„Maxima“, „Swedbank“ ir „Tele2“ įtaka kiek sumenko

Publikuota: 2015-05-16
Atnaujinta 2015-06-22 14:01
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Labiausiai lietuviai yra prisirišę prie technologijų prekių ženklų, – atsisakyti „Google“ ar „Facebook“ didžiajai daliai vartotojų būtų sunku. Tačiau prekių ženklus įvertinus pagal verslo ir įvaizdžio parametrus stipriausias pozicijas Lietuvoje užima „Maxima“, „Swedbank“ ir „Tele2“.

Tokias tendencijas rodo komunikacijos grupės „Idea Group“ pasaulinis prasmingiausių prekių ženklų tyrimas. Viename sąraše tyrėjai išrikiuoja prekių ženklus pagal vartotojų prisirišimo kriterijų. Iš vietinių prekės ženklų čia pirmauja Lietuvos paštas (3 vieta), „Lietuvos dujos“ (7), sąraše devintoje vietoje yra SEB bankas, vienuoliktoje – LRT (visas sąrašas pateikiamas VŽ Premium).„Kuo unikalesnę vertę prekės ženklas suteikia vartotojui, tuo labiau vartotojas yra nuo jo priklausomas“, – aiškina Andrius Grigorjevas, „Idea Group“ strateginės komandos vadovas. Mūsų kasdienybė neįsivaizduojama be išmaniųjų įrenginių ir naujausių technologijų, tad ir šios srities prekių ženklai yra vieni sunkiausiai pakeičiami.

SEB šuolis Analizuodama šio tyrimo duomenis „Idea Group“ prekių ženklus rikiuoja atsižvelgdama ir į daugiau kriterijų, t. y. ne vien prisirišimą, bet ir į prekės ženklo suteikiamą vertę, pagrindinius jų parametrus, vartotojų, besirenkančių ir teikiančių pirmenybę tiriamam prekės ženklui, skaičių.Tada stipriausių prekių ženklų lyderių trejetukas Lietuvoje atrodo taip: „Maxima LT“, „Swedbank“ ir „Tele2“ (viso bendro sąrašo tyrėjai neatskleidžia, tik atskirų kategorijų penketukus).„Nors šie trys prekių ženklai ir išlaikė savo pozicijas atskirose kategorijose, bet juos sieja tai, kad visų jų prekės ženklo vertės indikatoriai pernai krito“, – tyrimą komentuoja p. Grigorjevas. Įdomu, kad prasmingiausių lietuviams prekių ženklų sąraše SEB bankas lenkia savo kategorijos lyderį „Swedbank“.„SEB bankas pernai tapo vienu sparčiausiai augančiu prekės ženklų visose Lietuvoje. Ypač stipriai pasikeitė vartotojų požiūris į SEB banko suteikiamą vertę – gyvenimo kokybės vertinimas išaugo 12 procentinių punktų (p. p.). Nors „Swedbank“ ir išlaikė stipriausio finansų kategorijos prekės ženklo pozicijas, bet 11 p. p. sumažėjo prisirišusių vartotojų grupė“, – skaičiuoja p. Grigorjevas.„Maxima LT“ ir „Tele2“ net nepakliuvo į dvidešimtuką tų prekių ženklų, prie kurių vartotojai yra labiausiai prisirišę. Tai tyrėjai grindžia faktu, kad šiose kategorijose prisirišimo rodiklis yra gerokai mažesnis, ir vartotojai lengviau keičia nuomonę, kurį prekės ženklą pasirinkti.„Be to, nors „Maxima“ ir toliau lyderiauja savo kategorijoje, šiame sektoriuje įvyko keletas netikėtų pasikeitimų. Pernai, palyginti su 2013 m., „Norfa“ prisirišimo ir gyvenimo kokybės atžvilgiu pakilo atitinkamai 15 ir 24 p. p. Toks ryškus pasikeitimas signalizuoja stiprėjančias prekės ženklo pozicijas ir didėjantį prekės ženklo prestižą. Tačiau „Iki“, „Rimi“ prekių ženklai susilpnėjo ir prarado dalį prisirišusių vartotojų“, – lygina p. Grigorjevas.

„Omnitel“ žingsniai Tarp telekomunikacijų sektoriaus bendrovių ryškiausiai pasikeitė „Omnitel“ prekės ženklo pozicijos.„Šis prekės ženklas apčiuopiamai sustiprino indėlio į gyvenimo kokybę (rodiklis išaugo 25 p. p., palyginti su 2013 m.) ir prisirišimo (23 p. p.) saitus. Pridėtinės vertės, patogių paslaugų komunikacija leido vartotojų akyse sustiprėti „Omnitel“ prekės ženklui“, – kalba p. Grigorjevas.Pagrindiniai „Bitės“ prekės ženklo sveikatos rodikliai nepakito, o „Tele2“, nors ir liko kategorijos lyderė, tačiau keliais procentiniais punktais sumenko jos vartotojų prisirišimo rodikliai.

Skaitmeniniai ženklai stiprėja „Žvelgiant į žiniasklaidą, taip pat matyti technologijų braižas – su tradiciniais žiniasklaidos kanalais petis į petį konkuruoja skaitmeninė žiniasklaida – nuo pirmaujančių LRT ir TV3 prekės ženklų nedaug atsilieka „Delfi“ naujienų portalas. Jis prisirišimo atžvilgiu pralenkia netgi LNK televiziją“, – lygina p. Grigorjevas.Apibendrindami tyrimo rezultatus tyrėjai teigia, kad vartotojai šiandien labiausiai vertina prekių ženklus, kurie daro jų gyvenimą paprastesnį ir taupo jų laiką. „Ne mažiau prekių ženklams svarbios asociacijos su lietuviškumu ir vietos tradicijomis“, – priduria p. Gregorjevas.Straipsnis gegužės 6 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
15:04
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau