Reklama – sekundžių ir naujienų flirtas

Publikuota: 2015-06-13
Atnaujinta 2015-06-22 14:19
svg svg
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Prekių ženklai teturi vos kelias sekundes vartotojų dėmesiui patraukti. Labiausiai jie pastebi reklamą, skelbiančią naujienas: naujas akcijas, naujus gaminius ar naujus produktų įsigijimo būdus. Reklama lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę.

Tokiomis mintimis dalijosi Peteris S. H. Leeflangas, mokslininkas, matematinės rinkodaros modeliavimo specialistas, ekonometrinių modelių bendraautoris, konferencijoje „Adrenalinas / Sinergija, kurianti vertę“. Šiemet renginį organizavo Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA ir Lietuvos marketingo asociacija „LiMA“.Pasak p. Leeflango, kiekvienam prekės ženklui sudėtingiausia šiandien surasti tą teisingą proporciją svarstyklėse tarp reklamos ir pardavimų, nes situacija per pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitusi – turime ne vien klasikinę reklamą, kaip TV ar spauda, tačiau vis didesnį indėlį atsiriekia socialiniai tinklai, vis svarbesnės tampa vartotojų tarpusavio rekomendacijos.

Socialinių tinklų galia „Prekių ženklai gali patys stiprinti savo įvaizdį, komunikaciją interneto svetainėse, tinklaraščiuose, tačiau vartotojai nepriklausomai nuo to vis dažniau ir drąsiau dalijasi savais pastebėjimais. Socialinė žiniasklaida tampa galingesnė ir efektyvesnė, ir prekių ženklams dera tai išnaudoti“, – pataria p. Leeflangas.Prieš kelerius metus darytas tyrimas rodo, kad daugiau nei pusė socialinių tinklų naudotojų seka čia jiems patinkančius prekių ženklus.„Tyrimai rodo, kad tokie vartotojai dažniau yra lojalūs ir neprieštarauja siunčiamai naujai informacijai apie prekės ženklą, be to, jie dažniau eina į prekybos centrus, daugiau perka, noriau dalijasi teigiamais atsiliepimais, nuomonėmis ir rekomendacijomis su kitais vartotojais. Be to, jie yra linkę ginti savo mėgstamus prekių ženklus nuo neigiamų atsiliepimų“, – vardina p. Leeflangas.Jis išskiria kelis veiksnius, skatinančius vartotojus socialiniuose tinkluose imtis veiksmų: jiems imponuoja ryškios, interaktyvios nuomonės ar patarimo klausiančios žinutės. Jiems taip pat svarbus pramoginis ar jau daug komentarų sulaukęs turinys.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Svarbu, ką matuoti Kalbėdamas apie skirtingus matavimo parametrus, pranešėjas teigia, kad yra daug svarbių sudėtinių dalių, tačiau aktualiausia pamatuoti dėmesį, nes jei reklama nesulaukia dėmesio, vartotojai reklaminės žinutės neįsimena, o tada nebus ir pardavimų.Jis skaičiuoja, kad vartotojo dėmesiui patraukti vaizdinė reklama turi 1,5 sekundės, tekstinei informacijai tenka mažiau nei viena sekundė. Tai reiškia, kad teksto, žodžių neturi būti daug ir šriftas turi būti pakankamai didelis.„Reklama, įskaitant ir prekės ženklą, vidutiniškai vartotojo akiratyje išbūna maždaug iki 4 sekundžių, – tikina p. Leeflangas. – O kol akis užfiksuoja produktą ir ta informacija nukeliauja į vartotojo smegenis, užtenka vos 0,1 sekundės. Tad prekės ženklai turi labai mažai laiko.“

Naujienų vilionės Reklamos elastingumas, arba rodiklis, kiek ūgteli pardavimai padidinus reklamą, kaip rodo tyrimai, – prekės ženklui vidutiniškai išauginus reklamos biudžetą 1%, pardavimai didėja maždaug 0,12%.„Net maždaug 40% atvejų reklamos elastingumo rodiklis trumpuoju periodu tesiekia nuo 0 iki 0,5%. Tačiau geroji žinia yra ta, kad žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą reklamos elastingumo rodikliai yra gerokai aukštesni nei nagrinėjant anksčiau minėtą trumpą periodą“, – nurodo p. Leeflangas.Tyrimai rodo, kad vartotojai pakankamai gerai įsimena reklamą dar 6–9 mėnesius, – jei nustosite reklamuotis, jus dar prisimins po pusmečio. Didžiausią reklamos elastingumo rodiklį pasiekia naujų produktų reklama. Skaičiuojama, kad pristatant naujus produktus elastingumo koeficientas yra 5 kartus didesnis nei reklamuojant jau esantį produktą.„Vartotojus vilioja reklama, rėkianti, skelbianti naujienas, naujas akcijas, naujus gaminius, kalbanti apie naujus produktų įsigijimo būdus ir pan. Todėl verta daugiau pinigų reklamai skirti per pirmąsias naujo produkto pristatymo savaites“, – įsitikinęs p. Leeflangas. Pasaulyje vis didesnė reklamos biudžeto dalis tenka nuolaidoms ir akcijoms.Tokia strategija, anot pranešėjo, vien nuolaidos prie gero nepriveda. Beveik niekam vien nuolaidos pelno nesukrovė. Paprastai laimi tie prekių ženklai, kurie komunikuoja apie akcijas, tačiau neužmiršta ir įvaizdinės reklamos“, – pabrėžia p. Leeflangas.

Ta pati reklama – nuobodu Pranešėjas skaičiuoja, kad po maždaug trijų reklamos parodymų vartotojui kiekvienas toliau einantis naujas tos pačios reklamos pamatymas jo dėmesio sulaukia bemaž 50% mažiau.„Norint pasiekti didesnę dalį tikslinės auditorijos, reklamos klipas sukasi 20 ar 40 kartų, tačiau tokiu atveju tikslinga būtų padaryti keletą nedidelių pakeitimų, taip vėl prekės ženklas priverstų vartotoją suklusti“, – tikina p. Leeflangas. Pasak pranešėjo, rinkodara lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę, akcijų kainą.„Vienareikšmiškai, tai, ką prekės ženklas komunikuoja, kokios rinkodaros strategijos laikosi, lemia ne tik galutinio vartotojo-pirkėjo ar didmenininko sprendimus, bet ir potencialių investuotojų nuostatas, – įsitikinęs p. Leeflangas. – Netgi į planuojamą vieną atskirą reklamos kampaniją reikia žiūrėti plačiau, kartu įvertinant ir jos poveikį bendrovės vertei.“Saulius Šukaitis, KOMAA valdybos pirmininkas, pabrėžia, kad nėra vieno recepto, o daugelis užsienio rinkose šiomis įžvalgomis paremtų tyrimų mažoms rinkoms yra per brangios.„Tačiau naujausios technologijomis siūlo pigesnių tyrimų sprendimų. Analizuoti, tirti ir ieškoti efektyvesnių sprendimų privalu, nes šiandieninis gyvenimas juda labai greitai, ir tai, kas tiko vakar, poryt jau gali nebeveikti“, – kalba p. Šukaitis.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ birželio 1 d.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Seime siūloma leisti liberaliau rašyti juridinių asmenų pavadinimus

Grupė parlamentarų parengė naują Valstybinės kalbos įstatymo projektą, kurį numatoma priimti kaip...

VŽ klausomiausi podkastai lapkritį – pokalbiai su verslų savininkais, CEO, ekonomistais

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Rinkodara
08:10
Oro uostų parduotuvės: augame, bet yra nerimo ženklų Premium 1

Šiuo metu daugiau nei 5.000 kv. m. ploto prekybininkams siūlantys Lietuvos oro uostai planuoja terminalų...

Prekyba
05:45
„Čili Holdings“: naujas pavadinimas, prekių ženklų peripetijos Premium 9

Vieną didžiausių Lietuvoje viešojo maitinimo tinklų – restoranus „Čili Pizza“ kontroliuojanti įmonė „Čili...

Prekyba
2022.11.30
Tyrimas: susidomėjimas pirkti internetu išlieka aukštas

Pandemijos metu įvertinę e. prekybos privalumus, žmonės ir toliau aktyviai naudojasi pirkimo internetu...

Prekyba
2022.11.30
Lietuva užsienio investuotojus bando vilioti publikacijomis „Financial Times“ 2

Pirmadienį britų leidinyje „Financial Times“ pasirodė septynios publikacijos apie Lietuvą, skirtos...

Rinkodara
2022.11.29
„Rud Pedersen Group“, pernai įsigijusi „Fabulos“ akcijų, žengia į Estiją

Tarptautinės komunikacijos paslaugų grupė „Rud Pedersen Group“ įsigijo Estijos lyderės – agentūros „Meta...

Rinkodara
2022.11.29
Dovanokit, šiemet nieko Kalėdoms nedovanosim, vietoj to – parama Ukrainai 2

Praėjusią savaitę su prasminga komunikacijos kampanija socialiniuose tinkluose suskambo komunikacijos...

Rinkodara
2022.11.28
„Influenceriai.lt“ – naujas etapas ir atnaujintas prekės ženklas

Specializuota nuomonės formuotojų rinkodaros agentūra „Influenceriai.lt“ atsinaujina – įmonė pristato...

Rinkodara
2022.11.28
Pasaulinis tyrimas: talentų pritraukimo, ESG investicijų ir reputacijos iššūkiai

Visų pasaulio regionų ryšių su visuomene agentūrų vadovai ateinančais metais prognozuoja didesnį veiklos...

Žiniasklaida
2022.11.26
Paskelbti „JCDecaux premijos 2022“ laureatai

Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir lauko reklamos kompanija „JCDecaux Lietuva“ skelbia, kad šiemet jų bendro...

Rinkodara
2022.11.26
Apklausa: populiariausia srautinio transliavimo paslauga Baltijos šalyse – „Netflix“ 1

Populiariausia Baltijos valstybėse filmų, serialų ir kito televizijos turinio srautinio transliavimo paslauga...

Žiniasklaida
2022.11.25
Slaptieji pirkėjai: „Telia“ karūnos nenusiima Premium 2

Slaptųjų pirkėjų nuomone, pagal klientų aptarnavimo kokybę tarp Lietuvoje veikiančių telekomunikacijų...

Rinkodara
2022.11.25
Pasaulinė infliacija pasiekė piką: pirmieji defliacijos ženklai Premium 38

„Maisto krizė“ – skelbia daugelio pasaulinių leidinių antraštės, o vyriausybės lieka susirūpinusios dėl...

Prekyba
2022.11.24
Išrinkti rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai 3

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
Rinkodaros sektoriaus lyderiai: kol kas recesija – tik kalbose, visi smarkiai bijo, bet eurai plaukia Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
„Bored Panda“: milijoninis tiek įsigijimas, tiek dividendai Premium 10

Dizaino, meno ir įdomybių platforma „Bored Panda“ 2021 m. išlaikė spartų augimo pagreitį – pajamos pernai,...

Inovacijos
2022.11.23
Apsilankę įmonių vidinėje „virtuvėje“, ieškantys darbo užsigeidžia ten ir pasilikti Premium

Kai žmogus darbe jaučiasi gerai, atrodo, jam net kalnus nesunku nuversti. Tik kaip tą pojūtį perteikti...

Gazelė
2022.11.22
Sporto rinkodaros nauda verslo įmonėms: kokių tikslų ji leidžia pasiekti? Verslo tribūna

Sporto partnerystės – viena iš rinkodaros formų, kurią verslo įmonės pasitelkia norėdamos įgyvendinti...

Rinkodara
2022.11.22
Spalis e. prekyboje: persistumdymai skirtingose kategorijose Premium

Tarp lankomiausių e. parduotuvių pirmąsias pozicijas per spalį išlaiko klientų srautus auginę „Pigu.lt“ ir...

Prekyba
2022.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku