Reklama – sekundžių ir naujienų flirtas

Publikuota: 2015-06-13
Atnaujinta 2015-06-22 14:19
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Prekių ženklai teturi vos kelias sekundes vartotojų dėmesiui patraukti. Labiausiai jie pastebi reklamą, skelbiančią naujienas: naujas akcijas, naujus gaminius ar naujus produktų įsigijimo būdus. Reklama lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę.

Tokiomis mintimis dalijosi Peteris S. H. Leeflangas, mokslininkas, matematinės rinkodaros modeliavimo specialistas, ekonometrinių modelių bendraautoris, konferencijoje „Adrenalinas / Sinergija, kurianti vertę“. Šiemet renginį organizavo Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA ir Lietuvos marketingo asociacija „LiMA“.Pasak p. Leeflango, kiekvienam prekės ženklui sudėtingiausia šiandien surasti tą teisingą proporciją svarstyklėse tarp reklamos ir pardavimų, nes situacija per pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitusi – turime ne vien klasikinę reklamą, kaip TV ar spauda, tačiau vis didesnį indėlį atsiriekia socialiniai tinklai, vis svarbesnės tampa vartotojų tarpusavio rekomendacijos.

Socialinių tinklų galia „Prekių ženklai gali patys stiprinti savo įvaizdį, komunikaciją interneto svetainėse, tinklaraščiuose, tačiau vartotojai nepriklausomai nuo to vis dažniau ir drąsiau dalijasi savais pastebėjimais. Socialinė žiniasklaida tampa galingesnė ir efektyvesnė, ir prekių ženklams dera tai išnaudoti“, – pataria p. Leeflangas.Prieš kelerius metus darytas tyrimas rodo, kad daugiau nei pusė socialinių tinklų naudotojų seka čia jiems patinkančius prekių ženklus.„Tyrimai rodo, kad tokie vartotojai dažniau yra lojalūs ir neprieštarauja siunčiamai naujai informacijai apie prekės ženklą, be to, jie dažniau eina į prekybos centrus, daugiau perka, noriau dalijasi teigiamais atsiliepimais, nuomonėmis ir rekomendacijomis su kitais vartotojais. Be to, jie yra linkę ginti savo mėgstamus prekių ženklus nuo neigiamų atsiliepimų“, – vardina p. Leeflangas.Jis išskiria kelis veiksnius, skatinančius vartotojus socialiniuose tinkluose imtis veiksmų: jiems imponuoja ryškios, interaktyvios nuomonės ar patarimo klausiančios žinutės. Jiems taip pat svarbus pramoginis ar jau daug komentarų sulaukęs turinys.

Svarbu, ką matuoti Kalbėdamas apie skirtingus matavimo parametrus, pranešėjas teigia, kad yra daug svarbių sudėtinių dalių, tačiau aktualiausia pamatuoti dėmesį, nes jei reklama nesulaukia dėmesio, vartotojai reklaminės žinutės neįsimena, o tada nebus ir pardavimų.Jis skaičiuoja, kad vartotojo dėmesiui patraukti vaizdinė reklama turi 1,5 sekundės, tekstinei informacijai tenka mažiau nei viena sekundė. Tai reiškia, kad teksto, žodžių neturi būti daug ir šriftas turi būti pakankamai didelis.„Reklama, įskaitant ir prekės ženklą, vidutiniškai vartotojo akiratyje išbūna maždaug iki 4 sekundžių, – tikina p. Leeflangas. – O kol akis užfiksuoja produktą ir ta informacija nukeliauja į vartotojo smegenis, užtenka vos 0,1 sekundės. Tad prekės ženklai turi labai mažai laiko.“

Naujienų vilionės Reklamos elastingumas, arba rodiklis, kiek ūgteli pardavimai padidinus reklamą, kaip rodo tyrimai, – prekės ženklui vidutiniškai išauginus reklamos biudžetą 1%, pardavimai didėja maždaug 0,12%.„Net maždaug 40% atvejų reklamos elastingumo rodiklis trumpuoju periodu tesiekia nuo 0 iki 0,5%. Tačiau geroji žinia yra ta, kad žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą reklamos elastingumo rodikliai yra gerokai aukštesni nei nagrinėjant anksčiau minėtą trumpą periodą“, – nurodo p. Leeflangas.Tyrimai rodo, kad vartotojai pakankamai gerai įsimena reklamą dar 6–9 mėnesius, – jei nustosite reklamuotis, jus dar prisimins po pusmečio. Didžiausią reklamos elastingumo rodiklį pasiekia naujų produktų reklama. Skaičiuojama, kad pristatant naujus produktus elastingumo koeficientas yra 5 kartus didesnis nei reklamuojant jau esantį produktą.„Vartotojus vilioja reklama, rėkianti, skelbianti naujienas, naujas akcijas, naujus gaminius, kalbanti apie naujus produktų įsigijimo būdus ir pan. Todėl verta daugiau pinigų reklamai skirti per pirmąsias naujo produkto pristatymo savaites“, – įsitikinęs p. Leeflangas. Pasaulyje vis didesnė reklamos biudžeto dalis tenka nuolaidoms ir akcijoms.Tokia strategija, anot pranešėjo, vien nuolaidos prie gero nepriveda. Beveik niekam vien nuolaidos pelno nesukrovė. Paprastai laimi tie prekių ženklai, kurie komunikuoja apie akcijas, tačiau neužmiršta ir įvaizdinės reklamos“, – pabrėžia p. Leeflangas.

