – pabrėžia p. Leeflangas.

    Ta pati reklama – nuobodu Pranešėjas skaičiuoja, kad po maždaug trijų reklamos parodymų vartotojui kiekvienas toliau einantis naujas tos pačios reklamos pamatymas jo dėmesio sulaukia bemaž 50% mažiau.„Norint pasiekti didesnę dalį tikslinės auditorijos, reklamos klipas sukasi 20 ar 40 kartų, tačiau tokiu atveju tikslinga būtų padaryti keletą nedidelių pakeitimų, taip vėl prekės ženklas priverstų vartotoją suklusti“, – tikina p. Leeflangas. Pasak pranešėjo, rinkodara lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę, akcijų kainą.„Vienareikšmiškai, tai, ką prekės ženklas komunikuoja, kokios rinkodaros strategijos laikosi, lemia ne tik galutinio vartotojo-pirkėjo ar didmenininko sprendimus, bet ir potencialių investuotojų nuostatas, – įsitikinęs p. Leeflangas. – Netgi į planuojamą vieną atskirą reklamos kampaniją reikia žiūrėti plačiau, kartu įvertinant ir jos poveikį bendrovės vertei.“Saulius Šukaitis, KOMAA valdybos pirmininkas, pabrėžia, kad nėra vieno recepto, o daugelis užsienio rinkose šiomis įžvalgomis paremtų tyrimų mažoms rinkoms yra per brangios.„Tačiau naujausios technologijomis siūlo pigesnių tyrimų sprendimų. Analizuoti, tirti ir ieškoti efektyvesnių sprendimų privalu, nes šiandieninis gyvenimas juda labai greitai, ir tai, kas tiko vakar, poryt jau gali nebeveikti“, – kalba p. Šukaitis.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ birželio 1 d.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Socialinių tinklų spindesys blėsta, akiratyje – naujos žvaigždės su „ChatGPT“ priešakyje Premium

    Pastarąjį dešimtmetį komunikacijos lauke stipriai karaliavę socialiniai tinklai pasiekė zenitą. Tai signalas...

    Rinkodara
    11:06
    Kaip sėkmingai prekiauti „Pigu“, „Amazon“ ir „eBay“ platformose Premium

    Prieš žengiant į e. platformą pirmiausia reikia įsivertinti konkurencinę aplinką, kitus panašius pasiūlymus,...

    Prekyba
    05:45
    A. Bubnelis palieka „Epso-G“ komunikacijos vadovo pareigas

    Valstybės valdomo energetikos holdingo „Epso-G“ komunikacijos vadovo pareigas palieka nuo 2021 m. birželio...

    Rinkodara
    2023.03.30
    „Elektrum Lietuva“ pasirinko kūrybos partnerius

    Žaliosios elektros gamintojai „Latvenergo“ įmonių grupei priklausanti „Elektrum Lietuva“ pasirinko reklamos...

    Rinkodara
    2023.03.30
    B. Kalanovaitė: šiemet sugalvosime, kaip išplėtoti tris sklypus, kuriuose gali atsirasti 40.000 kv. m ploto erdvė Premium

    Birutė Kalanovaitė, prekybos centrą (PC) sostinės Žvėryne valdančios UAB „Panorama“ direktorė, interviu VŽ...

    Prekyba
    2023.03.30
    Renka stipriausią rinkodaros vadovą 1

    Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) devintąjį kartą organizuoja Lietuvos metų rinkodaros vadovo (-ės)...

    Rinkodara
    2023.03.28
    Auditorių išvada: 9 agentūros atitinka veiklos kokybės reikalavimus

    Audito bendrovė „Nexia JK“ šių metų vasarį-kovą atliko komuniacijos agentūrų vertinimą ir pateikė išvadas,...

    Rinkodara
    2023.03.28
    „LitCapital“ vadovas: skelbimų segmente svarbios visos 3 nišos Premium

    Neseniai startavo naujas nekilnojamojo turto skelbimų portalas „Realu.lt“, jau per pirmuosius metus...

    Prekyba
    2023.03.27
    Vadovų apklausa: integruota komunikacija ir toliau bus svariausia

    Didžiausią rinkos potencialą per artimiausius metus komunikacijos agentūrų vadovai mato integruotos...

    Rinkodara
    2023.03.26
    Tvariausių prekės ženklų Lietuvoje TOP 20 2

    Švedijoje įsikūrusios tyrimų bendrovės „SB Insight“ atlikto nepriklausomo tyrimo duomenimis, tvariausiais...

    Rinkodara
    2023.03.26
    „Vision Express“ pasirinko naujus reklamos partnerius

    Optikos prekių ir optometrijos paslaugų tiekėjas „Vision Express“ savo naujaisiais reklamos partneriais...

    Rinkodara
    2023.03.26
    Žiniasklaida: LVMH svarsto savo portfelį papildyti „Cartier“

    Didžiausia pasaulyje prabangos prekių grupė „Louis Vuitton Moet Hennessy“ (LVMH) galbūt ieško galimybių...

    Prekyba
    2023.03.25
    Šveicariškas įvaizdis – didesnė produkto kaina Premium

    Neseniai nuskambėjo istorija, kad gerai vartotojams žinomas „Toblerone“ šokoladas, kurį gamina „Mondelez...

    Rinkodara
    2023.03.25
    Pasauliniuose komunikacijos apdovanojimuose – „Fabulos“ ir „Rud Pedersen Group“ pergalės

    Komunikacijos agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kartu su Lietuvos policija įgyvendintas projektas...

    Rinkodara
    2023.03.24
    I. Trakimaitė-Šeškuvienė vadovaus „Maxima LT“ komunikacijai 4

    Nuo 2022 m. spalio be nuolatinio Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovo dirbusi...

    Prekyba
    2023.03.24
    Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

    Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

    Žiniasklaida
    2023.03.24
    Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

    Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto...

    Rinkodara
    2023.03.23
    „Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

    Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

    Prekyba
    2023.03.23
    Dukart kino teatro atidarymą atidėjęs „Vilnius Outlet“: suderinome sąlygas su „Apollo“ iš naujo Premium 1

    Vilniuje šalia Vakarinio aplinkkelio prieš metus atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“...

    Prekyba
    2023.03.23
    „LastMile“ šuolis: neria į tarptautinius vandenis, apyvartą Lietuvoje beveik patrigubino Premium 3

    Technologijų bendrovė „Greituolis“, plėtojanti e. platformą „LastMile“, preliminariais duomenimis, pernai...

    Prekyba
    2023.03.22

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Valdyti Sutinku