Ta pati reklama – nuobodu Pranešėjas skaičiuoja, kad po maždaug trijų reklamos parodymų vartotojui kiekvienas toliau einantis naujas tos pačios reklamos pamatymas jo dėmesio sulaukia bemaž 50% mažiau.„Norint pasiekti didesnę dalį tikslinės auditorijos, reklamos klipas sukasi 20 ar 40 kartų, tačiau tokiu atveju tikslinga būtų padaryti keletą nedidelių pakeitimų, taip vėl prekės ženklas priverstų vartotoją suklusti“, – tikina p. Leeflangas. Pasak pranešėjo, rinkodara lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę, akcijų kainą.„Vienareikšmiškai, tai, ką prekės ženklas komunikuoja, kokios rinkodaros strategijos laikosi, lemia ne tik galutinio vartotojo-pirkėjo ar didmenininko sprendimus, bet ir potencialių investuotojų nuostatas, – įsitikinęs p. Leeflangas. – Netgi į planuojamą vieną atskirą reklamos kampaniją reikia žiūrėti plačiau, kartu įvertinant ir jos poveikį bendrovės vertei.“Saulius Šukaitis, KOMAA valdybos pirmininkas, pabrėžia, kad nėra vieno recepto, o daugelis užsienio rinkose šiomis įžvalgomis paremtų tyrimų mažoms rinkoms yra per brangios.„Tačiau naujausios technologijomis siūlo pigesnių tyrimų sprendimų. Analizuoti, tirti ir ieškoti efektyvesnių sprendimų privalu, nes šiandieninis gyvenimas juda labai greitai, ir tai, kas tiko vakar, poryt jau gali nebeveikti“, – kalba p. Šukaitis.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ birželio 1 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Jakilaičio vedamas laidas matysime ir „Delfi“, ir „Laisvės TV“  18

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis paskelbė, kad vasaros antroje pusėje pradės darbus portale „Delfi“. Nuo...

Rinkodara
2018.06.14
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė...

Rinkodara
2018.06.14
„Adidas“ per futbolo čempionatą kalbės savo prekės ženklo ambasadorių lūpomis 1

Sporto prekių gamintoja „Adidas“ po kelių dienų prasidėsiančiam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko...

Rinkodara
2018.06.12
Tarp savaitės reklamų: nauji „Tele2“ personažai ir žaisminga „Akvilė“

Tarp naujausių savaitės reklamų: nauji veidai „Tele2“ reklamoje (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“), Automobilių...

Rinkodara
2018.06.12
„Maxima“ laimi pigiausio tinklo vardą, „Lidl“ lipa ant kulnų Premium 2

Dėl augančių kainų kasmet Lietuvos vartotojai tampa vis jautresni akcijoms, vis mažiau lojalūs vienam tinklui...

Rinkodara
2018.06.12
„Media bitės“ rankose – kino teatras „Pasaka“

Žurnalą „Žmonės“ ir kitus leidinius valdanti UAB „Media bitės“ nuo šiol valdys kino teatrą „Pasaka“ Vilniuje.

Rinkodara
2018.06.12
Lietuviškais ledais mėgaujasi ir Azijos gyventojai Rėmėjo turinys 8

Žinomo lietuviško prekės ženklo „Dione“ ledų asortimentą Lietuvos šimtmečio proga papildė naujas unikalus...

Sėkmė reklamoje – drąsa išlipti iš nusistovėjusių rinkos klišių 1

Verslai neretai žengia jau pramintais takais – pasiremia konkurentų įdirbiu reklamoje ir komunikacijoje.

Rinkodara
2018.06.10
Didžiausią šuolį lietuvių širdyse demonstruoja „Lidl“ ir „Apple“ 2

Mėgstamiausių prekių ženklų tyrime šiemet didžiausią šuolį Lietuvoje į viršų skaičiuoja į antrąją poziciją...

Rinkodara
2018.06.09
Tobula kopija reklamoje: atsitiktinumas ar strategija Premium 1

Su komunikacijos ir rinkodaros veiksmais verslai neretai žengia jau pramintais takais – pasiremia konkurentų...

Rinkodara
2018.06.07

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau